WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

chowchow 2006-06-12 18:48

Citat:

Originally posted by Westman@Jun 12 2006, 18:34
chowchow, jag orkar inte ens försöka hålla reda på vem du säger vad till för det verkar du inte veta själv. Maken till röriga inlägg får man leta efter.

Ang. din dyslexi så vidhåller jag att du påvisar tydliga tecken på det då du glömmer skriva ord som "inte" vilket får dina meningar att motsäga sig själv. Läs igenom dina inlägg noga så ser du själv. Att du sen klagar på andras stavning - jag säger bara: Välkommen till verkligheten! Här inne stavar de riktigt bra jämfört med genomsnittet i Sverige.

Sen var det du som drog upp bl.a. PRQ och Port80 vid flera tillfällen och de är företag. Jag kan läsa men att förstå det du skriver verkar kräva kristallkula och någon sån har jag inte tyvärr.

Nej, jag har inte dyslexi. Jag har däremot arbetat om frågan mycket eftersom två av mina barnbarn har dyslexi. Du kan säkert skämta bort detta. Det är osäkert hur många som lider av detta problem. Men att alltid hänvisa till dyslexi, när man inte ger sig tid till att srkiva rätt svenska - det tror i alla fall inte jag på.

Jo, jag har en egenhet att glömma att sätta dit vissa ord, när jag skriver och det erkänner jag ofta. Men detta har inte med dyslexi att göra. Jag skulle inte ha kunnat skriva 10 böcker om jag hade dyslexi och ett otaligt antal forskningsrapporter etc.

Nej, den etiketten stämmer inte på mig. Jag försöker dagligen få studenter att skriva rätt svenska, vilket inte är lätt. Förfallet började för 30 år sedan i samband med den nya grundskolan. Jag möter studenterna på tredje året, när de ska bli civilekonomer och på fjärde året, när det ska bli magistrar. Du tror mig inte, men de kan inte skriva och de ska sedan inneha ledande positiioner inom svenskt näringsliv.

Ursäkta, nu kom jag lite från ämnet.

chowchow 2006-06-12 18:52

Citat:

Originally posted by M.R@Jun 12 2006, 18:47
Chowchow, Du är möjligtvis inte släkt denna kvinna?

http://www.flata.net/nattuggla.mp3

Det var skitul. Nej, jag är inte släkt med denna kvinna. Hon sover som bäst på denna tid på natten, tror jag - för jag sover i alla fall.

ArreliuS 2006-06-12 18:52

Tror ju knappast på allt du skriver med tanke på det du skrivit tidigare i tråden. Man sitter ju inte och hoppar på folk med skriv svårigheter för att sedan skriva om man har barnbarn som har dyslexi. Du känns så långt ifrån äkta som man bara kan bli. Tror säkert att ditt snack om böcker och barnbarn funkar på lunar men det nappar inte här.

jomper 2006-06-12 18:55

Ett bra sätt att få forumtroll att tröttna är att ignorera dem.

chowchow 2006-06-12 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
Jag är igen ensam stackare.

:lol:

Den där Westman begriper jag mig inte på. Inte ett enda bevis har han angett för att det jag säger inte skulle stämma. Ge mig ett enda bevis! Jag ber dig, så att vi konkret kan föra diskussionen framåt.

chowchow 2006-06-12 18:59

Citat:

Originally posted by ArreliuS@Jun 12 2006, 18:52
Tror ju knappast på allt du skriver med tanke på det du skrivit tidigare i tråden. Man sitter ju inte och hoppar på folk med skriv svårigheter för att sedan skriva om man har barnbarn som har dyslexi. Du känns så långt ifrån äkta som man bara kan bli. Tror säkert att ditt snack om böcker och barnbarn funkar på lunar men det nappar inte här.
Det jag skriver är sant, men tror inte att alla som skriver slarvigt lider av dyslexi, så enkelt är det. Det heter inte skriv svårigheter, vilket betyder att skriva svårigheter, utan det heter skrivsvårigheter och det är något helt annat. Det heter inte sjuk sköterska, utan det heter sjuksköterska, vilket är något helt annat. Jag vill inte vara taskig, men jag kunde inte låta bli. Men det kanske var din avsikt.

chowchow 2006-06-12 19:04

Citat:

Originally posted by jomper@Jun 12 2006, 18:55
Har jag ignorerat dig? I så fall ber jag om ursäkt. Det verkar som om jag har svurit i kyrkan. TPB är helt klanderfritt och allt är frid och fröjd. Men tänk hemska tanke, om det inte är så. Jag säger inte att det är de fyras gäng som tar hem storkovan, utan det kan vara andra fyra fula fiskar och då är de ju blåsta på konfekten. Eller kommer polisen att hitta vem som stoppat handen i marmeladburken eller vad det nu heter.

ArreliuS 2006-06-12 19:26

Citat:

Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 18:59
Det heter inte skriv svårigheter, vilket betyder att skriva svårigheter, utan det heter skrivsvårigheter och det är något helt annat. Det heter inte sjuk sköterska, utan det heter sjuksköterska, vilket är något helt annat. Jag vill inte vara taskig, men jag kunde inte låta bli. Men det kanske var din avsikt.
Ja där fick du mig :P Är väl bäst att man använder stavningskontrollen i word innan man skriver nått inlägg i framtiden. Jisses, inte nog med att du inte klarar av att skriva allt i ett inlägg, du har lyckats med att dra diskussionen ifrån ämnet. GW.

Spindel 2006-06-12 19:28

chowchow: Varför bryr du dig överhuvudtaget? Vad har du för egenintresse i att "sätta dit" TPB? Du svamlar och svamlar och är inte ens kund där!?

Lägg fram alla kort på bordet, men nu påstår och påstår du saker som ingen kan svara på.

Du är som en loop av svammel.

hundserver 2006-06-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av chowchow
Citat:

Ursprungligen postat av jomper

Har jag ignorerat dig? I så fall ber jag om ursäkt. Det verkar som om jag har svurit i kyrkan. TPB är helt klanderfritt och allt är frid och fröjd. Men tänk hemska tanke, om det inte är så. Jag säger inte att det är de fyras gäng som tar hem storkovan, utan det kan vara andra fyra fula fiskar och då är de ju blåsta på konfekten. Eller kommer polisen att hitta vem som stoppat handen i marmeladburken eller vad det nu heter.

Förstår inte ditt intresse av vad dom drar in på reklambanners m.m.?

Om dom drar in flera milijoner så är det väll bra, Då slipper dom ju gå hungriga iaf :lol:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson