![]() |
Felaktig statistik i helgen?
Är det bara hos mig eller är statistiken hos TD fel just nu? Jag ser annonsvisningar men inga klick eller köp...Får dessutom Error-sida när jag klickar på länkar i menyn, tex "Annonseffektivitet".
Vet att det var strul med tidigare i veckan, men då var alla värden 0. |
TD's statistik har fungerat väldigt dåligt denna vecka.
|
Det verkar som om TD ska byta gränssnitt imorgon, så det kanske finns nån koppling till problemen där.
|
Stiligt nytt gränssnitt tycker jag! Inte för att det gamla störde mig, men fräscht i alla fall!
|
Det känns bättre funktionsmässigt men det tar nog ett tag att vänja sig.
Hoppas dom fixar till supporten också. |
Klart bättre än innan, men jag saknar lättillgänglig statistik för dagens och gårdagens intäkter, eller har jag missat nått?
|
Citat:
|
Då ser jag senaste 24h, men inte dagens eller gårdagens siffror.
|
Citat:
|
Är det bara mig det är fel på eller är det fler som INTE kan klicka på någon annan flik än "annonsörer" på Tradedoublers nya sajt??
Jag vill se mina gjorda utbetalningar de senaste åren men vart tusen hittar jag det?? Suck... |
Kan jag som minderårig använda TD om jag genererar pengar?
|
Citat:
Vi jobbar för fullt på detta problem och hoppas kunna släppa en fix på detta så snart som möigt. Upplevs problemen i IE kan man gå till Tools (Verktyg) och klicka ur "compability view", eller plocka bort TradeDoubler från "compability view settings" så borde det fungera. Ett annat altarnativt är att använda Firefox eller Chrome där vi inte upplevt dessa problem. Hälsningar, TradeDoubler |
Tack för hjälpen.
Och tack för de tidigarelagda utbetalningarna. Sådan service uppskattas! |
Har TD stöd för Callbacks. Alltså när man har någon har gjort en lead/sale att den anropar ett skript på min sida?
|
Nästa utbetalningsdatum: 2011-10-18
Fakturorna från annonsörerna ska vara betalda: 2011-10-19 Kan TradeDoubler göra såhär? Nu måste jag ju vänta en hel månad extra bara för det skiljer en dag. |
Det här forumet är ju dött...
|
Citat:
Tradedoublers brytdatum är 14-e. Det som är registrerat betalt den 14-e kommer med på månadens utbetalning. Resten på nästa månad. Ring och tjata lite på kunden att betala in innan dess ;-) |
Hej!
Citat:
Citat:
Citat:
1. 1 april 2011 – 30 april 2011: Publisher genererar provision. 2. 1 maj 2011: Faktura skickas till annonsören. (den första arbetsdagen varje månad). 3. 1 juni 2011: Fakturans förfallodag. (en månad efter fakturadatum) 4. 20 juni 2011: Utbetalning till publisher. (tredje tisdagen i månaden) Hälsningar, TradeDoubler |
Citat:
Kan ni också på liknande sätt förklara förfarandet kring förbetalda transaktioner, tack. |
Förstår inte att ni inte kan ha en fungerande support-avdelning. Att inte svara här är helt ok, men på era "td Tickets" (ja, de har t.o.m. sitt eget namn) måste ni ju kunna svara inom rimlig tid. 20 dagar utan svar är inte rimlig tid, anser jag, speciellt när man har skickat påminnelser i ett ärende.
Det enda svaret jag har fått på sistone i ett annat ärende är: "vi har dessvärre inte fått någon återkoppling från Annonsören ännu, men vi jobbar på det". Ni kan alltså inte få tag på era egna annonsörer? |
Varför flyr alla operatörer från Tradedoubler? Fick nyss ett mail att halebop kommer avsluta sitt program där. Senaste månaderna är det väl tre stycken? (telia, tre? och nu halebop). Var tar alla vägen?
|
Citat:
I vilket fall som helst vore det intressant med ett litet upprop där vi tillsammans samlar upp frågor som vi känner att vi inte fått svar på, och gemensamt skickar in dem och låter Tradedoubler svara oss alla publikt. Kanske kan vi lära oss något av varandras svar? Eller är era frågor väldigt individuella och personliga? I så fall kanske det blir svårt att ställa frågan publikt. Försök i så fall formulera frågan i generella termer så att alla kan finns ett intresse i att få frågan besvarad. Någon som känner till system för att samla in frågor och prioritera upp de viktigaste? UserVoice och Get Satisfaction är två tjänster jag tror kan hjälpa. Är jag ute och cyklar -eller känns det vettigt? Givetvis ska jag i så fall också själv vara med och svara på så många frågor som möjligt själv. |
Jag är också lite besvärad av "flykten" från td i mobilnischen, det innebär trots allt en hel del jobb att byta affiliatenätverk.
|
Citat:
Vanligt förekommande är också att de "glömmer bort" ärenden vilket inte direkt ökar deras trovärdighet. |
Citat:
Citat:
|
Såg att halebop började köra hos wordon
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu är frågan vart man hittar Telia :)
|
Citat:
Citat:
|
Annonsörer som ej betalat på flera månader
Följande annonsörer på TradeDoubler har struntat i att betala sina fakturor under flera månader nu.
Vad är status på dessa annonsörer? Hur ser chanserna ut för att de kommer att betala? - Ljudbokklubben (TD Lead) - Pysselklubben (TD Lead) - Securia/mySafety (TD Lead) - Dress-for-less - Gamereplay - Hewlett-Packard - Mammashop - Megastore - Vingåker Factory Outlet |
Bara vi som på morgonen har sett en stor bugg hos Tradedoubler?
- Rutan för inloggning finns inte. Den kommer och efter 2 sekunder borta! Vi kör med Google Chrome. Tilläggas bör att under "våra kunder" syns fortfarande Halebop som inte längre finns hos Tradedoubler. |
Citat:
|
Citat:
|
Systemproblem
Hej,
Vårt system är tyvärr inte tillgänglig för närvarande, detta pga ett planerat underhåll som blivit förlängt. Annonsering och spårning påverkas inte av detta. Det är högst prioriterat internt att lösa detta och vår personal jobbar hårt för att åtgärda det så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för de besvär det orsakar! Hälsningar, Publisherteamet |
Prepayment
Citat:
Här är ett exempel på prepayment-förfarandet: 1. Annonsören betalar en faktura till oss och har då en viss innestående summa på sitt konto hos TD. 2. 1 januari 2011 – 15 januari 2011: Publisher genererar ersättning > Betalas ut vid nästkommande utbetalning (tredje tisdagen i månaden), 18 januari 2011. 3. 16 januari 2011 – 15 februari 2011: Publisher genererar ersättning > Betalas ut vid nästkommande utbetalning (tredje tisdagen i månaden), 22 feruari 2011. Hälsningar, Publisherteamet |
Support
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Hej alla, Självklart försöker vi att åtgärda supportärenden så snabbt vi kan, och det är inte ok att behöva vänta så länge som ni angett och inte heller att behöva påminna. Som vi skrivit förut så är det tyvärr så att de annonsörsspecifika frågorna tar längre tid. Vi har bla kontaktperson som sitter utomlands, kontaktpersoner som tyvärr inte har affiliateprogrammet som enda arbetsuppgift mm. Den generella supporten däremot håller vi i stort sett alltid under 48 h. Ni får gärna samla era frågor, dock kan vi inte lova att svara på alla publikt beroende på annonsör. När även välkomna på de publisherträffar som vi planerat in vid tre tillfällen fram till jul (digipedia.se/2011/td-afterworkshop). Vi kommer vara ett par stycken från publisherteamet, AMs och utveckling/produkt på plats. Hälsningar, Publisherteamet |
Citat:
Hej, Vi ber om ursäkt för dessa förseningar och ligger på berörda annonsörer! Lead-programmen var tyvärr en miss från vår sida som vi åtgärdat nu. Hälsningar, TD |
Citat:
|
Har Junkyard avslutat sitt samarbete med er eller varför genereras ingen statistik för just det programmet?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson