WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   IDN domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16895)

Andreas771 2006-11-04 01:27

Jag fattar inte att så många är så jävla nervösa över IDN domänerna.
Om fem år kommer åäö inte vara konstigare än aoa.

Skärp er, gäddfiske.se kommer att vara tio gånger bättre än gaddfiske.se t.ex.

Varför leva i den gamla världen, då det finns en ny?
Jag lovar er. Alla domänhandlare har säkert inhandlat en hel del IDN-domäner, men dom ska vara så duktiga i detta forumet så dom "har inte handlat någon"

Skål och välkommen!

autosvar 2006-11-04 03:27

Citat:

Originally posted by Andreas771@Nov 4 2006, 02:27
Jag lovar er. Alla domänhandlare har säkert inhandlat en hel del IDN-domäner, men dom ska vara så duktiga i detta forumet så dom har inte handlat någon
Skål och välkommen

Jag tror säkert att domänhandlarna i forumet sitter på de flesta premium-idn under .se och andra tld's, men att dessa köpts innan priset blev noll.

mellow 2006-11-06 23:21

Kommer inte riktigt ihåg vilka jag registrerade, men är iaf. ganska nöjd med;
nätbingo.se och öronmuff.se ;)
undra om jag inte registrerade nätdejt.se och nätdate.se när jag var i farten också...

KUB 2006-11-10 16:27

Attan va det ramal in IDN domäner till försäljning, satt och lekte lite och kollade registrerade domäner, men många struntar i att regga A om dom har Å, vad tycker ni om det?

autosvar 2006-11-10 17:56

Citat:

Originally posted by KUB@Nov 10 2006, 17:27
Attan va det ramal in IDN domäner till försäljning, satt och lekte lite och kollade registrerade domäner, men många struntar i att regga A om dom har Å, vad tycker ni om det?
Dumt ifall domänen ska användas, spekulativt ifall den som registrerat domänen tänker avvakta några år tills "någon annan" registrerat och marknadsfört icke-IDN-domänen.

spajk 2006-11-27 10:02

Jag beställde könsherpes.se, mördad.se, kundjävel.se. (:

känner att jag kan dra upp riktigt seriösa sidor!

PeterHA 2006-11-28 05:52

Citat:

Bra! Det visar att man tror på åäö!

autosvar 2006-11-28 08:49

Citat:

Originally posted by PeterHA@Nov 28 2006, 06:52
Bra Det visar att man tror på åäö
Gör det? Motivera.

Jag för min del - om mitt företag hette kalasbraföretaget skulle definitivt registrera

kalasbraföretaget .se
kalasbraforetaget .se
kalasbraföretaget .com
kalasbraforetaget .com

och peka såväl sidor som mail till en av domänerna.

autosvar 2006-11-28 08:51

Citat:

De riskerar om inte annat att få det svettigt med mailadresser under en längre tid tills idn-stödet någon gång fungerar fullt ut för just mail.

stefanhansson 2006-11-28 13:27

La in en beställning på nedan domännamn, tänker skänka akassa domänerna till den som vill ha dem för att protestera mot de nya akassa reglerna. Själv så ska jag köpa en inkomstförsäkring, men tänker inte profitera mer på dem redan utsatta akassa förbunden.

rörinteminakassa.se
rörförfaninteakassan.se
rörinteakassan.se

tidningsstället.se

högerpolitik.se
vänsterpolitik.se

morddömd.se
brottsmisstänkt.se
förundersökning.se

stormväder.se

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson