![]() |
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.
EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit. |
Citat:
|
Chowchow, jag rekommenderar dig att läsa på om piratpartiets åsikter. Du lär inte riskera något inkomstbortfall om de så skulle få 99% av rösterna...
från piratpartiet.se: Vi menar att patentsystemet i dess helhet skall avvecklas. Dock är det av praktiska skäl knappast möjligt för Sverige att göra det ensamt. Sverige är idag bundet av ett helt knippe internationella konventioner som reglerar patentsystemet. Att ensidigt frånträda dem skulle innebära att Sverige äventyrade såväl EU-medlemsskapet som våra frihandelsavtal. Det är inte en rimlig tanke. Vad vi däremot kan göra redan nu är att rejält strama upp den befintliga lagstiftningen så att den inte längre går att misstolka (jmfr. artikeln om mjukvarupatent). På så sätt kan vi åtminstone hejda den nuvarande, olyckliga utvecklingen mot att alltfler onödiga, och i många fall rent av skadliga, patent beviljas. Men på europeisk nivå är avskaffandet av patentsystemet helt genomförbart. Europa har den ekonomiska styrkan att stå emot hot om sanktioner från länder som kan tänkas vilja bevara det gamla. Genom att bli först med att avskaffa patent kan Europa skaffa sig en konkurrensfördel gentemot omvärlden genom att bli först med att få ett friare och bättre innovationsklimat. |
Citat:
|
Citat:
Jag tycker att du inte hör hemma här. Du tar in andra saker i tråden som inte hör hemam i den m.m. Piratpartiet har tex inget med denna tråden att göra. Sen att du hoppar på personer som stavar fel och sen försvarar dyslexi, hur tänkte du där igentligen? Forum är till för att disskutera i, inte för att skyffla skit på folk - vilket jag anser att du gör. Om sen folk är så sinnesrubbade att de terrosierar dig via telefon kan jag inget annat än beklaga. Att eran hemsida blir sänkt kan jag knappast stå för då det inte är jag som publicerat den länken. |
Citat:
Dock fungerar det inte att börja stöka runt även om en annan person missbrukat ett inlägg eller inte. Enklare vore att säga ifrån snällt eller ignorera helt och där på fortsätta skriva på ett snällt och vettigt sätt.. Många upprörda, irriterade personer finner du här på WN just nu :) |
Intressant denna tråd gick från intressant att läsa till världens jävla pajkastninge och personliga påhopp. Hot hit och dit, gissningslek vem som är vem. Även gått över bitvis till att "JAG VET BÄST" stuket på många inlägg, där man försöker styrka det genom att bara för att jag är "gammal" i gängen då vet jag bäst. Bara för att jag har skrivit si och så många böcker då vet jag bäst, bara för att jag är Universitetslektor då ska alla lyssna på mig. När man börjar hävda att jag vet bäst med att jag är bäst, då argumenterar man inte för sin sak något mer utan går till försvar istället.
Chowchow: Du hade mycket intressanta tankar i början när du började skriva i denna tråd, även många tankar jag har själv ställt tidigare(i denna långa tråd) men inte fått svar på. Men tyvärr tappade allt stingen, då eftersom det jag nämt ovan. Plus, att du öppet inte vågar gå ut och säga det här är jag, med allt vad det innebär för att just visa att dina åsikter går att grunda i något. En person som gömmer sig bakom ett nick på ett forumet har inte hög status i IT-världen, det borde väl även du veta. Det gäller i alla lägen att kunna ställa sig "naken" framför den man argumenterar mot för att visa, det här är jag och jag står för vad jag säger. Frågan är väl, gör du detta enkomt för att folk ska söka fram ditt namn eller? Allt för att vilse leda folk i den verkliga diskussionen på forumet. Skulle jag stå i en diskussion och folk efterfrågar vem jag är som säger si och så, varför ska jag då gömma mig. Allt går så mycket enklare att bara säga detta är jag... Men absolut inte skryta om vem man är, eller vad man kan och har gjort. Fan, även jag gick offtopic... Men ska man hårddra detta kan man vända det mot hur TPB aggerar på nätet. TPB är identiteten, nicket, på nätet för något mycket större än några servarar som tillhandahåller en textfile(torrentfil). EDIT: Bara för att jag pratar om att skriva under, så glömmer jag det... Typiskt.... Brukar annars alltid göra det när jag vill framföra en åsikt som jag kan öppet visa att jag står för... Har aldrig gillat folk som demonstrerar och sedan gömmer sig bakom mörka kläder och ansiktsmask(eller vad det nu heter). /Fredrik Öhman |
Citat:
Nej, det är inte lätt att hålla isär TPB, PRQ, Piratbyrån och Piratpartiet. Enligt uppgift från initierat håll visste Piratbyrån inte om att Piratpartiet skulle bildas. TPB bildades långt innan Piratbyrån och Piratpartiet fanns. Det sägs att Piratbyrån var aktivia i startandet av PRQ, men det är inget som jag vet något om. |
Citat:
|
...fortsättning på mitt förra inlägg...
Med andra ord är ämnet lika meningslöst att ens debattera som t ex kärnkraftsavvecklingen. Det är ett spel för gallerierna bara, för att uppehålla illusionen av att demokrati är Det Bästa Som Har Hänt Mänskligheten. Oavsett vem som syns mest i TV är det ändå multinationella företag som styr mänsklighetens utveckling, och de flesta politiker som får makt är alldeles för fega för att riskera sin inkomst och säkerhet bara för att hålla ett löjligt vallöfte som ingen bryr sig om egentligen -- åtminstone bryr sig ingen tillräckligt mycket för att göra något åt det. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett riksdagen eller regeringen stormad pga att vi fortfarande har kärnkraft... Min privata åsikt är att demokrati är en illusion. Jag är ganska övertygad om att självmedvetna datorer vore bättre som ledare. Ett land är allt för komplext för att styras av människor, och människor är alldeles för giriga. Det vore förmodligen billigare att låta landet styras av återkopplade datorsystem istället (datorsystem som analyserar sig själv). Jämför t ex med hur Tokyos tunnelbana numera styrs, med stora tidsvinster som följd. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson