WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Blondinbella har fler besökare än Lunarstorm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34894)

Alpha 2009-02-04 01:23

Att blondinbella har så mycket besökare betyder bara en sak!

DET FINNS MASSA LÄTTFOTADE BLONDINER I SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!

Yeeeees!!

Titta gästboken bara, massa tjejer som gillar henne så mycket :D

WebboT 2009-02-04 01:30

Citat:

Originally posted by Yepp@Feb 3 2009, 19:03
Om man ska ta ner debatten till en lite mer nyanserad nivå så instämmer jag till fullo med Kluven. Det känns som att vissa av er här ser allting lite väl svart och vitt. Man måste fortfarande få kunna ha åsikter om en person, ett företag eller liknande om att man inte instämmer i deras idéer, tankesätt, produkter etc utan att direkt likställas med att man är avundsjuk.
Finns hur många människor, företag, organisationer som helst som jag inte har mycket till övers för - vilket inte ska likställas med att jag är avundsjuk på desamma. Samtidigt finns det gott om exempel på motsvarande som jag ser upp till som kanske inte lyckats såväl i rent ekonomiska bemärkelser.
Konkreta exempel? Ja t.ex. anser jag att vår nuvarande försvarsminister är ganska nära att vara så opassande i sätt ämbete som möjligt. Det skall alltså inte likställas med att jag är avundsjuk på honom. Det vore att göra det väl enkelt för sig.

Sen finns det givetvis de fallen där folk slänger ur sig både det ena och det andra just pga avundsjuka - men att utgå ifrån detta i varje fall känns lite väl banalt.

Tror inte det går att blanda in försvarsminstrar o.s.v. i detta fallet.
Detta är ett webmasterforum och tråden handlar om att Blondinbella har enormt mycket trafik och tjänar mer än de flesta här inne kan drömma om.
Att bli "slagen" av en 18 årig blondin, det är mer än vissa kan hantera...

Det är inte ofta man ser folk spy galla över två mörkhåriga, medelålders män med en ap-blogg.... ;) ...med tanke på att de är 100 ggr. tramsigare än blondinbella.....

Ciffan 2009-02-04 01:34

Man kan ha åsikter, uttal kritik mot personer och företeelser - och ha en intressant och fruktbar diskussion om det. Men när "kritiken" har varit som i denna tråden - då ser inte jag det som underlag för en sådan diskussion utan avundsjuka är det lindrigaste jag kan kalla det.

Om man fortsätter jämförelsen med försvarsministern så kan och har jag synpunkter på hans sätt att sköta ämbetet och hans åsikter men det förtar inte att jag respekterar honom som person. En person som lagt ner och lägger ner mycket tid på politiskt arbete - medan de flesta av oss (notera oss, dvs mig själv inräknad) mest sitter och gnäller. Hur illa jag än kan tycka om hans åsikter så anser jag inte att man bör ta heder och ära av honom som person vilket jag tycker att man gjort med denna bloggerska.

Citat:

Ursprungligen postat av icehole
det enda hon gör är att skriva om meningslöst skit samt produkter som hon får betalt för att nämna.

Citat:

Originally posted by -BoISaren@Feb 3 2009, 20:03

Just nu är hon en liten fjortis som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne. Gillar inte henne någonstans....
Hon skryter att hon driver ett meningslöst AB.

Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren
]Ska jag berätta en hemlighet? Varje gång hon skriver typ "Nu har jag varit och klippt mig på annicas frisör (eller ngt liknande)" så får hon pengar för det. Lite patetiskt.
Sen bölar hon ut i tidningen när hon får en flaska uppkörd mellan benen.

myapp 2009-02-04 02:37

Jag tycker nyheten säger mer om lunarstorm än om blondinbella.

aDonis 2009-02-04 08:22

Blondinbella i all ära men kan vi i alla fall vara överens om att det faktiskt är hennes far som står bakom det mesta och att det är han som arbetat upp varumärket/bloggen till stor (största) del. Visst, jag tycker bloggen är en enorm bedrift men all min cred går till pappan och inte flickan, tror aldrig hon hade nått så långt utan honom.

THL 2009-02-04 08:49

Från början handlade det om att lämna tips till andra om prylar/kläder m.m. som hon gillade och använde.
Helt okej och till och med snällt av henne!

Nu handlar det om att tipsa om rätt (annonspengar) prylar/kläder.
Skillnad vore det om fjortisarna kunde förstå att bloggen inte längre handlar om att "skriva av sig och tipsa om bra produkter" utan bara tjäna så mycket pengar som möjligt.
Om hon hittar en fin jacka hos en liten butik så skulle hon ju inte länka till den om en betalande annonsör har en liknande produkt.

Skulle vara intressant att se hur många av hennes trogna fans som sitter fast med sms-lån pga hennes rekommendationer om en ny parfym varje vecka (som hon inte hittat i affären utan fått skickad till sig).

Inte ok!

Jag är inte avundsjuk, jag har ett bra liv med fru och två friska barn.

Isabella är en tillgjord människa.
Utröstningen i Lets dance visar lojaliteten hos hennes läsare...

Alex 2009-02-04 09:00

Alltså, börja fundera lite på vad hon har. Helt klart en vettig människa. Sedan att hon låter jävligt pipigt när hon pratar och hennes åsikter går isär hos de flesta på WN är en annan sak. Säga vad man vill om Isabella Löwengrip. Hon har ett stabilt varumärke.

Bara att ta emot och erkänna.

THL 2009-02-04 09:28

Citat:

Originally posted by Alex@Feb 4 2009, 10:00
Helt klart en vettig människa.
Tycker du verkligen det? Har du lyssnat på henne i talkshower m.m. och tänkt
- "Ahhh, det har hon rätt i, det låter som en sund verklighetsuppfattning"?

jomper 2009-02-04 09:50

Det finns massor av skitsidor som tjänar flis. Aftonbladet är ytterligare ett exempel som riktar sig till samma målgrupp som Blondinbella gör. Finns det en marknad är det väl dumt att inte göra pengar på den om man kan?

Adestro 2009-02-04 13:05

Blondinbella som person gillar jag inte speciellt mycket, av det jag sett och hört. Men det är ju bara att gratulera till framgången! Får hoppas kurvan fortsätter peka uppåt.

BoISaren, är du inte lika patetisk själv som skryter med att du gått en media-utbildning på gymnasiet och därför är expert på marknadsföring? Media är ju liksom rätt känt för att vara en flum-linje. Och varför lyckas du då inte lika bra? Kan det bero på att du är en typisk svensk avundsjuk looser, medan Blondinbella är en winner? Att dessutom hota med våld var nog dagens.

My 2 cents...

BoISaren 2009-02-04 16:02

Citat:

Originally posted by Adestro@Feb 4 2009, 13:05
Blondinbella som person gillar jag inte speciellt mycket, av det jag sett och hört. Men det är ju bara att gratulera till framgången! Får hoppas kurvan fortsätter peka uppåt.

BoISaren, är du inte lika patetisk själv som skryter med att du gått en media-utbildning på gymnasiet och därför är expert på marknadsföring? Media är ju liksom rätt känt för att vara en flum-linje. Och varför lyckas du då inte lika bra? Kan det bero på att du är en typisk svensk avundsjuk looser, medan Blondinbella är en winner? Att dessutom hota med våld var nog dagens.

My 2 cents...

Vem fan har påstått att jag inte tjänar bra, kanske till och med bättre än blondinen? Sen skryter jag inte, jag påpekade bara det.

Westman 2009-02-04 16:11

Citat:

Originally posted by jomper@Feb 4 2009, 10:50
Det finns massor av skitsidor som tjänar flis. Aftonbladet är ytterligare ett exempel som riktar sig till samma målgrupp som Blondinbella gör. Finns det en marknad är det väl dumt att inte göra pengar på den om man kan?
Japp och precis som med Aftonbladet osv. så kan man ogilla / inte tycka om Isabella (personen) och/eller Blondinbella (bloggen) utan att vara avundsjuk. Det är det fortfarande många som inte förstår tyvärr.

För min egen del så bryr jag mig inte i bloggen (som är lysande på sitt sätt men inget för mig) men fröken Isabella har jag en bestämd åsikt om grundad på hennes beteende och uttalanden (vilket jag har försökt förklara i andra trådar). Precis på samma sätt som jag har åsikter om ganska många människor men inte f-n är jag avundsjuk på dem bara för att jag inte gillar dem.

Ciffan 2009-02-04 16:55

red: missade att det var en sida till

Lumax 2009-02-06 12:43

Så försöker Blondinbella fixa gratismat till nya lägenheten

"Isabella Löwengrip driver Sveriges största blogg "Blondinbella" som nu är uppe i 800 000 unika besökare i veckan."
Enligt SIS-Index hade bloggen 308 000 unika förra veckan. Nog för att bloggen är väldigt välbesökt, men att "krydda" statistiken till mer än det dubbla är väl inte så snyggt. :)

frankw 2009-02-06 13:25

zlatan och blondinbella borde få ett barn då snackar vi varumärke

Oskar G 2009-02-06 14:40

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 3 2009, 21:24
Just nu är hon en liten fjortis som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne. Gillar inte henne någonstans
...

Hade det varit mitt forum hade du blivit avstängd på direkten med en sån attityd och såna kommentarer. Hur kan du på något sätt rättfärdiga våld och övergrepp för att en bloggare inte faller dig i smaken. Vidrigt beteende.

Det hör inte till saken om jag, du eller en majoritet inte gillar det hon skriver eller hur hon tjänar pengar, så länge hon håller sig inom lagens gränser. Dessutom tror jag att en majoritet av hennes läsare är sådana som du, som inte gillar henne men ändå läser hennes blogg (det skrev du själv). Hon tjänar lika mycket pengar på er så börja med dig själv om du har ett problem med henne. Anser du att hon använder sig av otillåtna marknadsförings/annonseringsmetoder kan du ju ta det med marknadsdomstolen. Vi lever (tack och lov) i ett relativt fritt land.

På vilket sätt är det ett krav att skänka pengar till välgörenhet? Hur vet du förresten att hon inte gör det? Det hon skriver intresserar mig inte direkt. Men hon är en väldigt bra förebild på många sätt för många unga tjejer. Din 16 åriga kompis, är det en kille eller? En 16 årig kille som har ett aktiebolag är 100 gånger vanligare än en 18 årig tjej som har ett. Jag tycker att det är sjukt bra att Isabella är öppen med att det går att tjäna bra med pengar som ung tjej.

Förhoppningsvis så kommer det göra att vi får fler kvinnliga och/eller unga entreprenörer och framförallt internetentreprenörer, och det ser jag fram emot.

BoISaren 2009-02-06 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av oskarg
Citat:

Just nu är hon en liten fjortis som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne. Gillar inte henne någonstans
...

Hade det varit mitt forum hade du blivit avstängd på direkten med en sån attityd och såna kommentarer. Hur kan du på något sätt rättfärdiga våld och övergrepp för att en bloggare inte faller dig i smaken. Vidrigt beteende.

Det hör inte till saken om jag, du eller en majoritet inte gillar det hon skriver eller hur hon tjänar pengar, så länge hon håller sig inom lagens gränser. Dessutom tror jag att en majoritet av hennes läsare är sådana som du, som inte gillar henne men ändå läser hennes blogg (det skrev du själv). Hon tjänar lika mycket pengar på er så börja med dig själv om du har ett problem med henne. Anser du att hon använder sig av otillåtna marknadsförings/annonseringsmetoder kan du ju ta det med marknadsdomstolen. Vi lever (tack och lov) i ett relativt fritt land.
På vilket sätt är det ett krav att skänka pengar till välgörenhet? Hur vet du förresten att hon inte gör det? Det hon skriver intresserar mig inte direkt. Men hon är en väldigt bra förebild på många sätt för många unga tjejer. Din 16 åriga kompis, är det en kille eller? En 16 årig kille som har ett aktiebolag är 100 gånger vanligare än en 18 årig tjej som har ett. Jag tycker att det är sjukt bra att Isabella är öppen med att det går att tjäna bra med pengar som ung tjej.
Förhoppningsvis så kommer det göra att vi får fler kvinnliga och/eller unga entreprenörer och framförallt internetentreprenörer, och det ser jag fram emot.

Jag sa inget om könet. Aja, nu lämnar jag tråden för gott. Hoppas KO sätter dit henne, nu när dom ska granska henne. Har inte råd med varken mat eller vinterkläder, och har så jättemycket pengar...herregud...

Vadå att jag läser hennes blogg? En gång har jag läst, för jag kan inte hata henne utan att ha kollat hennes blogg.

Ja, vi lever i ett fritt land. Du borde då läsa lite om yttrandefrihetslagen. Jag har mina åsikter, du har dina.

Godd work, KO! :)

Oskar G 2009-02-06 15:25

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 6 2009, 16:03
...som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne...
Det där går inte under yttrandefriheten utan olaga hot, så du får nog läsa på lagboken.

BoISaren 2009-02-06 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av oskarg
Citat:

Det där går inte under yttrandefriheten utan olaga hot, så du får nog läsa på lagboken.

Jag har redan läst lagboken, min vän.

Oskar G 2009-02-06 15:35

Citat:

Citat:

Originally posted by -oskarg@Feb 6 2009, 15:25
Citat:

...

ddaarruuddee 2009-02-06 16:38

Citat:

Citat:

Citat:

:blink: :unsure: :rolleyes:

WebboT 2009-02-06 18:00

Citat:

Citat:

Citat:

Bland det roligaste jag läst på WN, någonsin. :D

Anders Larsson 2009-02-06 23:23

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 6 2009, 16:03
Aja, nu lämnar jag tråden för gott.
Men kom igen nu, vad vill du uppnå med att berätta ett tiotal gånger att du ska lämna tråden? Och varje gång återkomma. Diskutera gärna, men håll dig på en vuxen nivå.

BoISaren 2009-02-07 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Aja, nu lämnar jag tråden för gott.

Men kom igen nu, vad vill du uppnå med att berätta ett tiotal gånger att du ska lämna tråden? Och varje gång återkomma. Diskutera gärna, men håll dig på en vuxen nivå.

Bara för att jag skriver det några gånger, har inte jag rätt att svara på inlägg som är riktade till mig? Jag håller mig på en vuxen nivå, sen att ni rövslickar en 18-åring blondin kan inte jag hjälpa.

JohanssonHenrik 2009-02-07 01:34

Ar det inte markligt att sa fort det kommer en trad om BB sa ska folk kraka ur sig en massa. Avundsjukan maste vara stor.

Citat:

Citat:

Originally posted by Alex@Feb 4 2009, 10:00

Fast a andra sidan kan jag inte annat an att halla med. Har sett henne i diverse intervjuer mm.

Men hon har ju lyckats med vad manga forsokt men fa klarat.

Santos 2009-02-07 02:07

Citat:

Originally posted by aDonis@Feb 4 2009, 09:22
Blondinbella i all ära men kan vi i alla fall vara överens om att det faktiskt är hennes far som står bakom det mesta och att det är han som arbetat upp varumärket/bloggen till stor (största) del. Visst, jag tycker bloggen är en enorm bedrift men all min cred går till pappan och inte flickan, tror aldrig hon hade nått så långt utan honom.

Precis. Ska man berömma någon ska man berömma pappan och de som sköter företaget, inte fånet som skriver korkade texter om sina fikbesök och kläder.

Alex 2009-02-07 06:06

Citat:

Ursprungligen postat av THL
Citat:

Ursprungligen postat av Alex

Jag tycker det hon har ådstakommit är mer intressant än vad hon säger och tänker. Det ÄR imponerande att hon klarar av det. Det ÄR imponerande att hon fortfarande håller på. Det ÄR roligt att en ung tjej kan lyckas!

Det ÄR vettigt!

gummianka 2009-02-07 12:51

Citat:

Originally posted by Alex@Feb 7 2009, 07:06

Jag tycker det hon har ådstakommit är mer intressant än vad hon säger och tänker. Det ÄR imponerande att hon klarar av det. Det ÄR imponerande att hon fortfarande håller på. Det ÄR roligt att en ung tjej kan lyckas
Det ÄR vettigt

Hennes ekonomiska och professionella framgångar talar ju för sig själva, så det är väl inget att diskutera (även om det är intressant hur en 19 årig singelkille (duh!) från Teckomatorp kan känna sig så oerhört hotad av denna framgång) problemet är ju att hon själv utger sig för att vara mer, och att det inte håller för en vidare granskning.

Men nånstans kan man väl avskriva det som ungdomligt oförstånd, som kanske kan illustreras av ett uttalande i en intervju jag såg, där hon, idag 18, med ca. 50 yrkesverksamma år framför sig, var helt övertygad om att hon Aldrig i hela sitt liv skulle behöva söka ett jobb, baserat på den framgången som bloggen gett henne, nu säger inte jag att hon har fel, men hon kanske skulle prata igenom det med "Baren Molle" eller "Robinson Jerker" innan hon bränner alla broar till arbetsförmedligen.

Anders Larsson 2009-02-08 16:57

Citat:

Jag håller mig på en vuxen nivå

Citat:

att ni rövslickar en 18-åring blondin kan inte jag hjälpa.

Inser du själv vad du skriver? :)

Sen vore jag tacksam inte du inte tillskriver mig saker som inte är relevant. Jag har inte skrivit ett ord om BB, utan jag kommenterade dig.

ztream 2009-02-08 17:32

http://www.dan.se/boisaren.jpg

BoISaren 2009-02-08 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Originally posted by -BoISaren@Feb 7 2009, 02:02
Jag håller mig på en vuxen nivå

Citat:

att ni rövslickar en 18-åring blondin kan inte jag hjälpa.

Inser du själv vad du skriver?
Sen vore jag tacksam inte du inte tillskriver mig saker som inte är relevant. Jag har inte skrivit ett ord om BB, utan jag kommenterade dig.

Ge fan i att göra det då. Jag tycker vi lägger ner denna diskussion nu.

ddaarruuddee 2009-02-08 17:47

Citat:

Originally posted by ztream@Feb 8 2009, 17:32
Haha klockren :D

Alpha 2009-02-08 17:56

haahahahaha, det är väl ändå inte HON som är bättre än "oss".. utan snarare hennes farsa i så fall som verkar styra och ställa. Hon är bara anskitet utåt.

:D

Danielos 2009-02-08 21:38

Rätt bra gjort faktiskt av henne, speciellt med tanke på hennes ålder. Det som förvånar mig lite mer faktiskt är hur lite besökare lunarstorm har.

Ejerhed 2009-02-09 02:06

Jag har noll koll på detta, så ni som vet så mycket, vad är hennes farsas del i bloggen?

Jag kan tänka mig att hon får mycket hjälp nu av alla möjliga personer när bloggen börjar dra in stora pengar. Men hennes farsa satt väl ändå inte och skrev bloggen innan den blev så populär?

Mediacirkusen kom väl först efter det att flera hundra tusen tonårstjejer läste bloggen varje vecka?

Men som sagt... Jag har noll koll... Jag har bara kollat bloggen ett par gånger...

Daniel.st 2009-02-09 13:42

Vet inte om länken dykt upp här tidigare men DI Weekend skrev för ett par veckor sedan. En hel del som står att läsa där visar att hon lägger mer tankekraft på det hon skriver än man kanske kan tro av att besöka hennes sida vid något enstaka tillfälle.

Anders Larsson 2009-02-09 22:36

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 8 2009, 18:36

Ge fan i att göra det då. Jag tycker vi lägger ner denna diskussion nu.

Vad är det jag ska ge fan i att göra?

andreas.lundahl 2009-02-10 00:38

Citat:

Originally posted by JohanssonHenrik@Feb 7 2009, 02:34
Avundsjukan maste vara stor.
Detta är fantastiskt. :)

WebboT 2009-02-10 00:51

Citat:

Originally posted by ztream@Feb 8 2009, 11:32
He came.
Posted a pic.
He left.

...silent and powerful. :)

Ingo 2009-02-12 11:22

Hon lär bli granskad ofta nu av exempelvis KO, http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...?version=217128

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson