![]() |
Citat:
Dock vet jag inte om Telia måste betala något till Apple. I så fall kommer de ju att lägga den kostnaden någonstans, antingen i telefonen eller i månadskostnaden... |
Citat:
|
Telia har lagt upp ny info om deras abonnemang för iPhone.
http://www.telia.se/iphone Inga priser än dock :( |
Citat:
Varför ska Telia vara såna svin?! Alla andra länder och operatörer har fri trafik till sina iPhone abb. Nej, inte Telia, för dom ska tjäna in sina stålar... Det är bevisat om och om igen, iPhone ägare surfar mer via mobilen än övriga mobiltelefon ägare. |
Jag undrar vilken stolle på Telia som har satt dom siffrorna. Jag menar, 100 MB, det är nästan vad jag överför i månaden med min iPhone, och då använder jag mobilnätet nästan bara till mail.
Det enda som verkar lovande är att man ska kunna välja från andra abonnemang som Telia har. Frågan är bara hur fritt man får välja och hur mycket förhöjd månadsavgift det kommer bli om man väljer ett för billigt abonnemang. |
Citat:
Idioterna måste driva med en.... Kom igen Telia, titta åtminstone på tyskland, frankrike, england och usa... Inte ens AT&T har 100MB på deras lägsta abb. |
|
BTW, detta fick mig att ta det slutgiltiga beslutet att det blir en HTC.
Inte för pengarnas skull utan för griseriet från Telia/iPhone. |
Citat:
|
Själv kommer jag också välja HTC, troligtvis dyrare i inköpspris men mycket lättare att byta till iphone än tvärtom om jag skulle ångra mig.
Troligtvis kommer v3 eller v4 av iphonen både ha fixat alla problem och vara operatörslåst. |
Citat:
--- Alltså Telia ... jag blir så arg. |
Citat:
|
Men det borde väl fortfarande gå att köpa den utan abonnemang.
|
Citat:
|
Citat:
Någon som är bra på juridik kan ju förklara om vi i Sverige eller EU har någon lag som skulle kunna gynna oss konsumenter? Tycker att Apples val av försäljningsmetod är väldigt dålig. |
Men varför klaga så mycket. Tänk också på att iPhone prioriterar WLAN framför GPRS och i alla 3 abonnemangsformerna innehåller fri surf hos Telias hotspots + homerun.
Jag väljer med fördel iPhone framför HTC. |
Citat:
|
Citat:
Sedan så anser jag aftonbladets missvisande eftersom dom baserar sin artikel på Tyska T-Mobile med värstingabonnemanget, läser man längre in i artikeln så visar det sig att det billigaste alternativet hamnar på runt 11000kr. Sedan så måste folk gnälla för gnällandets skull. Se efter vad behovet gör istället. |
Köper mac-iphone resonemanget.
Priser klara: http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2773915.ab http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...langejan_iphone |
Priserna är helt SJUKA!
|
Citat:
|
För 199 i månaden där surfzonerna också ingår (eller 270 med maxtaxan 9:-/per dag) får man ju fri surf med _alla_ abbonnemang hos telia. Deras prissättning är ett skämt.
|
Synd om prissättningen visar sig innebära att iPhone inte når ut till stora massan. Tråkigt för konsument, men även för oss som planerar iPhone-anpassade tjänster.
Får allas skull får man hoppas att de även i fortsättningen går att köpa billigt från utlandet och låsa upp. |
Det är inte bara i Sverige vi har löjliga priser på abonnemang till Iphone, kolla bara här vad tyskarna får betala.
|
Största fördelen med HTC jämfört med många andra är fulltangentbordet som de har på vissa modeller. Touch Diamond har inte det, så jag ser ingen skillnad mellan den och iphone. Fast med htc:n kan du använda klipp o kilstra och skicka gruppsms.
iphonen är betydligt mer hypad, och har bättre ui än Windows Mobile. Funktionsmässigt klarar de samma saker (undefär). Utav de två skulle jag (trots att är sjukt nöjd med TyTn2) välja iphonen. Får jag välja mellan tytn2/touch diamond pro eller iphone så väger det över till HTC´s fördel. Tangentbord är grymt! |
Wow, jäkla vilka priser... sitter och gapskrattar i ren förvåning här.
Vad exakt är det man får om man väljer iMaxi för 859 spänn som man inte skulle få om man hade valt deras vanliga teleabb för 99 + mobilt bredband 199kr? |
Riktigt sjuka prissättningar!! Kommer då inte köpa en iphone om man inte kan köpa den till hyffsad peng utan abonnemang!
|
Blir förbannad bara jag tänker på hur Telia har hanterat sin ensamrätt på iPhone i Sverige....
|
Citat:
Apple har makten att diktera villkoren.... Telefoner hade fått ut vilka de än valt som operatör. |
Citat:
|
Det blir en HTC för mig. Det finns ingen terminalserverklient till iPhone och det har sparat mig många timmar att ha en sån i telefonen.
|
Citat:
|
|
Citat:
|
iPhone är ju så jävla snygg och überhypad, HTC Touch Diamond ser också läcker ut och Touch FLO 3D-gränsnittet är grymt men under det är det ju WM6...
Pinsamt att erkänna men jag är en sucker för snygg design men framför allt för användbar och effektfull design... Måste bara lägga till att priserna är uppåt väggarna: Telia Mobil iMini 299 kr/mån + 8 GB, 1695 kr/16 GB, 2495 kr vid 24 mån bindningstid Telia Mobil iMidi 489 kr/mån + 8 GB, 995 kr/16 GB, 1795 kr vid 24 mån bindningstid Telia Mobil iMaxi 859 kr/mån + 8 GB, 1 kr/16 GB, 795 kr vid 24 mån bindningstid Det står ingenstans att månadsavgiften sjunker efter bindningstidens slut. Det är väl bara att applådera Telia. Är det några som kan få iPhone att bli ett försäljningsfiasko så är det väl Telia... :angry: |
Citat:
Var hittar jag den klienten? Jag och en kollega (med iPhone) har letat förut utan att hitta någon. Nu spelar det mindre roll för min del eftersom jag får HTC:n gratis men kollegan skulle bli tacksam för en RDC-klient. |
Sitter med min nya HTC Diamond nu! Wow! Jag är helnöjd! :D
Den är mindre och speciellt tunnare än min lilla MTeoR och har ändå större skärm. Hur de lyckats trycka in alla funktioner i denna lilla förpackning förstår jag inte... :) Den är snygg, och Windows Mobile 6.1 är ju ett stort steg från 5.0. :) Kan inte påstå att jag tycker den laggar, inte ens i Touchflo. Alla har olika behov, men för mig är denna verkligen fullträff. :D |
Får se på fredag om det är ett stort steg från N73 till iPhone 3G :)
|
Citat:
|
Lite OT men ni som har en Touch Diamond, vilken väska ska man köpa?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson