![]() |
Kjetil kanske e svår att få tag i såg att driftinfo.net dök igen så han är nog i hallen
|
edion: Om de inte har råd att ta backups varje dag så bör de inte lova sina kunder det. Grymt enkelt.
|
htiawe: du har rätt dock vill jag påpeka att om läser på ett stort antal webhotell som är billiga så säger detta daglig backup men det finns ingen rimlighet i detta med dom låga priserna. Man måste ta erbjudanden med en nypa salt och tänka efter hur man själv hade gjort om man varit företaget var hade pengarn statsats
|
Driftinfo.net kommer upp ikväll igen. Burken de kördes på vill inte leka mer när den sidan är igång. Av någon orsak.
Händer nog inte så mycket just nu heller. Man klarar sig med o ringa om de är så. Kanske är så tom att okwebhotel.se kan uppdateras om något pajjar. |
mikael med tanke på vad som skett blir man lite rädd när sidan som ska ge oss ifo går ner IGEN samt att andra sidor verkar ligga nere med bla min säger en polare iaf
|
Vad är din sida då? driftinfo.net har inte legat ngnsin i proinets miljöer så att den går ner beror ju inte oftast på proinet heller.
Pma mig så kan jag kika på din sajt. |
Citat:
|
mikael: Kommer ni att skriva något om det här på proinet.se så att kunder som inte är medlemmar i forum får veta?
edion: Jag har faktiskt aldrig tänkt att ett webbhotell inte skulle ha råd med backups. Jag har tagit det förgivet. Att man inte kan ha hur mycket disk som helst eller bandbredd som helst har jag tagit som en självklarhet men för mig har det alltid varit givet att webbhotellet räknat med varje kund och hur mycket disk de måste ha till backups. |
Mikael: Skriv inte att man kan ringa och få inloggning till web03, jag har gjort det 2 gånger idag och båda gångerna har jag fått svaret att det inte går, jag har lämnat telefonnummer och mejlat martin men ännu inget. Jag är ÅF och det ringer kunder hela tiden, jag behöver access till ÅF-kontrollpanelen av olika skäl.
Ni skulle spara mycket kommunikativ tid på att lägga ut kortfattad info på proinet eller driftinfo (som är nere nu). Ex: Vad som hänt. Vad är status på dataräddningen på originaldiskarna? Vad har hänt med de misstänkta? Polisanmälan? Har proinet någon advokat som hanterar frågan mm... |
Jag har då isåfall ingen aning om något jag försedde Kjetil med en dator imorse om han inte kan ta sig ut på internet vettetusan va han sysslar med.
Jag fattar att de ringer kunder. Att kjetil säger de inte går att byta lösenord beror på att vi har ett suportcase öppet hos Cpanel och de har inte vaknat ännu (usa folk). Caset beror på att när vi byter lösenord i cpanel så sätts lösenordet i passwordfiler men de fungerar inte. Men jag bad iofs kjetil byta lösenord oavsett. Så när problemet är löst så är de funkis. Jag ska ta o ringa grabbarna o se va som händer. |
Som vanligt så flödar det med information om vad som gäller och händer..
Jag tycker inte det är samma sak att säga "Oändligt med bandbredd och hårddiskutrymme" som att säga "Vi tar backup varje dag".. Det kallas dessutom falsk marknadsföring oavsett om det är bandbredd, hårddiskutrymme eller backuper. |
Är detta ett fall för Uppdrag granskning? :lol:
|
Citat:
|
Den här frågan har nog dykt upp ett antal 100 gånger men.... Går det att logga in på ftp:n om jag ligger på web02? Mitt gamla lösenord funkar inte längre.
|
krukaan läs tråden så vet du det går INTE att anvädna gammla uppgifter mer info i tråden
|
Citat:
|
Citat:
Läs i tråden, man ringer supporten. |
Jag jobbar normalt inte med proinet grejer..
Vi hade problem med att få igång en del saker på en dator i morse, då den körde vista och open vpn vill bara fungera på XP. Därav kom inte vi ingång så fort vi hade räknat med. Nu skall alla som har ringt, maila [email protected] fått ett nytt lösenord på SMS. Har man inte fått det, så föreslår att man maila mej på [email protected] så kommer jag att fixa ett nytt lösenord åt Er eller så kan man ringa 08 37 20 60 / 076 105 555 82 |
Kjette hälsa att ÅF panalen ( WHM ) skall fungera nu..
Ni som är ÅF kunder, ring eller mail. ( [email protected] ) |
Citat:
|
Nu börjar jag smått lessna på denna tråd.
ALLA, och då menar jag ALLA frågor som rör om det funkar, när det funkar, varför det inte funkar, varför det insta svaras på mail, hur man får sitt lösenord, när man får sitt lösenord, varför man inte för det. ALLT, ALLT ALLT ska tas med Proinet support. INTE på WN. WN är ett diskussionsforum, inte supportforum. Diskutera gärna händelsen, vad som felat, vad som kan göras bättre och er åsikt på saken, det är WN till för. (jag bjuder på stavfelen) Har ni åsikter om modereringen, klicka på den lilla länken "anmäl inlägg", inte i tråden. |
deciebel då proinet och OK själva väljer denan kontakt form bland annat är det svårt att ta det på annat sätt
|
ni komemr åt cpanel på följande vis (web01) http://aderss.domän:2082
|
Citat:
TUSEN TACK!! :D:D:D:D |
LÖsenordet man fick av ProInet via SMS, är det samma till FTP´n som man fick av dom?
|
Jag gick in i Cpanel med lösenordet och skapade ett nytt som även slog igenom för ftp'n.. Men det borde funka.. Dock kan det vara bäst att ändra till eget nytt med en gång.
M.v.h. Lammet |
Jag brukar köra via utforskaren men detta går inte utan kör via ett ftp program och då fungerar det kanoners
/ Lammet |
Citat:
okwebhotel.se fungerar fint. Där finns kontaktuppgifter. Där kan de lägga information om de inte kan få upp driftinfo.net. WN är inget supportforum och nu har jag städat i tråden. |
Det hade ju inte gjort något om dem kunde svara i telefon..
Jag har i alla fall inte fått något lösenord på sms :( |
Jag har ringt supporten som inte kunde svara på hur man kommer in på WHM. De bad mig ringa Kjette på hans mobil. Får inget svar där. Finns det någon annan åf här som kan berätta hur man kommer åt WHM?
Edit: Fixade stavfel i grabbens namn |
Citat:
|
Igår när jag loggade in i Cpanel fanns en länk till WHM. Går inte detta prova med www.dindomän.se/whm
/ Lammet Edit: eller så fick jag ett ipmummer av kjette (sitter på fel sälle för att kolla detta) |
Citat:
|
om inte webhotellen av någon anledning inte tagit bort det så funkar www.domän.com/cpanel och www.domän.com/whm
|
Citat:
|
Det kommer väl ta sin tid att få lösenorden så som sig bör. Jag ger inte upp hoppet, men men... Hoppet är det sista som överger människan heter det ju...
|
Den e rolig den här tråden, liksom en extratjänst åt Proinet och OK. WN: ni kanske kunde börja samarbeta med dom och hjälpa dem sätta upp en egen BB. :)
och NEJ mervinst mfl: WHM är dött, dom väntar på svar från Cpanel-supporten i USA. |
Citat:
Sådär en 500:- för varje supportfråga som svaras här i forumet =P |
Konstruktiv kritik till Mods!
Den här typen av trådar borde stoppas på ett mycket tidigare skede! (Håller helt med om att WN ska inte vara support för något företag) ------------ Konstruktiv kritik till Proinet! Ni agerade knappast smidigt eller effektivt i detta fall! Det är ju bokstavligen katastrofalt att ni mer eller mindre uppmanar folk att "ring kjette på hans mobil eller adda han på MSN" Ni är väl ett webhotell så vart ligger problemet med att få upp en sida med driftinfo? Hade ni haft en sida med det så hade vi sluppit ännu en 5 mil lång tråd om vad som funkar och när saker ev. ska börja fungera och diverse teorier/gissningar om vad som händer. Sätter en bra slant på att om ni lagt 1% av tiden kjette/proinet verkar ha snackat i telefon och förklarat för folk på MSN vad som händer och är på G så hade ni haft en väl uppdaterad sida någonstans med aktuell driftinfo. På tal om % ..... Grattis till den "Nya" loggan som skiljer sig HELA 1,5% från den som jag gjorde! ;) PS! hoppas att den som gjorde nya loggan fick betalt iallafall. DS! |
blivit blåst på jobb clonix? inte bra. gör något åt det ;).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson