WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   WN lanserar Påträngande banners (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4400)

Joel 2004-11-10 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:

Ursprungligen postat av programmer
Jag tycker forumet förlorar sin roll mer och mer. Trist, men för många med mig sant.

Definera många... Du och vem då?

_Tydligen_ många eftersom folk reagerar såhär? Varför satsa på annonser istället för på att bygga ut forumet, eller "nätverket". Om nu annonserna finns där för att betala programmerare/idéutvecklare till att utveckla WN så är det ju just det jag vill ha. men är det så?

Joel 2004-11-10 20:58

Citat:

Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften, och jo WN ligger helt ensam på en dedikerad server, sedan skall jag väl även lite irrirterat avslöja att du har två sakar att välja på, vara på WN eller inte, hur jag väljer att driva mina sidor är upp till mej och hur jag väljer att fördela eventuella intäkter mellan dom som hjälper till på WN är också upp till mej.

Det är väl ett nätverk där medlemmarna som använder det borde ha någon chans att säga till vad dom vill se och ha på "nätverket". Givetvis är du formell "ägare" men utan dina medlemmar har du inte så mycket mer än så. Och givetvis har du rätt att göra som du vill, men med den attityden låter det som du gärna kör över andra och skiter i vad folk tycker?

Citat:

Precis tvärt om, förstår inte, annonsörerna köper platser för att exponera sitt varumärke för en billig summa pengar.
Givetvis, men du anser då tydligen inte att dessa symboliska pengar räcker och blir över efter att en dedikerad server och domännamn är betalada, och därför sätter upp dessa annonser(fler annonser) Då blir det väl inte heller symboliskt längre.

Citat:

WN kommer ändras så länge förutsättningarna ändras, du kan inte jämföra WN med 200 registerade medlemmar med WN med 2000, kostnaderna och tidsbehovet ändras från dag till dag, ju mer tid det tar av oss ju mer pengar behöver det ramla in, sedan är jag av naturen intresserad av just detta, att utveckla webbsidor.

Vad är det för förutsättningar som ändats som gör att du måste sätta annonser före läsares enkelhet att använda forumet?

Citat:

Synd att du tycker så pga av en adsense banner, mer kan jag inte säga i mina ögon är det en petitess.

Det ger ju en bild av att det inte längre är artikeln i sig(inlägget) som ska vara det intressantaste, utan att reklamen får en bra plats. Jag tror att medlemmar som vill stödje WN klickar på adsense annonserna oavsett om dom ligger mitt i ett inlägg, eller längst ner knappt synligt på en sida. Ialaflal jag klickar, eftersom jag vet att det ger betalt, även om jag inte är intresserad av innehållet i dem alltid ^^

Joel

ric 2004-11-10 21:12

Citat:

Originally posted by kullervo@Nov 10 2004, 21:46
Jag skulle gärna se WN som en betaltjänst där man måste betala för att få posta inlägg. 100:- per år minst.
Jag tycker den genomsnittliga kvallitén på WN sjunkigt ända sedan jag blev medlem för snart ett år sedan, men det är inte att duktigt folk försvunnit utan att mer trådar av låg kvallité blivit postats. Nu är jag ganska OT och det här har ju redan diskuterats, men en ganska kraftig medlemsavgift skulle jag välkommna.

Inget säger att kvalitén på inläggen höjs bara för att det kostar pengar att skriva inlägg. Dock finns det en stor risk att folk inte postar alls. Få nya inlägg lockar heller inte någon större läsarkrets.

Jag har personligen inget emot trådar som håller "lägre" kvalité. Ingen tvingar en att läsa alla trådar som skrivs. Den millisekund det tar att ögna igenom en rubrik känns inte någon större förlust. Hellre fler trådar än inga alls.

mypay 2004-11-10 21:35

Att det ligger reklam efter första inlägget är ju bara en vanesak.. att man scrollar förbi det alltså

jag tycker det är en massa barnunge tjafs över den där annonsytan

eller sitter ni och mailar till aftonbladet med och klagar över deras reklamplacering?

jag anser inte att den där bannern stör - visst första gången trodde jag att det var slut på tråden där eftersom den reklamen låg längst ner förut..
men hur lång tid tar det egentligen att fatta att det finns mer under?

och jag håller med Helena - vi får ut mycket via WN... vi företagare har mycket att tacka Thomas och er moderatorer för. WN är helt gratis att använda. stå ut med att det dyker upp reklam.. var glada att han inte använder sig av popupreklam a la lager (dvs som inte popupblockers stoppar)

och eftersom reklamen dessutom är relevant så är det ju t.om intressant reklam!

kullervo 2004-11-10 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av ric
Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Jag skulle gärna se WN som en betaltjänst där man måste betala för att få posta inlägg. 100:- per år minst.
Jag tycker den genomsnittliga kvallitén på WN sjunkigt ända sedan jag blev medlem för snart ett år sedan, men det är inte att duktigt folk försvunnit utan att mer trådar av låg kvallité blivit postats. Nu är jag ganska OT och det här har ju redan diskuterats, men en ganska kraftig medlemsavgift skulle jag välkommna.

Inget säger att kvalitén på inläggen höjs bara för att det kostar pengar att skriva inlägg. Dock finns det en stor risk att folk inte postar alls. Få nya inlägg lockar heller inte någon större läsarkrets.

Jag har personligen inget emot trådar som håller "lägre" kvalité. Ingen tvingar en att läsa alla trådar som skrivs. Den millisekund det tar att ögna igenom en rubrik känns inte någon större förlust. Hellre fler trådar än inga alls.

Man tappar förtroende. Massor med förtroende. Jag hade en annorlunda inställning till det som skrevs här förra vintern än jag har nu.

En sak jag saknat på många andra forum inklusive WN, är en bra-skrivet!-knapp på varje användare. Varje gång man läser ett bra inlägg eller känner att "fan, den här snubben är ju grym" så kan man klicka på knappen. Antalet klick borde sedan synas på raden under hur många inlägg totalt man skrivit. Det skulle gå att avancera genom att visa en bra-skrivet-poäng istället som beräknas genom att ta antalet bra-skrivet-klick genom användarens totala antal inlägg. En person som har hög bra-skrivet-poäng kan då ge mer poäng till en annan användare då han klickar på knappen än en person med låg poäng (ā la Googles backlink-metod - backlink från site med hög PR är bättre än backlink från site med låg). Jag antar att jättemånga tycker det här låter som en dum idé, men jag har verkligen saknat det i säkert 5 år nu på olika forum.

Marcus 2004-11-10 22:10

Citat:

Originally posted by kullervo@Nov 10 2004, 21:53
En sak jag saknat på många andra forum inklusive WN, är en bra-skrivet!-knapp på varje användare. Varje gång man läser ett bra inlägg eller känner att "fan, den här snubben är ju grym" så kan man klicka på knappen. Antalet klick borde sedan synas på raden under hur många inlägg totalt man skrivit. Det skulle gå att avancera genom att visa en bra-skrivet-poäng istället som beräknas genom att ta antalet bra-skrivet-klick genom användarens totala antal inlägg. En person som har hög bra-skrivet-poäng kan då ge mer poäng till en annan användare då han klickar på knappen än en person med låg poäng (ā la Googles backlink-metod - backlink från site med hög PR är bättre än backlink från site med låg). Jag antar att jättemånga tycker det här låter som en dum idé, men jag har verkligen saknat det i säkert 5 år nu på olika forum.
Känns som det börjar bli lite off topic, men antagligen har allas åsikter mer eller mindre redan gått fram så det är kanske OK då.

Angående bra-skrivet-knapp så finns det forum som använder sig av den tekniken för att ge "status" till medlemmarna som skriver bra. Mig veterligen har det gett ett gott resultat där och skulle säkerligen fungera bra här också.

En möjlig lite enklare lösning än olika "inverkan" beroende på medlemmens egna poäng borde dock vara att så länge man ligger under en viss poäng-nivå så kan man inte ge poäng på andras inlägg. Detta i kombination med att man borde kunna ge minuspoäng så har man nog ett rimligt upplägg. "Nybörjare" kan inte ge poäng förräns de skrivit ett visst antal vettiga inlägg och skriver man många "dåliga" så ges man aldrig chansen att sabotera systemet...

Borde vara relativt enkelt att implementera iomed att det är lätt att identifera respektive inlägg och medlem. Ett vanligt poängsättningssystem därtill borde räcka... Men iofs, tar väl några timmar (några hundra kronor?) att implementera?

Hursomhelst, åter till topic. Tror ingen är emot att WN tjänar pengar, men reklam på "fel" ställe är ingen höjdare... Tycker samtidigt att Thomas fått ta lite väl mycket skit för det där med att det skulle vara icke-vinst-drivande. Enligt mig har han agerat bättre än många andra antagligen skulle gjort när det gäller att tjäna pengar på WN.

Joel 2004-11-10 22:23

Bra idé!
Det kan vi ju sätta dom här betalada programmerarna på att fixa, dit vinsten går, eller hur det nu var ;)

Mats 2004-11-10 23:17

För det första kan jag inte förstå varför en sån simpel fråga som denna med annonsernas placering skulle balla ur så fullständigt som den gjort, jag tror inte att det var det som Marcuss var ute efter när han startade tråden och jag måste säga att jag supportar honom för att han ofta sticker ut hakan och skapar debatt om sker och ting som påverkar hur vi upplever WN.

Denna tråden hade kunnat hållas på en nivå där vi på ett vettigt sätt kunnat komma fram till vart/när/om dessa annonserna skall placeras, jag är övertygad om att vi hade löst det på ett bra sätt, nu har det dessvärre gått prestige i tråden och jag förstår Thomas som jag för övrigt känner väl privat och att han reagerar eftersom jag vet hans inställning till WN och vad han har betytt för dess utveckling och existens, hade jag varit i hans kläder så hade jag nog släckt servern i ren ilska redan i eftermiddags så det är väl en himla tur att han tål lite mer än jag.

Jag har suttit som admin och moderator i ett bra tag nu och jag har som Thomas aldrig dragit någon nytta av att kunna påverka WN, det enda är att det har kostat mig en massa i form av tid att sitta och moderera o.s.v.

För oss företagare är ju som bekant även tid pengar, jag skulle aldig komma på tanken att gnälla för detta utan jag anser att det som WN ger mig i form av nya kontakter och trevligt läsande uppväger absolut det som det kostar mig i tid.

Ni har exempelvis inte sett någon av oss Admin utnyttja möjligheten att annonsera i "topbannern" och det är av den enkla anledningen att just den platsen är till för medlemmar att kunna annonsera för en billig peng.

Min inställning till placeringen av annonsen är att jag upplever den som så många andra ganska irriterande och hade föredraget den någon annan stans, men för den sakens skull skulle det inte falla mig in att dra upp en massa annan skit, återigen hade vi hållt tråden på den nivån som den var tänkt så tror jag att vi gemensamt kommit fram till ett bra alternativ.

// Mats, den ständigt glada gratisarbetande admin :)

Tobbe 2004-11-10 23:26

Orka. Orka orka orka. En liten ruta med reklam? Snälla.. reklamen på WN är ingenting i jämförelse med mer kommersiella siter, speciellt inte när man ser till det nätverk WN har skapat och de fördelar här finns för medlemmarna.

Thomas har mitt fulla stöd. Om jag känner Thomas rätt skulle jag bli väldigt förvånad om WN ens är ett vinstgivande projekt för honom - oavsett placeringen av google adwords.

Det finns fler kostnader än en ren serverhyra & domännamn, förmodar att de flesta här också är medvetna om det. Såvida man inte ser sin tid som gratis då såklart, men vilket företag gör det, tid ÄR pengar. Har ni inte insett det än så har ni en hel del att lära..

Det var mina $0.02...

Edit: Förresten, om 2 dagar har ni glömt att bannern inte fanns där tidigare...

Joel 2004-11-10 23:40

Citat:

Originally posted by Mats@Nov 11 2004, 00:17
För det första kan jag inte förstå varför en sån simpel fråga som denna med annonsernas placering skulle balla ur så fullständigt som den gjort, jag tror inte att det var det som Marcuss var ute efter när han startade tråden och jag måste säga att jag supportar honom för att han ofta sticker ut hakan och skapar debatt om sker och ting som påverkar hur vi upplever WN.

Denna tråden hade kunnat hållas på en nivå där vi på ett vettigt sätt kunnat komma fram till vart/när/om dessa annonserna skall placeras, jag är övertygad om att vi hade löst det på ett bra sätt, nu har det dessvärre gått prestige i tråden och jag förstår Thomas som jag för övrigt känner väl privat och att han reagerar eftersom jag vet hans inställning till WN och vad han har betytt för dess utveckling och existens, hade jag varit i hans kläder så hade jag nog släckt servern i ren ilska redan i eftermiddags så det är väl en himla tur att han tål lite mer än jag.

Jag har suttit som admin och moderator i ett bra tag nu och jag har som Thomas aldrig dragit någon nytta av att kunna påverka WN, det enda är att det har kostat mig en massa i form av tid att sitta och moderera o.s.v.

För oss företagare är ju som bekant även tid pengar, jag skulle aldig komma på tanken att gnälla för detta utan jag anser att det som WN ger mig i form av nya kontakter och trevligt läsande uppväger absolut det som det kostar mig i tid.

Ni har exempelvis inte sett någon av oss Admin utnyttja möjligheten att annonsera i "topbannern" och det är av den enkla anledningen att just den platsen är till för medlemmar att kunna annonsera för en billig peng.

Min inställning till placeringen av annonsen är att jag upplever den som så många andra ganska irriterande och hade föredraget den någon annan stans, men för den sakens skull skulle det inte falla mig in att dra upp en massa annan skit, återigen hade vi hållt tråden på den nivån som den var tänkt så tror jag att vi gemensamt kommit fram till ett bra alternativ.

// Mats, den ständigt glada gratisarbetande admin :)

Nu flyttar du hela problemet på medlemmarna, du nämner inget om att en administratör eller någon som har befogenhet(bara Thomas) skulle kunna gått in med den inställningen att.

"Hej, vi har lyssnat på era åsikter och tycker det är tråkigt, men givetvis flyttar vi dessa annonser till ett bättre ställe så fort som möjligt" istället för att själva haka på kritiken och på så sätt fortsätta debatten på den dåliga nivå den halkat ner till. Varför inte ge upp, inse att man gjort ett fel, och göra något åt det?

Just my thoughts.

Ps. Jag tror alla vill att wn ska bli ekonomiskt försvarbart, men till vilket pris?

Mats 2004-11-10 23:48

Citat:

Nu flyttar du hela problemet på medlemmarna
Det tycker jag inte att jag gör, jag känner mig själv lika mycket som medlem som du och alla andra och jag tycker bara att det har spårat ur fullständigt.

Citat:

du nämner inget om att en administratör eller någon som har befogenhet(bara Thomas) skulle kunna gått in med den inställningen att.

"Hej, vi har lyssnat på era åsikter och tycker det är tråkigt, men givetvis flyttar vi dessa annonser till ett bättre ställe så fort som möjligt" istället för att själva haka på kritiken och på så sätt fortsätta debatten på den dåliga nivå den halkat ner till. Varför inte ge upp, inse att man gjort ett fel, och göra något åt det?

Jag är övertygad om att om denna diskussionen hållts på en nivå där vi hade sluppit en massa påhopp mot Thomas så hade även han varit med och lyssnat på vad medlemmarna har att säga för vettigt för att göra WN ännu bättre men jag har full förståelse för om han vänder taggarna utåt i sånt här läge, det hade jag också gjort.

// Mats

Marcus 2004-11-10 23:59

Citat:

Originally posted by Mats@Nov 10 2004, 23:17
Stämmer. Men med den här utvecklingen känns det inte som det är någon idé att tjata det vidare... Nästan värt att låsa tråden även om det kanske ser lite konstigt ut.

Kristofer 2004-11-11 00:12

Med facit i hand är det lätt att komma med förslag som att Tomas / Admins skulle gått ut med "nyheten" om att man nu testar en ny bannerplacering efter första inlägget i trådar under Nyheter och att folk gärna får säga vad det tycker om detta.

Tror nu i efterhand att en sådan kommunikation med medlemmarna här vore väldigt bra, att man informerar om förändringar. För det verkar som att många medlemmar anser sig vara del i sidan, vilket alla som skriver är, och därmed har sitt att säga till om och vissa verkar tro att de har veto dessutom...

Hur som helst så tror jag att alla skulle uppskatta om ni admins i fortsättningen orkar säga till vad som händer istället för att bara chocka oss, vissa klarar uppenbarligen inte av att en bannar har flyttat på sig... :P

Förresten, jag håller med Tomas och jag tycker det är ett smart sätt att slänga in en extra banner för att se om den genererar mer cash, men jag som läsare skulle föredra den till höger istället för nuvarande placering, ifall jag hade något att säga till om...

Clarence 2004-11-11 00:18

Dubellmoral, aftonbladet, medlemmarnas roll, felaktiga/löjliga personangrepp. Var det inte en annons placering på WN som diskuterades?

I och med att tråden i stort inte alls handlar om annonsens placering, eller något konkret ämne alls för den delen, tar jag mig friheten att låsa den.

Thomas 2004-11-11 19:08

Bland annat svar på:
Citat:

Slutligen Thomas; du borde kanske fundera lite på din roll när du skriver saker som "Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften". Visst, det är din fulla rätt att vara envåldshärskare här och ta bort mina inlägg för att åsikten, tonen eller innehållet inte passar dig eller WNs regler. Dock så borde du som ägare/delägare/webmaster/skapare/whatever till eoob.se och sverige.org veta vikten av innehåll. Sen kan du ställa dig frågan vem som står för innehållet här på forumet.
Jag vill bara berätta att det finns 2 ytterligare forum på WN, ett för Administratörer och ett för Moderatorer där ventileras allt innan det går ut i drift, dom som har access dit vet att jag inte agerar envåldshärskare, för att det kan man inte göra om man önskar hjälp av 13 andra personer.

Vad det gäller vissa av dina inlägg Grazzy så raderas dessa för att någon av oss 14 moderatorer bedömt det som att inlägget är offtopic mot tråden eller inte relevant, dock skriver du ibland väldigt informativa inlägg titt som tätt och dom är ju som du märker alltid kvar.

Angående content så är jag fullt medveten om vad som gör WN till en populär sida, det är de bra inläggen medlemmarna skriver, och moderatorernas hårda arbete radera de dåliga, så majoriteten av WN's besökare slipper läsa dessa 5% skräp av allt som skrivs på WN bedöms som icke relevant, av oss 14 moderatorer, och det vi har kommit överens om är att sunt förnuft skall styra oss.

Slut på svar till Grazzy's quotade inlägg.

Jag kan förstå att vissa reagerar som de gör iom att det är första gången i WN's historia jag skrivit i Jag form när det det handlar om ägarskap, det beror på att det kännts orelevant vem som äger då det oftast inte är kopplat till vem som bestämmer, och jag vill att usern Thomas som jag bytte till från Admin skall vara en i mängden av oss medlemmar här på WN, skall sanningen fram tror jag bara det är en bråkdel av oss här på WN som förstod logiken i denna tråd när alla pratade om Thomas och vad jag ställt till med.

Men till syven och sist kommer sanningen ikapp en och man inser att WN har vuxit och blivit ett respektabelt forum av storlekt, dagligen diskuteras det i ganska tuffa tag mellan företagare i sverige, den som blir kvar med ansvaret att allt sker enligt svensk lag och att seriösa företagare vinner på att WN existrerar och inte tvärt om är åter jag, därför ventileras de flesta beslut via mej det är inget som jag bestämt utan något som bara blivit så.

För många av oss har WN blivit en del av vår vardag, stället man kollar av vad som händer och stället man söker och erbjuder hjälp, vissa där ibland jag hänger här hela dagarna så när någon kommer och ändrar på saker så känns det som någon okänd är inne och möblerar om i vårt vardagsrum och visst då biter man ifrån, jag förstår och respekterar det och kan ske framförallt jag är medveten om varför.

WN's framtid är inte spikad, planen var att skapa ett bra forum för kommersiella webmaster, där har vi delvis lyckats, vi hoppas på att framtiden tar oss längre i samma riktning.

För att förtydliga för många som inte vet hela historiken och undrar över varför det snackas om pengar hit och dit i denna tråd, jag har tidigare uttryckt i början av WN's historia att WN's existens inte hänger på att WN går med vinst i kronor och öre räknat, detta kom upp när det skulle till bättre dyrare servrar och vissa av oss medlemmar upptäckte att WN var helt annonslöst och drog då slutsattsen, inga annonser = inga intäkter ~ dyra serverkostnader = inget WN, jag påpekade då att jag får ut så mycket av WN ändå genom kunskap och glädje så det spelar ingen roll om det skulle kosta lite pengar.

För att vidare reda ut detta med ekonomi och annonser så bestämde vi tidigt att för att kunna skapa ett bra webmasterforum så måste man låta webmasters knyta kontakter och därmed låta en viss del av reklam för medlemmens egen produkt få förekomma så länge medlemmen bidrager med kunskap, i många fall har många postat inlägg där medlemmen bevisligen inte har något intresse för vårt forum utan bara vill erbjuda sin produkt för oss medlemmar, en så kallad "hit and run", dessa slipper många av oss läsa iom att vi är 14 moderatorer. Pga ovanstående kan man tolka det som att vissa får göra reklam i sina inlägg men inte andra om man inte har hela överblicken, det vi kör på att den som ger får också ta. Vi är också oerhört tacksamma till de som valt att annonsera hos oss samtidigt som de bidrar med så mycket i forumet, exemplen är många.

Jag tycker vi borde klara att ha en öppen dialog om detta utan hårda ord samt att vi är totalt beroende av feedback i vårt jobb med att WN skall vara "the place to be".

Många inbitna WN'are har säkert fler synpunkter om hur deras vardagrum skall vara möblerat, därför väljer vi att låsa upp tråden så vi kan fortsätta prata i en god stämning.

Thomas

mypay 2004-11-11 19:16

allvarligt.. rent personligt - inget från MYPAY AB - WN är den absolut bästa sidan på internet.. den slår tv.nu, styleboost.com, deviantart.com och playboy.com - tillsammans!

jag är här 20-30 gånger om dagen - vi har fått många kontakter via trådarna här inne - sparat massor med tid genom den hjälp vi fått

jag frågade om ett tryckeri och det tog kanske 5min innan jag hade ett bra svar - mycket bra svar - det ledde till ett bra samarbete mellan oss och det tryckeriet

som sagt - Thomas - vart skickar vi tårtan? kan iofs leverera den själv - 15min med bussen :)

Nicklas 2004-11-11 21:50

Jag har inget emot reklamen så länge denna sida finns kvar, jag är mest en doldis här, men följer det mesta varje dag.
Tackar för ett super forum!

Sigurd 2004-11-12 08:04

När reklamen hålls inom en viss gräns så har jag absolut ingenting emot det. Faktum är ju det att reklam kan ju faktiskt även göra nytta. Mycket av den reklam som visas är ju faktiskt värd att läsa igenom.

Att du och andra medarbetare inom WN tjänar pengar eller inte genom WN berör inte mig ett smack. Om fallet nu är så att du och/eller dina medarbetare får någon krona då och då, så vaför ska ni inte få det? Ni har gjort ett bra jobb och det tror jag dom flesta tycker. Varför kan vi inte unna er detta? Jo, folk är egoister.

Har hört från flera att ni, istället för reklam, borde satsa på att finansiera sidan genom intäckter från medlemmar. Detta är däremot en helt värdelös idé enligt min mening. Det hela kommer då sluta med att bara de som har lyckats inom internet kommer att vara kvar. Detta är ju helt fel. Även dom som är väldigt erfarna inom detta område har nytta av alla sorts människor och kunskaper... vare sig ni vill eller inte!

Vad jag märker nu är att jag hittar ingen reklam? Har ni tagit bort reklam mellan forumsinläggen?

Slutligen. Reklam? Ja, inom en viss kategori och gräns. Ta betalt? Nej, tack. Eventuellt för dom som absolut vill bli av med reklamen.

Joel 2004-11-12 13:46

Citat:

Originally posted by Sigurd@Nov 12 2004, 09:04
När reklamen hålls inom en viss gräns så har jag absolut ingenting emot det. Faktum är ju det att reklam kan ju faktiskt även göra nytta. Mycket av den reklam som visas är ju faktiskt värd att läsa igenom.

Att du och andra medarbetare inom WN tjänar pengar eller inte genom WN berör inte mig ett smack. Om fallet nu är så att du och/eller dina medarbetare får någon krona då och då, så vaför ska ni inte få det? Ni har gjort ett bra jobb och det tror jag dom flesta tycker. Varför kan vi inte unna er detta? Jo, folk är egoister.

Har hört från flera att ni, istället för reklam, borde satsa på att finansiera sidan genom intäckter från medlemmar. Detta är däremot en helt värdelös idé enligt min mening. Det hela kommer då sluta med att bara de som har lyckats inom internet kommer att vara kvar. Detta är ju helt fel. Även dom som är väldigt erfarna inom detta område har nytta av alla sorts människor och kunskaper... vare sig ni vill eller inte!

Vad jag märker nu är att jag hittar ingen reklam? Har ni tagit bort reklam mellan forumsinläggen?

Slutligen. Reklam? Ja, inom en viss kategori och gräns. Ta betalt? Nej, tack. Eventuellt för dom som absolut vill bli av med reklamen.

Det låter lite grann som att du missat diskussionen, vem har sagt att dom inte vill unna "de styrande" pengar? Visst är det roligare om pengarna skulle gått till att utveckla wn, och det gör dom säkert till stor del också. Men problemet i diskussionen är inte att folk är egoistiska utan att dom stör sig på reklam som är felplacerade, för att öka intäckterna några kronor. Man förlorar mer än vinner på en sådan gärning ..

Men nu verkar de ju lösa sig ialafall ^^

Joel 2004-11-16 16:30

En idé kan ju vara att visa dessa annonser för icke-inloggade medlemmar på denna plats.
De trogna användarna är nog väl medvetna om annonserna och klickar kanske inte bara för sin egen skull, utan även för att WN en slant :) ^^ Och på så sätt stör det mer än det hjälper.

Kristofer 2004-11-17 23:50

Tycker ni kan testa att implementera reklam i en högerspalt ifall det är designmässigt möjligt och se hur mycket det stör folk.

Ni som inte är så förtjusta i reklam (och ni som är det), hur jobbigt vore det att EN gång om dagen trycka på en reklamlänk från WN medan ni surfar runt här?

Om alla klickar på EN länk för varje dag de surfar här så tror jag inte extrareklamen behövs faktiskt... Vore ett trevligt sätt att betala tillbaka till WN för det fantastiska forumet vi alla kan utnyttja efter våra egna behov :)

Storen 2004-11-18 06:15

Citat:

Originally posted by Kristofer@Nov 18 2004, 00:50
Tycker ni kan testa att implementera reklam i en högerspalt ifall det är designmässigt möjligt och se hur mycket det stör folk.

Ni som inte är så förtjusta i reklam (och ni som är det), hur jobbigt vore det att EN gång om dagen trycka på en reklamlänk från WN medan ni surfar runt här?

Om alla klickar på EN länk för varje dag de surfar här så tror jag inte extrareklamen behövs faktiskt... Vore ett trevligt sätt att betala tillbaka till WN för det fantastiska forumet vi alla kan utnyttja efter våra egna behov :)

Ja, smart lösning men det funkar väl ett tag, sedan klickar man runt som vanligt...

Inför en policy, eller att man bara kan logga ut via banners... :D

...kanske inte, eller..?

mypay 2004-11-18 07:20

vad ni föreslår är alltså att vi ska "bluffklicka" på en massa annonser?

kanske t.om ska ha ett system där Thomas sätter lösenord på sidan och lösenorden är dolda på olika annonsörers hemsidor?

jag har en uppfattning av wn som en plats för seriösa affärsmän/kvinnor på www kan träffas och utbyta erfarenheter - även om tanken är god så anser jag det inte seriöst att föreslå en sådan sak..

Om folk börjar göra så överallt med google ads så tappar hela google ads poängen och värdet per klick etc kommer minska då utdelningen för företagen minskar

det är just pga detta som det är så svårt idag att hitta pay-per-click program idag

Storen 2004-11-18 09:36

Citat:

Originally posted by mypay@Nov 18 2004, 08:20
kanske t.om ska ha ett system där Thomas sätter lösenord på sidan och lösenorden är dolda på olika annonsörers hemsidor?

Nja, överdriva går ju alltid ;)

Jag förstår dock vad du menar, tänkte väl inte riktigt ända fram imorses... :unsure:

Kristofer 2004-11-18 15:49

Nä det gjorde inte jag heller. Tar tillbaka mitt förslag och klickar vidare här på WN.. :rolleyes:

WebMazter 2004-11-30 09:03

Surfare som undgår din reklam minskar intäkterna.
En riktigt "ruggig" metod är modifiering av HOSTS.
(ska icke tala om hur, tack vare vissas reaktioner)
Mot de flesta s.k. reklamdödare har mina kollegor
utvecklat ett väldigt enkelt motmedel... gratis...

(Platsar detta bättre?)

MVH: WebMazter :)
Ödmjukhet, en intellektuell kapital tillgång...

Mario 2004-11-30 18:46

Jag tycker det borde vara mer reklam på wn.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson