WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

chowchow 2006-06-12 22:49

Citat:

Originally posted by Westman@Jun 12 2006, 22:24
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.

EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit.

Det var Spindelmannen, som dessutom tagit tillbaka sitt inlägg. Däremot har du anklagat mig för dysexli. Så gäller väl att springa halvvägs tycker jag med ett par små badshorts.

chowchow 2006-06-12 22:53

Det heter inte " eran". Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig!

Westman 2006-06-12 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.

EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit.

Det var Spindelmannen, som dessutom tagit tillbaka sitt inlägg. Däremot har du anklagat mig för dysexli. Så gäller väl att springa halvvägs tycker jag med ett par små badshorts.

Inte ens det då jag skrev att du uppvisade tecken på dyslexi vilket jag också presenterade exempel på. Det finns fler exempel än de jag angav.

Återigen, PM! :angry:

Per 2006-06-12 22:59

Personuppgiftslänkar kring chowchow är bortredigerade. Har någon ett problem med detta, vänligen kontakta mig i PM. För övrigt vore det trevligt om nivån höjdes en aning. Anmärkningar rörande stavning och grammatik kan göras i PM eller på annat lämpligt sätt.

Spindel 2006-06-12 22:59

Citat:

Citat:

Finns ju faktiskt inget som utesluter att du skulle vara någon annan som uppger sig att vara P**** S*****. ;)

Och att någon på WN skulle hålla på och telefonterra dig har jag svårt att tro på, dock är det bara att beklaga ifall det är sant.

Rvn 2006-06-12 23:04

Citat:

Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 22:53
Det heter inte " eran". Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig

Nu påstår du indirekt att det är JAG som går på din frus hemsida... Det är du som har länken på din profil, inte jag och jag har inte heller skrivit länken NÅGONSTANS. Nu börjar jag bli irreterad på dina anklagelser. Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig -jag trodde att folk på WN var så seriösa att de kunde använda tangentbordet istället för att terrosiera folk. Och på din fråga om jag har ett företag eller inte. Det är inom en månad nerlagt pga dålig lönsamhet.

koala 2006-06-12 23:12

14488 personer har läst tråden, och med största sannolikhet är minst 10 av dessa småpojkar som tycker att det är roligt att busringa.

chowchow 2006-06-12 23:18

Citat:

Originally posted by kulmungi@Jun 12 2006, 22:37
Intressant denna tråd gick från intressant att läsa till världens jävla pajkastninge och personliga påhopp. Hot hit och dit, gissningslek vem som är vem. Även gått över bitvis till att "JAG VET BÄST" stuket på många inlägg, där man försöker styrka det genom att bara för att jag är "gammal" i gängen då vet jag bäst. Bara för att jag har skrivit si och så många böcker då vet jag bäst, bara för att jag är Universitetslektor då ska alla lyssna på mig. När man börjar hävda att jag vet bäst med att jag är bäst, då argumenterar man inte för sin sak något mer utan går till försvar istället.

Chowchow: Du hade mycket intressanta tankar i början när du började skriva i denna tråd, även många tankar jag har själv ställt tidigare(i denna långa tråd) men inte fått svar på. Men tyvärr tappade allt stingen, då eftersom det jag nämt ovan.
Plus, att du öppet inte vågar gå ut och säga det här är jag, med allt vad det innebär för att just visa att dina åsikter går att grunda i något. En person som gömmer sig bakom ett nick på ett forumet har inte hög status i IT-världen, det borde väl även du veta. Det gäller i alla lägen att kunna ställa sig "naken" framför den man argumenterar mot för att visa, det här är jag och jag står för vad jag säger.

Frågan är väl, gör du detta enkomt för att folk ska söka fram ditt namn eller? Allt för att vilse leda folk i den verkliga diskussionen på forumet.

Skulle jag stå i en diskussion och folk efterfrågar vem jag är som säger si och så, varför ska jag då gömma mig. Allt går så mycket enklare att bara säga detta är jag... Men absolut inte skryta om vem man är, eller vad man kan och har gjort.

Fan, även jag gick offtopic... Men ska man hårddra detta kan man vända det mot hur TPB aggerar på nätet. TPB är identiteten, nicket, på nätet för något mycket större än några servarar som tillhandahåller en textfile(torrentfil).

EDIT:

Bara för att jag pratar om att skriva under, så glömmer jag det... Typiskt.... Brukar annars alltid göra det när jag vill framföra en åsikt som jag kan öppet visa att jag står för... Har aldrig gillat folk som demonstrerar och sedan gömmer sig bakom mörka kläder och ansiktsmask(eller vad det nu heter).

/Fredrik Öhman

Jag är inte så haj på sådana här sammanhang, så jag trodde att det var ett påhittat namn som gällde. Så dum var jag. Förlåt mig. Jag heter Peter Stevrin ocn jag står för vad har skrivit, även om jag har fått mycket skit för det - schitzofren, mytoman, gubbjävel etc. Står alla de som skrivit verkligen bakom dessa diagnoser? Jag är docent i företagsekonomi vid Blekinge Tekniska Högskola och är 62 år gammal (gubbjävel). Jag har tre barn och sju barnbarn. Jag har skrivit tio böcker och varför ska jag hyckla med detta. Jag har de senaste 15 åren hållt på med att utexaminera civilekonomer. Under 15 år drev jag upp ett managementkonsultföretag i Stockholm med som mest 45 anställda. Jag inte så mycket praktiskt om datore, men jag gillar dem. Jag arbetar också som innovatör inom olika områden, där jag har patent och patentansökningar.

Jag ogillar mycket det TPB håller på med och speciellt de indikatorer som finns om att det förekommer en affärsmässighet, som hålls hemlig. Jag kan inte bevisa detta. Uttalanden från annonsörerna säger att pengar skickas till ett bolag i Schweiz, som ägs av fyra privatpersoner i Sverige. När jag tar del av denna information ringer i alla fall klockor hos mig, eftersom jag är väl bevandrad med sådana affärsupplägg - nej jag har inga bolag i Schweiz.

Jag förstår mycket väl att anhängare av TPB inte vill höras tala om detta eller helt enkelt skiter i det - bara de får fildela. Att det sedan förekommer annonsering om porr och fildelning av porr på TPB vill man inte heller höras talas om. Denna dubbelmoral får mig att bli upprörd. Vad är det som pågår egentligen? Fyra svenska privatpersoner äger ett bolag i Schweiz dit alla pengana från TPB går. Detta är sant. Men vilka fyra personer som står bakom detta bolag är okänt. Det finns fyra personer i ledningen för TPB. Kan det var dessa? Ingen dementi har kommit från någon av dem. Det enda jag vet är att polisen är mycket intresserade av dessa kopplingar.

Det jag är förvånad över att många inte inser att idelism och kapitalism här är som hand i handske. Om någon har 3 miljoner besökare per dag står det ju fullständigt klart att detta är en affärsmöjlighet. Men varför ska någon tjäna pengar på det som de säger att ingen ska tjäna pengar på - nämligen upphovsskyddat material. Snacka om dubbelmoral. Men jag kan förstå att unga människor skiter i detta, men det gör inte jag. Däremot är jag inte främmande för att ändra i lagstiftningen, men det måste göras i samklang med andra länder, annars blir det ohållbart. Detta är det få som har insett. Ett piratparti kan inte göra ett jota.

Det blev lite långt det här och jag är beredd på alla påhopp, men håll min telefon och min familj utanför detta.

Peter Stevrin

chowchow 2006-06-12 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 22:49
Citat:

Finns ju faktiskt inget som utesluter att du skulle vara någon annan som uppger sig att vara P**** S*****. ;)

Och att någon på WN skulle hålla på och telefonterra dig har jag svårt att tro på, dock är det bara att beklaga ifall det är sant.

Du får tro vad du vill. Du är en av de giftigaste här mot mig - en riktig giftspindel.

chowchow 2006-06-12 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Rvn
Citat:

Det heter inte " eran". Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig

Nu påstår du indirekt att det är JAG som går på din frus hemsida... Det är du som har länken på din profil, inte jag och jag har inte heller skrivit länken NÅGONSTANS. Nu börjar jag bli irreterad på dina anklagelser. Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig -jag trodde att folk på WN var så seriösa att de kunde använda tangentbordet istället för att terrosiera folk. Och på din fråga om jag har ett företag eller inte. Det är inom en månad nerlagt pga dålig lönsamhet.

Det var synd om ditt företag. Men jag tyvärr inte tycka synd om dig för den skada som du åsamkat mig och min familj. Jag antar att det inte var meningen och att ditt syfte var vällovligt. Eller hur?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson