WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på streaming tjänst... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37997)

Westman 2009-07-20 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit
Citat:

Ursprungligen postat av ric
Vare sig man sprider kopior eller spelar upp så är det väl spridning?

Jag vet inte, men vad jag kollat upp och googlat så har jag fått svaret att det inte är olagligt på något vis då ingen laddar ner något

Du har FEL FEL FEL... Du tillgängliggör materialet vilket är ett brott mot UrL. Det står faktiskt ordagrant i lagtexten.

WeaZear 2009-07-20 13:18

Känns som en rak kopia av moviestream.se om jag skall vara ärlig :/

daniel.s 2009-07-21 02:04

Det mesta är sagt men jag vill passa på att påpeka att tables känns lite gammalmodigt. Du har även bara lagt upp skräpfilmer!

youheardit 2009-07-21 02:23

Citat:

Originally posted by daniel.s@Jul 21 2009, 02:04
Det mesta är sagt men jag vill passa på att påpeka att tables känns lite gammalmodigt. Du har även bara lagt upp skräpfilmer

Jo jag vet tables är inte det bästa men i detta fallet så är dem bäst, jag försökte med div taggar med det blev en massa klabb så jag körde en enkel tabell.

Skräpfilmer? :o Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/

daniel.s 2009-07-21 03:39

Citat:

Skräpfilmer? *Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/
Alla har inte samma smak. Vissa har dock sämre än andra .....

youheardit 2009-07-21 03:41

Citat:

Originally posted by daniel.s@Jul 21 2009, 03:39
Citat:

Skräpfilmer? ohmy.gif Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/
Alla har inte samma smak. Vissa har bara sämre än andra .....


Okej, det stämmer! men jag siktar på att lägga in lita av allt möjligt och hälst nyare filmer! :)

Fredrik.an 2009-07-21 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit
Citat:

Ursprungligen postat av daniel.s
Det mesta är sagt men jag vill passa på att påpeka att tables känns lite gammalmodigt. Du har även bara lagt upp skräpfilmer

Jo jag vet tables är inte det bästa men i detta fallet så är dem bäst, jag försökte med div taggar med det blev en massa klabb så jag körde en enkel tabell.

Skräpfilmer? :o Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/

Vad får du för problem då? För det är bra mycket bättre med Divar... Och designen kan jag inte säga är så himla bra.. Och sen tycker jag du bör lyssna på de som kan lagen och inte bara googlar fram saker.. Jag skulle bollat med en jurist och haft mitt på det säkra innan jag skulle sätta igång med en sådan här tjänst.

Föresten, har du några som vill betala för det?

Jag skulle som besökare helst vilja kunna kolla på början av filmen för att se om kvalitén duger och sen välja om jag vill se den eller inte och då betala...

Men mitt råd är ändå, lägg ner, tänk om på hur du kan tjäna pengar och gör det lagligt!

youheardit 2009-07-21 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik.an
Citat:

Originally posted by -youheardit@Jul 21 2009, 02:23
Citat:

Ursprungligen postat av daniel.s
Det mesta är sagt men jag vill passa på att påpeka att tables känns lite gammalmodigt. Du har även bara lagt upp skräpfilmer

Jo jag vet tables är inte det bästa men i detta fallet så är dem bäst, jag försökte med div taggar med det blev en massa klabb så jag körde en enkel tabell.
Skräpfilmer? Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/


Vad får du för problem då? För det är bra mycket bättre med Divar... Och designen kan jag inte säga är så himla bra.. Och sen tycker jag du bör lyssna på de som kan lagen och inte bara googlar fram saker.. Jag skulle bollat med en jurist och haft mitt på det säkra innan jag skulle sätta igång med en sådan här tjänst.
Föresten, har du några som vill betala för det?
Jag skulle som besökare helst vilja kunna kolla på början av filmen för att se om kvalitén duger och sen välja om jag vill se den eller inte och då betala...
Men mitt råd är ändå, lägg ner, tänk om på hur du kan tjäna pengar och gör det lagligt

Jag försökte få fram det, men FAN visste inte jag man skulle kunna bli olaglig pga Länkning. :o

Och om du nu är intresserad så jag vi har fått ett antal kunder redan, och vi har gratisfilmer med dem ända som kostar är dem nya filmerna, men efter 7 dagar så kan alla se dem.

tack för råden!

youheardit 2009-07-21 10:18

Jag har några frågor om lagen om jag nu är olaglig. http://www.webmasternetwork.se/f2t38037.html

ric 2009-07-21 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit
Jag försökte få fram det, men FAN visste inte jag man skulle kunna bli olaglig pga Länkning.


Du behöver inte ens tänka på de lagliga/olagliga aspekterna gällande länkning, då du visar filmerna på din sida (sedan hur de visas rent tekniskt, är orelevant).

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit
Och om du nu är intresserad så jag vi har fått ett antal kunder redan, och vi har gratisfilmer med dem ända som kostar är dem nya filmerna, men efter 7 dagar så kan alla se dem.
tack för råden

Den här VIP-sektionen såg jag inte sist jag kollade på sidan, är det något du lagt till efter att du fått veta att detta inte är lagligt?

Saxat från sidan:
Men VIP kan du som medlem se alla premiär filmer direkt vilket innebär filmer som är nya på markanden och nyligen publiserade på Streamat.
Du som VIP slipper även se reklambanners och du får tillgång till backstage pass och får se i förväg vilka filmer vi på streamat planerar att lägga in och även när dem kommer dyka upp.

Hur köper jag VIP?
Du köper enkelt VIP som varar i 30 dagar genom ett SMS som endast kostar 10kr
När du har skickat in ett SMS så får du direkt ett svars SMS med en verifieringskod som du ska skriva in här


Du gör alltså något som Voddler försöker göra? Reklamfinanserat för ickebetalande och avgift för dem som vill se nyutkomna filmer.
Problemet är att du inte har några avtal med filmbolagen, stoppar pengarna i egen ficka och blir en direkt konkurrent till Voddler som försöker göra det på laglig väg.

Hela den här tråden skulle mycket väl kunna vara dig till nackdel i en rättegång.

Jag skulle råda dig till att stänga ner sidan direkt. Varför är det så intressant att riskera miljonböter och ev. fängelsestraff?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson