WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad tycker ni om swebhost? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36691)

Swebhost 2009-05-19 12:30

Du behöver inte oroa. Mina kunder älskar mig.

Jonas 2009-05-19 12:32

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 12:06
Ge dig själv. Vill du ta skit i din verksamhet så får du göra det, jag gör det inte.

WN är grymt på det sättet att här är vi en stor skara som jobbar just med webben, vi alla här representerar Webbhotell, Utvecklare och andra företag.

Vi har gett dig råd här i tråden och har bara blivit bemötta med spydigheter och övriga nedvärderande saker.
Som rille77 säger så är kundvård gratis och ger mycket, se oss som presumtiva kunder istället som konkurrenter, hade jag bemött mina kunder som du gör så hade jag inte haft några kunder. Istället gör jag nästan allt för mina kunder.

Eller som den gyllene regeln säger "Bemöt andra som du själv vill bli bemött", du har dig själv att skylla.

EDIT: Du har ju verkligen samma attityd på ditt eget forum (forum.swebhost.se) som du har här, tycker verkligen synd om dina kunder...

Swebhost 2009-05-19 12:38

Citat:

hade jag bemött mina kunder som du gör så hade jag inte haft några kunder.
Som jag bemöter mina kunder? Vad pratar du om? Kverulanterna i den här tråden är inte mina kunder. Mig själv att skylla? Jadu, tråden har som sagt redan genererat flera nya kunder, så ja, jag har mig själv att skylla för det, och det är jag glad för mig.

Swebhost 2009-05-19 12:43

Citat:

Du har ju verkligen samma attityd på ditt eget forum (forum.swebhost.se) som du har här, tycker verkligen synd om dina kunder...
Du är bara full av skit. Ge mig ETT ENDA exempel på en kund som inte är nöjd med mitt bemötande i forumet.

rille77 2009-05-19 12:54

Om vi tar och backar lite nu.

Fredrik en möjlig framtida kund kollar in din sida och känner sig tveksam när han har läst ditt avtal ställer en fråga om det finns några som har erfarenhet av ditt företag på ett forum.
Du kallar honom otrevlig och paranoid.

Där har du ditt exempel.

En kund är en kund långt innan han har skrivit på avtalet.

Swebhost 2009-05-19 13:00

Det var en skämtsam kommentar mot denna ständiga spökjakt på webbhotell. Men nu spolar vi fram igen. Vi pratade vi om mitt eget forum. Där skall jag tydligen vara ett riktigt svin mot mina kunder. Jag väntar fortfarande på exempel? Jag uppmanar också alla att gå in på forum.swebhost.se och läsa själva.

tartareandesire 2009-05-19 13:32

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 12:43
Citat:

Du har ju verkligen samma attityd på ditt eget forum (forum.swebhost.se) som du har här, tycker verkligen synd om dina kunder...
Du är bara full av skit. Ge mig ETT ENDA exempel på en kund som inte är nöjd med mitt bemötande i forumet.

Inte en enda kund har ännu skrivit i den här tråden och det är väl ett sådana erfarenheter de som funderar vill ha innan de hoppar ombord. Du har dessutom sannolikt skrämt bort ett antal presumtiva kunder med ditt bemötande. Jag förstår inte riktigt varför du skulle vilja välja bort några kunder alls? Är inte varje ny kund värd lika mycket?

Att döma av strukturen så verkar det ju onekligen vara du själv som står för en hel del av frågorna i forumet.

Swebhost 2009-05-19 13:41

Kom med något bättre än konspirationsteorier. Forumet är helt öppet och missnöjda kunder kan alltså spy sin galla bäst de vill. Men inte en enda negativ kommentar ens där. Inte minsta lilla kritik. Istället har alla uppdagade problem lösts och alla frågor besvarats.

webbaccess 2009-05-19 13:53

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 10:29

Citat:

Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av Swebhost som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela....

Jag ser att den seriösa kritiken fortsätter. Eftersom all internettrafik ändå går via andra länder så spelar det ingen roll om webbhotellet ligger här eller i Långtbortistan. Det finns däremot flera fördelar med att ha sina servrar i USA. Jag känner han som driver ScarabWeb, och han är inte amerikan. Han är från Finland, men våra servrar står som sagt i USA. ScarabWeb är tvivelsutan ett av de mest professionella webbhotellen på hela internet. Men hans design, som han bytte för ett par veckor sedan, är S-K-I-T-F-U-L. Innan hade han en jättesnygg design. Tyvärr envisas han med att ha den nya kvar.

Jag tror nog vi skiter stort i hur din leverantörs sida och design ser ut. Det jag tog upp var redundansen och inte ett skit angående att han var från finland osv.

Swebhost 2009-05-19 13:58

Skriv då tydligare och med korrekt svenska så kanske det inte uppstår fler missförstånd. Har aldrig haft problem med linan, upptiden eller responstiden. Upptiden är 99,94 procent enligt host-tracker.com, vilket redovisas överst på swebhost.se.

tartareandesire 2009-05-19 14:00

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 13:41
Kom med något bättre än konspirationsteorier. Forumet är helt öppet och missnöjda kunder kan alltså spy sin galla bäst de vill. Men inte en enda negativ kommentar ens där. Inte minsta lilla kritik. Istället har alla uppdagade problem lösts och alla frågor besvarats.

Jag är tämligen övertygad, finns inget forum som ser ut på det viset. Men skit samma. Du verkar inte riktigt förstå vad de som kommenterat din verksamhet i den här tråden vill få fram. Du har flera missnöjda kunder här som du säkerligen kunde ha lockat till dig om du bemött kritiken på ett mer professionellt sätt. Tar du inte till dig av kritiken så kommer du med all säkerhet att skrämma bort ännu fler kunder i framtiden. Oavsett vad du tror så har många här väldigt stor erfarenhet av webbhotell, både som kunder och som återförsäljare.

Du fortsätter nu att bete dig på precis samma sätt och kritiserar någon för att han / hon inte skriver korrekt svenska. Sådant lockar inte direkt någon till att bli kund. Är du vänlig och välkomnande så får du fler kunder, så enkelt är det. Det finns kurser om du känner att du inte klarar det själv.

Swebhost 2009-05-19 14:08

Citat:

Jag är tämligen övertygad, finns inget forum som ser ut på det viset.
Det beror på att det är supportforum.

Citat:

Det finns kurser om du känner att du inte klarar det själv.
Vad bra att det finns sådana kurser, men jag klarar mig ändå skall du se.

webbaccess 2009-05-19 14:15

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 12:58
Skriv då tydligare och med korrekt svenska så kanske det inte uppstår fler missförstånd. Har aldrig haft problem med linan, upptiden eller responstiden. Upptiden är 99,94 procent enligt host-tracker.com, vilket redovisas överst på swebhost.se.

Då har du inget emot att jag gör min egen kontroll via pingdom ett par veckor?

Swebhost 2009-05-19 14:19

Absolut, kör hårt.

När ni har hittat några riktiga brister med mitt webbhotell så kan ni höra av er till min e-post eller forum.swebhost.se. Den här diskussionen leder ingen vart.

Ha det.

webbaccess 2009-05-19 14:22

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 19 2009, 13:19
Absolut, kör hårt.
När ni har hittat några riktiga brister med mitt webbhotell så kan ni höra av er till min e-post eller forum.swebhost.se.
Ha det.

Har bara en egen erfarenhet av att hosttracker inte stämmer... men det kan vara jag som hade otur...

rille77 2009-05-19 14:22

Förutom ägarens arroganta otrevliga sätt har jag inte sagt att det har några brister.

Har inte ens brytt mig om att kolla pga av det sätt du har visat upp här.

mynameisfredrik 2009-05-19 15:53

precis som rille77 sa i sin tråd så var jag en framtid kund, jag var till och med så pass nära att beställa men valde att skriva här inne och fråga folk vad dom tycker om er och vad om ni var bar inget annat.

Att jag valde inte er är faktiskt mest av din attityd här inne samt bland annat hos ditt eget.
Du tar inte till ens råd av erfarna folk?
- sedan om du inte följer deras råd behöver du inte men man behöver inte kasta skit på deras kommentarer.

varför svarar du inte på xamba's fråga angående "Ersättning utgår alltså först efter avbrott som är minst 18 dagar"?

Som sagt som väljer jag inte denna killes företag, vet andra om något annat som är bättre, och då inte loopia eller binero så kan ni alltid pma mig eller ta det på msn.

webbaccess 2009-05-28 15:53

Hmm Swebhost sa själv att man skulle återkomma när vi hittade fel....
En nertid på 8 minuter är väl ganska kraftigt idag?
Enligt min pingdom rapport allafall...
http://www.pingdom.com/reports/bsbut...th=5&year=2009

Men enligt din egen uppgift (hosttracker) så har den inte varit nere alls idag
http://host-tracker.com/website-upti.../1834385/lvuc/

Kan antagligen bero på att den kollar var 30de minut?

Westman 2009-05-28 18:22

Suck... 8 minuter när då? 8 minuter kan vara ingenting beroende på när och varför osv. Jag försvarar inte swebhost men jag tycker att man ska se saker i sin helhet och inte bara läsa rubrikerna om jag får göra den liknelsen.

Dessutom, med tanke på swebhosts attityd så känns ev. fortsättning på denna tråd som meningslös. Den har dessutom fyllt sitt syfte.

jomper 2009-05-28 20:02

Det är ju bara att gratulera, vissa är riktigt bra på att marknadsföra sina företag.

Vid googling på "swebhost" så kommer denna tråd som första träff efter den egna sidan. Jag skulle inte anlita ett för mig okänt hostingföretag utan att minst göra en liten sökning. Jag skulle inte heller anlita ett företag som bemöter presumtiva kunder likt uppvisningen i denna tråd.

Stort grattis till Swebhost!

/betalar fyrsiffriga belopp varje månad för hosting till ett företag som är bra på kundvård.

patrikweb 2009-05-28 20:45

Sedan vilken lång tråd om ett ej "riktigt" webbhotell med, där dom endast är ÅF mot en leverantör i USA.

Verkar även vara en liten leverantör med när man kollar, som i sin tur står hos en annan leverantör HostDime.com.

Hostdime -> Scarabweb -> ÅF Swebhost

Så i regel kan dom inte påverka något alls, men åt andra sidan kan det vara fördel ha bra kundbemötande.

MrJimbo 2009-11-13 13:27

Swebhost ser bra ut?

Vad jag fick ut av denna tråd:
* Nyfikenhet på Swebhost självklar! Det finns ju inte några oberoende källor som passar alla. Ta in data - fundera och ta beslut - mycket viktigt.
* Engagemang från Swebhost - positivt! Att kunna ställa frågor direkt till ansvariga - näst intill omöjligt med vissa företag.

Mina tankar:
Att funder på "Vad kan vara fel?" - leder till att hitta fel (är en bil som fått 2st 2or på bilbesktningen en säker bil jämfört med en som fått 1st 1a?).

Förra gången jag letade valde jag det "säkra kortet" och valde surftown (företag såklart!)

De har fått bäst i test som budget-alternativ och sedan dess har jag varit "nästan nöjd" - fast egentligen skitmissnöjd. Ingen av de projekt jag velat ro iland har landat - mycket på grund av 2 saker:
1) safe_mode=on och
2) Support som trots den högre avgiften och möjlighet att ringa (JA det kostar extra) inte kan lösa något av de problem jag haft snabbt eller kompetent.

Av erfarenhet så är inget givet. Jag tilltalas av Swedhost TROTS en ganska hård och av många lite oseriös ton av följande anledningar:

1) Ärlighet och öppenhet (inget politikersnack)
2) Personlig kontakt med kunder
3) websidan säger för mig rätt saker ang. tekniska utbudet.

Potentiellt negativa saker:
1) En känsla av att vilja försvara sig (iofs, det jag brinner för är också viktigt för mig)
2) Få personer i företaget (kan vara ett bekymmer - min erfarenhet är att det extremt sällan är det - det finns ett företag i ryggen och externt support-företag-samarbete låter bra)
3) Kanske en övertro på sig själv (kan bara bevisas på lång sikt)

Personliga åsikter:
* Tillgängligheten kommer vara så hög som kunderna kräver - inte vad ersättningsklausulen i avtalet säger. Är behovet stort - ta fram plånboken och börja granska restore-hastigheter, recover-planer, säkerhets-granska personal etc - Det finns inga genvägar!
* Säkerhet kan inte delegeras - men är heller aldrig ett enpersonsjobb
* Viktigare är vad som sker vid problem än när allt fungerar bra.

I slutändan gäller: Kommer samarbetet vara bra!? Kan jag göra det jag vill!? När jag gör det - kan jag få support vid 1) införandet 2) när problem uppstår och 3) kommer det att fungera även långsiktigt (här kan man ju alltid byta). Passar det min plånbok?

Jag tror att Swebhost ser ut att funka bra att starta igång och köra.
Om det inte vore bra - vad är då bättre och varför? (ange grundkriterier - det saknas känner jag i den här diskussionen)

Lycka till!

Westman 2009-11-14 11:21

Ang. ärlighet så kan du inte med säkerhet säga att svaren är ärliga utan att känna personen i fråga, därmed inte sagt att de inte skulle vara ärliga. I övrigt är det mycket obegripligt svammel i inlägget som t.ex. "Tillgängligheten kommer vara så hög som kunderna kräver - inte vad ersättningsklausulen i avtalet säger. Är behovet stort - ta fram plånboken och börja granska restore-hastigheter, recover-planer, säkerhets-granska personal etc - Det finns inga genvägar!" - är det bra eller dåligt och vad/vem/vilka avses?

PS: Byta kan man alltid, oavsett leverantör.

FredrikLund 2010-07-29 10:28

Är det fler än jag som inte kommer in på swebhost hemsida, har försökt ett par dagar nu.

wingen 2010-07-29 14:04

Jag kommer in utan problem.
De håller på att flytta sin verksamhet till Tyskland, så det kanske beror på det.

FredrikLund 2010-07-29 14:21

Skumt, byte ipnr och då kom jag in på hemsidan.

west_west 2011-01-17 08:59

Spännande

Jag råkade vara på jakt efter webbhotell och hade swebhost som ett alternativ. Jag projektleder för närvarande utveckling av en databasdriven community, och vi funderade på vart vi skulle lägga den. Efter att ha läst den här tråden kunde jag definitivt stryka swebhost från listan. Så fruktansvärt oproffsigt av swebhost att blanda sig i en tråd där en person frågar efter oberoende åsikter. Swebhost är INTE oberoende.

As a matter of fact så ratade jag swebhost långt innan jag läst de värsta bitarna i den här tråden. Framför allt reagerade jag på avtalet. Swebhost tar inget ansvar att informera om ändringar i tjänster och avgifter. De tar heller i praktiken inget ansvar för driftstörningar. Reglerna kring bindningen är ofördelaktiga och tonen i avtalet är helt enkelt otrevlig. Sen snacket om att det inte är ett problem, exempelvis driftstörningar då: Jag vill ha reglerat i avtalet vad som faktiskt gäller, inte något annat. Är det konstigt? Om ni inte förbinder er att ta något som helst ansvar blir jag tveksam. För det betyder ju att ni själva är osäkra på både er likviditet för att ersätta och er driftsäkerhet.

Det är självklart att det är lätt att locka kunder med låga priser. En privat hobby-kodare kommer knappast att se några fel. Men för mig, som letar efter ett proffsigt webbhotell, så håller det inte. Gör om och gör rätt. Skriv om avtalet. Det är inte bra. Det är en av de konkretaste grejerna jag kan peka på. Kolla på exempelvis Bineros avtal. Det är över hälften så kort och minst dubbelt så tydligt och bra.

Ett annat allmänt tips är att jobba på förmågan att ta till sig kritik från kollegor. Här skriver några potentiella kunder, men också professionella kollegor. De erbjuder gratis konstruktiv kritik, de säger vad de reagerade på. Ta till dig istället för att slå ifrån. Vi är inte ute efter att konkurrera ut dig från marknaden eller smutskasta dig. Vi vill tvärt om att du utvecklas, både för din skull och för dina kunders skull. Sluta hantera oss som USA hanterar terrorhot. Vi är liksom på "samma sida".

Kan tilläggas att jag gick igenom den fenomenalt jobbiga registreringsprocessen bara för att få kommentera i den här tråden. Det säger något om hur illa jag tycker att det är...

jonny 2011-01-17 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost (Inlägg 305947)
Det finns inga "varningslampor". Sluta vara så otrevliga och paranoida så fort det kommer till webbhotell. Vi bedriver en seriös verksamhet och har bara nöjda kunder: http://www.swebhost.se/referenser/.

Påståendet "bara nöjda kunder" är en varningslampa i sig eller en indikation på att ni har väldigt få kunder.

captaindoe 2011-01-17 23:08

Den här tråden påminner mig lite om en dokusåpa. Den var helt klart underhållande. Första gången jag ser ett Webbhotell/Företag bete sig så här. Just nu är denna tråd 6:e sökresultatet när man söker på swebhost. Undrar hur många potentiella kunder har försvunnit nu.

Jag tyckte dock en hel del som var skrivet vad väldigt intressant, speciellt tipsen som skrevs. Vi alla kan lära oss av dem.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson