MusikMixen |
2010-09-15 18:11 |
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20369624)
Hur många invandrare tror du tycker det är okej att kasta sten mot ambulanser? Rasism eller oförstånd, det är väl bara att välja. De kommer väl ofta hand i hand. I mina ögon är SD-folket precis lika stora problembarn som stenkastarna och man behöver göra någonting åt bägge två.
SD anser att invandrarna ska "ta till sig majoritetskulturen och assimileras i det svenska samhället". Jag vill varken sjunga nationalsången, hissa svenska flaggan, ta på mig folkdräkt, käka julbord, gå i kyrkan eller dricka brännvin till midsommar. På en religiös skala skulle jag nog också betrakta mig mer som buddhist än kristen men jag är inte det minsta religiös. Då är jag uppenbarligen inte svensk och bör lämna landet enligt er skeva logik.
|
Människor som du får folk till att bli rasister.
Du sitter och kallar mig för rasist och att jag har oförstånd för att jag vill rösta på ett parti som jag tror på när det gäller invandrare.
Jag är svensk, jag är född svensk och med det innebär det alla traditioner som vi har, fina sådana. Jag vill sjunga nationalsången, jag vill ha midsommar etc..
För mig är du en totalt inkompetent människa som kan sitta och spy galla över folk som vill något med sitt kära land. Jag har inget emot invandrade som sköter sig, har ett jobb och kan språket eller vill lära sig det.
Kanske dax för dig att sätta dig på bönemattan och invänta alladin och den flygande mattan om du nu inte vill behålla de svenska traditionerna.. Att föra en diskussion med dig är helt totalt ointressant för mig när du slänger ur dig en massa skit.
|