WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Träff för medlemmarna (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4506)

robertsson 2004-11-20 11:53

Jag skulle vara intresserad. För mig passar Stockholm bäst och tiden nån gång i början nästa år. Föredragshållare från t.ex. google skulle vara kul.

Kanske en kryssning? Fast då mer med inriktning på konferrens avdelningen och inte på sup avdelningen i min mening.

Anders 2004-11-20 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Kanske en kryssning? Fast då mer med inriktning på konferrens avdelningen och inte på sup avdelningen i min mening.

Citat:

Ursprungligen postat av http://www.siljaline.se/2004/content/braattveta_alder.asp
Grupper
1. Reguljär trafik = enkla resor eller tur-returresor, där returresan inte sker omedelbart med samma fartyg (undantag: Åbotrafikens "En Dag i Stockholm"-kryssningar betraktas som kryssningstrafik)
  • 18 år
    Ungdomar under 18 år kan resa tillsammans med en minst 30 år gammal gruppövervakare (högst 10 ungdomar/övervakare) (se Ungdomsgrupper och gruppövervakare).
2. Kryssningstrafik (omedelbar returresa med samma fartyg, undantag Åbotrafikens En dag i Stockholm"-kryssning )
  • 20 år på följande avgångar:
    • Sö-on/ Stockholm-Helsingfors-trafiken
    • Sö-on / Stockholm-Åbo-linjen
    • Sö-to / Helsingfors-Tallinn-trafiken
    • Ungdomar under 20 år kan resa tillsammans med en minst 30 år gammal gruppövervakare (högst 10 ungdomar/övervakare) (se. Ungdomsgrupper och gruppövervakare).
  • 23 år på följande avgångar:
    • To-lö / Stockholm-Helsingfors-trafiken
    • To-lö / Stockholm-Åbo-linjen
    • Fre-lö / Helsingfors-Tallinn-trafiken. På dessa avgångar tar vi ej emot ungdomsgrupper.
Ifall kryssningens utresa eller returresa infaller dag före helgdag eller på en vardagshelg tillämpas åldersreglerna för avgångar fredag-lördag.

Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas. Ungdomar som reser på Silja Lines fartyg skall alltid ha med sig sitt identitetsbevis samt förmyndares kontaktuppgifter. Som identitetsbevis godkänns körkort, officiellt ID-kort, fotografiförsett FPA-kort samt pass.

Om det trots detta inte uppstår problem för de yngre deltagarna, eller går att lösa, så är det inga problem med en kryssning.

md-solutions 2004-11-20 12:59

Jag tror vi slinker undan dom reglerna ganska smidigt om vi ska ha konferens. Jag tror dom ser lite skillnad på om det kommer ett gäng kostymklädda webmasters eller några andra supglada ungdomar.

//Mattias

Anders 2004-11-20 13:06

Citat:

Originally posted by md-solutions@Nov 20 2004, 13:59
Jag tror vi slinker undan dom reglerna ganska smidigt om vi ska ha konferens. Jag tror dom ser lite skillnad på om det kommer ett gäng kostymklädda webmasters eller några andra supglada ungdomar.

//Mattias

"Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas."
Branchträff hör nog till "exceptionell reseorsak" iofs...

robertsson 2004-11-20 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Anders
Citat:

Ursprungligen postat av md-solutions

//Mattias

"Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas."
Branchträff hör nog till "exceptionell reseorsak" iofs...

Jag tror inte det skall vara problem att anordna en kryssning om intresse finns. Jag hade i så fall tänkt mig en dagkryssning i första hand (kl.8-20) eller nått liknande och dessutom om man kontaktar NG LI eller Silja Line i förväg och berättar vad det är för antal, gäng, åldersspridning, mål så ska det inte vara några problem att komma med.

md-solutions 2004-11-20 21:27

Citat:

Jag tror inte det skall vara problem att anordna en kryssning om intresse finns. Jag hade i så fall tänkt mig en dagkryssning i första hand (kl.8-20) eller nått liknande och dessutom om man kontaktar NG LI eller Silja Line i förväg och berättar vad det är för antal, gäng, åldersspridning, mål så ska det inte vara några problem att komma med.

Jo det var något sånt jag tänkte. Det är ju ytterst seriösa medlemmar som åker :lol:

Anders 2004-11-21 01:00

Låter bra, blir nog alldeles lagom för en första träff för att "kolla läget". Visserligen antar jag att deltagandet förmodligen varierar (kraftigt?) beroende på träffens karaktär, men man måste ju börja någonstans...

festiz 2004-11-21 22:25

Citat:

Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 23:50
Jag föreslår följande;

Datum:
Lördagen den 4 februari 2005.
Veckan efter lönen kommit. ;)

Stad:
Stockholm
[....]

Instämmer helt och hållet på att det låter som ett trevligt program, jag är helt klart på! Dock så ser jag en fördel för mig personligen om man väljer huruvida man vill bo tillsammans eller ej(sthlmare själv) plus så skulle jag vilje skjuta fram datumet 2½-3 veckor så jag hinner bli 18 och kan följa med ut på nån trevlig Pub (B)

Emil_P 2004-11-22 17:11

Om det är någon som orkar arrangera en kryssning så säger inte jag nej, men min idé är ju att få med ett gäng föreläsare såsom Google, Overture etc. så om ingen tar tag i kryssningen så fixar jag gärna något på fastlandet.

Filip 2004-11-22 17:53

Jag ser hellre att det blir på fastlandet.
Som missDomain säger, så blir det lättare att fixa föreläsare isåfall.

Thomas 2004-11-22 18:20

Jag tycker härmed att vi skippar färjeförslaget.

Thomas

saflund 2004-11-22 21:25

Om intresse finns så kanske vi på Port80 kan hålla med lokal och bjuda på lunch/fika. Vi har ett stort rum där det ryms ca 30-40 personer om man tränger ihop sig lite.

Om någon är datahallsfluktare så kan vi självklart ta en liten tur i lokalerna. :D

Vi finns i Hammarby hamnen i södra Stockholm och det är 10-15 minuters resa med tbanan in till centralen. Det finns ett par hotell i lite olika prisklasser i närheten.

Emil_P 2004-11-23 10:40

Citat:

Originally posted by Thomas@Nov 22 2004, 19:20
Jag tycker härmed att vi skippar färjeförslaget.
Kanon! Då sätter jag igång med att styra upp allt. Någon från Stockholm som vill hjälpa till?

Jag skitar på att mötet blir Lördagen den 4 februari 2005, så boka in detta redan nu. Måste bara kolla av så det inte krockar med något annat, vi vill ju ha dom bästa (läs intressantaste) föreläsrna.

saflund 2004-11-23 11:20

Varför på en helgdag?

Är det inte bättre att köra det på en vardag?

nomicon 2004-11-23 11:58

Citat:

Originally posted by saflund@Nov 23 2004, 12:20
Varför på en helgdag?

Är det inte bättre att köra det på en vardag?

Jag tycker inte det... Jag t.ex. har ett "vanligt" dagtidskneg som jag har svårt att bryta mig ur för
att pysa till Stockholm, en helg skulle passa mig mycket bättre...

-Martin

mypay 2004-11-23 12:59

är väl så för dom flesta.. jag har dessutom träningar (jag är instruktör) som jag helst inte vill missa.. helger passar nog bäst för dom flesta här inne

Emil_P 2004-11-23 14:37

Citat:

Originally posted by mypay@Nov 23 2004, 13:59
helger passar nog bäst för dom flesta här inne
Jupp, som jag har förstått det när jag läsa gamla inlägg så fanns det i princip inget annat alternativ för dom som inte bor i vår vackra huvudstad.

Mats 2004-11-23 18:06

Citat:

Jupp, som jag har förstått det när jag läsa gamla inlägg så fanns det i princip inget annat alternativ för dom som inte bor i vår vackra huvudstad.
Jag ser jag inget hinder för att den skulle vara på en vardag, personligen skulle jag hellre vilja ha det en vardag, lite skönt att komma från det vardagliga jobbet också.

Misstänker också att det skulle vara enklare att få tag på bra föreläsare då.
Förmodligen skulle det dock bli mycket mer folk om det var förlagt till en helg.

Btw, så får ni dock klara er utan mig om det blir den 4 februari, landar efter en skön semester först den 5:e, har full förståelse för att datumet inte kan passa alla och för min del blir det då förhoppningsvis fler träffar.

// Mats

Lundmark 2004-11-23 21:16

Datumet passar inte mig heller, ska flytta, om det kunde vara lite längre fram så skulle det funka bättre för mig.... men jag säger som Mats, det blir nog en gång till.... kanske i götet ;)

md-solutions 2004-11-23 21:52

Citat:

Kanon! Då sätter jag igång med att styra upp allt. Någon från Stockholm som vill hjälpa till?
Jag hjälper gärna till, bor i Stockholm. PMa mig om så önskas!

Mats 2004-11-23 21:59

Citat:

Datumet passar inte mig heller, ska flytta, om det kunde vara lite längre fram så skulle det funka bättre för mig
Vet inte hur det ser ut för majoriteten den 4 februari och naturligtvis kommer det att vara så att vissa av oss tyvärr inte kan vara med oavsett vilket datum det blir.

Ett förslag kanske vore att bestämma datum genom en omröstning av ex. 3 olika dagar för att se vilken dag som passar bäst, eller är den 4 feb redan spikad? (Vill ju gärna vara med... ;) )

// Mats

Qo-naq 2004-11-23 22:13

Citat:

Originally posted by Mats@Nov 23 2004, 22:59
Citat:

Datumet passar inte mig heller, ska flytta, om det kunde vara lite längre fram så skulle det funka bättre för mig

Kan du inte flytta på det :D.

I alla fall, tycker 4:e låter som ett bra datum. Det enda som kan sabba det är om isen är riktigt bra. Då kan det hända att jag åker iväg på en långfärdskridskotur. Beror ju även på vilken tid på dagen det är... är det mot 6-7 fungerar det även då.

Johan H 2004-11-24 09:32

Kom ihåg att alla bor inte i stockholm och då passar en helgdag förmodligen bättre.

Davve 2004-11-24 12:39

Hej, jag är gärna med på ett sådant event.

Jon A 2004-11-24 13:27

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Nov 24 2004, 10:32
Kom ihåg att alla bor inte i stockholm och då passar en helgdag förmodligen bättre.
Ska vi samåka mannen? :P

Micke04 2004-11-24 14:10

Ännu en intresseanmälan här!

Jan Eriksson 2004-11-27 17:56

Anmäler mitt intresse. Att göra alla nöjda är nog svårt :) men här kommer några av mina synpunkter, tankar och förslag.

Mötet hålls på fastland och helst på en vardag.

Föredragshållare som berättar om olika tekniker, säkerhet, framtiden mm. Dock inga säljare som bara pratat om sina produkter. Kvalité framför kvantitet av föredragshållare. Dvs låt det kosta om det behövs.

2 olika inbjudningar:
- En för hela dagen exkl boende.
- En för hela dagen inkl boende.

Samtliga deltagare presenterar sig själva i en "katalog" vilket är ett bra sätt att bygga nätverk på.

/Janne

md-solutions 2004-12-16 17:01

Vad hände här nu då? Dog det ut? =(
Vore kul att ses ju!

Jocke 2004-12-16 17:31

Lär ju alldrig bli något. vi diskuterar det kanske en gång i kvartalet men det blir alldrig nåt!

md-solutions 2004-12-16 17:38

Citat:

Lär ju alldrig bli något. vi diskuterar det kanske en gång i kvartalet men det blir alldrig nåt!
Känns ju lite så faktiskt. Tråkigt. Jag ska nog ordna till något iallafall, så får de som vill komma. Bara någon vanlig middag kanske och sen sitta och snacka lite och ta någon öl på kvällen.

Någon som är intresserad av det? I Stockholm under Januari någon gång, gå ut och ta en matbit och snacka lite affärer. PMa gärna.

Thomas 2004-12-16 17:57

Citat:

Originally posted by Jocke@Dec 16 2004, 17:31
Jag har förespråkat en träff i resturang eller krogmiljö, men intresset för det verkar lågt.

Men andra företag som vill träffa WN's medlemmar är välkomma att posta inbjudan här.

Thomas

Micke04 2004-12-16 23:13

Ja, kom igen då! Jag kommer!

Jocke 2004-12-17 00:00

Jag har några restauranger som är skyldiga mig tjänster i centrala stockholm.

Micke04 2004-12-17 10:17

En annan tanke är att bara ha en enkel fikaträff på något café i city, det tror jag kan vara nog så intressant. Då blir det lite mera avslappnad stämning än på ett krogbesök, men jag är självklart på vad som helst.

Emil_P 2004-12-17 11:46

Citat:

Originally posted by Jocke@Dec 16 2004, 18:31
Ni får ta det lite lugn. Har jag sagt att jag fixar något så gör jag det, men det tar lite tid att få ihop sponsorer som vill sponsra ett event. Kan för övrigt nämna att Overture är i princip klara som huvudsponsor.

Micke04 2004-12-17 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av Jocke

Ni får ta det lite lugn. Har jag sagt att jag fixar något så gör jag det, men det tar lite tid att få ihop sponsorer som vill sponsra ett event. Kan för övrigt nämna att Overture är i princip klara som huvudsponsor.

Jippie :)

Emil_P 2004-12-20 15:06

Finns det någon i Stockholmsområdet som kan tänka sig att hjälpa till med genomförandet av träffen?

Jocke 2004-12-21 01:15

Absolut...
Jag kan hjälpa till.
Har jobbat med liknande projekt

Schneaker 2004-12-21 01:31

Nu vet jag inte om jag är för ung (16 år). Men, jag är helt klart intresserad av föredrag eller liknande kring internetannonsering, siteanalys och andra nyttigheter.
Vad gäller krogträff så är det inget för mig. Ska jag pallra mig upp till Stockholm och dessutom övertala mina medarbetare att betala för det så ska det vara användbar info.
Om mötet förläggs till början/mitten av Februari så finns det möjlighet att vi kommer tre pers från hamsterpaj.net, varav endast jag är WN.se-medlem.

Tobias Turesson 2004-12-21 01:39

Fan detta låter riktigt kul, ta dit alla :D
Google, Espotting, Overture, Tradedoubler....

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson