WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   En svensk dator för 1000:- (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22419)

Milad 2007-09-16 12:42

Men seriöst nu, vad händer nu? Har någon hört ngt mer??

Adestro 2007-09-16 14:36

Citat:

Originally posted by Robert@Sep 14 2007, 19:37
Ja, det blir ju lite ränta han fick under tiden...

Några pengar landade ju aldrig hos Medison.

senzei 2007-09-16 15:18

Om jag förstått det rätt, så skall den sidan ha dragit in 1,5 miljoner besökare per dag enligt ngn källa. Även om han inte lyckas sälja några datorer så bör han ha gjort sig en större förmögenhet endast via annonseringen.. Hur var det nu? Kanske snackar i nattmössan :S

KarlRoos 2007-09-16 16:35

Citat:

Om jag förstått det rätt, så skall den sidan ha dragit in 1,5 miljoner besökare per dag enligt ngn källa. Även om han inte lyckas sälja några datorer så bör han ha gjort sig en större förmögenhet endast via annonseringen.. Hur var det nu? Kanske snackar i nattmössan :S
Vad får man från adsense.. typ 20 öre /1000 views.
1000 går 1500 ggr i 1,5 milj.
1500*0.2=300
300 kr dagen med min dåliga uträkning som förmodligen inte stämmer.

ztream 2007-09-16 16:43

Dessutom drog sidan inte in 1,5 miljoner besökare om dagen. Deras statistik låg publik innan och det var inte så mycket besökare.

Danski 2007-09-16 18:08

Citat:

Originally posted by senzei@Sep 16 2007, 15:18

Har inte sålt några annonser vad jag vet, dessutom var det "felciterade" siffror. När man använder Surftown så kan du inte ha några 1.5 miljoner/dag.

Besökarstatistik råkade ligga publikt och visade på 10k unika/dag i genomsnitt.
Källa

tartareandesire 2007-09-20 10:53

Citat:

Originally posted by clonix@Sep 13 2007, 15:02
Snattat från Aftonbladets senaste artikel....

"Enligt uppgifter till TT har runt 300 000 datorer beställts av svenska kunder."

Jag börjar tappa tron på folk... stämmer siffrorna så kan man inte annat än få panik över folks egna förmåga att tolka situationer och fatta egna och vettiga beslut.

Medisons pressframträdanden har varit usla.... deras hemsida har varit värdelös..
etc etc etc etc.... så frågan är vart i hela världen folk har fått intrycket av att..

"Nää men det här kommer bli ett riktigt bra köp"

Men i vanlig ordning så är det väl priset som styr...(När ska vi människor lära?)

Har man beställt en dator från Medison så borde man straffbeskattas
med en "Dum i huvet skatt" och sedan få ett Chip inopererat så att Storebror i framtiden kan styra vad man gör, tycker och tänker så att man fortsättningsvis inte fattar totalt korkade beslut och gör dumma saker.

Självklart har man rätt att få tillbaka pengarna om man inte får en vara man beställt, hur otroligt erbjudandet än verkar.... Skulle tro att en hel del som lagt beställning inte tror så mycket på det men det är bara en tusenlapp och värt att testa när man ändå sannolikt får tillbaka pengarna om man inte får sin utlovade produkt.

Du har den typiska universitetsinställningen att "folk är dumma marionetter" men det många med den inställningen inte inser är att de låtit sig påverkas av andra precis lika mycket...

Leon 2007-09-22 11:03

Börjar verkligen bli dax för lite mer info från detta företag nu om vad som händer och sker.

WebboT 2007-09-22 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av Danski
Citat:

Ursprungligen postat av senzei

Har inte sålt några annonser vad jag vet, dessutom var det "felciterade" siffror. När man använder Surftown så kan du inte ha några 1.5 miljoner/dag.

Besökarstatistik råkade ligga publikt och visade på 10k unika/dag i genomsnitt.
Källa

Här är den riktiga källan:
Juli:
www.medisoncelebrity.com+stastistics&hl=en&ct=clnk &cd=4&gl=us]Usage Statistics for MedisonCelebrity.com[/url]

September:
www.medisoncelebrity.com&hl=en&ct=clnk&cd=9&gl=us]Usage Statistics for MedisonCelebrity.com[/url]

...vilket bevisar att dagsbesöken låg runt 2800 för 2 veckor sen.

clonix 2007-09-22 15:09

tartareandesire...

1) Folk MÅSTE lära sig tänka själva och inte gå på saker och ting hur otroliga dom än låter.

2) Har man den uppfattningen att det "bara" är en tusenlapp och jag kommer nog få tillbaka den om det skiter sig så bör man ta sig en funderare vad man har för förhållningssätt till sina pengar.

Medison spelade självklart på folks önskemål att dom vill ha en bärbar dator men kanske inte alltid har råd och nu PANG finns det en för "bara" tusen kr.

Jag vågar sätta en bra slant på att många som beställe inte ens tog sig tid att läsa
specen vad datorn innehöll och jag ser verkligen rubrikerna framför mig...

"Kalle Svensoon: Jag beställde en dator från medison och när den väl kom så fanns det inget Windows med utan jag tror det var nåt som het Linux eller nåt... hur använder man det? Jag tycker det är himla dåligt av medison att inte informera om sånna saker!"

Det hade varit så j-vla typiskt "Svensson" tittade på Prislappen 1000 kr och i nästa sekund börjar man leta efter orderformuläret!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson