WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopias webmail (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31022)

buran 2008-08-22 19:42

Finns det någon här som har fungerande loopia mail?
Enligt loopia bara 5% som har detta problemet.

Ska vara fixat under helgen enligt blogg.

ztream 2008-08-22 22:49

De svarar inte ens på sin supportmail längre. Antar att den också ligger på det gamla systemet...

Kedi 2008-08-23 08:39

Citat:

Originally posted by buran@Aug 22 2008, 19:42
Finns det någon här som har fungerande loopia mail?
Enligt loopia bara 5% som har detta problemet.

Ska vara fixat under helgen enligt blogg.

Mina mail funkar i alla fall inte. Har funkat väldigt dåligt de senaste veckorna nu.

Pewa 2008-08-23 08:43

Citat:

Originally posted by ztream@Aug 22 2008, 22:49
De svarar inte ens på sin supportmail längre. Antar att den också ligger på det gamla systemet...
Mailade deras support vid 14.20 igår och fick svar på 5min, kan iof ha hänt saker sen dess

Kattarina 2008-08-23 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Pewa
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

Mailade deras support vid 14.20 igår och fick svar på 5min, kan iof ha hänt saker sen dess

Jag fick oxå svar från deras support igår - på en fråga som jag skickade för nästan exakt en månad sedan...

Och mailen från Loopia funkar inte alls idag. Varken i e-postprogram eller via web.

dannegrun 2008-08-23 11:44

Min mail fungerar. Jag fick igår kväll iaf. Statusmailen för mina cron-jobb har kommit vid 23 varje dag som de brukar hela veckan. Jag har inga problem varken med webmail eller e-postprogram idag heller.

Kanske är helt löst nu iofs...

buran 2008-08-23 12:06

ett j*vla tjöt,men mina mail fungerar nu. :lol:

mvh

ChristofferJ 2008-08-26 10:35

Min mail har fungerat lite då och då de senaste dagarna. Vilket förstoss är bra mycket bättre än inget alls.. men, idag är det stendött igen. Vad fan håller de på med?

Craxen 2008-08-27 16:23

Dom har ju fortfarande problem med webmailen.....

Saxxat från deras blogg...

Citat:

Uppdatering 2008-08-27 15:15

Nu är vår nya antispam-lösning installerad och aktiv efter en del testkörningar under gårdagen. Den filtrerar i dagsläget bort ca 85 % av all inkommande e-post, som alltså är spam. Detta kommer naturligt nog att reducera belastningen på våra e-postsystem med en snabbare tjänst som resultat. Detta är en av många åtgärder för att du som kund ska få en säkrare, tryggare och snabbare e-posttjänst.

Arbetet med fler förbättringsåtgärder av e-postsystemet har fortsatt under dagen idag. För alla som använder POP3- eller IMAP-klienter ska e-postsystemet nu fungera bra. En del kunder har dock under dagen upplevt svårigheter med vår webbmail. Vi kan försäkra er om att vi arbetar vidare för att få tillbaka full kapacitet också på webbmailen. Det arbetet kommer att pågå till dess att prestandan är optimal.
Så om du nu upplever svårigheter med att logga in på vår webbmail, så kan du istället försöka använda POP3 via en lokal e-postklient som till exempel Outlook Express eller Mozilla Thunderbird. I vissa fall kan det dessutom vara ett effektivare sätt att arbeta på.

nCo 2008-08-27 19:07

Vår mail är fortfarande flera timmar försenad. Även mail som skickats ut från loopias smtp och som egentligen bara vänder. Fick svar från helpdesk att detta fortfarande är problem.

nCo 2008-08-28 09:55

Nu ligger hela mailen nere igen! JAG BLIR GALEN! Deras växel är nere också...

robertsson 2008-08-28 10:24

http://www.google.com/a/help/intl/sv/busin...ness/index.html

mikkex 2008-08-28 10:48

Jag har känt länge att jag mötts av ett kundförakt från Loopia då jag varit kontakt med deras support - de börjar nästan alltid på att skylla på kunden, och hanterandet av det här epostfiaskot är i samma linje ("folk mailar för mycket"). Jag har haft flera kunder som har valt Loopia på grund av deras pris, men det pris som de nu får betala för epost som tar timmar att komma fram, går inte att mäta.

De talar hela tiden om 5 procent av användarna, men alla av mina kunder som har Loopia (ett tiotal) har exakt samma problem. När de sedan går ut och säger att det är löst, men problemet kvarstår kör manm det redan dåliga förtroendet för Loopia när långt under galne Gunnar nivå.

Tidigare har jag avrådit mina kunder från Loopia, nu kommer jag att vägra att sätta upp någon webbplats hos dem, då förlorar jag hellre kunden om de insisterar.

Kedi 2008-08-28 11:06

Inte kundens fel om ett webbhotell strular.

Kedi 2008-08-28 11:10

Det funkar inte ens med pop3 kan jag säga direkt ... kunde inte hämta ned ett enda mail idag.

buran 2008-08-28 11:25

samma här
Från helt kasst till värdelöst

SEOAlexander 2008-08-28 11:27

Detta är skandal.
Kompensationen de gick ut med var en ren förolämpning mot deras kunder.

Nu ligger det nere igen. Deras servrar tar inte ens emot epost. Det studsar tillbaka.

Det råder antagligen fullständigt kaos hos dem nu igen. Illa.

Då jag inte kom fram i telefonsupporten fick jag ta hjälp av min gamla vän telefaxen.
Faxade in mina frågor för ett par timmar sedan. Har fortfarande inte fått ngt svar. Är inte förvånad.

Jag utlöser härmed en tävling till den som lyckas pricka in vad nästa kompensation från Loopia blir. 2 stycken biobiljetter till den som prickar rätt först. Skickas med posten.

shampoodle 2008-08-28 11:48

ajajaj. Jag som just kände att det var ok, de fick igång det igen, och det fick väl vara förlåtet - sen dör allt igen!
Vart skall man flytta?

ChristofferJ 2008-08-28 11:53

Ja det är tamefan fantastiskt. Jag saknar ord på hur j-vla irreterad jag är nu efter all nertid. Jag själv driver en ganska harmlös och liten verksamhet och kan därför bara inbilla mig vad det här kan göra för större företag och deras verksamhet. Och inte bara det.. vid det här laget är det inte ens i närheten av godtagbart från en privatkunds synvinkel heller. Att inte ett så pass stort, och sk. ledande företag, kan få ordning på en mailtjänst är oerhört pinsamt.

Jag har under en längre tid hänvisat både kunder och bekanta till Loopia för just deras "goda kvalité", men som nu visar sig bara vara en luftbubbla som spruckit. Vilket självklart i sin tur framställer mig som en idiot.

Nu ska jag inte sitta här och gnälla, men när inte ens telefonsupporten fungerar vad ska man göra då? Åka dit?

SEOAlexander 2008-08-28 12:51

12.47 fick jag ner en hel drös med e-post som skickades till mig igår.

Alla de mail som skickades till mig under natten och förmiddagen har dock inte nått mig.
Har de månne försvunnit?!?!

Som sagt...blir det en kompensation så skickar jag två biobiljetter till den som lyckas pricka rätt först på vad kompensationen blir :)

buran 2008-08-28 12:54

trillar in några mail här med

Davve 2008-08-28 13:00

Jag kan se att mail som skulle kommit in inte har gjirt det, så ja det kan hända att en del mail har försvunnit.

Det bästa vore om vi alla skickade en faktura var till loopia för det som händer nu. Som sagt att det blir fel en timma nån gång, kan ju hända alla. Men att det blir fel så många dagar som det nu varit är ju allvarliga brister hos loopia.

Har även haft ett annat problem, pratat med de på telefon 3 ggr utan resultat och mailat, de skulle kika på det och hjälpa mig men inget har hänt på över en vecka nu.

buran 2008-08-28 13:04

Citat:

Originally posted by Davve@Aug 28 2008, 13:00
Jag kan se att mail som skulle kommit in inte har gjirt det, så ja det kan hända att en del mail har försvunnit.

Det bästa vore om vi alla skickade en faktura var till loopia för det som händer nu. Som sagt att det blir fel en timma nån gång, kan ju hända alla. Men att det blir fel så många dagar som det nu varit är ju allvarliga brister hos loopia.

Har även haft ett annat problem, pratat med de på telefon 3 ggr utan resultat och mailat, de skulle kika på det och hjälpa mig men inget har hänt på över en vecka nu.

det kommer nog klumpvis,har bara fått 3 mail,vet att jag ska en 30-40 till.....? eller är dom borta? :blink:

ztream 2008-08-28 13:08

Mail som skickats idag till Loopias servrar har bounceat permanent :)

Så räkna inte med någon stor drös mail hehe. Jippie!

Nicklas 2008-08-28 13:35

Går det inte att fakturera dem för att de inte håller sina tjänster uppe?

nCo 2008-08-28 13:36

Gör som jag, ring chefen direkt och kräv svar : Jimmie Eriksson 021-470 82 31
Risken är väl att han slutar svara men han behöver veta hur arga och frustrerade folk är.

Craxen 2008-08-28 14:03

Skickade precis ett mail till honom [email protected] .
Lämnade mitt nr till supporten och att han ska ringa till mig.

Struntar i vad dom har för problem nu, jag vill bara ha information om vad som händer och min abonnemangsavgift tillbaka så att jag kan avsluta mitt sammarbete med dom.

Kedi 2008-08-28 14:56

http://www.idg.se/2.1085/1.176284

Postade även den här länken i en annan tråd men eftersom båda trådarna handlar om samma sak så postar jag även länken i den här tråden.

daniel_ 2008-08-28 15:05

En till: http://www.idg.se/2.1085/1.176286

Klart det handlar om inkompetens, ett gäng glada amatörer som leker webbhotell.

Craxen 2008-08-28 15:17

Denna känns ju väldigt bra... Satte ett läskvitto på mitt mail tidigare....

Citat:

Your message

To: [email protected]
Subject: Uppdaterad information
Sent: 2008-08-28 14:00

was deleted without being read on 2008-08-28 15:02.

Nicklas 2008-08-28 15:20

Citat:

Originally posted by Sagoborgen@Aug 28 2008, 14:17
Denna känns ju väldigt bra... Satte ett läskvitto på mitt mail tidigare....
Citat:

Your message
To: [email protected]
Subject: Uppdaterad information
Sent: 2008-08-28 14:00
was deleted without being read on 2008-08-28 15:02.

Den var fin, nu ser man hur mycket Loopia bryr sig.

robertsson 2008-08-28 15:21

Haha... klockrent :)

Byt webbhotell NU

JonathanS 2008-08-28 15:37

Citat:

Originally posted by Sagoborgen@Aug 28 2008, 14:17
Satte ett läskvitto på mitt mail tidigare....
Nja. Läskvitton har lika hög trovärdighet som UDP-paket, dvs ingen alls.

Nicklas 2008-08-28 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av Sagoborgen
Satte ett läskvitto på mitt mail tidigare....

Nja. Läskvitton har lika hög trovärdighet som UDP-paket, dvs ingen alls.

ingen rök utan eld..........

Craxen 2008-08-28 16:02

Oavsett så har dom ju raderat meddelande. Det är möjligt att dom har läst det, men varför slänga det, ska dom inte svara på det?

kalle_sthlm 2008-08-28 17:02

Ja, idag har Loopias mejl varit helt nere. På webbmejlen hänvisar de till att använda pop3, men jag får ingen kontakt den vägen heller.

Sände mejl till Loopia imorse om problemen, men någon respons har jag inte fått. Är grymt irriterad, det är 4-e veckan mejlen strular hos dem nu!

nCo 2008-08-28 19:21

2 bifogad(e) fil(er)
Jag vet inget om Binero men snabba på rolig reklam är dem iaf...
Loopia fortsätter ljuga sina kunder rakt upp i ansiktet!

Uppdatering 2008-08-28 16:00
Vi har under förmiddagen haft avbrott i vår e-posttjänst. Det har också gällt IMAP / POP3. Vi beklagar det. Det ska nu vara åtgärdat men leveransen av e-post kan på grund av detta bli försenad under eftermiddagen. Enligt våra kontroller har det dock inte försvunnit någon e-post.

Hi. This is the qmail-send program at s42.loopia.se.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
Permanent error in automatic homedir creation. (#5.3.0)

petlof 2008-08-29 11:36

Detta är ju kalas....

Först stod jag ut 2x2 veckors nertid hos Proinet p.g.a. deras webbservrar hackades.. .. Efter andra hacket bytte jag till..... tadadum... Loopia och vad händer.... Suck!

nCo 2008-08-29 15:35

Idag har jag inte fått ett enda mail sen kl 13... Here we go again!

htiawe 2008-08-29 16:08

petlof: Byt för guds skull inte till Binero, jag vill gärna att mina sidor stannar uppe. :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson