![]() |
alltgratis kör hårt med det. den sidan e ju för fan bra... lol, att jag inte sätt en sådan innan. innehållet vinner stort över layouten på hemsidan :D (sorry om jag sådare någon här på wn.se :)
|
Citat:
Jag tycker inte detta skall vara möjligt. Jag fick välja mellan en uppsättning banners när jag valde programmet, och jag hittade en banner som jag trodde skulle ge mig en hög CTR. Sedan byts den bannern av allgratis.com, jag gillar inte det. Har jag möjligheten att välja så ska väl mitt val respekteras? Bortsett från den incidenten så ger jag helt klart tummen upp för double.se :D 220:- på ett dygn med en enda banner på en website :D Många gånger bättre än vad TradeDouble presterar... |
Är det någon som kör leads-program via double?
Klarar man sig från en massa oseriösa anmälningar om man erbjuder ersättning för anmälningar till en gratis tjänst (i mitt fall gratis testperiod)? |
Citat:
För 5:-/registrering så är det inte värt att hålla på och tramse med proxyservrar och rensa kakor för att få några extra registreringar. Jag antar att du ganska lätt kan se om nån förösker bomba ditt system med automatiska registreringar? Er bjuder du däremot en hundralapp per registrering så får du väl räkna med att någon kanske börjar skicka ut sin länk till kompisarna för att dra in lite extrapengar. Fast jag tvivlar på att det är något speciellt för Double. |
Citat:
|
är det någon speciell sida du syftar på i inlägget ovanför eller?
har ett par sidor som genererar ovanligt mycket klick nämligen....pma gärna! MVH Fredrik |
Om man kör en leads kampanj och får falska ansökningar så har man rätt att dra tillbaka lead avslutet. Det går att se precis vem som skickar dessa leads så de inga problem.
När de kommer till klick-fuskare så finns ju dom där ute tyvärr. Vi gör vårt bästa och stänger ut alla vi hittar. Jag har själv sett precis som robertsson säger att så snart vi stängt ner någon så går dom över till nästa nätverk. Tråkigt men så är det. |
något jag saknar är rotations-script för annaonsrotation så att man kan ha flera banners på ett och samma ställe. kommer det kanske inom kort?
ps: jag saknar festivalbussen i "mina program" :( ;) |
Har inget rotations script idag men ska fundera på det. Om du inte har festivalbussen i "mina program" så beror det förmodligen på att du inte blivit godkänd av programmet. Gå till festivalbussens "grafik sida", där bör du se om du är godkänd eller ej.
|
Saint, jo jag valde faktiskt tyvärr att neka dig. du har en bra sida, det kan jag inte säga annat om, men eftersom vi ganska ofta pratar med föräldrar till våra kunder som ofta är ungdomar, ofta inte äldre än 16-17 år vill vi inte bli förknippade med fel "ord"....
gjorde för länge sen reklam på en sida som tydligen hade en del skumma länkar och det fick vi ganska snabbt äta upp. Så det är anledningen till att du fått ett nekande av mig...hoppas att det är ok! :) mvh Fredrik |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om man får 200-klick från en sida på double och 3 klick från samma sida i webbserver statistiken så har man troligen en fuskare i farten. Bara gå in på misstänkta sidan och leta var fusket är gömt. |
Citat:
|
Double får gärna ta och titta på min ansökning, har bestämt mig för att testa det =)
|
Citat:
Efter att jag har kollat mer på inlägg, signaturer och profiler här på WN den senaste veckan kan man konstatera att några av dom grövsta fuskarna är aktiva på WN och har både 100, 200 och 300 inlägg skrivna och har adresser till sina fusksidor i signaturerna. |
Nu är Double.se nere igen!!!
|
Citat:
|
Double har varit äckligt segt de senaste dagarna, iallafall för mig.
Hoppas verkligen de får ordning på sina maskiner snart! |
Har märkt att Double inte verkar vilja funka med IE. På min dator och hos två vänner så går sidan otroligt slött i IE (om den ens funkar över huvudtaget), men i FF så går det som det ska...
|
IE var det längesedan jag övergav.
Siten funkar ju i Firefox, men det är lååånga väntetider. |
Citat:
|
Hum, supporten tar lite tid.. Kanske för det är helg, men snart 2 dygn sedan jag mailade :(
|
Double.se laddar knappt här, 100mbit och Mac just nu. Med dagens priser på hosting tycker man att det vore på sin plats att se till att ens sajt åtminstone laddar.
|
Double laddar snabbt för mig. Windows Xp, Firefox och 0.5 mbit
|
Är det någon som vet ungefär hur mycket man får behålla av det man tjänar på Double? Har mailat support för flera dagar sedan, men inte fått något svar än...
Någon här som fått utbetalning av Double? Har det fungerat bra i sådana fall? Pengarna i tid? |
Citat:
|
Hört av mig till dessa nu även jag..
Får väl se hur det håller sig. Om man får fråga; Vad betalar ni andra som använder dessa för avgifter till Double? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
men jag som företagare tycker ju inte det ;) sen är jag väl lite för van med tradedoublers system också :ph34r: |
Citat:
Javisst, jag har inte påstått något annat. men jag som företagare tycker ju inte det sen är jag väl lite för van med tradedoublers system också [/quote] Egentligen är det precis samma pengar som alltid ska betalas in till Skatteverket. Vems avgift det är kan säkert diskuteras, men det är ju bara en avgift som alltid ska in till staten vid alla utbetalningar till privatpersoner. Det är ju bara att man måste som affiliate ta reda på och komma ihåg vad som ingår i kommissionen och vad som inte ingår. Alltså, det är ingen skillnad om dom har den här ordningen eller om dom istället drar av det från kommissionen och annonsöerna höjer kommissonen motsvarande. Vill du som annonsör komma blilligare undan är det ju bara att sänka kommissionen, det går ju tydligen att gå ner till 5 öre/klick i Double. Resultatet blir nog inte det ni önskar, men är det bara att ni vill betala mindre så går det ju. |
Ja precis, så jag tycker faktist att det system double körs med egentligen är bättre, då det för en affiliate måste vara mycket roligare att ~ 30% försvinner i avgifter och inte som hos td där nästan 50% går bort.
Jag hållre med double och tycker att denna avgift ska ligga hos företaget, då när du t.ex är anställd hos ett företag aldrig bråkar om arbetsgivaravgiften - det är ju en avgift som arbetaren får betala utöver din lön. Bara namnet "arbetsgivaravgifter säger väl rätt mycket :) |
På td kan man ju välja om man vill ta ut pengarna som lön eller som företag och i det senare fallet slipper man ju soc och innehållen skatt. Jag vet inte om double bara vänder sig till privatpersoner (vet någon?), men jag tycker td's system är bättre - som affiliate kan man välja hur man tar ut pengarna och som annonsör vet man alltid vad en annons kostar.
|
Citat:
|
Double drar av 32% skatt på privatpersoner och lägger på 25% moms på företags provision. Det blir ju precis som en fakturabetalning där företagaren betalar vidare momsen till skatteverket sedan. Har man asså fått pengar från Double utbetalade till en som företagare så har man fått hela sin provison + moms utbetalad.
Är det inte så TD gör också? (ej fått utbetalning av TD) |
Citat:
Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + TD provison + moms Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar provisonen i fickan Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar provisionen i fickan Double: Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% arbetsgivaravgift + double avgifter + moms Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... double stoppar avgiften i fickan Företag får ut ca 10 kr + moms.... TD stoppar avgifter i fickan... men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen? Till double troligen. TD system är klart bättre... Både annonsören och affiliate vet nästan exakt vad man betalar och man får. Hos double får man räkna mer och dessutom blir företag blåsta på arbetsgivaravgiften. |
robertsson har naturligtvis rätt i ovanstående inlägg. Om det ska vara ett rättvist system krävs naturligtvis att man inte blandar in arbetsgivaravgifter i kommisson till företag. Double kan behöva förklara sin matematik efter helgen.
|
Jag har själv annonserat på TD och kan meddela att de också tar en procentavgift (30%) på provisionen som betalas till affiliates. Saken är den att de kallar inte detta för arbetsgivaravgift utan transaktionsavgift vilket gör att många kanske inte tar detta som en "avgift" i tankesättet.
Min faktura bestog av månadsavgift + transaktionsavgift 30% + moms |
Citat:
Men jag håller med om att double borde ändra sitt system, man borde förutsätta att alla som är någorlunda seriösa har ett företag eller åtminstonde F-skatt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson