![]() |
Hmm, nu är det ju inte jag som är boven i dramat, men fint att se att du lämnar din stjärt till förfogande :)
|
Denna tråd är lite scary.
Om någon vet vad han heter i efternamn, varför inte bara ringa upp hans anhöriga och fråga vad som har hänt? |
Pokerstjærna, vi har før och efternamn och personnummer, Pegan ringer skatteverket i sverige idag før att få fram namn nummer och adress till anhøriga. (vi missade varandra i fredags) Så fort han har fått något resultat så ringer jag till någon från resultatlistan.
OT: Haha indigo, gapa inte øver mer æn du kan hantera;) klart det ær du som ær boven i dramat |
Nu har jag ringt skatteverket fick fram hans mammas address som inte gick att hitta något nummer på. Sökte på google och fick fram en kvinna på denna ort som jag chansade på. Hon svarade och bekräftade att hon kände Dennis dock var hon lite tvär och ville att jag skulle ringa hans nummer och att hon inte kunde hjälpa till tyckte det var obehagligt och att jag inte skulle ringa mer.
Ringde polisen på orten men de kunde inte hjälpa till med någonting i detta ärende tyvärr... Då återstår bara att göra en riktig anmälan men det vill man ju inte vill ju bara ha tag på killen... :( |
Anmälan ? för vad ? som försvunnen ?
Pegan jag förstår inte du fick tag på en kvinna men fick henne inte att svara ja/nej om hon va hans morsa ?... hon "kände" bara honom..... hmmm...... |
Citat:
|
Citat:
|
Jag frågade henne om hon var släkt och hon bekräftade det. Sedan beskrev jag vad som hade hänt och att han var mycket tillgänglig innan. Jag sade att vi var oroliga att något hade hänt och om hon visste något. Hon sade att allt var ok och att jag fick ringa på hans mobil. Jag påminde henne om att han var omöjlig att få tag på det var då hon inte ville prata mer och ballade ur.
|
Har tyvärr varit i samma sits där lite personer etc försvunnit och man har fått spåra och jaga........ Ringt allt från gamla arbetsgivare till en mormor i bulgarien...
Det gäller som sagt att tänka sig för vad man säger och hur man lägger fram det.... |
jag har skickat ett 10 sidor långt sms och førklarat sitsen, dær jag valde orden vældigt noggrant och førsøkte øvertyga henne om att vi absolut bara ville veta hurvida han mådde bra. bad hon æven førmedla detta till honom, før att han førhoppningsvis ska ta kontakt sjælv.
Jag kan lægga ut hela mitt sms senare med cenuserarade namn (førutom mitt eget då :P) Jag ær ændå mest glad nu nær han tycks må bra, sen får han inte igång servern igen så kan jag leva med det, man har børjat om førr. Edit: Kan admin också sortera ut kommentarer angående whitetrash? sjukt onødigt må jag sæga. Personen i fråga vart enbart frustrerad øver sættet vi tog kontakt med henne då hon inte hade sitt nummer listat i något register, sen att samtalet hade den karraktær det hade gør naturligtvis inte saken lættare. Tænk er sjælva som førældrar att okænda ringer upp och frågar var er son befinner sig? Speciellt då det också rør sig om affærskontakter. Oavsett mo man sedan sæger att det rør sig om oro før hans vælbefinnande så finns det ju såklart en tvivel hos en førælder vid ett sådant samtal. |
Citat:
|
Men herregud Jonas du vet väl inte ens vad jag har skrivit? var det där nödvändigt? jag menade att jag skrev ett sms för att lugna henne eftersom hon tog illa vid sig av samtalet, då det absolut inte var vårat syfte!
|
Herregud vilken röra det har blivit här :)
Hoppas ni hittar honom, lycka till Novocain! |
Citat:
Om ni har ringt/sms:at så tror jag han fattat att ni letar efter han. Hoppas han hör av sig till er när han får tid över. :) |
Jonas, ja men som du märkte så var det ju knappast jag som skrev det( skribenten till det inlägget har också kontaktat admin och bett om att få det borttaget), jag tror inte ens han vet att folk försöker nå han, telefonerna går inte att nå/respektive är avslagen.
Men visst, det kan nog ses lite överväldigande utifrån, samtidigt som jag tycker det är fint att folk engagerar sig via PM och erbjuder sig att hjälpa till. Själv tycker jag han är en oerhört trevlig person, s.om tom hjälpte mig få det jobb jag har idag, (han gick i god för mig som referens på mitt cv) så jag önskar verkligen att se att han är okej, eftersom jag hade hoppats på att få tacka han för det. |
Sorry om du tog illa upp. Hoppas ni hittar han.
|
Jag tar inte illa upp så lätt, ville bara understryka att jag tror alla vill han väl.
|
Men jag menar vi har ju ändå fått veta att han sannolikt inte har trillat av pinnen, vill han sedan inte ta kontakt så är det ju upp till han, det är ju isf ett aktivt val från hans sida, och någonting man bör respektera.
Så jag kommer att dämpa mitt intresse i den här tråden och hoppas att jag hör ifrån han igen. Med vänliga hälsningar - Fredrik Näs Edit: sorry, borde ha editerat mitt föregående inlägg. |
OT: Jag får ingen cred för ditt jobb, är det tacken det? ;)
|
OT:
digitalunit, har du inte sovit nu inatt igen? vad menar du? |
Citat:
OnT: inget som sett något livstecken ännu? :blink: |
jo jag kom ju på senare vad du menade :D ær så trøtt idag att jag inte vet vart jag ska ta vægen.. ska førsøka ta en corporate-napptime vid 1 idag :P
|
novocain: Men man kan ju inte respektera att han gör sig okontaktbar när man betalat för serverplats för en server som ligger nere.
Får nästan känslan av att han tröttnat helt och tar en 5-årings approach - om jag bara blundar så försvinner det jobbiga (dvs kunderna). Med tanke på att han är helt kontaktbar. Sen tycker jag också att det är konstigt. Fick också väldigt bra intryck av honom när jag satte upp några sidor hos honom. |
Skumt att ingen har hört av honom..
|
Clirre håller med dig till 100%, men jag har inte betalat han för utrymme, det var ett gemensamt projekt där han stod för server.
Jag hade räknat med att han skulle ha hört av sig vid det här laget... |
Är han fortfarande borta?! :o
|
Är det ett enmansföretag han driver?
|
Han kan ju gåt in i väggen, i fängelse, eller på psyket.
Och om han gåt i fängelse eller psyket så är det kanske inte så konstigt om hans "mor" inte vill tala om det. |
Citat:
|
Jopp håller med dig lundmark det är det enda som jag finner som rimligt... dvs nån av de alternativen som du uppger.. Då blir det ju också lysande klart varför hon inte ville prata om det.
|
Ring häcktet / fängelset i den ort han bodde och be snällt om att få info, säg att ni är hans bror och vill snacka eller något :) Brukar funka om man är snäll, har folk som jobbar där!
|
Citat:
Hej... är mervinst där? .... :ph34r: |
Vet inte hur det funkar... men borde inte en adressändring ske om man sitter i fängelset eller på psyket?
|
Något nytt om mervinst?
Har varit inaktiv med min sida över sommaren och såg för någon dag sen att servern låg nere. Har testat att skriva till alla hans mailadresser + support på cybergoblin men mailen kommer inte fram. Känns jävligt surt med tanke på att jag inte hann ta någon backup på min sida. Jag har också fått ett jäkla bra intryck av Dennis, men nu har det försämrats rejält. Jag hoppas verkligen något allvarligt hänt honom, för det finns ingen annan godtagbar ursäkt än det. Ni som har sidor på hans server, hur har ni gjort? |
Det här är bättre än TV.
|
Om någon har hans mobilnummer får du gärna PM:a det.
Jag ska ringa 24/7 tills jag får tag i honom. Ni som har sidor hos honom, kommer ni gå vidare med polisanmälan om inte detta löser sig snart? |
Citat:
|
Någon som har hört nåt nytt?
|
Ingenting..
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson