![]() |
Spelar ingen roll vad hon har varit med om, om hon känner sig illa berörd på det sättet hon beskriver så är det så och det är ingen som kan komma med sin hemmagjorda måttstock och bedöma huruvida hon har "rätt" att känna så.
Killar eller tjejer ska inte behöva oroa sig för att bli utsatta för övergrepp någonsin men tills man har nått det samhället så kan det vara klokt att spela det säkert i vissa lägen men det kanske inte är det första man tänker på att kolla upp när man bokar en resa. Spela roll om hon är underårig eller om hon har druckit, vad hon varit med om blir inte mindre allvarligt för det. Sen, vem bryr sig om hon tjänar pengar på det eller inte? Kan inte tro att inläggen om hennes övergrepp kommer ge henne några miljoner och även om det gjorde det, so what? Inga pengar i världen kan få en människa att må bättre. |
Hon må vara en "dum blondin" i mångas ögon....
Men hon tjänar MYCKET mer än vad 97% av alla här gör... Hur kan det komma sig ? ;) Ska bli intressant att se vad lipsillarna här svarar.. :) |
Jisses, allt ska verkligen handla om pengar i alla lägen.
|
Citat:
Är det något som är sjukt så är det att alla börjar prata om pengar när det handlar om en sån här sak. |
Citat:
Clonix, jag personligen har inget problem med att hon tjänar mer pengar än mig och inte heller sättet hon gör det på. Det har nog inte de flesta andra heller något problem med. Det jag är rätt trött på det är att höra att man bara är avundsjuk och en lipsill bara för att man inte gillar en viss person. Sen till Tez som verkar veta mer än mig om detta, vad är det exakt man ska ta ställning till? Det finns inga påståenden om vad exakt som har hänt, det finns kryptiska antydningar som kan innebära allt från fullbordad våldtäkt till ofredande (behöver inte vara sexuellt). Det är alldeles för luddigt för att jag ska ta ställning till iallafall. Se första inlägget. Sen var det en annan fråga om hur det utbyttjas PR-mässigt och den däremot kan jag kommentera och det har jag gjort. Jag har för första gången läst i hennes blogg och rent krasst, vore det våldtäkt så hade polisen i italien tagit upp anmälan eftersom det då rent tekniskt borde ha funnits en möjlighet att bevisa det utan vittne. Nu verkar det faktiskt vara något som kräver ett vittne eftersom det annars står ord mot ord. |
Citat:
Ett av de största problemen med övergrepp - i synnerhet mot yngre tjejer dit jag räknar Blondinbella - är att de INTE talar om det - knappt ens med varandra och definitivt inte med polis och sjukvård. Därför är det bra att Blondinbella skriver om det. Lite märkligt med den totala brist på empati som visas i tråden. Det som någon eller några killar eller tjejer kan tycka är en rolig sak kan förstöra ett liv. Jag gissar nämligen att ingen av er killar eller tjejer i tråden skulle ha uppskattat att som sjuttonåring mot sin vilja t.ex. fått en kuk upptryckt i baken - även om jag hoppas och tror att Blondinbella klarat sig undan en våldtäkt. |
Det är lätt att distansiera sig och till det preja på med lite elaka kommentarer när man sitter på ett forum och får en möjlighet att hoppa på en mediepersonlighet bara för att man själv vill ha 15 minutes of fame.
Jag är glad att Oderland, Binero eller Loopia inte lägger sig i såna här trådar för jag skulle inte ta i patrikwebs konton med tång efter hans uttalanden. |
Citat:
Edit: Angående hela situationen... Det jag reagerade på mest var att föräldrarna släpper iväg sin 17:åriga dotter till Italien, utan manligt sällskap eller vuxen översyn... bara hon och hennes polare. Okej... hon är rik som ett troll.. men hon är fortfarande bara 17år gammal och har fortfarande mycket att lära sig om världen och livet.... |
Citat:
|
utan att uttala mig i sakfrågan (om det hänt eller inte), det är ju svårt att tycka synd om någon som ju faktiskt väljer att göra mediacirkus av precis allt hon företar sig...
Hon lever ju i en låtsasvärld här hemma, hur skulle det kunna bli eller vara något annat bara för att hon åker till Italien... |
Citat:
Tolka nu inte detta som att jag försvara någon form av övergrepp det jag gör ingalunda, men ibland kan man tänka lite. Ingen normal människa super sig redlös berusad och går ut på Leningrads bakgator, inte kalkylera med att bli rånad. Är det ett PR trick, lukta lite någon Robinson mupp som skulle rädda någon undan våldtänkt för några år sedan.. |
Jag har blandade tankar. Att hon är 17-år och går på disco utomlands själv(?) är väldigt dumt gjort. Det händer övergrepp dagligen och att media skriver om det bara för att det är Blondinbella är väl också lite fel, men dom skrev faktiskt om någon helt vanlig dansk som hade blivit rånad i Sunny Beach häromdagen.
Det är alltid lika hemskt med övergrepp, Blondinbella ska inte särbehandlas men för det behöver man inte tycka "rätt åt henne". |
Citat:
Hur kan du hata/ogilla en person du inte känner, du har ingen anning om hur hon är som person. Det enda du känner till om henne är det hon visar för omvärlden via sin blogg vilket i mina ögon inte har något med henne som person att göra, jag läser hennes blogg 'from time to time' och tycker att hon säljer sitt på ett magnifikt sätt. Alla har vi våra egna försäljningsmetode. :/ Off topic! Vi tar ett exempel; Du startar en busringningstjänst som du tjänar en massa stålar på, jag hatar busringningar för att jag tycker att det är så omoget. Det resulterar i att jag startar en hatsida mot din tjänst där jag beskriver hur omoget och äckligt det är att driva en sådann tjänst. Faktum är att du är en helt vanlig person som hittat en perfekt inkomstkälla och inte bryr dig om vad andra människor har emot din tjänst så länge den tillfredsställer dina ekonomiska behov. |
Mer to the topic, ja visst är det synd att hon har utsatts för övergrepp men som tidigare nämnt så är det hennes föräldrars ansvar.
|
Citat:
|
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det, är det inte realistiskt 2008. Och det kommer aldrig bli det. För det kräver att hela jordens mänsklighet delar dessa åsikter och det kräver att hela jordens mänsklighet är psykiskt friska och det kommer aldrig ske. Därför måste man anpassa sig efter omgivningen och inte beskylla att omgivningen ska anpassa efter sig om något händer. Hennes föräldrar är ansvariga, hur kan en far till advokat tillåta sin 17åriga dotter fara ensam till italien? |
Citat:
EDIT: Det är väl ändå inte hennes blogg eller inkomster jag har uttryckt mina negativa åsikter om? Jag trodde det var en specifik händelse, pr-utnyttjande och hur jag uppfattar personen i fråga jag har kommenterat, inte hennes inkomstkälla/bloggande. Citat:
|
Citat:
Bra att hon bloggar om det, då fattar kanske andra likasinnade ungbruttor vilka risker de tar om de inte tänker sig för. Och en och annan förälder kanske tänker till en gång extra... Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån. |
Självklart ska man kunna ha på sig eller inte ha på sig vad man vill (förutsatt att ställets klädkod uppfylls förstås) utan att för den skull vara på något viss medskyldig till eventuellt brott.
Sedan är det ju heller inte så att det tack vare lagen finns en gyllene regel som säger att man klarar sig bättre när man är 18 år och 1 månad gammal jämfört med 17 år och 11 månader. Den enda som gjort sig skyldig till någonting är förövaren. |
Citat:
Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Att en lite blond tonårstjej kan skapa sånt intresse hos vuxna människor. :)
Har aldrig läst en rad hon har skrivit och inte gjort det nu heller utan det här är ett allmänt svar på diskussionen i tråden. Citat:
Deras roll är ju bara att sälja resor inte uppfostra, känns lite som att skylla på volvo för att en 18åring med nytaget körkort ska styla för kompisarna och kraschar med pappas V70. Man kan lika gärna byta ut Italien mot Sverige, Danmark, Ålandsbåt, Stureplan eller Åmål, samma sak kan hända precis vart som helst. Det ända det handlar om är lite hederligt sunt bondförnuft, street smartnes eller vad man nu vill kalla det. Om man "vräker ut sig" så får man nog räkna med en hel del tafsande och skamliga förslag vilket ofta tas emot med ett fnitter tills den stund någon går över gränsen. Att sen ett nej alltid ska vara ett nej kan jag bara hålla med om. Alla, man som kvinna har själva rätten att avgöra vart gränsen går men om man låter folk balansera på den så kommer alltid någon att trampa på fel sida. |
Citat:
|
Citat:
Men att informera om att man inte bör klä sig utmanande när man (som ung tjej) går på nattklubar i Italien, Turkiet eller what-ever tycker jag är helt i överflöd. Lite kan man väl tänka själv, eller? |
Citat:
Med det resonemanget så skulle alla krogar ha samma ansvar. Man kan föreställa sig skylten från Socialstyrelsen som sitter vid dörren. "Utmanande klädsel och intag av alkohol kan i denna lokal leda till oänskad uppmärksamhet från det motsatta könet". Jag hävdar fortfarande att det ligger på individs ansvar att ta hand om sig själv och inte sätta sig i situationer där man kan råka illa ut. Man lägger sig t.ex. inte och sover på en parkbänk med mobilen och plånboken på bröstet och räknar med att dom ska ligga kvar när man vaknar vart man än är. |
Citat:
Helt enig. Det är korkat inte inse att man utmanar ödet genom att visa upp sig för mycket. Det borde inte vara så, men det är så. De flesta unga tjejer älskar att visa upp sig och vara sexiga och få uppmärksamhet. Så har det alltid varit. Bra att hon bloggar om det, då fattar kanske andra likasinnade ungbruttor vilka risker de tar om de inte tänker sig för. Och en och annan förälder kanske tänker till en gång extra... Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån. [/quote] Visst det är mycket man tycker att världen skall vara, men bara för vi Sverige har kommit lågt vad det gäller kvinnors rätt, så är de inte så ute i stora världen. Är man då som Blodinsbella lite ung och kaxig, klart att det är utmanade, i alla kulturer gillar man inte tjejer som tar för sig... Om hon gör rätt eller fel, att gå ut med det i media ,får framtiden visa. Antaligen så bränner Blodinsbella sitt varumärke ganska fort, särskilt i ett land som Sverige, där jantelagen är den som styr.... |
Citat:
|
Citat:
Utan personerna bakom bolaget (förutom henne) skulle hon aldrig nå dit hon är idag (hur länge det nu varar..) Ang artiklarna i expressen och hennes blogginlägg. Jag förstår fortfarande inte vad som har hänt? - är det någon elak person som har tafsat på henne eller gjort något annat hemskt? Om hon nu har blivit utsatt för något så är det självfallet synd om henne. Men att klandra den italienska polisen... och resebyrån... |
Om man ska kommentera BB i ett vidare perspektiv, och inte bara den aktuella händelsen, oavsett vad den består i, så finner jag det fascinerande att hon med den statistiken som hon visar har så extremt dålig kommunikation med sina läsare, och det är väl inte så himla konstigt att när man tjänar pengar på "se mig, här är jag, så här gör jag..." att man kan spekulera i att det här är något som helt eller delvis är uppdiktat...
edit: är det en slump att BB (blondinbella) och BB (BigBrother) som båda är något slags virtuell verklighet....ja... |
Sluta autosvar, att skylla på resebyrån är bara patetiskt. Om BB var intresserad så skulle hon kunnat fråga personalen på plats hur det är på klubbarna, så hade dom svarat med sin kunskap och erfarenhet.
|
Fascinerande vad mycket det finns att skriva om den här lilla tjejen från Stockholm tydligen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
För övrigt är det två personer bakom henne och det är hennes far samt snubben från glife. Hon har jobbat sig upp till den nivå hon är på idag, en samarbetspartner hittade henne och hon kunde helt plötsligt expandera om man säger så. |
haha, jag kanske lever i en annan värld, men bloggar är inte min grej så var tvungen att kolla med min vän google vem hon var, vad har detta med wn att göra? Visst, ligger off topic, men väldigt off, men det är min åsikt som någon annan kanske håller med om :)
|
Citat:
Blondinbella är en av Sveriges absolut mest kända och omtalade bloggare, vars webbplats omsätter ett par (visst var det någonstans där det låg?) miljoner per år. Hon syns och hörs i media nästan dagligen under vissa perioder. Men nu har det varit ganska tyst i några månader vad jag vet, men nu är vi väl igång igen... |
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson