![]() |
Problemet med spårningen då besökaren öppnar Cleanlink i nytt fönster är nu åtgärdat.
Vi passade även på att införa ny funktionalitet som gör det möjligt att söka på annonsörens namn i AdTailor. |
Citat:
Nej! Nu funkar cleanlink inte heller ens om man klickar direkt på länken ifråga. Hela Cleanlin ligger nu nere på mina sidor. Gått miste om ett par sales i helgen pga detta. Cleanlink har för mig aldrig funkat om man öppnat länken i ett nytt fönster. Och nu fungerar det knappt ens om man öppnar den i samma fönster. |
Det fungerar fint när vi testar. Kan du maila adress till den aktuella sidan, samt vilken browser + operativsystem du använder till [email protected].
Tack |
Jag har aldrig haft problem med Adtraction. De har ett par program som inte konverterar bra alls men generellt sett ett mycket bra utbud av annonsörer.
Lätt och funktionsrik kontrollpanel, inget krångel i betalningar, allt flyter på. Tack för att ni finns. |
Undrar om Adtractions spårning av Akelius fungerar som den skall. Brukar ha en konvertering per 100 klick.
Sista 2 veckorna har jag haft totalt över 1 000 klick men ingen konvertering. Tror inte att spårningen fungerar som den skall. |
Äntligen efter flera månaders sammarbete med programen på adtraction så tänkte jag kunde pusha på några program nu fick jag nyss meddelande ifrån adtraction.
Hej Mikael, Efter upprepade klagomål från annonsörer avseende kvalitén på trafiken från dina sajter har vi tyvärr varit tvungna att stänga av dem. Jag beklagar detta, men vi måste förstås lyssna på annonsörerna. De kan inte betala för sådan rewardtrafik. Lycka till med verksamheten framöver. Nästa utbetalning görs omkring 10 feb och finns på ditt konto följande bankdag. Hälsningar Simon Gustafson Adtraction Marketing AB | Jakobsberggatan 16 | 111 44 Stockholm | Tel 08-35 92 00 | Fax 08-55 11 65 57 | www.adtraction.com Annonsörerna nämnde inget om villkoren eller vad dem godkänner, samtidigt har dem haft 1 hel månad på sig avsluta sammarbete om dem tycker pusningen blev förhård och för dyrt. Istället väntar dem till efter månad shifted att man har pushad en hel månad sedan avslutar dem sammrbete med oss. Samtidigt stoppar Adtraction hemsidorna. Annonsörerna nämner ingen information och har kollad programmen på andra affilitesföretag där dem meddelar olika på olika ställen. Men inte på adtraction och dem har inget meddelande system så man kan fråga annonsörerna innan man pushar på, dem låter än pusha på en månad och när summorna är ändå på tanke låga mot vad vi verkligen hade kunnat pusha på så avslutar dem hela kittet. Tycker det hela händelsen ser skum ut och dem försöker undvika och betala bara så ska låta en jurist gå igenom händelsen och avtalen så får vi se vad vi kommer fram till. Efter denna händelse så lär man ju knappast ens vilja använda Adtraction något mer. |
Citat:
|
Fick aldrig veta det själv :)
Men fick dock mina pengar förutom 97 kronor men det är inte hela värden utebli dessa men programmen blev dock stängda. Tycker själv inte att man har gjort något fel eller något likande som ska få det avstängt webbsidorna. Adtraction erbjuder varken kontakt med annonsörer ställa frågor. Kollar man på dem flesta nya sidorna så har affiliate sidorna typ Keyword policy: Incentivetrafik: Länkning till undersidor: SEO Linkade där annonsören markerar vad dem tillåter, och om man får köpa eller sälja sökord allt sådan saknas på Adtraction. Tar man typ Affiliator.com dem har ett meddelnings system så man kan fråga annonsören direkt själv och se vad dem tycker om tillexmpel om man får köpa sökord och likande. Det saknar också Adtraction. Är det så något affiliate företag saknar dessa system då bruka annonsören skriva i beskrivningen om dem tillåter typ Sökord eller typ Rewards. Det är oftast standard, och nämns det ingenting och går inte kontakta annonsören så lägger man ju upp dem. Men skulle Adtraction gjort det lite mer seriöst så kanske man hade förmedlat mer Relevant trafik om man hade vetad vad annonsören godkänner. Tycker är jävligt dåligt stil från Adtraction stänga av mina webbplatser. Sedan får man inte ens veta vart ifrån vilka annonsörer som klagar. Sedan finns knappt någon sätt alls förmedla. Nä Adtraction är under all kritik, som tur är så är det gött om affiliate företag som är mer seriösa på marknaden. Däremot jobbade jag mest med Byggmax Pengos och Något spelbolag som ser ersättning för registerning och leads. Både byggmax och spelgrejet hade man jobba med i under längre tid så antar att det var pengos som gnällde, eller så ville bara adtraction stänga av mig. |
Hej, går det på något sätt att ändra bakgrunden på adtailor ? Jag har gjort en adtailor med olika produkter men får en vit bakgrundsfärg. Vill inte ha vit bakgrund vill att den ska passa in på hemsidan med samma bakgrundsfärg.
|
Vad har ni för konvertering?
Hur många klick ska generera ett köp ungefär... |
Citat:
|
Förlåt ska vara mer specifik, om vi tar lån, via textlänkar på bloggar. Hur många klick per såld tjänst? Allt ifrån organisk trafik ifrån Google.
|
Ni har pausat säkert 20 annonsörer senaste månaderna. Vad håller ni på med?
|
Citat:
|
Det känns som adtraction har tappat controll, de pausar visa annonsörer månader efetr att man pekat på att något är sne, de bör se till att allt fungerar som det ska innan vi publisher kommer på det, i mitta fall så handlar det om hundra tls "transaktioner" innan de pausat programmet/en.
Söker just nu på nya aktörer för de program jag kör. |
Citat:
Om en annonsör inte ser något större drop när de lägger ner sin affiliatemarknadsföring, så kommer de tro att den inte gjorde så stor nytta. Där försvann moroten att betala för det. Ta bort annosörer som inte kan betala för sig. Varför vill man ha såna samarbeten? Alternativt prepay credit som dras automatiskt. Sen undrar jag varför just alla pausningar är på Adtraction? Tradedoubler, adrecord, cj och många fler pausar verkligen inte i den omfattningen. |
Så tråkigt, orka gå igenom allt. igen, för att ta bort och lägga till.
De flesta har en hum om % konvertering på och man bör få betald oavsett fel med traking andå, jag menar har företaget 5% avslut då bör man få betald för 20 prospects trotts att traking har slutat fungera, men inte med Adtraction " Hej John, du hade rätt, bolag X hade fel med sin spårningslänkar, nu pausar vi och återkommer senare när bolag X har löst problemet" WTF, och vad händer med min trafik de senaste månaderna? Nada!! Så trött, på riktigt ;( |
Vilket program är det du syftar på John? Comviq pausades nyss, men inte pga spårning, men att dom tog bort order efteråt. Det programmet finns också hos TD, samma upplägg fast dina order kommer in som "pending" istället och godkänns senare. Sen ser jag inte problemet med att oseriösa aktörer rensas bort.
|
@ Kalledanz, Comviq betalade endast nä beställaren har aktiverat sitt simkort genom påfylning, detta hittade man i Comviqs beskrivning tidigare, nu har Adtraction/Comviq ändrat på detta i efterhand.
Jag testade själv med en beställning i början och är 99,9% säker på prosessen. 3 månader senare så ser jag att Adtractions transaktioner blev ickegodkända, nu pratar vi om em massa beställningar upp mot 98% som inte blev godkända, Det klart det stör mig när jag ser att att detta sker utan att jag blir informerat om det. PS/ ändringen kom lite senare på vägen efter som mina transaktioner hade inga problem i början, bra CTR låg på 13,3 %, men nu på senaste 3-4 månaderna blir CTR på 14,3, alltså ingen stor skillnad från perioden innan förutom att Comviq kom på plötsligt att mina transaktioner är inte godkända! något som inte stämmer och får inte bra svar av Adtraction heller. |
Stängda/Pausade program
Hej,
Vi håller med om att vi har stängt för många program i år och framförallt att vi vissa fall har haft för kort förvarning. Vi ska försöka se till att ge minst 7 dagars förvarning framöver såvida inte annonsören har ansökt om konkurs eller motsvarande. Vi tror också att antalet stängda program kommer att minska betydligt framöver eftersom vi nu har gjort en upprensning. gregoff har rätt i att programmet framförallt har pausats/stängts på grund av obetalda fakturor. Adtraction har en utbetalningsgaranti och vi betalar alltid för alla transaktioner fram tills dessa att ett program pausas eller stängs. Vi har alltså inte dåligt koll utan snarare bra koll. Det måste vi ha eftersom vi betalar affiliates även om vi inte får betalt av annonsören. Vi förstår som sagt att vi har haft för kort förvarning och vi ska bättra oss på den punkten, men vi kan inte fortsätta att driva programmen utan att få betalt av annonsören. Det är negativt att program stängs, men all affärsverksamhet innehåller ju ett mått av risk och vi menar Adtractions modell är fördelaktig för affiliates ur ett riskperspektiv. E-handel är konkurrensutsatt bransch och vi kommer tyvärr att se enstaka konkurser och likviditetsproblem även framöver. Det gäller som nätverk att hitta rätt balans mellan att minimera risk och att ha ett intressant programutbud. Jontz menar att ”Hade länkarna slutat fungera i samband med pausning hade jag inte varit lika irriterad. ” Vår uppfattning är att de flesta affiliates blir mer irriterade av brutna länkar (dålig SEO) än av att skicka trafik utan ersättning och därför brukar vi ge några dagars förvarning innan vi stänger av affiliates från ett program och i vissa fall har det tagit betydligt längre tid än så. Vi är dock numera medvetna om att vissa affiliates vill bli avstängda så snabbt som möjligt och försöker göra så för dem när det är praktiskt möjligt. Sedan är det ju viktigt att läsa våra e-mail. Comviq har förstås inga betalningsproblem. Där handlar det mer om modellen har baserats på att Comviq betalar för aktiverade kort/abonnemang, något som inte sker vid köp. Comviq har skickat godkända transaktioner efter varje månads slut. När vi fick transaktionerna för Juni månad kunde vi konstatera att färre transaktioner än förväntat var godkända. Det kan ju finnas flera orsaker till det, men poängen är att det är negativt både för affiliates och Adraction att ha en osäkerhet kring vad den egentliga intjäningen är. Denna uppfattning stärktes av att John Adams och några andra affiliates framförde synpunkter på programmet. Vi håller också med om att programbeskrivningen inte var tillräckligt tydlig och vi gjorde därför en uppdatering för att tydliggöra att transaktioner backas. Vi har en god relation med Comviq som vi uppfattar som affärsmässiga och kunniga och det är mycket möjligt att vi tillsammans hittar en ny modell. Om vi inte gör det så finns ju programmet (i samma form som tidigare hos oss) hos Tradedoubler. Affiliator och Euroads. För Adtractions del var det inte rätt att under en månad vara osäker på andelen godkända transaktioner, men Comviq har ju bra produkter så vi vill förstås hitta en väg framåt! |
Citat:
"Vår uppfattning?" Det känns som ett antagande. De flesta affiliates jag har pratat med har exakt samma åsikt som mig. Betalar man inte så ska man inte få någon trafik, punkt. Det allra minsta ni kan göra är att låta publishern välja själv hur han vill hantera pausade program. |
Hej,
Har en sida hos er som jag la till för flera månader sedan och då blev den nekad. Antagligen för att den inte var färdig. Hur går man tillväga för att få en nekad sida godkänd igen? |
Citat:
|
Citat:
|
Såg att ni uppdaterat ert GUI nu på morgonen. Förbaskat snyggt och den skalar mycket bra på en mobiltelefon! Bra jobbat!
|
ja jag håller med det är riktigt bra!
Men jag har haft stora problem att komma åt deras sajt idag vid olika tillfällen.. |
Är det bara jag som inte når den? det verkar som om hela deras system ligger nere ingen av affiliate länkarna går för mig.. :-(
|
Det är inte så att du bara laddar om deras underhåll-sida?
|
Nej givetvis så kollade jag så att det är rätt URL och som jag skrev så gick inte affiliate länkarna heller igår, mennu ser allting ut att vara uppe..
|
Måste bara säga att jag verkligen gillar ert nya utseende! Bra jobbat!
|
Unionen har ny grafik och dessutom ökad provision året ut.
Vanliga anställda: 1400 kr/medlem Egna företagare: 1700 kr/medlem Ny grafik: https://track.adtraction.com/t/t?a=4...1&t=1&tk=0&i=1 |
Är det bara jag som har konstanta, om än intermittenta, problem med deras sajt? När jag är inloggad blir jag i tid och otid utkastad och så står det !!!ERRROR i övre vänstra hörnet. Det händer såpass ofta att jag knappt kan använda sidan, det har pågått i över en månad och det är samma för både FF och Chrome.
|
Sajten ligger nere?
|
Nej, en planerad uppdatering enl. felmeddelandet som kom upp. Jag kom in nu dock
|
Jag har fortfarande samma problem med !!ERROR på sidan. Det känns som ett väldigt okontrollerat fel, som om programmeraren på sidan bara skrivit ut "!!ERROR" för att komma ihåg felet men sen låtit det vara kvar.
Detta fel inträffar alltså varje gång jag är inne på sidan, men vid helt olika typer av tillfällen. Oftast kommer jag dock in på förstasidan men efter ett tag så kraschar den. Jag gillar Adtraction men detta är så enerverande att jag byter till snarlika butiker på andra program. Fixa! |
Hej Clirre,
En första grej att testa är att rensa cookies Om det inte funkar så mejla gärna [email protected] så reder vi ut det problemet. Lite svårt att svara på vad det är utan att ha mer information (vilken browser, dator etc du har, vilka andra grejer du kör som kan krocka med Adtraction). Det är första gången vi hör om detta fel (om det inte är cookiegrejen) så vi vill gärna ha mer info. Adtraction |
Tjena!
Jag tänkte passa på att skriva lite positiva saker om ett nätverk som verkligen sticker ut. Adtraction är helt klart ett av dom ledande nätverken i Sverige och arbetar väldigt nära och bra med oss affiliates. De personer som bygger och utvecklar Adtractions plattform ska också ha en stor eloge då dom hela tiden ligger steget före alla andra och ständigt kommer med nya, roliga och smarta funktioner. Så ska du börja eller håller du på med affiliate och inte hunnit ansluta dig till dom än? Do it! Trevlig helg! |
Hur jobbar ni som lyckas med dessa annonser?
Är det mycket länkar i ex blogginlägg som ex stimulerar till att bli medlem eller köpa en försäkringar eller vad den än kan vara? Har testkört Adtraction på en av mina sajter nu en månad. Tyvärr mycket besviken om man jämför med Adsense. Nu har jag inte kört fullt ut, men om jag jämför så ger Adsense ca 5.000 i intäkter på sidan. Jämför jag med vad Adtraction gett så är det ca 400kr... |
Hej, finns det någon på forumet som har positiva upplevelser av Adtraction och lyckays tjäna pengar? Jag har nu förmedlat 120K visningar och 60 klick utan att ha tjänat en krona. Visst kan ju bero på att min trafik är kass men 60 klick utan ett enda avslut känns skumt.
|
Citat:
Allt beror på vad du har för content, målgrupp och framför allt så hänger mycket på vad för upplevelse besökaren får på destinationssidan. I snitt kanske jag fick en sale per hundra klick.... Vissa dagar kunde det vara noll, andra dagar 10... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson