![]() |
Jag skulle vara intresserad. För mig passar Stockholm bäst och tiden nån gång i början nästa år. Föredragshållare från t.ex. google skulle vara kul.
Kanske en kryssning? Fast då mer med inriktning på konferrens avdelningen och inte på sup avdelningen i min mening. |
Citat:
Citat:
|
Jag tror vi slinker undan dom reglerna ganska smidigt om vi ska ha konferens. Jag tror dom ser lite skillnad på om det kommer ett gäng kostymklädda webmasters eller några andra supglada ungdomar.
//Mattias |
Citat:
Branchträff hör nog till "exceptionell reseorsak" iofs... |
Citat:
|
Citat:
|
Låter bra, blir nog alldeles lagom för en första träff för att "kolla läget". Visserligen antar jag att deltagandet förmodligen varierar (kraftigt?) beroende på träffens karaktär, men man måste ju börja någonstans...
|
Citat:
|
Om det är någon som orkar arrangera en kryssning så säger inte jag nej, men min idé är ju att få med ett gäng föreläsare såsom Google, Overture etc. så om ingen tar tag i kryssningen så fixar jag gärna något på fastlandet.
|
Jag ser hellre att det blir på fastlandet.
Som missDomain säger, så blir det lättare att fixa föreläsare isåfall. |
Jag tycker härmed att vi skippar färjeförslaget.
Thomas |
Om intresse finns så kanske vi på Port80 kan hålla med lokal och bjuda på lunch/fika. Vi har ett stort rum där det ryms ca 30-40 personer om man tränger ihop sig lite.
Om någon är datahallsfluktare så kan vi självklart ta en liten tur i lokalerna. :D Vi finns i Hammarby hamnen i södra Stockholm och det är 10-15 minuters resa med tbanan in till centralen. Det finns ett par hotell i lite olika prisklasser i närheten. |
Citat:
Jag skitar på att mötet blir Lördagen den 4 februari 2005, så boka in detta redan nu. Måste bara kolla av så det inte krockar med något annat, vi vill ju ha dom bästa (läs intressantaste) föreläsrna. |
Varför på en helgdag?
Är det inte bättre att köra det på en vardag? |
Citat:
att pysa till Stockholm, en helg skulle passa mig mycket bättre... -Martin |
är väl så för dom flesta.. jag har dessutom träningar (jag är instruktör) som jag helst inte vill missa.. helger passar nog bäst för dom flesta här inne
|
Citat:
|
Citat:
Misstänker också att det skulle vara enklare att få tag på bra föreläsare då. Förmodligen skulle det dock bli mycket mer folk om det var förlagt till en helg. Btw, så får ni dock klara er utan mig om det blir den 4 februari, landar efter en skön semester först den 5:e, har full förståelse för att datumet inte kan passa alla och för min del blir det då förhoppningsvis fler träffar. // Mats |
Datumet passar inte mig heller, ska flytta, om det kunde vara lite längre fram så skulle det funka bättre för mig.... men jag säger som Mats, det blir nog en gång till.... kanske i götet ;)
|
Citat:
|
Citat:
Ett förslag kanske vore att bestämma datum genom en omröstning av ex. 3 olika dagar för att se vilken dag som passar bäst, eller är den 4 feb redan spikad? (Vill ju gärna vara med... ;) ) // Mats |
Citat:
I alla fall, tycker 4:e låter som ett bra datum. Det enda som kan sabba det är om isen är riktigt bra. Då kan det hända att jag åker iväg på en långfärdskridskotur. Beror ju även på vilken tid på dagen det är... är det mot 6-7 fungerar det även då. |
Kom ihåg att alla bor inte i stockholm och då passar en helgdag förmodligen bättre.
|
Hej, jag är gärna med på ett sådant event.
|
Citat:
|
Ännu en intresseanmälan här!
|
Anmäler mitt intresse. Att göra alla nöjda är nog svårt :) men här kommer några av mina synpunkter, tankar och förslag.
Mötet hålls på fastland och helst på en vardag. Föredragshållare som berättar om olika tekniker, säkerhet, framtiden mm. Dock inga säljare som bara pratat om sina produkter. Kvalité framför kvantitet av föredragshållare. Dvs låt det kosta om det behövs. 2 olika inbjudningar: - En för hela dagen exkl boende. - En för hela dagen inkl boende. Samtliga deltagare presenterar sig själva i en "katalog" vilket är ett bra sätt att bygga nätverk på. /Janne |
Vad hände här nu då? Dog det ut? =(
Vore kul att ses ju! |
Lär ju alldrig bli något. vi diskuterar det kanske en gång i kvartalet men det blir alldrig nåt!
|
Citat:
Någon som är intresserad av det? I Stockholm under Januari någon gång, gå ut och ta en matbit och snacka lite affärer. PMa gärna. |
Citat:
Men andra företag som vill träffa WN's medlemmar är välkomma att posta inbjudan här. Thomas |
Ja, kom igen då! Jag kommer!
|
Jag har några restauranger som är skyldiga mig tjänster i centrala stockholm.
|
En annan tanke är att bara ha en enkel fikaträff på något café i city, det tror jag kan vara nog så intressant. Då blir det lite mera avslappnad stämning än på ett krogbesök, men jag är självklart på vad som helst.
|
Citat:
|
Citat:
|
Finns det någon i Stockholmsområdet som kan tänka sig att hjälpa till med genomförandet av träffen?
|
Absolut...
Jag kan hjälpa till. Har jobbat med liknande projekt |
Nu vet jag inte om jag är för ung (16 år). Men, jag är helt klart intresserad av föredrag eller liknande kring internetannonsering, siteanalys och andra nyttigheter.
Vad gäller krogträff så är det inget för mig. Ska jag pallra mig upp till Stockholm och dessutom övertala mina medarbetare att betala för det så ska det vara användbar info. Om mötet förläggs till början/mitten av Februari så finns det möjlighet att vi kommer tre pers från hamsterpaj.net, varav endast jag är WN.se-medlem. |
Fan detta låter riktigt kul, ta dit alla :D
Google, Espotting, Overture, Tradedoubler.... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson