![]() |
Citat:
|
Citat:
Leta gärna information om mig. |
Debatterandets tre regler:
1. När argumenten tryter, ta till personangrepp. 2. Om inte det hjälper, ta upp en irrelevant fråga. 3. Om inte heller det hjälper, se regel 1. |
chowchow
Tycker att du borde ändra på din ton en bit. Det enda du verkar tillföra just nu är hot med fega ord intill "detta är inget hot", klagomål och påståenden om att andra inte hör hit. Även om du är en gammal man/kvinna som du själv anser vara vis behöver inte andra tycka det. Du behöver heller inte ha en så motbjudande attityd... Vart hade du själv tänkt att komma med det? Gillar du inte forumet? Hade du tänkt komma och ändra på oss med denna attityd? |
Att ha något emot TPB är inte så svårt. PRQ och RixTelecom är ju som alla andra företag. TPB lever på det andra har skapat. Oavsett om det är legalt att kopiera via torrents eller inte. Det går inte att bortse från.
Att chowchow har svårt att skilja på tpb, piratpartiet och piratbyrån är väl förståerligt. Det är inte helt lätt att sära på falangerna. (Sen skall vi skilja väldigt noga på patent och patent. Mjukvarupatent är ett satans otyg som gärna får stanna långt borta från sveriges gränser. Andra former av patent är lättare att acceptera då de ofta inte är lika trivala att återskapa. Se bara på de stackars jänkarna där de har patent som i princip är "kommunikation via handhållen enhet till dator" och liknande ...) |
Citat:
Jag tror att det som kommer att fälla PTB är inte frågan om upphovsrätt, utan det är skattelagstiftningen. Jag sätter 100 mot 1 att det kommer att fälla personerna bakom TPB - vilka de nu är. Jag är absolut inte ensam om denna åsikt. Jag har full förståelse för att många anhängare av TPB har svårt att ta till sig denna hypotes. Observera att jag enbart spekulerar i vad som kommer att hända. Polisen har framställts i olika sammhang i TPB-fallet som några dumhuvuden. Detta är tyvärr inte fallet. De visste myckete väl vad de gjorde efter månader av planering. Varför skedde i så fall razzior på flera ställen samtidigt? En sak är helt säker - det handlar inte enbart som fildelning enbart. Jag vet vet att många som läser detta har svårt att tro mig. |
Citat:
|
Thomas....Jens...och Co......
Är det inte dags att Återgå till kravet på en vettig signatur med bla. länk så man slipper denna typ av händelser?!? Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att det börjar bli lite VÄL MYCKET folk som signar upp nya konton och kastar sig in i disskutioner och det startar närmast en gissningslek vem som ligger bakom inläggen. |
Citat:
Först hette det att jag var Pär Brumark och jag skulle vara schitzofren och mytoman. När man nu förstår att varken det ena eller det andra stämmer, så duckar man. Ge mig ett enda ordentligt svar på mina frågor. Det är det enda, jag begär. Jag tror att alla involverade följer denna diskussion, men inte riktigt vågar ge sig in i den. Det rör sig i stället om anhängare runt omkring som laddar kanonerna utan att ha något riktigt krut. |
Är det inte ganska uppenbart att någon registrerat ett nick och angivit information i sin signatur som pekar på att denna peter ligger bakom nicket enbart för att misskreditera honom? Kan det vara på något annat vis?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson