Citat:
Ursprungligen postat av Micke_N
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Men det är ganska ointressant om det går att hitta en länk till filen i Google eller inte. Själva poängen som åklagarsidan nog försöker förklara är att det inte går att ladda ner själva filen från Google.
|
Men det är ju faktiskt inte helt ointressant. Jag har själv testat att söka efter torrent filer på Google och onekligen fått nere en riktig .torrent fil med min webbläsare (FireFox). Sedan sitter där vittnen med 10-15års erfarenhet av att följa och undersöka fildelning och andra grupperingar på nätet som påstår att de ALDRIG provat att söka efter torrent filer på världens största sökmotor på nätet. De påstår att de inte vet om det går att ladda ner en torrent fil eller inte via Google. Jag menar att detta är en stor lögn och mened i rättegången.
Åklagar sidan vill ju påvisa att det är bara precis att klicka på en länk på TPB och så är man igång och därmed är de skyldiga till medjälp. Jag vill säga att det är precis lika enkelt via Google och därmed skulle de vara precis lika skyldiga/oskyldiga i just det förfarandet.
|
Efterson det finns miljontals torrentfiler som pekar på material som inte är upphovsskyddat så är det nog inte helt lätt för Google att sortera bort de som pekar på det som är upphovsskyddat per automatik. Dessa måste nog plockas bort manuellt och jag är ganska säker på att Google gör vad de kan till skillnad mot TPB. De skulle med lätthet kontollera detta.
Nu handlar ju denna rättegången om TPB och inte Google eller andra sajter. Är det nån som vill ta Google till rättegång så står det dem fritt att göra det. Men blanda inte in dem i denna rättegången.
Det är ju ungefär som att jag skulle ha rätt att misshandla min fru bara för att grannen gör det. :blink:
|