Citat:
Originally posted by pontus@Apr 27 2003, 08:20 PM
Måste säga att jag är kluven i denna fråga.
Så jävla skitdåligt av domainnetwork.se att hålla på så. Man blir nästan sugen på att spränga deras huvudkontor eller nåt. Eller iaf sprida deras epostadresser på divarse porrsajter. Eller nåt... =)
Men att Pekay reggar ett värdelöst företag(0 taxerat!?) bara för att få domänen är inte mycket bättre det. Boxman är trots allt registrerat varumärke.
Vet inte riktigt vem man ska "hålla" på... *Men iof borde företaget veta bättre så jag hoppas att du, Pekay, lyckas jävlas något ofantligt med dem... :)
|
Att registrera företag som 0-taxerar för att få tag på domäner är inget jag ser som hinder. Om de har så pass korkade luckor i deras system så är det till för att utnyttjas. Med 900kr & lite administrativt arbete så har du lätt en enskild firma, vägen därifrån till ett .se-namn är (var) ett par fax och ytterligare 250kr + moms. F-skatt, momsreg, arb.giv etc krävs (krävdes) inte för att få ett .se-namn. Smart drag Pekay, har faktiskt aldrig sett möjligheten att regga konkade bolags domäner, creds till dig!
Jag handlar själv en del med domäner och tjänar några kronor på liknande domäner varje månad. Sålänge man sköter det bra och ser till att hålla det på en högre nivå än folk som reggar google.se etc så är det inga problem alls, med andra ord, se till att dokumentera det mesta ifall det blir något rättsligt av det (som det blivit i detta fallet).
Jag håller på Pekay med andra ord, way to go! Hade verkligen varit intressant med rättspraxis inom detta området, men för Pekays skull hoppas vi inte att det går så långt :)
Mvh, Tobias
|