![]() |
Citat:
För övrigt ser jag knappast Adsense och Affiliator som konkurrenter. Det gör knappast adsense heller som förbjuder samma typ av kontextuella annnonser som adsense, på samma sidor som adsense, och inte har nått emot affiliator på samma sidor. |
Håller med. Trams att kalla detta smutskastning.
|
Citat:
|
Nähe, så om volvos chef säger att man dör direkt om man krockar i en hyundai för att de konkurrerar om olika marknadssegment så är det inte en biased åsikt då?
Det är väl klart att affiliator och adsense är konkurrenter, om jag kör 100% adsense så tjänar affiliator 0:-. Om jag kör 50% adsense och varierar med affiliate-program så har affiliator en möjlighet att tjäna pengar. SJÄLVKLART är det konkurrens. (Nog om det, min kommentar syftade minst lika mycket på att MissDomain är den enda medlemmen här med oskriven rätt att posta pressreleaser om sig själv och att i varannat inlägg mer eller mindre promota sina egna tjänster. Orka älta rätt och fel på wn med fanboys :P) MST2005: Det var intressant att höra. Vad tjänade de personerna i månaden och hur länge hade de varit kunder till google? |
Citat:
|
Vad är "inte mycket" och ett "bra tag" i termer av kronor och månader?
|
Citat:
Sen har den personen varit användare av Google AdSense sn i januari år 2006. |
Citat:
google är skit... massa jävla tjuvar. |
Ni som har blivit avstängda: Hur länge hade ni varit medlemmar i AdSense och ungefär hur mycket tjänade ni per dag?
|
Citat:
Sätter ingen stopp för Google AdSense nu så kommer fler att drabbas av deras falska spel. Det Google AdSense håller på med så får man bara inte göra. Obs: Det finns dem som har varit medlemmar i mer än sex månader och har blivet avstängda på grund av falska grunder. |
Jag vill väldigt gärna se ett konkret exempel på en person med seriös webbsida som blivit avstängd och som hade goda intäkter på sitt adsense konto under en längre period.
Alla fall jag har sett har det antingen visat sig att: 1) Sidan som adsense låg på var undermålig/bröt mot tos. 2) Intäkterna som genererats var extremt låga. 3) Det är en ny annonsör och någon klickbombar för att förstöra. Ge oss ett fall där någon med hög inkomst, långvarigt medlemskap och en kvalitetsmässig sida blivit avstängd så vi har något att diskutera om istället. |
Citat:
Det räcker med att det finns dem som har blivet utkastade på falska grunder. Sen är det också svårt att bevisa HUR länge en person har varit medlemmar på Google AdSense. Google AdSense kollar INTE ens upp de sidor som de väljer att kicka. Sen har det knappas med HUR mycket en person tjänar på de olika annonserna utan det handlar mer om vad Google AdSense håller på med. Inte nog med det så ratar de också sidor som är kristna. |
Citat:
Citat:
hur kan det då komma sig att de skickar ut varningar och information till oss andra? |
Citat:
|
Citat:
Vill även tro att många utav de som blivit avstängda följer de riktlinjer grazzy skriver. Kan ju även vara så att de inte ger ut någon varning om brottåt är tillräckligt grovt och partnern är för liten. |
Citat:
|
Citat:
Majoriteten är troligen skylldiga och ännu större grupp är nöjda partners. Som jag tidigare skrev så tycker jag själv google gör felet att inte ge den fakta partnern behöver för att kunna bevisa att Google verkligen gjorde felet den gången. Men resultatet från folket blir istället anklagelser som de själva inte kan bevisa. Så som att det är jätte många som blir lurade, att google snor pengar, osv.. (onödigt pålägg och rätt off topic) |
Citat:
Sure enough, a couple of months later, a cheque for a couple of hundred pounds arrived from Google, which was duly banked and the funds cleared. So far, so good. But a couple of days later, I was informed by e-mail that my AdSense account had been terminated due to "click fraud", and that I would receive no further payments and be unable to use Google's advertising products again. Där utläser man lätt att sidan knappast var långvarig eller att det rörde sig om särskilt mycket pengar. Huruvida hans sida var proffesionell, är omöjligt att uttala sig om. Frågan kvarstår... |
Citat:
Citat:
|
Jag har själv blivit varnad av google vid två tillfällen för tos-violations då jag har varit ute och velat på gränsen för vad som är tillåtet. Det är ofta en bedömningsfråga vad som är giltigt enligt tos och inte.
En anledning kan kvarstå som är möjlig, det är att någon klickbombar ditt konto och google väljer att avsluta ditt konto för att slippa "strulet" med ett konto som blir attackerat. Om det är så är det naturligtvis beklagligt och mycket dåligt av google att inte ens betala ut de summorna som ligger kvar på kontot. De har säkert på sin agenda att "fintrimma" sin användarbas för att slippa alla rötägg som fuskar och då väger de helt enkelt in att lite collateral damage får man ta ... Det är nog inte bara jag som väntar på att msn och ypn skall komma igång i europa, google behöver precis som alla andra företag lite konkurrens för att bli bättre på sådana här saker. Men det är lite pinsamt när ni på fullt allvar tror att google slänger ut seriösa webmasters till höger och vänster då det säkert finns ett hundratal bara på detta forum som drar in betydligt högre summor än vad som nämns i TimesOnline-artikeln. |
Det kanske är skitsidor som denna som stängs av? Det är rätt tycker jag isf. De tillför INGENTING för internet förutom massa spamsidor för att försöka tjäna pengar.
Är det däremot en sida med en riktig tjänst eller information om något som inte bara pangats upp för att tjäna pengar på adsense så är det olyckligt. |
Citat:
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort. |
Jag har sett hur folk själv klickar på reklam det lägger ut på sina sidor.
När man granskade trafiken på double såg man på en del småsidor att enbart ett ip-nummer klickade på annonserna under en längre period. Tycker ni det är konstigt att google stänger av dessa sidor? Nej, det är ingen välgörenhet google sysslar med. Jag som annonsör i adwords vill inte betala för trafik som folk själva sitter klickar på sina sidor som sen inte ger ett skit. Jag tror inte på dessa snyfthistorier om att man har blivit avstängd på falska grunder, det blir ingen rök utan eld. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag kan börja med att säga att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg i denna tråd.
Men uppfattningen jag fick var att Andreas rönnqvist skrev något i stil med att " mina besökare klickar för att stödja hemsidan "... där har du ju själv löst ditt problem. Google vill nog antagligen inte ha kunder som har sånna hemsidor där besökarna klickar bara för att stödja hemsidan och inte för att dem blev/blir intresserade av reklam. Sedan så är ett bra tips att använda sig av flera adsense konton. Annars får man för hög clickrate 80%+ så är det nog rätt troligt att man har en hemsida bestående av nästan endast adsense reklam, eller förvirring för att få besökarna att klicka. Sen så vill jag även påminna om att detta bara är mina personliga åsikter och inget annat. |
Pinsamt att vi TROR? Så seriositet bedöms alltså utefter den mängd pengar man drar in via Adsense?
Om Google nu, av någon anledning, inte vill ha små sajter - varför ens välkomna dem? Vi tjänade inte "massvis" med pengar men vi tjänade en del. Vi fuskade inte, men blev fortfarande utkastade. Så enkelt är det - om Google inte vill ha "småpotatis" som bara driver in någon tusenlapp i månaden på reklam så kan de väl sätta gränserna innan istället för att låta oss visa reklamen, driva massvis med trafik till deras kunder och sedan inte betala oss något för denna? |
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
För övrigt så måste man inte "fuska" för att bli utsparkad. Räcker med att du blir tillräckligt penga-girig och bryter en av deras oändliga policys, räcker med att du försöker nå dyra sökord och google börjar få nys om dina taktiker, räcker till och med att skriva "klicka på dessa länkar" - "stöd oss". Men allt handlar troligen om i hur grov skala och om det är det enda du gör med ditt konto. Finns väl troligen anledningar till varför vissa får varningar och andra inte. |
Citat:
|
Citat:
Jag vart kickad efter ca 2 månader, antalet unika besökare låg på runt 1000/månaden, sidan befann sig fortfarande lite i uppstartsfasen och drog inte in så mycket om dagen. Jag tror det låg på runt ett tiotal $/dag, men mitt konto stängdes Maj så jag mins inte längre de exakta siffror. |
Citat:
Typ en blandning av "ALLTING GRATIS och massa klick ger pengar länkar" Tycker inte alls det är konstigt att du blev bannad, sånna sajter är lol. Seriös hemsida är något i stil med sweclockers.se eller nått där hemsidan verkligen har innehåll och inte massa bajs länkar. :) puss |
Citat:
|
Citat:
Mer eller mindre så måste varje person klickat på minst 1 annons för att ge dig $10 per dag. $300 / 1000 = $0,3 Citat:
MTS du säger hela tiden "men nu är det så att Google gör så här". Ja okey, visa oss något, gärna några exempel. Hitta och visa personerna som detta hänt för, eftersom du tycks veta detta så himla väl. **REPEAT** |
Citat:
http://business.timesonline.co.uk/article/...2123601,00.html Där en stor internetmogul prövade adsense.. och blev avstängd. Edit: Å andra sidan känner jag även till fall där seriösa webmasters faktiskt har fått tillbaks sina konton. Men det har krävts månader av mailväxlingar. |
Citat:
Det är bara att kolla runt på Internet så ser du att fler har blivet kickad på falska grunder. Genom att kolla runt på Internet så hittar du de bevis som du behöver eftersom du tycks tro att folk ljuger om att de har blivet kickade på falska grunder. Sen är det inte min uppgift att leta reda på de bevis som strävar efter att få. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson