kw_wasabi |
2010-09-15 19:31 |
Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se
(Inlägg 20369671)
Kanske dax för dig att sätta dig på bönemattan och invänta alladin och den flygande mattan om du nu inte vill behålla de svenska traditionerna.. Att föra en diskussion med dig är helt totalt ointressant för mig när du slänger ur dig en massa skit.
|
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20369676)
Jag vill också att Sverige ska fortsätta vara ett fint land men det blir det inte om SD får något att säga till om vlket väl ditt bönematte-uttalande säger allt om...
|
Det kanske inte var så dumt att dra upp bönemattan ändå. Vad symboliserar den egentligen? Jo, guds förtryck av den troende människan. Det gäller i stort sett alla religioner, men kanske främst Kristendom, Judendom och Islam. Min uppfattning är att alla religioners främsta syfte är att förtrycka och kontrollera människor. För andra kan syftet med religion vara att ge trygghet, en gammal variant av psykvård/terapi. Religionen visar en snygg fasad för att dölja det egentliga syftet.
Med detta vill jag ha sagt att religion är uteslutande fördummande och förtryckande. Religion minskar människors förmåga och vilja att tänka själva, samt bilda sig egna uppfattningar. Inom religionen ska människor lyssna och vara lydiga, inte tala och ifrågasätta.
Detta, bland mycket annat, gör att SD absolut inte får min röst i valet på söndag. SD är ju mer kristna än Kristdemokraterna, som inte heller dem någonsin kommer få en röst från mig. Nä, inför religionsförbud i Sverige! Det är fan på tiden att vi släpper alla gamla hokus pokus-förklaringar på hur världen är funtad.
|