WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   En svensk dator för 1000:- (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22419)

daniel_ 2007-09-07 19:18

"2CO backer:"Inga datorer är på väg"

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.119780

Ska man skratta eller gråta?

Per 2007-09-08 00:27

Och nu är medison.se och medisoncelebrity.com nere (00.26 lördag). Snipp snapp snut, så var sagan slut?

DistansData 2007-09-08 02:02

Det jag funderar över nu är vad var det scamen gick ut på ? Var det att Madison trodde att 2Checkout skulle betala ut pengarna till dom av någon anledning utan att upptäcka vad som pågick men missade att media skulle slå upp det så stort ?

Eller är det nåt tillfälligt fel på siten ? :)

Eller kommer dom att stå för det och leverera datorer, eller kommer Vladi eller vad han heter att gråta ut i media och säga att det var media och all negativ reklam som förstörde för honom? :D

Ärligt talat så fattar jag ingenting, men om han levererar datorer så kommer jag som jag skrev förut att vara en av dom första att lägga en besällning så fort det sker hehe...

Edit: Jag läste att det var 7 000 stycken som har beställt datorer enligt 2Checkout så det ligger 7 miljoner där, att få tag i någon som levererar datorerna borde ju inte vara så svårt om allt är legitimt då ?

Det här med annonser på siten som ska betala kalaset borde väl inte vara så svårt att få tag i ? Man behöver ju inte få in 7 miljoner utan ta en låg vinst från början och du är i hamn, det finns väldigt många som oavsett negativ reklam som verkar vilja betala för reklam och länkar på siter ? :D

Roosweb 2007-09-08 16:42

Citat:

Citerar Från IDG

Medison is changing webhotel for the websites www.medison.se and
www.medisoncelebrity.com.

We are told that the redelegation will take up to 48 hours before our
websites will work again. We are doing our best to speed up the process.

During this time it will not be able to buy Medison Celebrity laptops
and it will not be able to reach us on e-mails.

Temporarily e-mail addresses are being set up and will be posted in
public asap.

Everyone who has ordered a Medison Celebrity laptop will receive a
laptop. For checking your orders or cancel the order, please contact
2CO on www.2checkout.com during these days.

Sincerely,
Valdi Ivancic
CEO & President
Medison Europe Limited

Tobab 2007-09-08 16:47

Händigt att plocka ner den gamla under tiden.

Leon 2007-09-08 17:11

Tänk vad hela det här ser så sjukt ut, alltså hela alltsammans.
Ja menar om det kommer upp en ny sida, och det kommer
datorer i första vevan, vad kommer hända sen ?

Många har ju pratat om en storm med fler som vill ha en dator då, men vad
händer då som många sagt att det är "då" som medison går under ytan
med dom pengarna, speciellt om den "nya" sajten har ett eget betalsystem
till medisons egna fickor...

Hela denna historia har vart absurd från början tycker jag, och att folk köper
fattar jag inte. För jag har då inte sett många tecken på att detta kommer sluta bra.

Hursom hellst ska det bli kul å se vad som hänt om ca 4-6 månader,
när dom kanske är inne på andra eller tredje vågen med beställningar.

För det är nog först då som jag ens skulle våga "försöka" beställa en laptop därifrån..

koala 2007-09-08 19:37

De lyckas ju i alla fall göra allt fel, för att få uppmärksamhet i media. Det kan väl vara ett sätt att slippa lägga pengar på reklam. Men som sagt kommer jag inte att köpa någon dator även om alla som beställt får en dator. Jag är principiell motståndare till denna typ av prispressade produkter och tjänster, eftersom de riskerar att starta en ond cirkel av förfall.

Roosweb 2007-09-08 23:15

Jag håller med koala lite, OM det skulle bli så att Medison mot all förmodan kommer börja leverera datorerna, och om dom skulle växa sig så stora att det började påverka andra leverantörer, så kan det göra att det blir en ond cirkel precis som koala sa, alla börjar pressa priserna och man får komponenter i datorn därefter också. Jag kan ju säga att jag betalar hellre ett par, ja flera tusen mer för att det ska stå Acer, eller liknande på laptopen istället för Medison. Då vet man att man har komponenter med lite kvalité på i alla fall.

j3rk3r 2007-09-09 14:31

Citat:

Originally posted by Roosweb@Sep 8 2007, 23:15
Jag håller med koala lite, OM det skulle bli så att Medison mot all förmodan kommer börja leverera datorerna, och om dom skulle växa sig så stora att det började påverka andra leverantörer, så kan det göra att det blir en ond cirkel precis som koala sa, alla börjar pressa priserna och man får komponenter i datorn därefter också. Jag kan ju säga att jag betalar hellre ett par, ja flera tusen mer för att det ska stå Acer, eller liknande på laptopen istället för Medison. Då vet man att man har komponenter med lite kvalité på i alla fall.

Den sortens konkurrens finns ju i andra branscher.

Tex. IKEA vs. möbelaffärer.

Allt handlar ju om(precis som du säger) vad man får för pengarna. Att företag som säljer skit för lite pengar är ju knappast någonting nytt.

OBS. säger inte att IKEA är kasst utan tog det som en jämförelse.

Mattias 2007-09-09 20:12

För den som missat: 2CO Backar
Citat:

Nu tar 2Checkout tillbaka uppgifterna om att de första datorerna har levererats. De kunder som bekräftat leverans ska ha varit ivriga köpare och bloggare som försökt bluffa fram mer information om Medison.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson