WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet nere? (2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27264)

vik 2008-02-17 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av webbteknik
Citat:

Ursprungligen postat av stareye
skumt... för mig funkar det

Jag har ett antal sidor på 03, alla fungerade tidigare i kväll. Endast en av dem som slutat funka, men tyvärr den viktigaste av dem. Hoppas den kommer igång snart. :(

har samma problem. Sidan funkar men inte anslutningen till databasen av någon anledning.

BoISaren 2008-02-17 22:17

Jag gillar det förslaget faktiskt.

Citat:

Originally posted by Arood@Feb 17 2008, 21:48
Kan man inte fixa en skyddad sida där man efter att ha angivit några kontrolluppgifter kan få ett nytt lösenord?

edion 2008-02-17 22:19

undra om man ska släppa detta för ikväll och låta grabbarna grus slita håret i hallen. Jag ger dom en fet eloge att dom inte hänger i forum utan kör dygnet runt i hallen MEN finns via telefonen om det skulle vara något. Kjetil har tidigare skrivit att det är ok att lägga till han på msn så om ni vill veta saker gör så att ni addar han för där finns som en hint lie info om hur man snabbt får info

webbteknik 2008-02-17 22:26

Citat:

Originally posted by vik@Feb 17 2008, 23:11
har samma problem. Sidan funkar men inte anslutningen till databasen av någon anledning.
Nästan alla mina sidor är databasdrivna och övriga databasdrivna sidor funkar utmärkt, men inte denna. Den funkade dock tidigare i kväll. Jag får inte något databaserror när jag surfar in till den, endast "servern hittades inte" meddelande.

Racewebb 2008-02-17 22:33

Inte någon av mina databasdrivna sajter funkar, en på web01 och på web02. Den på web01 har varit igång tidigare i dag. Ingen av mina tre sajter på web02 har funkat sedan hacket.

J

Edit: förtydligande

Foa 2008-02-17 23:06

Mina sidor funkar inte heller (web01) sedan en timme tillbaka.
Jag börjar undra ifall det inte är hackers som sabbat... kan man ha virus på datorn... varför inte ett hackervirus på servern.. som följer med i backupen... och återställs när man återställer backupen.
Blev det förståeligt det där?

Foa 2008-02-17 23:08

sorry dubblett fick ett error på ovanstående inlägg

edion 2008-02-17 23:09

Citat:

Originally posted by Foa@Feb 17 2008, 23:06
Mina sidor funkar inte heller (web01) sedan en timme tillbaka.
Jag börjar undra ifall det inte är hackers som sabbat... kan man ha virus på datorn... varför inte ett hackervirus på servern.. som följer med i backupen... och återställs när man återställer backupen.
Blev det förståeligt det där?

Nja virus tror jag inte på men det kan ju mkt väl vara så att dom just nu kämpar mot hackers igen som inte ger upp och har återigen släckt ner servrar av säkerhets skäl. Men som sagt vill ni veta mera om detta så ring kjetil nummer finns hos oss som har han på msn mig bla och kan fås via pm

Foa 2008-02-17 23:12

Ja då stryker jag numret.. gör det du också i citatet

Är det Telia... Vi vänner kostar bara 59 öre samtalet.
Jag kan prata med honom 24 timmar per dygn och ni andra kommer aldrig fram

Ha ha du ändrade... ja PM då blockerar jag Er inte... :lol:

edion 2008-02-17 23:18

Citat:

Originally posted by Foa@Feb 17 2008, 23:12
+46761055550
Är det Telia... Vi vänner kostar bara 59 öre samtalet.
Jag kan prata med honom 24 timmar per dygn och ni andra kommer aldrig fram
Ha ha du ändrade... ja PM då blockerar jag Er inte...

Tyckte det var lite elakt att skriva ut nr här

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson