chowchow |
2006-06-12 18:48 |
Citat:
Originally posted by Westman@Jun 12 2006, 18:34
chowchow, jag orkar inte ens försöka hålla reda på vem du säger vad till för det verkar du inte veta själv. Maken till röriga inlägg får man leta efter.
Ang. din dyslexi så vidhåller jag att du påvisar tydliga tecken på det då du glömmer skriva ord som "inte" vilket får dina meningar att motsäga sig själv. Läs igenom dina inlägg noga så ser du själv. Att du sen klagar på andras stavning - jag säger bara: Välkommen till verkligheten! Här inne stavar de riktigt bra jämfört med genomsnittet i Sverige.
Sen var det du som drog upp bl.a. PRQ och Port80 vid flera tillfällen och de är företag. Jag kan läsa men att förstå det du skriver verkar kräva kristallkula och någon sån har jag inte tyvärr.
|
Nej, jag har inte dyslexi. Jag har däremot arbetat om frågan mycket eftersom två av mina barnbarn har dyslexi. Du kan säkert skämta bort detta. Det är osäkert hur många som lider av detta problem. Men att alltid hänvisa till dyslexi, när man inte ger sig tid till att srkiva rätt svenska - det tror i alla fall inte jag på.
Jo, jag har en egenhet att glömma att sätta dit vissa ord, när jag skriver och det erkänner jag ofta. Men detta har inte med dyslexi att göra. Jag skulle inte ha kunnat skriva 10 böcker om jag hade dyslexi och ett otaligt antal forskningsrapporter etc.
Nej, den etiketten stämmer inte på mig. Jag försöker dagligen få studenter att skriva rätt svenska, vilket inte är lätt. Förfallet började för 30 år sedan i samband med den nya grundskolan. Jag möter studenterna på tredje året, när de ska bli civilekonomer och på fjärde året, när det ska bli magistrar. Du tror mig inte, men de kan inte skriva och de ska sedan inneha ledande positiioner inom svenskt näringsliv.
Ursäkta, nu kom jag lite från ämnet.
|