WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

Spindel 2006-06-12 20:55

Nu gäller det att lista ut varför Pär Brumark och chowchow har något emot TPB, PRQ och RixTelecom?

Måste väl finnas något egenintresse?

Anders Larsson 2006-06-12 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
Citat:

Originally posted by -Westman@Jun 12 2006, 18:41
Citat:

Jag är igen ensam stackare.

Den där Westman begriper jag mig inte på. Inte ett enda bevis har han angett för att det jag säger inte skulle stämma. Ge mig ett enda bevis Jag ber dig, så att vi konkret kan föra diskussionen framåt.

Hört talas om ironi? Klankar man ner på andras stavning bör man inte stava fel själv.

chowchow 2006-06-12 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av WizKid
Citat:

Men nu har du lämnat ut mitt namn och du kan inte skydda dig bakom att ange en länk.

Kan garantera att alla här långt innan länken postade visste vem du var. Med tanke på att ditt namn står på första sidan när man googlar på GarnNet.

Men visst är det så. Men ingen lämnar ut sina namn, men nu är mitt utlämnat. Flertalet tycker säkert att det är bra, men andra är kanske lite mer frågande. Innerst inne bryr jag mig inte, eftersom jag vet vad jag säger och står för. Tyvärr får jag inte svar på mina frågor. Men jag hoppas att vi härmed kan lägga av med schitzofreni och mytomani. Jag råkar vara docent i företagsekonomi och skulle säkert inte kunna sköta jobbet som lärare och forskare, om jag led av dessa sjukdomar. Dessutom arbetar jag oerhört aktivt med ett antal tekniskt avancerade innovationer, vilket jag förmodligen inte heller skulle kunna klara av i mina relationer med andra människor över hela världen.

Eftersom jag har patent och patentansökningar är jag mycket orolig över de som säger att detta ska inte finnas, dvs. att jag inte ska kunna tjäna pengar på mina idéer, som jag arbetar länge med att beskriva. Dessutom tar jag ur egen ficka för att betala dessa patent. Det är inte gratis, utan det kostar hundratusentals kronor och sedan kommer personer som säger att denna upphovsrätt ska inte gälla. Tro fan att jag blir förbannad. Dessutom vill man genomföra detta i Sverige, utan hänsynstagande till vad som gäller internationellt. Hur dum får man bli - stopp och belägg!

När man sedan tjänar pengar på att upphäva upphovsrätten, då tog det hus i helvetet hos mig. Detta är en dubbelmoral utan dess like. Att skicka pengar till Schweiz behöver man inte vara särskilt intelligent för att räkna ut vad det handlar om. Tyvärr vet jag inte vilka personer som står bakom detta.

Men som driver innovationsföretag måste ju inse att detta krav från piratrörelsen är sannslöst. Det börjar med musiken, filmen etc. och sedan patenten. Jag är absolut ingen motståndare till förändringar, men att slopa immaterialrätten är helt fel. De som anser detta måste ha hål i huvudet. Hårda ord, men så tycker jag.

Anders Larsson 2006-06-12 21:05

Citat:

Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 20:24
Och vad är poängen Du har förmodligen bevisat att jag inte är Pär Brumark, men det har jag ju hävdat hela tiden att jag inte är - eller hur. Du har visat var jag bor och du har angivit mitt telefonnummer och mitt namn - inte direkt, men indirekt. Om detta är snyggt gjort eller inte. Det återstår att se. Det var skickligt gjort, men inte särskilt svårt - precis som du säger.
Om jag pga grund av ditt agerande får några som helst problem, kommer jag att vidta åtgärder. Det kan du vara helt säker på. Det är inte ett hot - det är ett löfte. Jag trodde att detta forum skulle var skyddat enligt föreskrifterna. Men nu har du lämnat ut mitt namn och du kan inte skydda dig bakom att ange en länk.

Tillbaks till att kasta sten i glashus. "pga grund av" blir ju lite skumt, på grund av grund av.... Vi har mötts i andra diskussionsareor, ibland håller jag med dig och ibland inte. Men att ge sig på personangrepp, som man själv faller på, det är lågt. Lägre än Glocalnet och Rix Telecom.

Rvn 2006-06-12 21:06

[QUOTE=chowchow,Jun 12 2006, 21:03]Eftersom jag har patent och patentansökningar är jag mycket orolig över de som säger att detta ska inte finnas, dvs. att jag inte ska kunna tjäna pengar på mina idéer, som jag arbetar länge med att beskriva. Dessutom tar jag ur egen ficka för att betala dessa patent. Det är inte gratis, utan det kostar hundratusentals kronor och sedan kommer personer som säger att denna upphovsrätt ska inte gälla. Tro fan att jag blir förbannad. Dessutom vill man genomföra detta i Sverige, utan hänsynstagande till vad som gäller internationellt. Hur dum får man bli - stopp och belägg[/QOUTE]

Just det -stopp och belägg! Vad fan, rent ut sagt, har piratpartiets vallöften och göra med att TPB blev stängt?! Håll dig till ämnet eller skapa en ny tråd.

Spindel 2006-06-12 21:07

Se där chowchow, nu börjar det ju bli lite kvalité på dina inlägg. Varför inte försvara patent osv. istället för att göra allt för att smutskasta TPB och andra parter?

Man kommer ingen vart med att kasta skit på folk. Bättre att ladda upp bra argument och vinna på debatt istället.

Anders Larsson 2006-06-12 21:10

En intressant frågeställning är dock vilka kundet Rix Telecom / Port 80 har och hur dess ägares poliltiska intressen påverkar bolaget och tvärt om.

Personligen gräver jag inte i det och är inte intresserad av att göra det, men är deras kunder medvetna om vad deras pengar finansierar? Intressanta tankar, eller hur?

Ska man då dra det ett antal steg till, är det helt korrekt att mina pengar ska gå till bolag som främjar narkotikabruk och alkolism? Flera "kändisar" har ju använt knark och deras löner kommer från filmbolag och deras pengar kommer från mig.

Läs inlägget för vad det är värt, tack.

chowchow 2006-06-12 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 20:39
Citat:

Ursprungligen postat av Westman
chowchow: En sista sak. Du vet väl att man inte får använda högskolans epost för privata affärer?

"Att kasta sten i glashus utan att glaset går sönder är en konstart"

Det här slår nog alla rekord. Jag arbetar hemifrån och har inget rum på BTH. Jag är anställd på BTH. Det är riktigt, men eftersom jag arbetar med distansundervisning är jag också uppkopplad mot BTH alla dygnets timmar och det finns inget förbu för mig att använda denna e-mailadress. Jag har ledningens tillstånd att göra detta både i arbetet och privat.

Ach so. Ja det får vi väl se, IT-chefen på en annan högskola är av en helt annan åsikt.

Jag har övergått till PM för det här är inte ens OT längre.

Vilka är "vi som får se?" Det skulle vara intessant att få veta.

chowchow 2006-06-12 21:49

Däremot tycker jag att du saknar anlag för att föra en vettig disskution, personer som du har inte på detta forumet att göra!

Tyvärr fattar jag inte vad du menar. Är det censur som du förordar bara för att vi inte är överens. Det luktar diktatur eller något liknande, t ex Kina.

hundserver 2006-06-12 21:51

Citat:

Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 21:49
personer som du har inte på detta forumet att göra!

Hmm är du moderator här?? avgör du vilka som har här att göra eller ej???

Jisses.. <_<

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson