robertsson |
2005-07-21 15:45 |
Citat:
Ursprungligen postat av mindgem
Vad mummlar du om? Jag får betalt per klick och inte per sale, registration eller någonting annat.
Du som annonsör kan inte kapa din budget för endast en utvald sida, du kan bara minska budgeten generellt med Adwords.
|
Du får betalt per click - RÄTT
Jag som annonsör räknar hur mycket varje LEAD kostar mig. I SNITT krävs det kanske 5 click á 1 kr, d.v.s. varje lead kostar mig 5 kr i snitt. Om det helt plötsligt en vacker dag rusar iväg och krävs 7 eller 13 klick för att få ett lead börjar jag som annonsör undersöka vad som har hänt. Jag kan då ta till flera metoder för att få ner min konstnad till 5 kr igen. Jag kan köpa färre/andra keyword, jag kan sänka buden och jag kan stänga av enskilda sidor!
Det du ser som click kan annonsören tracka och räkna om till lead/avslut.
Citat:
Originally posted by -mindgem@Jul 21 2005, 11:09
Min inkomst kommer ifrån Google för fan
Annonsören betalar ett belopp till Google
|
Alltså kommer inte din inkomst från Google utan från annonsörerna, VIA google, som tar en procent provision för transaktionen.
Citat:
Originally posted by -mindgem@Jul 21 2005, 11:09
du kan inte ringa och gråta till Google att just JAG inte ska få så mycket betalt som alla andra. Jeeez, för en kille som har en annonsomsättning på 73 miljoner om året har du inte mycket "koll" på någonting.
|
Varför ska jag ringa till google och gråta, jag trackar mitt och följer upp det. Följer det inte budget vidtar jag åtgärderna som jag skrev ovan... följden blir att webmasters får mer/mindre pengar eller andra annonser kanske beroende på åtgärd.
Citat:
Ursprungligen postat av mindgem
Sen är det lite lustigt att en mångmiljonär och nästan miljadär skulle sitta och skriva poster i ett webmaster forum. Jag hade legat på plajan eller något istället.
|
Vem har sagt att jag är miljarder, vet du vad omsättning är? Det är precis som det låter man omsätter pengar, jag kanske annonserar för 99.000 kr/dag och får in 101.000 kr/dag på annonser... detta ger en omsättning på 200.000 kr... men långtifrån en vinst på 200.000 kr. För övrigt skrev jag att summan gäller mig privat + ett AB där jag är anställd.
|