WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13659)

TradeDoubler 2007-08-23 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av swan
Citat:

Originally posted by -robertsson@Aug 3 2007, 09:57
T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.

När jag klickar på "alla program" på TDs hemsida så får jag en lista över alla program samt ersättningmodeller. Där finns det olika kolumner med namnen

Citat:

UV *Click * Leads * Sales * 90:e EPC
Ingenting om iSales. Hur gör jag för att hitta program som stödjer iSales? Jag har på måfå klickat mig runt till olika program för att se om det står någonting på respektive programs sida, men hittar ingenting där heller. Lite konstigt om det du säger stämmer - dvs att nästan 50% stödjer detta...

I dagsläget finns det inte som du säger någon funktion som hjälper dig att hitta program som stödjer iSales och iLeads. Detta är något vi jobbar på för att förbättra i användargränssnittet. Idag måste man tyvärr klicka sig runt till respektive program för att se om de ger ersättning för iSales och iLeads, men som sagt jobbar vi på en lösning för detta.

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Men vad jag blir trött på dessa meddelanden. Jag har minst fem webbplatser kopplade till mitt konto på Tradedoubler.

Ansökte om att få visa annoner och fick ett nekande svar. Som vanligt framgår det inte vilken webbplats som nekats. Mycket irriterande.

Vi jobbar även på att förbättra våra proccesser när det kommer till den information våra publishers får. För tillfället kan du logga in på ditt konto och gå via Rapporter -> Mina program, här kan du se statusen för alla dina program och sajter.

Tobab 2007-08-23 22:52

Är det någon mer som har problem med att logga in på TD.com (TD.se går att nå). Jag får bara en timeout, samma sak om man besöker sidor med banners från TD.com

Timofey 2007-08-26 01:02

ATG:s reklamkampanj-sajt skickar besökaren till en sida som inte existerar om man klickar på "BLI KUND NU". Får man ändå betalt för UB till kampanj-sajten?

Är det något ni på TradeDoubler kan vidarebefodra till deras programansvariga?

Max 2007-08-27 13:11

Är det bara jag som inte får upp td-annonser alls just nu??
Blir bara "röda kryss" efter timeout. Har varit så åtminstone sedan jag slog på datorn för en kvart sedan ca. Inget problem med något annat vad jag märkt.

Frazze 2007-09-01 12:26

Såg att Ginza har en 49kr-kampanj nu, är det okej att lägga upp ex. en nyhet på sin site med information om detta och länka dit med sin "TD-ginza"-ikon?

nosnaj 2007-09-01 13:18

Varför skulle det inte vara okej?
På deras sida står det t.o.m. det är tillåtet skapa egna länkar.

Timofey 2007-09-03 18:07

Hur seriöst är detta egentligen?

Citat:

PAF.se affiliateprogram stängs ner med omedelbar verkan.

Affiliateprogrammet stängs ned på grund av problem med Moment Innovative Marketing Solutions AB
(Moment Marketing). Moment Marketing har agerat som konsult och mellanhand mellan PAF.se och
TradeDoubler, och är ansvarigt för att ni, affiliates och publishers, får er ersättning utbetald.

PAF.se har betalt affiliatersättning till Moment Marketing som inte har vidarebefordrat denna till
TradeDoubler. TradeDoubler har vidtagit rättsliga åtgärder gentemot Moment Marketing för att få
ersättningen utbetald, dock utan framgång. Såvitt vi kan bedöma är Moment Marketing på obestånd.

Vi beklagar djupt det som har hänt och vi arbetar aktivt på att lösa situationen.

Vi hoppas att Moment Marketing skall ta sitt ansvar och betala ut ersättningen, men vi bedömer att
sannolikheten för att detta skall ske är ganska liten. Därför avbryter vi allt samarbete med Moment
Marketing och stänger ner programmet. Såvitt vi kan bedöma i dagsläget är det dessvärre inte
särskilt sannolikt att någon ersättning kommer att betalas ut i detta program.

Mvh

TradeDoubler

TradeDoubler - tillkalla Kronofogden direkt!

robertsson 2007-09-03 18:48

Vad hjälper det om MM är i obestånd och saknar tillgångar?
TD hamnar sist i kön bakom staten och banker.

Frazze 2007-09-04 14:02

Skrev ju en fråga häromdan om det var okej att på sin sida uppmärksamma ex. en kampanj och länka vidare. Verkade ju helt ok.

En annan fråga i samma ämne nu, är det okej om jag uppmärksammar en kampanj i ett mail till sidans medlemmar, jag länkar inte på något sätt i mailet men påtalar att om man använda en länk på själva sidan?

StefanBergfeldt 2007-09-04 14:34

Jag tycker att det är lite synd att man inte kan länka från mailet också. Har man mycket mail-korre med sina medlemmar/kunder så är det en stor tillgång att kunna ha annonser i mailen.

Titta till exempel på statistiken man får från thecounter

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson