![]() |
Japp, för röstar man på Piratpartiet så skiter man i allt annat. Om Piratpartiet skulle leda Sverige och vara företrädare för Sverige i EU så skulle vi inte prata om annat än just piratkopiering.........
|
Citat:
|
Alla svar på era frågor står i deras partiprogram. De har helt klart fört in frågorna på de andra partieras agenda, det har märkts i de senaste dagarnas press.
Och än mer kommer det bli efter EU-valet.. |
Citat:
Kan rekommendera att läsa de ansökningarna för att få ut IP-nummer som kommit in hittills: http://ipredkoll.se/wiki/index.php/Lista_p...de_enligt_IPRED Kan även rekommendera att läsa Ephones svar på den första ansökan: http://ipredkoll.se/wiki/index.php/Lista_p...de_enligt_IPRED De bevis som läggs fram är att man lyckats logga in på en privat FTP-server och hunnit ladda ner 4 MB av en fil som de tror är piratkopierad. |
Citat:
|
Citat:
Det är idag inte tillåtet att patentera affärsmetoder eller matematiska formler, men det är fullt tillåtet att patentera mediciner, tillverkningsmetoder och i viss mån mjukvarualgoritmer. Jag tycker alltid det känns fånigt att hamna i ett "piratparti-block" eftersom det dels inte finns en enda gemensam identitet i piratpartiet (och troligen inte i andra partier heller för den delen, så kan alla sluta upp med trollandet), och jag identifierar mig sällan med den bild som kritikerna målar upp av "mitt" parti. Christian Engström som är Piratpartiets förstekanditat till EU-parlamentet har varit engagerad i mjukvarupatentfrågan sedan den blev aktuell i Europa. Detta är en viktig fråga för mig som jag vet att Christian kommer ta till sig som sin hjärtesak, därför tycker jag det är självklart att rösta på honom i valet. Piratpartiet för mig har aldrig handlat om upphovsrättsfrågan. Även om den i grunden inte skiljer sig från patentfrågan så har jag ändå haft svårt för att argumentera på området, den är helt enkelt inte lika intressant som övervaknings- och patent-frågorna. Jag måste förresten (i sann amerikansk anda) påpeka att mina åsikter är mina egna och hör inte ihop med företaget jag jobbar åt. |
Citat:
|
Citat:
De säger ju rakt ut att de bara har några få frågor som de tänker ta ställning till och vad har de länkar du lagt upp med PP:s förmåga att verka som ett seriöst alternativ att göra? De länkarna motverkar ju direkt detta! |
Citat:
|
Citat:
Om det inte finns något annat parti som tar seriöst på grundläggande integritetsfrågor är det inte konstigt att det finns en "marknad" för ett parti som säger ifrån. Det må vara populism, men populism är inte per definition en dålig sak. Populism innebär ju att man riktar in sig på frågor som det finns många väljar som värnar om. Varför skulle det vara ens i närheten fel? Citat:
Jag är ofta engagerad i andra frågor utanför partiet. Jag har skrivit insändare till lokaltidningarna om bland annat kommunpolitiska frågor som inte alls platsar in i Piratpartiets agenda. Då har det varit som medborgare, för att det är frågor som jag varit intresserad av och som påverkat mig. Jag ser inget fel med att inte ta ställning i blockpolitiken. Det må vara skillnader mellan röda och blå, men det påverkar mig inte tillräckligt (och jag kan inte förstå skillnaderna tillräckligt för att kunna göra ett upplyst val). |
PP skapades av en enda anledning. Det finns ett fåtal väldigt stora fel i lagstiftningen, som behöver fixas till. Det är i alla fall medlemmarnas åsikt. Vårt mål är INTE att bli ett jätteparti med egen majoritet. Vårt mål är att påverka sveriges lagstiftning i rätt riktning och rätta till det vi anser vara fel. Att till slut inte behövas och självdö.
Just därför har inte PP några andra frågor som vi tar ställning till, ganska självklart tycker jag. Och allt detta finns att läsa på hemsidan för dem som orkar. |
Jag tycker den här tråden blir mer och mer skrämmande. Nu säger inte jag att jag per definition har rätt och andra har fel, men reflekterar ni aldrig över att ni faktiskt KAN ha "fel", om alla andra politiska partier har en annan inställning, där dom ju faktiskt tar hänsyn till konsekvenser detta kan få på övriga områden, kan det inte vara så att det här inte är praktiskt genomförbart, hur gärna man än vill, hur underbart det än låter, jag vet ju att crazzy inte har så mycket respekt för sin mormor, men om resultatet av det här (och då menar jag inte integriteten, utan visionen att alla kultur skulle vara gratis) är att era far och morföräldrar inte har råd att äta, inte kommer ur sängen på 3 veckor för att det inte finns personal...är det värt det ? Eller ska vi gå tillbaka 100 år i tiden (eller återacclimatisera oss med stora delar av omvärlden) och återskapa storfamiljer där vi lever ihop både 3 och 4 generationer.
För mig är PP likställt med ett parti som går ut och lovar att göra alla till miljonärer, det låter bra, vem kan säga nej till det, men man vet att man aldrig kommer att kunna leverera, och det som är mest skrämmande är att man faktiskt lyckas få en hel del människor att tro på det man säger. Citat:
Det jag inte förstår är ju att du/ni faktiskt verkar och har vuxit upp i ett samhälle där detta har varit en av grundstenarna (oavsett om vi pratar om integriteten som sådan, eller immaterialrätt som en del av kapitalismen) och något förenklat kan man säga att detta har gett er jobb, det har gett er tillgång till den teknik ni värnat om, och nu vill ni plocka bort en av hörnstenarna i detta, att man ska få betalt för det man gör....vad är ni villiga att försaka för att detta ska bli möjligt, eller hur ser ni det hända ? Eller är det en politisk hemlighet som PP droppar sista veckan inför valet... |
Om WebboT läser tråden, vad gäller för regler för lobbygrupper i USA, varför bildar inte NRA ett politiskt parti istället t.ex ?
|
Seriöst! PP har fått många att intessera sig för EU och politiken, det är det bästa som har hänt EU sen starten "det kommer att fokuseras myckat på EU "och det är precis det dom vill" Bättre reklam hade dom inte fått nån annanstans. Varför tar många bort dom medborgliga rättigheterna från PP? Dom måste väll kunna ta beslut i andra frågor som alla andra i EU parlamentet?
|
Vägrade fildela – slogs av pappan med kedja :o :D :lol:
|
Citat:
|
Citat:
En politiker är bra på är att snacka med en medfödd eventuell karisma, resten har dom underhuggare till. Självklart så kommer dom att sätta sig in i andra frågor. Att tro annat är trams! |
De säger uttryckligen att de INTE ska ha åsikter i andra frågor än de som står listade i partiprogrammet.
Jag tycker inte man kan raljera riktigt så som gummianka gör. Det är otroligt viktiga frågor de tar upp och att de får höga siffror i opinionsundersökningar och kanske tar 1-2 mandat i EU-parlamentet kommer göra att regeringen förhoppningsvis slutar gå fram som skördetröskor. PP finns knappast kvar om tio år, men idag tycker jag de är viktiga. |
Citat:
|
Citat:
Kan det vara så att Politiker är den grupp som är minst utbildad i samhället?? |
Citat:
Jag säger inte att det inte är en viktig fråga, men jag tycker att det är lika fel att plocka ut 1 enskild fråga och göra den till allenarådande utan att se konsekvenser, som det är att selektera 1 enskild människa och säga att han/hon är viktigare än allt annat. För det är ju det det handlar om i slutändan, jag håller inte med ztream om att politik är det han säger, det är möjligtvis du och jag, alla enskilda människor i vårat dagliga agerande, men i samma stund vi säger att det är vad politik är, så kan vi ju inte längre ställa krav på politiker, eller på politiken. Men för mig är det helt okej att man röstar på PP, bara man inte klagar när vi har en 20% arbetslöshet, när sjukvården inte fungerar, och man är utstämplad från a-kassan och det inte finns några pengar till socialbidrag. |
Jag röstar på PP endast för att irritera Gummianka. Man måste inte ha bättre argument än så.
Demokrati hell yeah! |
Citat:
What a waste, vad jobbigt för dig att du måste ta dig hela vägen till vallokalen med det argumentet när sanningen är att jag inte kunde bry mig mindre... men det är skönt med moderatorer som upprätthåller en viss standard, med alltigenom vettiga argument... <!--QuoteBegin--ztream[/i]@ Feb 12 2009, 12:01 Sluta flamea Gummianka annars tar jag bort dina inlägg. Det är uppenbart vad du sysslar med. Ingen vettig person skulle argumentera så som du gör om det inte är för att flamea folk. [/quote] |
Ja, visst är det skönt.
Folk som inte röstar på PP är ju ute och seglar så då känns det bra att man kan vara en förebild för de som jobbar med Internet. |
Citat:
Nej det framgår med all önskvärd tydlighet. Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
:lol: :lol: :lol: :lol: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen ska vi snacka om detaljerna för mina verk. |
Citat:
Är du en krokodil, små öron och stor käft? Läser du mitt inlägg ställde jag en rak fråga. Det var inte relaterat till Piratpartiets handlingsprogram. |
Citat:
Du går off-topic om vi inte pratar om EU-valet eller PP eftersom det är vad denna tråd handlar om. Vill du låna mina bilder och min text kan du PM:a så kan vi säkert komma överens. |
...är det lingonveckan för herr moderator eller är det alltid såhär....
|
http://www.dan.se/NetTroll.jpg
Citat:
|
Nu har jag lugnat ner mig några hekton. Ledsen för starka ordval det var onödigt av mig och oproffsigt.
För att återgå till ämnet så håller jag inte med om allt PP står för. Det är en typisk missnöjesröstning. Jag vill ha nån som ger alla andra en spark i röven och tar "folkets" åsikter på allvar när det gäller FRA, IPRED osv och inte gömmer sig i partipolitiken bara. Angående upphovsrätt så tror jag den kommer försvinna helt på sikt (även om PP bara föreslår att tidsperioden som den gäller förkortas). Jag tror helt klart på att licensiera allt jag gör under CC-licenser. Jag skulle i princip kunna göra det redan idag. Men det är också skillnad på att rösta på ett parti och vad som faktiskt gäller rent lagligt i Sverige. Rådande konkurrens osv är baserad på de lagar och förordningar vi har idag, inte de man kanske röstar på för att få igenom imorgon. Återigen ber jag om ursäkt för att jag sjönk till en låg nivå och själv förstörde denna tråd. Jag ska försöka låta bli att posta på WN när jag har mens. :( |
Citat:
|
Piratpartiet såklart. Kom igen alla. Nu går vi till val och visar att vi inte bara finns på INTERNET. VI finns på riktigt och vi gillar inte det lobbyn sysslar med.
|
Till alla er som tänker rösta på Piratpariet:
Skicka gärna PM vad ni har för webbsidor som jag kan kopiera och tjäna pengar på. Tack. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson