WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

Spindel 2006-06-12 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
personer som du har inte på detta forumet att göra!

Hmm är du moderator här?? avgör du vilka som har här att göra eller ej???

Jisses.. <_<

Hehe, tror han försökte citera en annan lite längre upp i diskussionen. Han verkar inte vara riktigt van vid forum.

chowchow 2006-06-12 21:54

Citat:

Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 20:55
Nu gäller det att lista ut varför Pär Brumark och chowchow har något emot TPB, PRQ och RixTelecom?

Måste väl finnas något egenintresse?

Jag inbjuder dig gärna till detta "listande" för du kommer inte att finna någonting. Det är som att skala löken, om du förstår vad jas menar. Återigen - för femtielftegången - jag känner inte Pär Brumark, jag har aldrig kommunicerat eller tråffat honom. Jag vet inte vem han är. Det enda jag vill påstå är att jag har läst vad han har skrivit om TPB i två artiklar. Den första var mest informativ - den andra var lite konstig.

Leta gärna information om mig.

PgD 2006-06-12 22:03

Debatterandets tre regler:
1. När argumenten tryter, ta till personangrepp.
2. Om inte det hjälper, ta upp en irrelevant fråga.
3. Om inte heller det hjälper, se regel 1.

Mattias 2006-06-12 22:03

chowchow

Tycker att du borde ändra på din ton en bit.
Det enda du verkar tillföra just nu är hot med fega ord intill "detta är inget hot", klagomål och påståenden om att andra inte hör hit.

Även om du är en gammal man/kvinna som du själv anser vara vis behöver inte andra tycka det. Du behöver heller inte ha en så motbjudande attityd... Vart hade du själv tänkt att komma med det? Gillar du inte forumet? Hade du tänkt komma och ändra på oss med denna attityd?

grazzy 2006-06-12 22:04

Att ha något emot TPB är inte så svårt. PRQ och RixTelecom är ju som alla andra företag. TPB lever på det andra har skapat. Oavsett om det är legalt att kopiera via torrents eller inte. Det går inte att bortse från.

Att chowchow har svårt att skilja på tpb, piratpartiet och piratbyrån är väl förståerligt. Det är inte helt lätt att sära på falangerna.

(Sen skall vi skilja väldigt noga på patent och patent. Mjukvarupatent är ett satans otyg som gärna får stanna långt borta från sveriges gränser. Andra former av patent är lättare att acceptera då de ofta inte är lika trivala att återskapa. Se bara på de stackars jänkarna där de har patent som i princip är "kommunikation via handhållen enhet till dator" och liknande ...)

chowchow 2006-06-12 22:08

Citat:

Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 21:07
Se där chowchow, nu börjar det ju bli lite kvalité på dina inlägg. Varför inte försvara patent osv. istället för att göra allt för att smutskasta TPB och andra parter?

Man kommer ingen vart med att kasta skit på folk. Bättre att ladda upp bra argument och vinna på debatt istället.

Du har ett mycket bra förslag. Men vad säger att gränsen går för musik och film? Det förstår jag inte. Immaterialrätten omfattar även patent. Piratbyrån säger sig ligga bakom och stödja både TPB och PRQ, vilket innebär att nästa steg är andra delar av immaterialrätten. Vi har faktiskt en lag i Sverige om upphovsrätt, som vi kan tycka vad vi vill om, men den ska vi följa. Om den inte är bra eller lämplig, får den väl ändras i sann demokratisk anda. Eller har jag fel?

Jag tror att det som kommer att fälla PTB är inte frågan om upphovsrätt, utan det är skattelagstiftningen. Jag sätter 100 mot 1 att det kommer att fälla personerna bakom TPB - vilka de nu är. Jag är absolut inte ensam om denna åsikt. Jag har full förståelse för att många anhängare av TPB har svårt att ta till sig denna hypotes. Observera att jag enbart spekulerar i vad som kommer att hända.

Polisen har framställts i olika sammhang i TPB-fallet som några dumhuvuden. Detta är tyvärr inte fallet. De visste myckete väl vad de gjorde efter månader av planering. Varför skedde i så fall razzior på flera ställen samtidigt? En sak är helt säker - det handlar inte enbart som fildelning enbart. Jag vet vet att många som läser detta har svårt att tro mig.

chowchow 2006-06-12 22:12

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Jun 12 2006, 21:10
En intressant frågeställning är dock vilka kundet Rix Telecom / Port 80 har och hur dess ägares poliltiska intressen påverkar bolaget och tvärt om.

Personligen gräver jag inte i det och är inte intresserad av att göra det, men är deras kunder medvetna om vad deras pengar finansierar? Intressanta tankar, eller hur?

Ska man då dra det ett antal steg till, är det helt korrekt att mina pengar ska gå till bolag som främjar narkotikabruk och alkolism? Flera "kändisar" har ju använt knark och deras löner kommer från filmbolag och deras pengar kommer från mig.

Läs inlägget för vad det är värt, tack.

Detta är en intressant fråga, som säkert ingen ansvarig för de berörda vill svara på.

clonix 2006-06-12 22:18

Thomas....Jens...och Co......

Är det inte dags att Återgå till kravet på en vettig signatur med bla. länk så man slipper denna typ av händelser?!?

Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att det börjar bli lite VÄL MYCKET
folk som signar upp nya konton och kastar sig in i disskutioner och det startar närmast en gissningslek vem som ligger bakom inläggen.

chowchow 2006-06-12 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 18:56
Citat:

Originally posted by -Westman@Jun 12 2006, 18:41
Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
Jag är igen ensam stackare.

Den där Westman begriper jag mig inte på. Inte ett enda bevis har han angett för att det jag säger inte skulle stämma. Ge mig ett enda bevis Jag ber dig, så att vi konkret kan föra diskussionen framåt.

Hört talas om ironi? Klankar man ner på andras stavning bör man inte stava fel själv.

Det handlar inte om stavning - det var bara ett exempel. Det jag menar att jag inte fått ett enda bevis på att mina hypoeser inte skulle stämma.

Först hette det att jag var Pär Brumark och jag skulle vara schitzofren och mytoman. När man nu förstår att varken det ena eller det andra stämmer, så duckar man. Ge mig ett enda ordentligt svar på mina frågor. Det är det enda, jag begär. Jag tror att alla involverade följer denna diskussion, men inte riktigt vågar ge sig in i den. Det rör sig i stället om anhängare runt omkring som laddar kanonerna utan att ha något riktigt krut.

jomper 2006-06-12 22:23

Är det inte ganska uppenbart att någon registrerat ett nick och angivit information i sin signatur som pekar på att denna peter ligger bakom nicket enbart för att misskreditera honom? Kan det vara på något annat vis?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson