![]() |
En sådan här funktion, tips om lediga domäner, är något som missdomain borde ta tillvara på. Verkar onekligen dra till sig massor av uppmärksamhet. Borde kanske dock göra en automatiskt funktion som tar bort de som blivit reggade då. ;)
|
Verkar bara vara jag och samben som gillar denna tråd :P
Här kommer några fler kundmote.se rokmaskin.se andrahandslagenhet.se andrahandlagenhet.se bostadsavtal.se bilavtal.se forlanglivet.se livochdod.se capson.biz allaboutseo.biz seostilmallar.se alltfordig.se vinnaellerforsvinna.se laskbutiken.se pennbutiken.se pennshop.se gratispocket.se resatillfrankrike.se resainomeu.se euresa.se alltomcss.se taxi0224.se taxi0416.se taxi0221.se taxi018.se taxi0415.se airporttransfer.se eventsinfo.se godmorgongodmorgon.se allaboutsweden.net allaboutsweden.info allaboutsweden.biz allaboutsweden.se 1335.se sweaffiliate.se sweaffiliate.com |
Himla kul tråd, tack för alla som deltar.
Det finns en massa facebookgrupper som heter "FuckYouImFromBlaBlaBla". Det kanske kan vara en ny trend att regga facebookgrupper som domännamn? |
clownfisk.*
|
Citat:
En snabb ide som kom upp nu i huvudet var att man öppnar en webbshop och säljer kläder, muggar osv med tryck "Fuck you I am from Stockholm" :lol: |
sestriere
valgardena Snart börjar skidsäsongen! |
extracash.se
extra-pengar.se tjanapengarguide.se storkovan.se extrainkomster.org investkonto.se ekonomiextra.se ekonomiguider.se tredjehand.se domannytt.se morsdagpresent.se morsdagspresent.se miljobov.se miljobovar.se miljoboven.se flyglektion.se flyglektioner.se zombieforum.se dodligtvirus.se kemikalier.info labratorium.se tvtittande.se iuj.se ytg.se fgy.se gyr.se hgu.se |
tvavbrott.se
tv-avbrott.se driftstorning.se smartsearch.se handbollsem.se handbollem.se handboll-em.se slutmobbat.se transibiriskajarnvagen.se slaputhyrning.se hyrahelikopter.se dykupplevelse.se havsdykning.se botningsmedel.se upphovsmaterial.se upphovsrattsbrott.se upphovsrattsmaterial.se upphovsrattslagen.se korkortslagen.se bolagsforsakring.se alltomadwords.se |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är fotbolls EM nu och snart OS , skönt va?
Jag fortsätter med lite domäner.. bet4sweden (Alla lediga) olympicbetting.se olympiskaspel.nu osnytt.se kalinkabetting.com visitseychelles.se, com? visitmorocco.nu debattkungen.se (Alla lediga + bra för debattblogg? ) rastablogg.com arablogg.com databloggarn.se bleezer.se fuckyouimfrom.se,com (en huvuddomän till en ny klädkedja? Fuck you Im from X? weedblogg.se,com fuckcensur.se, com censurfritt.se artistligan.se pepebingo.se loveanime.se antisossar.se antimoderater.se hetjagvet.se Uppdaterar listan senare! |
Citat:
|
God morgon! ;)
hittade dessa i en .txt fil när jag rensade datorn från skräp...kan inte garantera att dessa är lediga men de var de för ett par veckor sedan. internetbusiness.se dodgeballsweden.com soccerbetting.se mysticbet.com getmoney4nothing.com nudieclub.se nudistklubben.se getmuscles.se nudistjavisst.se playmyfavouritemovie.com chatliv.se biggerpit.com svenskakukar.com,se milfbloggen.se jehovaistheshit.com fotbollskollen.se italienskamaffian.se (om någon vågar) Jag lär väll uppdatera tråden senare, gör det ni med! |
taledigt.se
animeradtecknat.se wawawiwa.se (borats läten) :lol: fralagen.se alltomfra.se |
Samben tar bollen och skjuter i MÅÅÅÅL!
stoppafra.nu stoppafralagen.se bortmedfra.nu pussymagnet.se Doodo.se |
**bump**
|
Här kommer ytterligare tips.
mekkamat.se matytan.se matreceptet.se kokebok.se orientalfood.se matsidan.se mrfood.se mrsfood.se freddanfood.se/com gemigmat.nu sandwichrecept.se matärgott.se |
bildergratis.se
bildmaterial.se gratisfotografier.se imagebank.nu gratisjpg.se picturebank.nu gratisimg.se bildland.se gratisjpeg.se bildrymden.se bildkvalitet.se megapixlar.se gratispixel.se gratisbilderna.se |
semesterskoj.se :D
|
Mina tips:
internettrafik.se ratemy.se snyggbil.nu köpelektronik.nu valet-2010.se Sedan tips tagna från Internet Sweden's http://www.foretagsnamn.nu/ , väldigt bra namegenerator sida besök den! sizesurf.com - alla canfox.com - alla clicklith.com - alla dotexa.com - alla servutter.com - alla hypomark.com - alla gigaduty.com - alla |
Fick lite inspiration till en egen lista. Tack!:)
|
Ger bort en idé , notera att detta är något man skapa på några minuter,
100länkar.se - En tjänst som listar 100 affiliate länkar med tips och erbjudanden på internet bla bla.. Domäntips: finestass.com snyggastrumpa.com vilketansikte.se - alla visamigfejset.se - alla värstadissen.se - alla halalmat.se - alla hanukkasverige.se bestofGBG.se visittunisia.nu murrekurre.se raggarsträng.se bitchcommunity.com - alla mybitch.se,nu findabitch.net - alla utom .com bilmekken.se svenskalagar.se jokmokk.se allsvenskanmatcher.se vemärdingranne.se sjukskrivna.se |
Citat:
|
Tartareeandesire:
Du tror inte att jag vet det? jokkmokk.se är tyvärr upptagen. STÅR DET MED STORA BOKSTÄVER! jokmokk.se är en felstavning av föregående domän. Skippa onödiga kommentarer. |
Citat:
|
Okej, har kört en liten sum up.
Totalt antal tips: 472 Top3-domäntipsare! 1. Pokerstjärna , 192 tips. 2. Samben, 167 tips. 3. Knallpulver, 77 tips. Hoppas jag inte har gjort några räknefel efter en het dag i värmdö ;) |
maskeringstejp.se
em2016.se em-2016.se basketligor.se helikoptercharter.se helikopterflygning.se rentachopper.se rentachopper.net/se/org/info/biz/nu/eu rikskupong.se charterkatalogen.se konsultkatalogen.se konsultkatalog.se rockkonsert.se cvhjalp.se cvhjälp.se bluerayportalen.se |
oskanalen.se
os-kanalen.se detektivbyrån.se privatdetektiven.se indrivaren.se indrivningsverket.se paybacktime.se mystisk.se |
Fråga till alla kreativa människor:
Hur skulle _svenska_ web2-domäner egentligen se ut? Dels vad det finns för ord att regga som är lite mer svenska, dels hur förkortningar och andra varianter skulle se ut på svenska, alltså typ "flickr", "tumblr" och liknande. Eller domänhack? Enda jag kan minnas på rak arm är väl gamla http://ollo.net/ vilket säkerligen roar många än idag? |
Hej Cleasm!
Web2.0 domäner kan användas på en mängd olika sätt. Sätt 1 Påhittade namn: Tex. Google, Cap oocha och ovoo. Sätt 2 Det man kallar för subdomän hack: Tex. köp.kalsonger.nu (existerar inte tror jag) eller som den amerikanska tjänsten del.icio.us. Två andra sätt vi har är felstavningar som tex clickr.se eller pushr.se samt letter & number combination där h3y.com skulle kunna vara en domän. Det finns säkerligen en hel del olika sätt utöver detta, nu vet jag inte riktigt om jag svara på din fråga men du kan säkerligen bygga upp något kring detta. Jag lovar att återkomma med tips lite senare idag. |
Jag har drivit en Helsingborgsguide på helsingb.org för en massa år sedan :)
|
bump
|
Citat:
|
Citat:
|
bloggroll.se
smsorder.se smsbok.se smsbocker.se mobilbok.se mobilbocker.se |
Några som blir lediga i morgon:
davidbeckham.se kalkylator.se |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson