WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affiliator-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31024)

nickelas 2008-05-02 16:44

Jag tillverkar lite banners åt en kund som ska använda dom på affiliator och undrar om ni rekommenderar/kräver speciell javascript-kod för swf-filen?
Bör vara så att bild visas om inte flash är installerat.

jimmie 2008-05-05 14:41

Hej!

Då vi inte vill belasta våra affiliate med en massa javascript och liknande för att visa våra annonser har vi ingen backup-bild för våra flash-annonser. Om det önskas från en annonsör så kan det dock ordnas.

MVH Jimmie

jip 2008-05-05 15:23

Tjena!
När tar ni de annonsörer i kragen som inte betalat fakturor de sista 2-3 månaderna?

Emil_P 2008-05-05 15:50

Citat:

Originally posted by jip@May 5 2008, 15:23
När tar ni de annonsörer i kragen som inte betalat fakturor de sista 2-3 månaderna?
Det görs dagligen, vi har precis anlitat Payex som kommer så för utskick av påminnelser samt driva in förseningar. Skicka in ett meddelande via vår supportsystem så kan vi undersöka vad som gäller i just ditt fall.

jaffa 2008-05-17 17:03

hur lång tid ska man behöva vänta på svar från affiliator? Har skickat mail 3 gånger sen 29/4 utan svar. Vad händer?

Emil_P 2008-05-20 23:42

Citat:

Originally posted by jaffa@May 17 2008, 17:03
hur lång tid ska man behöva vänta på svar från affiliator? Har skickat mail 3 gånger sen 29/4 utan svar. Vad händer?
Vi har just nu hög arbetsbelastning, men kan nämna att vi precis blivit klara med vår rekryteringsprocess (bland annat har en gammal WN-medlem har anslutit sig till familjen). Tveka inte att slå en signal ifall ni känner att ni väntat länge på svar, ni når oss på: 08-506 77 330.

toboll 2008-06-03 21:41

Sitter här och är JÄVLIGT sur på affiliator.com

Loggade in på mitt skattekonto och ser att jag INTE kommer få tillbaka mina skattepengar före midsommar, istället får jag vänta på mina i "semesterpengar" fram till minst augusti och kanske rent av till december då sista utbetalningarna är.

Det började med att jag reagerade på min inkomstdeklaration, det fanns inga uppgifter om inkomst från Affiliator.
Mejlade till dom och frågade verkligen skickat in skatteuppgifter, vilket man sa sig ha gjort.

Eftersom inga uppgifter fanns ifyllda i deklarationen fyllde jag i alla siffror om inkomster från Affiliator och lämnade in min deklaration.

Efter några veckor dimper det ner ett brev från skatteverket där man det står att man inte har några uppgifter från Affiliator.

Återigen så mejlar jag till Affiliator och frågar om dom verkligen skickat in uppgifter till skatteverket. Till svar får jag att jag inte fått några utbetalningar under 2007.

Återigen får jag mejla och säga att jag visst fått utbelning under 2007 och bifogar även utbetalnigsid och datum.
Till svar får jag återigen att jag inte alls fått några pengar under 2007.

Så åter igen så får jag mejla och då berättar att jag även har kontoutdrag från mitt konto med utbetalningar från dom.
Till svar får jag ett ursäkt att dom kollat fel.

Under denna mejlkonvers har jag ringt och pratat med handläggaren från skatteverket och han inte kan hitta några uppgifter alls från detta företag om mina inkomster från dem och att om han får tag i dessa uppgifter så skall jag nog få mina pengar före midsommar.

Mejlar en sista gång till Affiliator och ber dom vara snabba i ärendet(vilket inte är speciellt vanligt) så att jag får mina pengar som planerat . Till svar får jag att det är skatteverket som är sena för att dom lämnade in så extremt många kontrolluppgifter.

Så mina frågor till Affiliator är:
1) Var tog mitt utskick av årskontrollbesked vägen?
2) Varför sitter man och förnekar upprepande om utbetalningar där jag bifogar uppgifter om utbetalningsdatum och utbetalningsid?
3) Varför sitter man och säger att det är skatteverket som är sena trots att jag har haft telefonkontakt med handläggaren som säger en helt annan sak?
4) Vad får jag i kompensation? Hade inte ni klantat er så hade jag fått 9000 till min semester, nu kan jag rentav få vänta ända fram till december på dessa pengar

Mina frågor till er som använder er av affiliator.com
1) Har ni oxå råkat ut för detta problem, där det verkar som affiliator "råkat" glömma bort att skicka in kontrolluppgifter.


Att jag inte tar det internt med Affiliator.com beror på att man ibland får vänta veckor på svaren, man sitter och skickar felaktiga svar fast man klart och tydligt får faktan skickad till sig och därför måste man upprepa frågan flera gånger och så vill jag vissa hur jävla illa dom har skött mitt ärende.

jimmie 2008-06-03 22:24

Nu är personen som har skött utbetalningsdelen pappaledig och jag har tillfälligt ansvar för den delen from. första juni tom. sista augusti.

1. Bra fråga, dock blev du erbjuden en ny kopia av kontrolluppgifterna av supporten men du avböjde och sa att du hade löst det. Detta skedde i april dvs. i god tid före sista datum för deklarationen.

2. Vår person kollade förmodligen under fel tidsperiod först och såg inte betalningen.

3. Uppgifterna skickades till skatteverket, dock så blev vi en del av Getupdated under 2007 och vi blev tillsagda från ekonomi att vi skulle skicka kontrolluppgifterna under Getupdated. Sedan fick jag höra i efterhand att handläggaren som fått våra uppgifter sa att detta var fel men som vi förstod det skulle det ordnas ändå. Men uppenbarligen har det inte blivit gjort på rätt sätt. Jag kan tyvärr inte göra annat än att beklaga detta.

4. Jag förstår inte varför du ska få pengarna senare p.g.a. detta, du upptäckte i mars/april att uppgifterna inte var med på de förtryckta uppgifterna. Då ska man i enlighet med instruktionerna som kommer med din deklaration lägga till det för hand när man skickar in uppgifterna. Detta ska ske under fält 19 och finns ingen rad där man skriver in namnet på företaget man fick pengarna ifrån. Om du fyllde i ytterliggare information under "Övriga upplysningar" så leder det till att en handläggare undersökare det närmare och då kan det ta längre tid att få tillbaka sin skatteåterbäring.

Du får gärna maila mig med handläggarens motivering till varför du inte får dina pengar till midsommar så kan vi ta en diskussion och så kan jag kolla om vår ekonomiavdelning kan ta kontakt med personen hos skatteverket som fick uppgifterna och försöka lösa det den vägen.

Finnmera 2008-06-03 23:29

Utan att veta ett smack om detta så bara måste jag säga att du är grymt snabb på att ge svar Jimmie och om allt ovanstående fakta stämmer så är du serviceminded.

Kolla bara på tidsintevallen på inläggen, antingen så hotade han med just detta (publicering här) och det verkar kanske inte otänkbart med tanke på antalet inlägg från toboll och att du därmed var lite insatt i caset sen innan, eller så hatten av för dig om du han kolla upp allt detta samt skriva ett svar.

Oavsett så löser ni nog detta, lycka till.

jimmie 2008-06-04 07:00

Hej,

Ville bara tillägga att jag inte har mottagit något "hot" om publicering på WN från Toboll. Jag var insatt i kontrolluppgifterna eftersom det var jag som gjorde pdf-generatorn för uppgifterna. Övriga uppgifter fanns under tobolls användare hos Affiliator under supportärenden där vi kunde se alla meddelanden som skickats i ärendet.

Jag hoppas också att vi kan lösa detta, i och med att Toboll har kontakt med handläggaren så tycker jag personligen att handläggaren borde kunna lösa det i tid. Skatteverket är inte så omänskliga som man tror ibland. :)

Om du (toboll) skickar mig kontaktuppgifterna till skatteverkets handledare i ärendet så ser jag till att vår finansavdelning kontaktar denne.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson