WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero problem? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27405)

pokerstjärna 2008-02-25 09:10

Citat:

Jag var inte dum mot Binero, jag ville bara att Spindel skulle tänka till. Spärrar han Binero så kommer han och kanske ännu fler inte få utskick nästa gång det är nått viktigt.
Okej ber om ursäkt för detta, förstod inte riktigt vad du menade, vi skyller på att jag är för trött, för det är jag <_< ;)

Citat:

Det är inte bara bloggen som behöver uppdateras, även kundservice behöver förstärkas. Jag mailade för 2 veckor sedan och väntar fortfarande på svar.
Ja det kan jag hålla med dig om, som max har det dock tagit 4 dagar för mig att få svar, men jag brukar ringa in om det är allvarligt eller bråttom, men sällan det blir det.

Spindel 2008-02-25 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Citat:

Originally posted by -Spindel@Feb 24 2008, 21:50
Citat:

nu är jag uppe i 9 mail

Gör som jag, anmäl det som spam i gmail.

Smart tänkt Nästa gång Binero skickar en faktura så kommer den oxå hamna i SPAM

Fakturorna skickas väl inte från [email protected]?

JonathanS 2008-02-25 10:22

Får verkligen beklaga att vårt nyhetsbrev fick spel. Vi har turats om att piska Anders pga detta. Han har dock lagt in en kontroll som innebär det i framtiden enbart ska skickas ett nyhetsbrev till varje e-postadress (oavsett hur många konton man har hos oss).

Spindel 2008-02-25 10:28

Citat:

Originally posted by JonathanS@Feb 25 2008, 10:22
Får verkligen beklaga att vårt nyhetsbrev fick spel. Vi har turats om att piska Anders pga detta. Han har dock lagt in en kontroll som innebär det i framtiden enbart ska skickas ett nyhetsbrev till varje e-postadress (oavsett hur många konton man har hos oss).

Hur säger man upp sin prenumeration på nyhetsbrev?

JonathanS 2008-02-25 11:50

Citat:

Originally posted by Spindel@Feb 25 2008, 10:28
I vårt kundcenter, under "Nyhetsbrev". Man kan även kontakta vår support om detta. Här framöver ska det givetvis vara möjligt att avregistrera sig genom nyhetsbrevet likaså.

Martin™ 2008-02-25 11:53

Citat:

Originally posted by qb1@Feb 25 2008, 01:19
Jag fick 3728 mail. Är det här en tävling?

Är du VIP eller? Jag fick bara 9 st.. jag tycker det är orättvist, alla ska ha lika många mail!

Kedi 2008-02-25 12:41

Hmmm ... tydligen fler som fick en massa nyhetsbrev från binero.

Själv fick jag åtta - nio stycken totalt och var nära att skriva ett email till Binero angående det men lät bli.

dlg 2008-02-25 13:10

jag fick 4!

thezaugg 2008-02-26 16:46

Det går inte att betala online så jag gick till loopia i stället. Skulle köpt för 2000 som nu går till loopa

Jag har bara haft problem med binero men har gett dem chans efter chans. Deras mail support är verkligen usel har ibland fått vänta upp till en vecka.

mothman 2008-02-26 19:43

Citat:

Originally posted by thezaugg@Feb 26 2008, 17:46
Deras mail support är verkligen usel har ibland fått vänta upp till en vecka.
Det är nästan lite tragiskt. Aleborg som var helt fantatiska på mailsupport förut. Hoppas det blir bättre nu när dom nyanställer supporttekniker.

KarlRoos 2008-02-26 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av Spindel

I vårt kundcenter, under Nyhetsbrev. Man kan även kontakta vår support om detta. Här framöver ska det givetvis vara möjligt att avregistrera sig genom nyhetsbrevet likaså.

Jonathan, det skulle vara interessant att få veta vad det är som har hänt :)
De flesta har fått 7-10 nyhetsbrev och någon fick över 3000!

MrMike 2008-02-26 21:42

Citat:

Originally posted by KarlRoos@Feb 26 2008, 21:42

Jonathan, det skulle vara interessant att få veta vad det är som har hänt
De flesta har fått 7-10 nyhetsbrev och någon fick över 3000

En vild gissning är att det hade något med de nya inställningarna ang hur många mail/timme man kan skicka.. ..3000+ var nog inte seriöst menat.

BarateaU 2008-02-26 22:47

Aaah funderade varför jag fick 14 stycken :P

htiawe 2008-02-27 00:28

Kanske ett mail per domän man har hostad?

pokerstjärna 2008-02-27 00:32

Citat:

Originally posted by htiawe@Feb 27 2008, 01:28
Då skulle det kännas väldigt onödigt om man då har domänerna på samma konto?

jonny 2008-02-27 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av htiawe

Då skulle det kännas väldigt onödigt om man då har domänerna på samma konto?

select DISTINCT kanske vore något :)

JonathanS 2008-02-27 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av KarlRoos
Jonathan, det skulle vara interessant att få veta vad det är som har hänt
De flesta har fått 7-10 nyhetsbrev och någon fick över 3000

Ja, de har vi förklarat i vår blogg: http://www.binero.se/blogg/

Att någon fick över 3 000 nyhetsbrev stämmer givetvis inte. Tro inte på allt du läser på Internet ;)

Citat:

Ursprungligen postat av thezaugg
Det går inte att betala online så jag gick till loopia i stället. Skulle köpt för 2000 som nu går till loopa
Jag har bara haft problem med binero men har gett dem chans efter chans. Deras mail support är verkligen usel har ibland fått vänta upp till en vecka.

Markus, du har haft 36 st ärenden hos oss och vad jag kan se så har du i praktiskt taget alla fall (jag har givetvis inte kontrollerat varje ärende) fått svar inom 24 timmar (och snabbare än så). Det verkar dock som att du har en e-postadress hos Yahoo och dessa kan inte alltid visa upp svaren från vårt supportsystem (Kayako) ordentligt. Du kan istället logga in i vårt supportsystem för att se våra svar.

Har även försökt ringa dig, dock utan svar. Fick tag i din bror och lämnade ett meddelande till honom likaså. Du får mer än gärna slå oss en signal om detta, vi finns på 020-24 08 00 (0771-24 08 00 om man ringer från mobil).

När det gäller länken för onlinebetalningar (som skickas ut via e-post) så har vi noterat att det är problem med den i vissa webbläsare (t ex Firefox). Felsökning pågår givetvis där. Man kan även hitta denna länk (som fungerar för alla) i vårt kundcenter, under "Mina fakturor".

jgabor 2008-02-27 14:04

Citat:

Tro inte på allt du läser på Internet ;)

VA?! Pratar du strunt om Herr Interwebz? Interweben är världens mest pålitliga källa för fakta och information! ;)

Citat:

Det verkar dock som att du har en e-postadress hos Yahoo och dessa kan inte alltid visa upp svaren från vårt supportsystem (Kayako) ordentligt. Du kan istället logga in i vårt supportsystem för att se våra svar.

Detta kan jag intyga. Vi använder också Kayako här, och har stött på trubbel med kunder som inte fått svar. I de allra flesta fallen har de haft en e-post adress från Yahoo, och i vissa fall Hotmail.

Adestro 2008-02-27 15:27

Nu krånglar mysql13.kontrollpanelen.se. Och jag kan inte heller skicka mail via bineros smtp server(fel 451)? Blir lack...

htiawe 2008-02-27 15:56

TRETTIOSEX ÄRENDEN!?
Jisses, då var det nog lika bra att han bytte leverantör, 2000:- täcker nog inte för det.

thezaugg 2008-02-28 16:25

Citat:

Markus, du har haft 36 st ärenden hos oss och vad jag kan se så har du i praktiskt taget alla fall (jag har givetvis inte kontrollerat varje ärende) fått svar inom 24 timmar (och snabbare än så). Det verkar dock som att du har en e-postadress hos Yahoo och dessa kan inte alltid visa upp svaren från vårt supportsystem (Kayako) ordentligt. Du kan istället logga in i vårt supportsystem för att se våra svar.

Har även försökt ringa dig, dock utan svar. Fick tag i din bror och lämnade ett meddelande till honom likaså. Du får mer än gärna slå oss en signal om detta, vi finns på 020-24 08 00 (0771-24 08 00 om man ringer från mobil).

När det gäller länken för onlinebetalningar (som skickas ut via e-post) så har vi noterat att det är problem med den i vissa webbläsare (t ex Firefox). Felsökning pågår givetvis där. Man kan även hitta denna länk (som fungerar för alla) i vårt kundcenter, under "Mina fakturor".

Jag hade inte behövt ha 36 ärenden om allt hade fungerat som det ska.

Inom 24h knappast men visst får man ett autosvar inom några sek men det är väl ingen supprt eller hur? Väntar fortfarande på svar ifrån dem i söndags. Men jag fick ju svar här i alla fall.

Ni kanske ska byta från Kayako om dem inte kan hantera en av världens mest använda mail tjänst.

mothman 2008-02-28 19:45

Jag fick ett samtal från Binero nyss .. En berusad person sjöng följande : Muuustaalainen Jannee Plommeeeroooos.....

Skojade .. Jag är full. Banna mig.

JonathanS 2008-02-28 22:37

Citat:

Jag hade inte behövt ha 36 ärenden om allt hade fungerat som det ska.
Inom 24h knappast men visst får man ett autosvar inom några sek men det är väl ingen supprt eller hur? Väntar fortfarande på svar ifrån dem i söndags. Men jag fick ju svar här i alla fall.

Antalet ärenden var egentligen irrelevant, i synnerhet med tanke på att du har varit kund hos oss väldigt länge. Det jag istället ville belysa var det faktum att du inte har behövt vänta upp till en vecka på svar från oss.

Vi ger snabba supportsvar men du har inte kunnat läsa dem pga en konflikt mellan Kayako och Yahoo. Detta resulterar i att de svar som vi (och andra som använder Kayako) har skickat dig inte visas upp ordentligt i din Yahoo-mail. Det var därför jag ringde dig (utan att få svar) och även ringde din bror (och lämnade meddelande om att du skulle ringa oss) samt att jag besvarade dig här på WN (och bad dig ringa oss).

Du har dock skickat oss ytterligare ett e-postsvar, från din Yahoo-adress, till vår Kayako. Det har likaså blivit besvarat, om än att du som sagt inte kommer kunna läsa det svaret via Yahoo. Du behöver logga in i Kayako för att läsa våra svar, det är vad vi vill ge dig instruktioner om över telefon.

Förövrigt så var det jag som stängde dina ärenden från i söndags (frågorna om varför du fått 14 st exemplar av vårt nyhetsbrev). Detta eftersom jag besvarade dina frågor här på WN, att det (vårt nyhetsbrevsutskick) redan har diskuterats i en annan tråd här samt att vi även har bloggat om det (nyhetsbrevet). Jag ska dock omedelbart öppna dessa stängda ärenden och besvara dig även där.

Citat:

Ni kanske ska byta från Kayako om dem inte kan hantera en av världens mest använda mail tjänst.

Ja, vi håller på att se över möjligheten att byta från ett av världens mest använda supportsystem i samband med övergången till vårt nya system. Till dess hoppas jag att Kayako eller Yahoo (är personligen inte medveten om vem som bär ansvaret för detta) kan lösa konflikten dem emellan.

robertsson 2008-02-29 04:54

Nu har jag mailat Binero med en fråga 2 gånger, 11 feb och 25 feb. Fortfarande inget svar, tydligen gäller inte svar inom 24h mig, så jag ställer frågan här i tråden.

Faktura: 34692

Jag beställde och betalade 3 domäner hos Binero, men på nått konstigt sätt misslyckades Binero regga dessa. Hur får jag tillbaka pengarna?

/Kund sedan 3 år, men inte så länge till

pokerstjärna 2008-02-29 05:34

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 29 2008, 05:54
Nu har jag mailat Binero med en fråga 2 gånger, 11 feb och 25 feb. Fortfarande inget svar, tydligen gäller inte svar inom 24h mig, så jag ställer frågan här i tråden.

Jag beställde och betalade 3 domäner hos Binero, men på nått konstigt sätt misslyckades Binero regga dessa. Hur får jag tillbaka pengarna?

Varför lyfter du inte bara på luren och pratar med dom?
Det brukar gå väldigt snabbt att komma fram.
Jag brukar ringa ner binero efter att det gått ett par dagar via mail och inget svar.
Visst låter supporten jämt deppig eller uttråkad, men man får svar snabbt iaf.
Men det klart alla kanske inte har tid att ringa dagtid. :(

robertsson 2008-02-29 09:08

Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen! Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar! Djävligt simpelt!

pokerstjärna 2008-03-02 08:50

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 29 2008, 10:08
Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen! Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar! Djävligt simpelt!
Jo förstår vad du menar, men nu är dom sega. :lol:
En sak jag kom på nu är att deras "direktbetalning" suger och jag har tidigare mailat dom ett par gånger om det.

När man ska göra en direktbetalning med kort så står det ofta att "betalningen gick inte igenom" eller att nåt fel har uppstått.
Endå så dras det av pengar från kortet, fixa problemet eller byt betaltjänst :angry:

mynameisfredrik 2008-03-02 10:16

Citat:

Sådana här ärende tar man via telefon, vad är det som är så svårt med det?
då får du svar direkt med, mindre viktiga ärende tar man via mail.

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Mar 2 2008, 09:50
Citat:

Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar Djävligt simpelt

Jo förstår vad du menar, men nu är dom sega.
En sak jag kom på nu är att deras direktbetalning suger och jag har tidigare mailat dom ett par gånger om det.
När man ska göra en direktbetalning med kort så står det ofta att betalningen gick inte igenom eller att nåt fel har uppstått.
Endå så dras det av pengar från kortet, fixa problemet eller byt betaltjänst

Om betalningen inte går igenom så drar dom inga pengar, jag tror mer att något annat har hänt här, jag har fått några gånger sådan text och då drog dom inga pengar.

//Fredrik J

pokerstjärna 2008-03-02 10:35

Citat:

Om betalningen inte går igenom så drar dom inga pengar, jag tror mer att något annat har hänt här, jag har fått några gånger sådan text och då drog dom inga pengar.
Hänt mig snart 9 gånger via tjänsten som Binero använder - Tellus.

mynameisfredrik 2008-03-02 10:52

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Mar 2 2008, 11:35
Citat:

Om inte binero har arbetat med betall tjänsten är jag väldigt skeptisk till att dom drar pengar när texten "betalningen gick inte igenom" kommer fram, detta har alldrig hänt mig som jag sa innan och jag har använt dom väldigt många gånger enda in i tiden dom hete aleborg. Dettar har tydligen hänt dig 9gånger vilket säger en hel del att man skall kontakta dom.

//Fredrik jönsson

pokerstjärna 2008-03-02 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Marknadsbanken
Citat:

Citat:

Om inte binero har arbetat med betall tjänsten är jag väldigt skeptisk till att dom drar pengar när texten "betalningen gick inte igenom" kommer fram, detta har alldrig hänt mig som jag sa innan och jag har använt dom väldigt många gånger enda in i tiden dom hete aleborg. Dettar har tydligen hänt dig 9gånger vilket säger en hel del att man skall kontakta dom.

//Fredrik jönsson

Och det är precis det jag har gjort.....
Jag har gjort över 30 inbetalningar till Binero och det har hänt cirka 9 gånger.

pokerstjärna 2008-03-05 17:21

Vonanka har legat nere nu snart i tre timmar, varken hemsidor eller mail fungerar.

xarph 2008-03-05 17:32

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Mar 5 2008, 18:21
Vonanka har legat nere nu snart i tre timmar, varken hemsidor eller mail fungerar.

Samma här, sämst...

Precis vid fel tillfälle också, som vanligt :)

rockforum 2008-03-05 17:34

Inte alls bra. Synd att det inte står med än att den bara har problem. Iofs har jag inte mailat än men dom har väl mkt att göra som det är.

pokerstjärna 2008-03-05 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av xarph
Citat:

Samma här, sämst...

Precis vid fel tillfälle också, som vanligt :)

Ja jag behöver komma åt min webmail :mellow: :(

rockforum: Dom har faktiskt uppdaterat driftinfo, ÄNTLIGEN! :D
https://www.binero.se/kundservice/hjalp/?_m..._m=news&_a=view

rockforum 2008-03-05 17:55

Hoppas det fixar sig snarast. Mina sidor behöver vara uppe idag.

pokerstjärna 2008-03-05 17:57

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 5 2008, 18:55
Hoppas det fixar sig snarast. Mina sidor behöver vara uppe idag.
jag kan inte lämna kåken om jag inte kommer åt min mail har väntat hur länge som helst fan börjar bli skitförbannad har viktiga mail som jag måste skriva ut som innehåller statistik.

Edit: Kan nämna att jag har en sida (som ej drar in pengar för tillfälligt men det är inte heller meningen från början men endå) som börjat få in över 5000 besökare per dag dom flesta från sökmotor och jag har bara haft den uppe i tre och en halv månad.
Förra månaden var Binero ren katastrof.
Jag har ringt till dom och påpekat det och jag tror att dom förstår, men jag vet inte varför det blir så mycket knas ute hos dem.
Fast det är billigt med deras webhotell och man får "mycket webhotell för pengarna" så betyder det inte att en server ska fungera 15tim och vara nere 9 timmar.

biokonsult 2008-03-05 18:11

jag måste säga att det är katastrof, jag har varit mycket tålmodig under några månader, inga av mina sidor har fungerat bra hos dom.

xarph 2008-03-05 18:16

Citat:

Originally posted by biokonsult@Mar 5 2008, 19:11
jag måste säga att det är katastrof, jag har varit mycket tålmodig under några månader, inga av mina sidor har fungerat bra hos dom.

Samma här, bytte till Loopia idag. Jag tror att vi har hamnat på "fel" server helt enkelt, VonAnka har ofta problem :(

rockforum 2008-03-05 18:24

Jag blir nog också tvungen att byta snart... Även fast jag är ny på Binero. Har inte råd att sidorna ligger nere nästan varje dag (om än lite)..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson