![]() |
Om man skall välja Power VPS, vad tycker ni att man skall välja?
Cpanel är jag hemma med, men inte webmin, det är ju en kostnadsfråga då webmin blir hälften så dyrt! men vad säger ni som använt det? |
Citat:
|
Citat:
Så då kanske jag skall satsa på cpanel istället? Kan man sköta allting från WHM med omstart osv enkelt? |
Jag har inte kört CPanel nångång så jag vet inte hur den funkar, jag kör själv webmin med tanke på att jag gillar att ha själv koll på systemet, plus att jag alltid har kört webmin på alla burkar jag har haft..
|
smultronpuss, kör på cPanel. Webmin kräver som sagt att man har koll på hur sakerna konfigureras medans cPanel och mer klicka-och-kör. Kostar mer ja men du får en hel del godis på köpet.
|
Citat:
|
Jag har letar väldigt mycket efter billiga VPS-lösningar senaste tiden. Jag har kommit fram till två möjliga, om jag ska börja billigt:
FS-data för 175 kr/mån (+59 för kontrollpanel, minne och bakup) PowerVPS för runt 200kr/mån PowerVPS verkar mycket bättre, man har mer kontroll. Desstuom får man mycket mer bandbredd. Dock så är det ju pingtiden som är den stora frågan. För FS-data får jag 14ms, för PowerVPS får jag 140ms. Det gör ju mycket skillnad, speciellt om man bara har svenska besökare. Det finns väl knappt några alternativ till FS-data i den prisklassen på den här sidan Atlanten? Budgetdedicated är ju ganska billiga, men där ingår ju bara 1Gb trafik i månaden... Jag har väl svarat på min fråga själv nu antar jag. Det får väl bli FS-data, trots att de har bindningstid och startavgift som de andra inte har. Edit: 3 olika stavningar av FS-data |
Ta en titt på vanager.de, billigare blir det nog inte för VPS och pingen ligger på 30-40 så på det hela taget ett fullt intressant alternativ.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
BD= 182 ms Power= 122 ms |
Citat:
vanager.de verkade billiga, men deras engelsk-tyska blandning var jobbig tyckte jag. Hittade även en dansk leverantör med servrar i Tyskland. Hoppas det inte är någon återförsäljare till Spray bara :) https://secure.jakobjp.com/jakobjp_com/index.php |
Citat:
Ang. CPU-tillgången så vet jag inte hur de får till 300% för det har jag aldrig sett men är man beroende av mycket cpukraft ska man inte välja en billig vps alls. Jag har ett par sajter hos Vanager och de flyter på riktigt bra med tanke på priset. Visst, en dedikerad maskin i någon av de större hallarna i Sverige är mycket bättre men som sagt, priset... |
Citat:
|
VPS:en är DNS eller så installerar du bind på den (väljer du PLESK så är DNS med från start). Sen kan du ju alltid använda t.ex. ZoneEdit som slavar eller enbart köra med ZoneEdit eller liknande.
|
Citat:
Citat:
|
De rekommenderar att man inte gör det men det är tillåtet. Förresten, vad ska de göra? PLESK kräver ju (nästan) BIND och det var de som installerade min VPS med BIND.
|
Försök att hitta någon som kör zoner i Solaris 10. En zon går att bota om samt rullar i en strikt container både vad gäller cpu, minne och disk.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson