![]() |
Enligt någon tidning förbrukar en timmes shopping lika mycket kalorier som en halvtimmes aerobics. Så helt fel kan det inte vara att shoppa.
|
Citat:
Det motsvarar med andra ord snarare Analytics "Besökare"-siffra än dess "Unika Besökare". |
Haha, har läst igenom tråden och det man kan konstatera är att folk ÄR avundsjuka.
Förmodligen så är ju Blondinbella (förutom att hon är snygg) något extra eftersom att hon har lyckats, med en blogg, världen är orättvis. Kan dock erkänna att jag skulle vara MER än glad om jag drog in dessa summor på en blogg där jag skriver om det jag är intresserad av, skulle även bli mer än glad om jag hamnade i tv/tidning lika mkt som hon verkar. Tycker Blondinbella gör ett schysst jobb och ska fortsätta! |
Jag kan inte säga att de ämnen hon berör i bloggen intresserar mig direkt, jag läser ju heldre Dan´s blogg (www.dan.se).
Men jag måste säga att jag är mycket imponerad över att hon faktiskt tjänar pengar på att skriva om så alldagliga saker. Till skillnad från många andra med hennes intresse (shopping) så tjänar hon pengar på sin shopping istället för att det kostar henne hela lönen. Dessutom misstänker jag att hon köper alla kläder genom sitt bolag och slipper på så sätt momsen (eller att dra skatta och betala arbetsgivaravgifter innan hon shoppar). Detta gör ju att hon får en rejäl rabatt på kläderna jämfört med om hon haft ett "vanligt" jobb och handlat för skattade pengar. |
Sorry, jag hade fel om statistiken. Tog det ur huvudet och mitt huvud hade helt fel.
Dock är siffrorna fortfarande mer restriktiva än analytics enligt de sidor jag mäter på båda ställen. |
Mycket imponerande!
Har läst en del om henne tidigare och jag tror att det finns bra mycket mer innanför pannbenet än vad man får intryck av genom att läsa bloggen. |
Strategin med att få folk att hata en är sjukt smart. De som ogillar hennes provocerande livsstil eller sätt att skriva lär vara hennes bästa besökare, sen att de inte gagnar hennes annonsörer spelar nog mindre roll.
|
http://www.dagensps.se/article.aspx?...7979&categID=7
Kan vara så att hon bryter mot lagen. Citat:
|
Det är bara att gratta henne, grymt imponerande!
|
Herre min skapare: Utnyttjad?!?
Nu får ni väl endå ge er. Är ju knappast så att flickebarnet slänger ut all reklam gratis. Vad jag har förstått så är det fler än hon som är inblandad i den där bloggen ( kanske lite professionella människor i spelet bakom ).. Nej jag får nog säga till min chef att vi får sluta rapportera om vår bransch, risken är ju att vi blir utnyttjade. Sen är det nog bäst att jag slutar sälja annonser som ger mig min inkomst, jag menar företagen som annonserar omsätter ju massor med pengar. Dem kanske utnyttjar mig? |
Sen som en liten "Spark i baken" på oss själva så har vi "webmasters" mycket att lära...
Vågar påstå att 9 av 10 här på forumet inkl. mig själv gör det misstaget att vi planerar och bygger för mycket för jag menar man vill ju inte släppa en hemsida såvida den inte är PERFEKT! ;) Detta innebär att vi lägger FÖR MYCKET tid på... seo, webhotell, script, grafik, länkbyten, kodning av diverse saker mm. Vi borde jobba mer med att skapa intressant innehåll för då kommer besökarna i bokstavligen tusentals om man lyckas pricka rätt! Hennes blogg bevisar verkligen min teori för hon har verkligen "prickat rätt" när det gäller få fram innehåll som tilltalar en viss grupp eller typ av människor. |
http://youtube.com/watch?v=ei33BfiHbws
HAHAHAHAH, fan var det var längesedan jag skrattade så mycket |
dubbelpost
|
Det finns en hel del tung kompetens bakom den bloggen, så jag är inte förvånad över att de drar stora besökssiffror. Men clonix satte huvvet på spiken, gör man det intressant för besökaren så lönar det sig.
Jag blir iofs lite fundersam på "Det vore intressant att pröva", säger Konsumentverkets Mattias Grundström till City. Han understryker dock att han syftar på bloggar generellt, inte specifikt på "Blondinbella"." När en myndighetsperson säger "det vore intressant att pröva" så betyder det i mina ögon att de kan komma att lägga ner stora resurser på att pröva ärendet. |
Finns lite om vad som kan anses gälla här på SEO-foum inlägg 2 i tråden
|
Citat:
Jag vet inte om hon är så pantad som alla verkar tycka. Hon har ju onekligen lyckats med det många försöker med. Berömelse och rikedom. |
Citat:
Det handlar snarare att av någon anledning (bra eller dålig) få en massa publicitet och att någon senare bestämmer sig för att tjäna pengar på det. Det finns ju hur många exempel som helst på puckon som varit med i dokusåpor etc som har blivit programledare och annat för att de har knullat i TV etc. Vid detta tillfälle är de ofta kända nog att kunna börja tjäna pengar på sitt namn. Och här handlar det inte om att de behöver vara skickliga företagare - det regnar in erbjudanden från företag som vill tjäna pengar på dem (vilket naturligtvis ger pengar även till kändisen ifråga) och sen är allt bara i rullning. Någon nämnvärd kompetens behövs inte för att starta en sån här grej. Däremot ska det väl sägas att man på sikt säkerligen lär sig att bli en rätt duktig företagare. Blondinbella har uppenbarligen en rätt bra inblick i företagande, marknadsföring, produktplacering och hur man stärker ett varumärke. Men detta hade hon knappast någon större koll på från början. Paris Hilton tjänar också bra pengar på sina egna varumärken, sina små upptränden och att lira omkring och leka märkvärdig. Guuuuuhd så mycket hon har kämpat för att komma dit hon är. |
Visst är så loopy_ida. Hon lär som 18-åring sitta i en betald bostadsrätt i Stockholms innerstad. Fortfarande gå kvar på gymnasiet och lär inte ha några som helst problem för framtiden. Fortsätta plugga eller ta ett välavlönat arbete inom mode/media direkt.
Tycker en del skribenter fullkomligt stinker av avundsjuka. Jmfr hur trådarna brukar vara när en yngre kille lyckas. |
Jag tycker det är skitbra när unga personer lyckas. Hur skulle det skapas nya unga drivna entreprenörer om alla bara gnällde varje gång någon lyckades ;)
Jag tycker det är skitskönt när en ung blondin skriver om smink & sheit och får mer trafik än flera av våra portaler *asg* |
Det här känns typiskt webmasters.
Det spelar ingen roll vad man tjänar pengar bara man gör det, oavsett om man kopierar andras webbplatser och idéer, stjäl domännamn eller har en blogg där man leker brat, sålänge man tjänar stora pengar är man en bra företagare och förtjänar all respekt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det är i alla fall den känsla jag får från vissa webmasters jag träffar på, bland annat här. |
Skulle tippa på att mer eller mindre alla här på WN har minst en handfull fasta
sidor som vi besöker varje vecka för att det finns något bra eller roligt med sidan. Det är precis samma sak hon har fångat mångas intresse och tjänar tydligen riktigt fina pengar på det hela! Det snackas mycket om att hon "säljer ut sig" för att skriva snällt om produkter osv. Jaha? finns det någon här på forumet som inte skulle gripa chansen och göra likadant om det kom ett liknande erbjudande? Ta bara ett exempel som Professionella Counterstrikespelare. Min flickväns..brors bästa polare är "CS-proffs" och spelar över i princip hela världen han får/sponsras bland annat med flygbiljetter, spel, kläder, musmattor, sin dator, nätverkskort mm. och även en fast månadslön för att spela CS! Om något så är väl det att "sälja ut sig?" Skulle vara intressant att veta vem här på Wn som skulle tacka nej till ett liknande erbjudande... *Ring Ring * "Hej kalle det här e från Adobe vi skulle vilja sponsra dig med lite olika programvaror.. bland annat Photoshop, illustrator, Acrobat, osv" Vi hoppas självklart att vi får en lite positiv feedback från dig och kanske en adobelänk/logga i en liten hörna på några av dom fina sidor och designer som du har gjort! NEJ TACK JAG VILL INTE SÄLJA UT MIG! *Klick* ;) Get my point? |
Det intressanta med att hon blivit så stor är att bloggen inte har något som helst underhållningsvärde. Jag menar... Ta Alex Schulman t.ex han är ju åtminstone rolig för dem som gillar hans typ av humor. Och det finns fler bloggar som är helt vrickade eller idiotiska som faktiskt är underhållande.
Blondinbella är varken rolig eller intressant. Och jag kan inte påstå att jag tycker att hon lever ett intressant liv heller för den delen. Visserligen kan jag förstå att många besöker sidan bara för att skratta åt henne, men det borde inte räcka för att få så många besökare? :) Håller helt och hållet med totoo som han skriver i inlägget nedan. Citat:
Jag missunnar förövrigt inte henne denna berömmelse. Vad spelar det för roll för mig? Det finns pengar så att det räcker åt alla och jag skulle knappast byta med henne om jag fick :) Jag tycker mest att det är intressant att något så ointressant blivit så stort. |
Citat:
Men jag ogillar blondinbella. Passar inte som representant för moderaternas ungdomssektion. |
Håller med om att hon kan vara lite störande och inte heller en bra representant för det h on står för men att hon lyckats är bara att hurra för!
Har själv en 16årig son som har drivit/ driver olika projekt på nätet och det har gått väldigt bra för honom. |
Citat:
|
Han har drivit spelrelaterade sidor, bla xpr ez.org, gami ngzone.no och capo ocha.se är hans nuvaranda projekt. Utöver det bygger han på en affärsidé jag hjälpt han med.
|
Haha, jag som alltid undrade vad tjejer gör framför datorn... nu vet jag!
|
Citat:
|
Citat:
Ett tips först till kvarn gäller. Registrera antiblondinbella.se Sätt upp en blogg och börja blogga dagligen om blondinbella (negativt). Skriv en 30-40 välformulerade inlägg och starta en grupp på facebook. garanterat att aftonblaskan kommer att nappa :) |
Citat:
|
Citat:
Såg att den var ledig i förrigår <_< |
kanske en -suger.se-domän istället?
Fast det kanske kan bli lite fel i det här fallet eller så är det bara min sjuka hjärna :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
http://www.expressen.se/mode/1.1087690/man...llas-succeblogg
Tycker att det är lustigt att Aftonbladet vill framställa det som att det är en 17-åring som drar in miljoner när det i verkligheten är ett gäng med proffsreklamförsäljare. Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson