![]() |
Det verkar vara problem med 3DSecure också. Jag har kunder som har fått upp ett meddelande om att de ska aktivera lösenord på sina kort trots att de redan har gjort det.
|
DiBs
För oss verkar det fungera med betalningarna *peppar peppar ta i trä* men då man inte kan komma åt adminsidan så blir det för oss svårt att aktivera vissa köp av tjänster och varor då man inte kan se att köpet är 100% ok. Vårt system säger att köpet är ok men lite farligt skeppa iväg varor utan att ha kikat hur det ser ut med själva köpet hos DiBs:-/
Dessutom, varken vi eller ni får hem pengarna i tid då vi inte kan gå in och debitera köpen... utan de ligger och byggs upp hos Dibs... /Emma som lånar Krokodox igen... |
Vi hade en DIBS-transaktion lördag 2009-10-24 kl 00:13 och en 23:15, men inga däremellan! Under söndagsdygnet var det en del transaktioner.
Jag kommer dock inte åt admin-sidan. När jag försöker gå till https://payment.architrade.com/admin/ kommer felmeddelandet : ERROR - 404 ERROR The page can not be found The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. DIBS och bankerna med 3D-Secure borstar curlingbanan för Klarna... |
Och det finns förstås inget i avtalen med dem som ger någon form av kompensation till kunderna, d.v.s. till er?
Vilka vettiga alternativ finns det? Jag är på väg att ta beslut i denna fråga just nu nämligen. Några man verkligen kan lita på? |
Angående någon form av kompensation så slapp jag föra året betala de fasta kostnaderna i några månader. De besked jag fick var att adminsidan ska vara uppe till efter lunch, men vem vet.
Väntar tel. från Auriga nu så ska vi se vad de kan erbjuda, har haft kontakt med dem förut. Tillbaka till support mailen och alla fastande transaktioner i systemet... OVER AND OUT! |
DiBS har nu börjat höra av sig med ursäkter till de drabbade. Vi har klargjort vår ståndpunkt: kompensation för missade intäkter eller vi byter leverantör. Dom skulle återkomma i ämnet....
|
|
Citat:
Var nog en hel fågelflock som skrek i deras öron! :-O |
Hmm är det någon här som komemr åt det dministrativa gränssnittet?
|
Nepp dött, tur man debiterade av det mesta i fredags för snart börjar ju den tiden smyga iväg... suck..
mer om dibs eländet... http://www.idg.se/2.1085/1.263903/na...ingen-forsvann |
Någon som varit i kontakt med DIBS support under gårdagen och fått uppgifter om eventuella kompensationer?
|
Citat:
Din säljansvariga är cc:ad vi återkommer till dig gällande kompensation. |
Admin fungerar fortfarande inte, senaste budet idag efter lunch men de sa det i går med, men rent teknisk så är det fortfarande efter lunch i går....
Dock så sa de att de har möjlighet att trycka på utgångna transaktioner om man inte hinner debitera dem, Har inte fått något svar på dibs, då min säljkontakt var på semester. |
Har haft många beställningar med kreditkort senaste dygnet men är lite rädd att det inte är helt genomförda köp pga att jag inte kommer åt admin, är det någon som kör med full api och som har fått utbetalning efter deras haveri?
|
Citat:
|
Nuså kan man komma åt Admin o ta betalt igen *pust*. Då återstår bara att se hur stor skadan blev :/
|
Är det någon här på wn som använder Sveawebpay som betalväxel för kortbetalningar?
Har fått väldigt bra offert från dom och tänkte byta men hittar inga referenskunder som använder sig av dom. |
eboy99, jag har också tagit in ett prisförslag från dom (och tipsat om att de ska erb. bra pris till de som har dibs >:) ), har dock inte frågat efter referenser för kortbetalningen men kommer göra det. Det jag tyckte var viktigast var att få se deras uptime! :-D Har frågat efter detta och de har sagt att de ska inkomma med besked.
|
Tilläggas i detta helvete är att vårt 2009 resultat för kortbetalning är uruselt pga. allt deras j:a strul. Tack och lov har vi många fler betalningsvägar men tappet syns ändå! Vågar man lite på DiBs i fortsättningen? Kanske de har fixat alla sina fel men då de sagt så så många gånger förut och att lita på detta enbart har kostat en massa pengar för våran del så är det högst tveksamt och känns som ett jäkligt osäkert kort!
Byta till en annan leverantör av denna lösning kan kännas minst lika osäkert som att ha kvar det man har... man vet ju inte vad man får men frågan är ju om man kan någonsin kan få det värre än vdet man haft ... Är nog ganska svårslaget :-/ Hade DiBs ersatt vid varje strul så hade jag inte sagt något, hade dibs inte krävt betalt för att man ska få felanmäla och få klara besked om downtime etc. så hade jag kanske inte varit fullt så negativ. som det är nu så sitter man och känner enbart ilska mot DiBs och hur de har behanlat en som kund genom alla stul och stopp... och att då nu på sluttampen försöka blidka en med lite socker och ersättning... sent påkommet även om det finns ord som... bättre sent än aldrig... Hur länge dröjer det tills nästa stopp, en vecka, en månad, två, hur många stopp tål en e-handel och hur många kunder går förlorade... |
Har fått 1,5kr/trans samt en månadsavgift på 295kr, i dagsläget så halverar vi nästan kostnaden som vi har till Dibs, men det är som du säger, kan man lita på att det inte strular hos dem??
|
eboy99, shyst pris!!
Jag återkommer här så fort jag fått svar på deras uptime men jag har ännu inte hittat något om att de ska vara struliga... söker man på DiBs och strul så kan man fasen göra en bok tjock som en telefonkatalog... |
Sveawebpay har egen hosting av Auriga Payment, så det är auriga teknologi i botten.
Men de verkar vara bra att göra med med vi kör nog med auriga direkt men med faktura med svea. Aurigas serverar kan man pinga med til lexempel pingdome så man kan få egen driftstatus i och med det. |
Nytt problem, fler som upptäckt detta? De som inte har en dosa till sina kort utan har ett id/lösenord, tex. secure visa, de kan inte göra köp!
|
Ja, fast det gäller ju inte bara Dibs utan alla vad jag har förstått.
|
Därför suger 3d secure.... ännu en sak som kan strula alltså. SUCK det verkar inte räcka med att det är CEKAB, PSP, eller banken som kan strula.
Pratade med Auriga och hos dem kunde man koppla på 3d secure, men om det skulle sluta fungera kunde man få igenom köp utan 3dsecure dock, vilket betyder att man har svarte petter om man skulle ha oturen att köpet är ett bedrägeri. Bättre än massa nekade köp iallafall... |
Måste bara få visa en sak, var i månaden är vi just nu? Den 25:e och nu börjar lönerna betalas ut och som ett brev på posten komem följande rapport från Dibs... som nu har problem medBabs, är det förvånande med tanke på datumet?
En parantes i detta är föresten att jag redan i går upptäckte störniingar i tjänsten som jag snällt rapporterade in... till deras support vars svar är nåt i stil emd goddag yxskaft, vill du dela min foliehatt? (ska banne mej lägga ut hela konversationen lite senare så ni får lite att le åt i höstrusket) ;O) Lönedgs är stuledags: DIBS have detected a communication problem with BABS. The last successful contact was 25/11-2009 at 12:14. DIBS will contact BABS to look into the problem. An email will be sent when the communications is up and running again. If you wish to remove or add persons who receive this email please logon to your DIBS administration (https://payment.architrade.com/admin) and make the changes there. DIBS Support |
Dibs problem nästan en hel timme mellan 1900-2000 var det någon mer än jag som märkte det??
|
Jaha, då var det den lönedags och dags igen för strul med DIBS. Så jävla trött på detta!
|
Vi funderar att börja med DIBS och jag undrar hur det har fungerat det sista?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson