![]() |
Ja, den var rolig. Inte lika rolig som MMS:et jag fick från Jimmy på Loopia härom dagen, men nästan. Humorn kvarstår i Västerås. :) Och som bilden säger så är jag faktiskt inte bitter. Det är som sagt bara skoj att se hur de stora drakarna agerar när en mindre aktör ger dom pisk. ;)
|
Basta bilden hittils...
|
Citat:
|
Citat:
MMS:et från Jimmy innehöll en höna, för att illustrera att han tyckte jag var feg som inte fortsatte diskutera ett tidigare inlägg i deras blogg. Det är förövrigt en bild som lika gärna skulle kunna illustrera dagens blogginlägg hos Loopia, apropå att göra en höna av en fjäder. |
Finanskrisen tar fram det bästa hos folk =)
|
Så var Loopia ute igen och säljer .se domäner + 1 års webbhotell för 1:- / st. Gäller from nu och (knappt) ett dygn framåt.
|
De är desperata =)
|
Citat:
|
tartareandesire: Du är bara avundsjuk för att du inte är lika tuff som oss
|
Citat:
|
Jag kunde inte motstå att registrera fem till :)
|
Nu är loopias system överbelastat!
|
Hur kan dessa domänförsäljare gå runt genom att sälja så billiga .se domäner?
Har för mig att en ny domänregistrering SKA kosta 120 SEK + moms enligt IIS. |
Citat:
|
IIS subventionerar priserna för .SE - registreringar under slutet av året. Vissa leverantörer tjänar mellanskillnaden själva, vissa ger det till kunderna.
Även om det i vissa fall säljs till ännu mer underpris, är det ju inte konstigare än alla lockvaror i viljen butik som helst. "Riktiga" kunder är ju flytande, nästa år är det ordinarie pris på domänen, är man en riktig kund då? IIS säger ingenting om vad en domän "ska" kosta, framförallt skulle det varit olagligt om de gjort det. |
Citat:
Med "riktig" kund menade jag nog en sådan de faktiskt tjänar lite pengar på, dvs. det hänger dels på ordinarie domänpris och dels om man köper webbhotellkonto. |
Då var det slut på julrean då och den här tråden kan läggas till arkivering...
|
Du menar gå i ide tills nästa års .se rea ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson