![]() |
Citat:
Ryssland var överlägsna ikväll och det kunde tyvärr lika gärna blivit 3-0 eller 4-0.... |
Ibland hatar jag när jag har rätt..... JÄVLA SKIT FOTBOLL....................
Kan dom inte starta allsvenskan 2 veckor tidigare nu istället..... |
bläääääääääääääääääääääääääääääää
|
Ja allsvenskan ser man ju verkligen fram emot som gif supporter...
|
Citat:
|
Citat:
Senast framförd i tråden efter Greklands matchen, var tyvärr offline efter Spanien men det fanns mycket att säga då med. Lagerbäck har alltid saknat förmågan att agera. Idag var ett praktexempel, när man ligger under med 2-0 och måste ta minst en poäng för att överhuvudtaget få spela vidare så finns det inte en anledning i världen att inte försöka göra stora ändringar, att man kan åka på 3-0 i arslet spelar ingen roll. Visst han bytte in Källström men sen hände det inte ett smack förrens i minut 79 då han byter in Allbäck, det är väldigt sällan en spelare kan uträtta något på så kort tid man behöver en stund att komma in i matchen. Lagerbäck har bara ytterligare en gång visat att han är väldigt flat så fort det handlar om slut/cupspel. Sen så var det ett väldigt segt svenskt lag som stod på planen idag och det kan han väl inte lastas för men det han kan lastas för är oförmågan att agera. |
Kvalfacitet är visserligen grymt och han ska ha all cred, men ska man vara landslagscoach krävs det att man har fingertoppskänsla, är kreativ och vågar satsa. Lagerbäck kan inte sägas vara något av det uppräknade.
Målet var en kvartsfinal. Lagerbäck har misslyckats och bör ta konsekvensen. Eller ska vi vänta tills gubben kolar? Förbundskapten på livstid! |
Som jag nämnde tidigare modern fotboll passar inte in i Lagerbäcks händer.
|
Citat:
|
Citat:
|
Det var som jag trodde, Sverige förlorade och det är till största delen Lagerbäcks fel. Men min största fråga är vad gör H. Larsson och Ljungberg på plan? Lit Kälsström spela mer så blir resultatet bättre.
|
Lagerbäck är verkligen ett geni. Han har tagit oss till fem mästerskap... Verkligen genialiskt...
Men granskar man påståendet så har vi väl i mästerskapen bara vunnit fyra matcher av 15 spelade. Det är ta mig fan uruselt! Avgå Lasse! Att du bojkottar Källström, Lindgren, Berg och S. Larsson visar att du för tillfället är den störste gråsossen i Sverige. |
Lagerbäck kommer väl förmodligen att avgå själv. Även om tränaren styr en hel del i matchen så är det hela svenska teamet som ska göra bra ifrån sig vilket man inte gjorde igår. Tråkigt att inte ha Sverige med.
Inom en snar framtid vill jag se pimpen "Svennis" styra landslaget. Först då kan vi göra något! |
Citat:
Ryssland 24:e Sverige 30:e Ryssland var favoriter utan tvekan |
Ryssland var inte favoriter, vad har du fått det ifrån? Har du läst en tidning?
Sverige ska slå Ryssland i mina ögon. Att gå på FIFA:s ranking är ganska skevt, skulle till exempel Norge vara favoriter mot Sverige? Svar nej. |
Citat:
|
Vilken otroligt dålig match det var :(
Man fick ju göra det man gör bäst; supa ner sig på krogen. |
Grejen var att vi var nära att vinna eller slå lika mot Spanien. Spanien utklassade Ryssland med 4-1.
Hade vi spelat som vi gjorde mot Spanien och Grekland mot Ryssland, så hade vi vunnit. Men vi spelade uselt igår. Typiskt Svenskt lag, att någonstans i det undermedvetna alltid underskatta och spela svagare mot kassa lag. |
Ni som har noll koll på fotboll och kallar Ryssland för ett "kasst lag" kanske insåg ikväll att både Ryssland och Holland bägge spelar i en högre division än Sverige för närvarande. Lagerbäck har inte gjort ett varken sämre eller bättre jobb / resultat än vad man kunde vänta sig.
|
Citat:
|
Ryska ligan rankas som nr 6 i Europa medan Allsvenskan rankas som nr 23. Say no more.
|
Citat:
Problemet är väl att Lagerbäck valde helt fel spelartrupp till EM. Exempelvis har vi Rasmus Lindgren (innermitt) som spelar i Ajax. |
Citat:
När han inte ens gör några allvarliga försök att ändra matchbilden som i matchen mot Ryssland så anser iaf jag att han inte gör sitt jobb, visst han bytte in Källström och roterade runt lite i laget med spelare som inte lyckats under hela matchen. Sen då, vad hände? Inte ett dugg, om nån kan ge mig en enda vettig anledning till att inte agera ytterligare så är jag idel öra. Man kan inte bara lita på att spelarna som gjorde det för 4 år sen gör det igen, hur dumt det än känns att säga det så är man nästan glad att Alexandersson blev skadad så man fick njuta av att se Stoor spela ett internationellt ytterbacksspel. Att han sen ger Sebastian Larsson 15 minuters speltid under hela EM, en yttermittfältare som har haft en kanonår med ett enormt självförtroende som har den frisparksfot med högst % träffar inom ramen i hela Premier Leauge och låter en Elmander som har haft ett riktigt tungt år och saknar självförtroende spela på en position som han inte alls är bekväm i. Att det sen finns ett innermittfält som springer och får trampa luft i 1,5 match utan att något händer och att man har en backlinje som ständigt ligger för djupt och skickar lycka till bollar utan precision upp mot 2 ensamma forwards utan understöd utan att något händer. Om man vill kalla det bra coaching vill jag inte veta vad dålig är. |
|
Ryssland spelar verkligen fotboll av världsklass. Dom är ruskigt effektiva med mycket energi och vilja i deras spel.
Deras anfall är sjukt grymt - 3 blixtsnabba pass och sen mål eller precis utanför. Jag är extremt imponerad i alla fall :) |
Citat:
|
Citat:
Portugal (8) - Tyskland (5) Kroatien (27) - Turkiet (11) Holland (9) - Ryssland (6) Spanien (2) - Italien (3) Slump att 7 av 8 rankas 11 eller bättre? Såklart inte. Sen finns det såklart undantag. |
Citat:
Har ett landslag en dålig dag (oavsett anledning) så raser de duktigt i listan. På samma sätt som om ett sämre lag har en bra dag och det är en innre glöd mellan spelarna så stiger de i listan. Så på landslagsnivå kan man förlora/vinna över vilket lag som helst bara förutsättningarna är rätt. Sverige hade ju inte alls samma glöd mot Ryssland som vi hade mot Grekland och Spanien. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson