WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Exakt kopia? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8350)

fabian 2005-06-09 09:58

Citat:

Originally posted by Tomas B@Jun 9 2005, 09:42
Citat:

Vi har redan varit i kontakt med honom och förklarat vad som gäller. Han saknar dock totalt förmågan att kommunicera, och det verkar ligga i släkten
LoL, tror jag känner till den där släkten..
Har du kontaktat hans hosting företag?
/ Tomas

Yes...
Citat:

Wopsa har semester under perioden 7-15 juni.
Efter detta kommer vi titta på detta ärende och återkomma till er.

Mvh, Support

Tomas B 2005-06-09 10:18

Ok misade det!

Så om man har en tex site som är nere så finns det ingen chans att kontakta dem för support under den här tiden?! Mycket märkligt... och högst oseriöst men kanske alla som är kunder har fått deras kontakt info..

fabian 2005-06-09 21:30

Citat:

Originally posted by Tomas B@Jun 9 2005, 10:18
Ok misade det
Så om man har en tex site som är nere så finns det ingen chans att kontakta dem för support under den här tiden? Mycket märkligt... och högst oseriöst men kanske alla som är kunder har fått deras kontakt info..

Dom har ju stängt av telefonerna också...

Fint webhotell...

Storen 2005-06-09 21:47

Dom har support om än begränsad.. Använd deras ticket så kommer det ett svar om än något fördröjt..

end 2005-06-09 23:27

Varför oroa sig, 1100 medlemma mot 170.000... han kan inte stava och har antagligen inte åldern inne för att driva en seriös verksamhet.

Låt konkurrensens lagar verka.

patrikweb 2005-06-10 00:08

Citat:

Originally posted by end@Jun 9 2005, 23:27
Varför oroa sig, 1100 medlemma mot 170.000... han kan inte stava och har antagligen inte åldern inne för att driva en seriös verksamhet.
Låt konkurrensens lagar verka.

Fin tanke, börjar med sno hela lunarstorm design även hackar dom och tar kopia av DB. Sedan kalla det "Låter bara konkurrensens lagar verka"

Blir en billig start. Kanske även döpa den till lunnarstorm.

fabian 2005-06-10 01:09

Faktum är att vi precis sänkte vårt medlemsantal till strax över 90 000, tog bort lite inaktiva medlemmar.

Och ca 99.9% av hans medlemmar har aldrig varit inloggade utan är ghosts.

FredrikMH 2005-06-10 02:04

Den största risken är väl att alla ungdomar tror precis som med Lunarstorm att det som skrivs är det rätta språket. Vilket betyder att han kanske blir den nya förebilden för svenska ungdomar när de ska lära sig språket. Fabian, rädda sverige och stäng hans sida :)

uvixo 2005-06-10 21:42

Hehe, jag var också i kontakt med denna person för ett tag sedan. Då hade han snott all kod samt bilder från en hockeysajt jag drev.
Jag tog kontakt med honom, både på telefon och mail. På luren svarade han, men la lika snabbt på då jag presenterat mig, hehe.
Skickade ett antal mail, dock utan svar. Jag är inte klar med han än, så varför kan vi inte göra två flugor i en smäll, Fabian? ;)

yellow 2005-06-11 00:24

Loopia står som domännamnsinnehavare, så du kan ju alltid kontakta dem också med ärendet.

patrikweb 2005-06-11 01:02

Citat:

Originally posted by yellow@Jun 11 2005, 00:24
Loopia står som domännamnsinnehavare, så du kan ju alltid kontakta dem också med ärendet.

Spelar ingen roll, vad jag vet så får du använda en domän för vad som hellst. En domän kan inte hållas ansvarig utan bara sidan den pekar emot.

Björn 2005-06-11 02:03

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Det går inte till rättegång om polisen lägger ner utredningen..

Jodå för med stämma avser jag civilrättsligt (du kan inte stämma någon via Polisen för den delen) och det har nada med Polisen att göra men det är de inblandade som får stå för rättegångskostnaderna. Därav att det kan kosta pengar.
EDIT: Stavfel. Flera gånger.

Du menar immaterialrättsligt... det är i immaterialrätten upphovsrätten befinner sig.

Jag skulle tro att du har allt att vinna och inget att förlora på en 1- polisanmälan 2-hota med stämning, 3 - stämning.

yellow 2005-06-11 11:51

Visserligen är det nog så. Du kan ju dock först kontakta Wopsa... om de nu svarar någon gång. Konstigt att stänga supporten? Man kan ju begränsa öppettiderna lite, men stänga helt?

FredrikMH 2005-06-11 23:59

Citat:

Originally posted by yellow@Jun 11 2005, 11:51
Visserligen är det nog så. Du kan ju dock först kontakta Wopsa... om de nu svarar någon gång. Konstigt att stänga supporten? Man kan ju begränsa öppettiderna lite, men stänga helt?
De har semester och är fortfarande ett litet företag. De svarar dock på emails :)

yellow 2005-06-12 17:05

Tydligen inte? Han fick ju tillbaka mailet som skickades till abuse-avdelningen? Jag förstår visst att de är ett litet företag och behöver semester, jobbar med ett litet företag själv :) ...

fabian 2005-06-12 21:46

Har fortfarande inte fått något svar från dom...

Marcus 2005-06-15 16:56

De senaste inläggen i den här tråden har raderats pga att de inte ligger i nivå med vad vi eftersträvar på WN.

För er som var inblandade i dessa inlägg, läs reglerna!

Uppmaning till brott eller liknande är något vi inte tolererar här på WN.

alex.k 2005-06-17 12:53

Jag tycker det är väldigt tragiskt när någon gör så här. Med tanke på all den tid och engagemang ni lagt ner på er site. Framför allt när plagieringen är så tydligt. Den här lilla pojken bör du ställa mot väggen med en helt legitim faktura för ert material. När (tror inte på ett "Om" här) förfallodatumet passerat utan inkommen betalning, tar du din fordran till fogden. Pojken (verkar fortfarande inte mognat och är fortfarande fjortis) får helt enkelt lära sig en dyrbar läxa.

Du har mitt fulla stöd och jag hoppas du får rätten på din sida.

jeroman 2005-06-20 12:26

Hej, trilla över tråden och vill uppdatera den med lite fakta!

Wopsa hade semester mellan den 7-15 juni men SUPPORTEN VAR ÖPPEN !!
Vet inte var ni fick info ifrån att det var stängt, men det var fel.
Skulle vara rätt komiskt - tyvärr stängt pga. semester :-)
Wopsa har inte haft telefonsupport sedan ett halvår tillbaks av olika anledningar
och det har inte med semestern att göra.

FANGALSET.NU

Anstalten.nu kontaktade Wopsa och när vi väl kunde sätta oss in i ärendet så agera vi.
Alla bilder som angetts till Wopsa är borttagna av fangelset.nu's ägare som sammarbetat.

Mvh, Jerry R

Joel 2005-06-25 21:18

Finns visst en del till som gillar konceptet :P
Wellbed.com

grazzy 2005-06-25 21:20

Det är inte så att det är nån template eller nåt då? :)

hnn 2005-06-25 21:38

Citat:

Originally posted by grazzy@Jun 25 2005, 21:20
Det är inte så att det är nån template eller nåt då? :)
Hade iofs inte förvånat mig ett dugg :P

fabian 2005-06-25 21:55

Citat:

Originally posted by grazzy@Jun 25 2005, 21:20
Det är inte så att det är nån template eller nåt då?

Nej... Men Wellbed har varit medlem på anstalten väldigt länge innan han gick över till sitt eget community. Det är väl dock mer ok eftersom han använt sina egna bilder, och inte kopierat vårat tema helt och hållet. Hans är ju ett hotell, medans vårat är en anstalt.

Han kanske har lite fantasi iallafall...

Jonas 2005-06-25 22:36

Citat:

Originally posted by fabian@Jun 25 2005, 21:55
Nej... Men Wellbed har varit medlem på anstalten väldigt länge innan han gick över till sitt eget community. Det är väl dock mer ok eftersom han använt sina egna bilder, och inte kopierat vårat tema helt och hållet. Hans är ju ett hotell, medans vårat är en anstalt.

Haha, det är ju likt iaf.

Och en anstalt är ju ett hotell ;)

fabian 2005-06-25 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av fabian

Haha, det är ju likt iaf.
Och en anstalt är ju ett hotell

Tja.. jag har bott på hotell... men inte på anstalt...

grazzy 2005-06-25 23:37

Jo men det är ju helt patetiskt att folk inte ens orkar göra en egen login-screen. Hur svårt är det.. Folk verkar ju vara helt jävla talanglösa.

fabian 2005-07-06 00:21

Haha, kunden inte låta bli att skratta när jag läste igenom denna artikeln på Fangelset:

http://web.comhem.se/~u39700779/fangelset.gif

Yepp 2005-07-06 02:03

Skratta eller gråta...!?

Näh men ärligt så är det ju riktigt pinsamt t.o.m. - har själv varit med om att andra stulit material (fast då av den mer redaktionella typen), har inte orkat ta tag i det riktigt ännu...

LRantalainen 2005-07-12 08:48

Citat:

Originally posted by fabian@Jun 25 2005, 21:55

Egna bilder? Du menar väll ändå all html kodning, css filerna & all text på sidan med? :huh:
Jag har knappast kört ngn ripp off på anstalten, men idén är väll lik.

eg0master 2005-07-12 09:34

Från wellbed (jag har adderat fetstil):
Citat:

Som medlem på wellbed community får du en egen gästbok som andra medlemmar kan skriva i, en postlåda där folk kan skicka privata meddelanden till dig, en vännerlista där du kan samla din vänner, en egen dagbok som du kan uppdatera, ett eget rum som du kan sminka med hjälp av våra html koder. Är du inte ute efter att träffa människor kan du bara bli medlem & leka runt på vårat berömda nöjes arkiv med en hel del massa spel, bilder, skämt. Medlemskapet & fortsatt medlemskap är 100% gratis.
är jag gammal eller när vart "sminka ett rum" korrekt svenska? vad gör man när man sminkar ett rum? Hmm... jag ska nog lägga lite ögonskugga runt fönstren (vindögonen) här hemma tror jag... Tjejen kanske blir arg när jag tar allt hennes smink och börjar kleta på väggarna...

fabian 2005-07-12 18:09

Det är en lunarskada tror jag.

LRantalainen 2005-07-12 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av eg0master
Från wellbed (jag har adderat fetstil):
Citat:

Som medlem på wellbed community får du en egen gästbok som andra medlemmar kan skriva i, en postlåda där folk kan skicka privata meddelanden till dig, en vännerlista där du kan samla din vänner, en egen dagbok som du kan uppdatera, ett eget rum som du kan sminka med hjälp av våra html koder. Är du inte ute efter att träffa människor kan du bara bli medlem leka runt på vårat berömda nöjes arkiv med en hel del massa spel, bilder, skämt. Medlemskapet fortsatt medlemskap är 100% gratis.

är jag gammal eller när vart sminka ett rum korrekt svenska? vad gör man när man sminkar ett rum? Hmm... jag ska nog lägga lite ögonskugga runt fönstren (vindögonen) här hemma tror jag... Tjejen kanske blir arg när jag tar allt hennes smink och börjar kleta på väggarna...

mkt moget.

Citat:

Ursprungligen postat av fabian
Det är en lunarskada tror jag.

Vad är en lunarskada?

jonny 2005-07-12 22:56

Citat:

Originally posted by etuNa@Jul 12 2005, 21:35
Vad är en lunarskada?
Syftar på Lunarstorm och dess skadliga inverkan på det svenska språket.

Decibel 2005-07-13 03:08

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av etuNa
Vad är en lunarskada?

Syftar på Lunarstorm och dess skadliga inverkan på det svenska språket.

Ungefär som datorvärldens inflytande, allrahelst gaming-delen där vi återfinner "moget" rätt frekvent :P

eg0master 2005-07-13 07:40

Citat:

Originally posted by etuNa@Jul 12 2005, 21:35
mkt moget.

Jag tyckte också jag var vuxen när jag var 16... :D

LRantalainen 2005-07-14 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av eg0master
Citat:

mkt moget.

Jag tyckte också jag var vuxen när jag var 16...

Vart har jag skrivit att jag tyckt att jag är vuxen?

eg0master 2005-07-14 14:12

Citat:

Citat:

Originally posted by -eg0master@Jul 13 2005, 07:40
Citat:

mkt moget.

Jag tyckte också jag var vuxen när jag var 16...

Vart har jag skrivit att jag tyckt att jag är vuxen?

Förlåt, jag trodde att du förstod att en kommentar som mkt moget oftast implicerar att den som yttrar kommentarer om annan upplever den andra personen som omogen för att yttraren själv anser sig vara mogen, eller åtminstone mognare. Det är åtminstone den gängse tolkningen. Självklart är det därför inte en sanning att så är fallet och med tanke på din ringa ålder var det överilat av mig att tro att du skulle ha förståelse för vad du egentligen uttrykte varför det var dumt av mig att svara med en kommentar där jag gjort ett antagande om att du hade förståelse för hur din kommentar skulle komma att tolkas.
Jag ber ödmjukats om förlåtelse för det inträffade och lovar att det inte skall hända igen förrän du tydligt i skrift meddelar mig att nu nu är redo att behandlas som en vuxen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson