![]() |
Du verkar vara mycket för det här med skrämselpropaganda hubbert...
Edit: ta inte illa upp :P Min sämsta domän är nog nån expired domän jag köpte som pr4 men som genast blev pr grey pga ägarbytet/spam av tidigare ägaren :P |
Citat:
Citat:
Edit: Med tanke på att kommentaren kom från dig Grazzy var den ovanligt snäll, med tanke på hur vass du brukar vara :D |
Mina två sämsta är sannolikt två domäner med felstavningen evalution i, kollar man inte efter vad man skrivit så kan man ångra sig efteråt =) Synd bara att jag inte lyckades göra två missar och få till evolution istället =)
|
Hehe, kom på att jag hade ett par idn-domäner med trademarkade varumärken under .net och .org. Nescafé och nånting mer.. som jag aldrig ens vågade göra nånting med.
De är expirade nu tror jag, men det var nog de absolut sämsta. Det kan ju vara ett tips för er lite mera hugade spekulanter kanske.. heh. |
haha...
Hittebarn.com har jag haft ett par år, vilket kanske inte ger så sjukt mkt cash... Sen lanserade jo loopia helpfirefox.com så typosquatter som man är reggade man: helpfierfox.com helpfirfox.com Dagen efter så lades dock dock sidan på is.. så mina typos är ..värdelösa.. Har kanske reggat över 100 liknande missöden vilket inte genererat en krona.. Rolig tråd :) |
Var ska man börja.... :) Jag borde hålla mig utanför tråden men bjuder iaf på en godbit: osterlenguiden.nu, Österlenguiden. "Inspirerad" av kristianstadguiden.nu med deras höga annonspriser. Som försvar bör tidpunkten tilläggas, ~1998.
Nyligen lät jag LinserOnline.com droppas.. Just nu är jag faktiskt stolt över att bara ha en domän i portföljen som inte används till något vettigt: IntensePoker.com (för övrigt till salu) För att vända på tråden lite, vilka domäner önskar ni att ni hade behållt i efterhand? Har ni droppat någon domän som lett till en stor försäljning på eftermarknaden eller fått ett värde i efterhand? nokiaforum.com, tobbe.org är några av mina som jag vågar nämna publikt.. :) |
Har ett par usla på lager som köptes p.g.a. stabila backlinks och PR4, detta för att boosta upp mitt eget nätverk.
galieleo.cc tenniselbow.ws thursdays.cc Slå dessa tre om ni kan ;? Fick även för mig att dra igång en "sexrelaterad Tradedoubler" ihop med en polare för några år sedan och reggade då sexdoubler.net och sexdoubler.com Annars har jag nog inget som jag skäms över... // Mats |
rememberthetightones.com som den engelska delen av första adressen i min signatur. Blev ingenting förnyades aldrig...
|
sonyericson.se och hewlett-packard.se var nog mina värsta bottennapp. :P
Sen har jag ett par webbprojekt-domäner där projektet stannat av eller bytt namn, så man fått regga ny domän igen. :rolleyes: Har även en 3-letter .se som jag inte vet vad jag ska ha den till. |
jagharingenhemsida.com
ja, vad kan man ha den till? egentligen.. |
Har gjort två missar med domännamn. Det första var min allra första domän jag reggade - classicrock.se. Ett engelskt namn på en .se är kanske inte det smartaste. Sen har vi storgun.com som var till mitt projektarbete på skolan. Ett inte så givande domännamn och dessutom fick jag aldrig någon användning för det.
|
Reggade en oseriös en dag när jag hade tråkigt.
Väldigt onödigt. Det var dock när loopia hade deras gratiserbjudande. portalenoneoneoneoneoneoneoneoneone.info Och hejsanlysmaskoradhusosteenograttiscomedianpa17arsd agen.info |
sprutspya.com tyckte jag av någon anledning var en väldigt bra domän då jag registrerade den (jag kan tillägga att öl var inblandat på nåt sätt).
Fast jag hade gärna behållt den om jag bara kommit på nåt vettigt att göra med den. Enda domänen jag låtit bli att förnya hittills. |
Hahaha, rätt roligt att läsa alla historier om domäner:P
|
Citat:
Men som sagt vad var den ju inte det... |
Tyckte jag hade jordens idé på gång när jag reggade ConspirationTheories.com. Hur JFK egentligen mördades osv, jänkarna är ju galna i sånt...
Eller, de är galna i Conspiracy theories i alla fall :) |
male.nu :D
|
I IDN-domänernas tecken skaffade jag mig dessa:
öroninflammation.se/öroninflamation.se flyg-iväg.se resa-billigt-bäst.se gräsligt.se alltså.se Mfl. Men raderade de flesta nu när det närmade sig förnyelse. Fattar inte vad jag tänkte på när jag reggade dem, mer än att de var gratis ;) |
För er som läser rocky kanske myspysbyxetjejerochschaferhundar.org känns igen, för er som inte sett den förut är det härifrån den kommer:
http://myspysbyxetjejerochschaferhundar.org/rocky.gif |
Min blir nog:
finskor.se Kände mig riktigt nöjd när jag tänkte på "skor", tills jag upptäckte att det också kan betyda "finskor" som i damer ifrån finland. |
Min sämsta domänregg någonsin var nog magkänsla.se.
Det var när det var gratis att regga idn domäner man satt uppe någon natt och tyckte att Yeah! det här kan man göra någonting av.... What was I thinking?? |
Tror de flesta mina domänköp har varit rätt genomplanerade men domänen "tokroot.com", när man väl hade den, var väll inte det mest bästa köpet.
|
uuu.hm var ett riktigt bottennapp...
|
Har en riktig skitdomän, letsbuyshit.com.
|
thing.se känns ganska ovärd.
|
Bidrag: iwillnotillegallydownloadthismovie.com
350 besök första helgen men nu vetikatten vad jag ska göra med den. |
www.stureplantelevision.se
...vart erbjuden 10 lax.....kontrade med 40'...nu har dom lagt ner "STV"...så nu får jag inget alls istället! :D men de va roligt ett tag iaf :) http://www.stureplantelevision.se/press.html http://www.stureplantelevision.se/legal/10009.pdf :lol: |
Citat:
Jobbar du på STRIX? I så fall med vadå? Får man fråga det :) |
Citat:
|
Citat:
|
Hej,
Får man återuppliva riktigt gamla trådar? Hursomhelst, några av mina sämre: - Handsome.today - Pollthailand.com - Nice.construction - Pretty.land - Golf.bike Fyra av dem har jag reggat detta år. Vet inte riktigt hur jag tänkte ;) |
Citat:
|
Citat:
Fick ett mejl för någon dag sedan där man erbjöd mig Thepollthailand.com för 160 dollar. Jag tackade nej och "kontrade" med att erbjuda dem Pollthailand.com för 50 dollar. Jag kan således pruta... Ibland rejält. |
Typotrenden var lite hypad ett tag.
Jag testade såklart! BewYork.com samt Sidneu.com. Totalflopp och noll. :-) (Tanken bakom denna typo är tangentbordsutformningen där B ligger jämte N osv) |
tomtenfinnsnoginte . se
Avstannat projekt för att driva med Humanisterna. Snart är det jul igen.. |
ruddesökerfru.se? eller den är ju ledig.. för rudde har hittat sin fru :)
|
De domäner jag har råkat regga som snyltat på varumärke/kändis är mina sämsta.
|
Citat:
|
Jag var jättefull i Köpenhamn en gång och reggade wheelchairdatabase.com av någon anledning!
Binero fick ta bort den fakturan dagen efter! :D |
Hej,
För femton år sedan reggade jag jalopeno.com och insåg inte felstavningen förrän mina vänner nämnde detta faktum. Trots detta lyckades jag sälja den inom ett år till en amerikan (som var medveten om felstavningen). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson