chowchow |
2006-06-12 21:03 |
Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Men nu har du lämnat ut mitt namn och du kan inte skydda dig bakom att ange en länk.
|
Kan garantera att alla här långt innan länken postade visste vem du var. Med tanke på att ditt namn står på första sidan när man googlar på GarnNet.
|
Men visst är det så. Men ingen lämnar ut sina namn, men nu är mitt utlämnat. Flertalet tycker säkert att det är bra, men andra är kanske lite mer frågande. Innerst inne bryr jag mig inte, eftersom jag vet vad jag säger och står för. Tyvärr får jag inte svar på mina frågor. Men jag hoppas att vi härmed kan lägga av med schitzofreni och mytomani. Jag råkar vara docent i företagsekonomi och skulle säkert inte kunna sköta jobbet som lärare och forskare, om jag led av dessa sjukdomar. Dessutom arbetar jag oerhört aktivt med ett antal tekniskt avancerade innovationer, vilket jag förmodligen inte heller skulle kunna klara av i mina relationer med andra människor över hela världen.
Eftersom jag har patent och patentansökningar är jag mycket orolig över de som säger att detta ska inte finnas, dvs. att jag inte ska kunna tjäna pengar på mina idéer, som jag arbetar länge med att beskriva. Dessutom tar jag ur egen ficka för att betala dessa patent. Det är inte gratis, utan det kostar hundratusentals kronor och sedan kommer personer som säger att denna upphovsrätt ska inte gälla. Tro fan att jag blir förbannad. Dessutom vill man genomföra detta i Sverige, utan hänsynstagande till vad som gäller internationellt. Hur dum får man bli - stopp och belägg!
När man sedan tjänar pengar på att upphäva upphovsrätten, då tog det hus i helvetet hos mig. Detta är en dubbelmoral utan dess like. Att skicka pengar till Schweiz behöver man inte vara särskilt intelligent för att räkna ut vad det handlar om. Tyvärr vet jag inte vilka personer som står bakom detta.
Men som driver innovationsföretag måste ju inse att detta krav från piratrörelsen är sannslöst. Det börjar med musiken, filmen etc. och sedan patenten. Jag är absolut ingen motståndare till förändringar, men att slopa immaterialrätten är helt fel. De som anser detta måste ha hål i huvudet. Hårda ord, men så tycker jag.
|