WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

TradeDoubler 2007-12-20 11:42

http://hst.tradedoubler.com/file/19/...sherteamet.gif

nosnaj 2007-12-20 16:45

Skoj få gratis glass också, förutom det är en bit till närmsta affär hämta den :)
God jul!

Max 2007-12-21 14:33

Citat:

Originally posted by nosnaj@Dec 20 2007, 17:45
Skoj få gratis glass också, förutom det är en bit till närmsta affär hämta den
God jul

var det sms'et? jag fattade aldrig vad det var för något... :)

Frazze 2008-01-29 11:32

Ännu en dum TD-fråga.....

Via TD kan du ju köra en "sesam-sökruta". Om man skulle vilja koppla ihop den med någon produkt på sin sida och i någon form av Rubrik ex. skriva "Sök efter XXXX", är det tillåtet eller no no?

robertsson 2008-01-29 12:08

Sesam är desperata efter trafik så dom godkänner allt.

Frazze 2008-01-29 16:12

Okej, är det något jag behöver kolla med Sesam eller TD först eller är det bara att fläska på?

lunarmys 2008-02-05 16:41

Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")

Jag _antar_ att man inte får bjuda på keywords på AdWords (och liknande) som har med märket/företaget att göra, men.. hittar ingen information som förklarar exakt hur det ligger till.

Tre har stängd keywordpolicy. Betyder det att man får bjuda på "3 kontantkort", men man måste länka till sin egen sida som visar information om Tres kontantkort eller är inte det heller tillåtet?

Testade en sökning och hittade gratismobiler.se som visade upp en lista på kontantkort, Tre var ett av dem.

Har det brytit emot policyn? Eller betyder policyn något helt annat? Eller är det möjligt att dom har nån specialdeal? (deras länkar går via TD)

pokerstjärna 2008-02-06 02:56

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan Tele2 betalar in sina fakturor?
känns som jag har väntat i evigheter nu.

GratisBio 2008-02-11 08:07

Saxo Bank, betalar inte sina fakturor!

Fick ett samtal av TD om att Saxo Bank vägrar betala sina fakturor och det ska självklart drabba mig som publisher. Det handlar om totalt ca 40000 kr som inte kommer att betalas till mig så det är inte lite pengar det handlar om. Dock har TD sagt att de kanske kompenserar mig med de 40% som jag redan betalt våra medlemmar i form av poäng, så det är bättre än ingenting. Tycker ändå att det är lite dåligt att bli drabbad på det viset… : (

Är det någon annan här som fått samma besked gällande Saxo Bank?

Timofey 2008-02-19 18:59

Undrar vad "Compensation amount utebliven spårning" gäller för period på dagens utbetalning?

just-eat.se 2008-02-21 20:48

Hej alle sammen,

Jeg er VD for http://www.just-eat.se. Vi har netop lanceret vores portal i Sverige. På portalen kan man bestille mad Online i det meste af Sverige.

For 3 dage siden åbnede vi vores Tradedoubler program og har indtil nu fået 65 ansøgninger hvilket jeg syntes er rigtig bra.

Håber jeg via dette forum kan opfordre en masse webmastre til, at hente og tilmelde jer til Just-Eat programmet. Vi sælger mad Online i Danmark for mere end 300.000.000 kroner om året.

Jeg har netop opdaget dette forum, håber I vil hjælpe os godt igang i Sverige :-)

Morten Larsen

Timofey 2008-02-22 12:37

Några förändringar/framsteg i fallet P A F . S E ?

radioaktivitet 2008-02-22 13:20

Citat:

Originally posted by lunarmys@Feb 5 2008, 17:41
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")
Jag har också undrat och sökt efter detta utan att hitta någonting. I och med att förklaring saknas så tror jag att du kan tolka det ganska fritt.

Förmodligen handlar det om ett visst antal ord (men vilka vet man inte). Det finns dessutom en policy som talar om hur man får använda dessa ord (policyn går dock inte att finna). I detta fall är denna policy stängd. Det kan man exempelvis tolka som att policyn inte längre existerar - att den är borttagen alltså. Det skulle i så fall förklara varför den inte går att finna.

Inte ens google vet vad en http://www.google.se/search?q=%22st%C3%A4ngd+policy%22 innebär.

Tycker annars att det är vanligt att jag får mejl från TradeDoubler som är otydliga. Engelska blandas med svenska, och begrepp som TradeDoubler själva har hittat på saknar förklaring. Det är synd att det är så svårt för TradeDoubler att förmedla sina budskap...

fabian 2008-02-22 15:40

Vi fick en utbetalning från TD idag.

Citat:

Till: Organisationsnummer / Personnummer: 556713-5974
Lite längrener:
Citat:

Arbetsgivaravgift SEK -3 454,18
Skatt SEK -3 196,34
Sub total SEK -6 650,52

Sedan när drar man arbetsgivaravgift och skatt när man betalar ut till företag

lunarmys 2008-02-22 15:50

fabian, min gissning är att ditt konto inte är reggat som företagskonto, ie orgnr eller liknande saknas

märkte precis själv att det står "Då du registrerat dig som privatperson kommer A-skatt att dras från din utbetalning. Det är viktigt att de är korrekt ifyllda vid utbetalningstillfällen för att du ska kunna få betalt av TradeDoubler." under Utbetalningsinformation, bett dem ändra dock

TradeDoubler 2008-03-03 17:39

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Feb 22 2008, 13:37
Några förändringar/framsteg i fallet P A F . S E ?
Som vi har nämnt tidigare fick vi in PAFs affiliateprogram genom Moment Marketing som i sin tur inte har betalat TradeDoubler. Vi har lagt upp en avbetalningsplan där vi har fått in två mindre betalningar, då vi kommer att kompensera alla drabbade publishers samtidigt måste vi avvakta tills full betalning har erhållits.

Hälsningar
TradeDoubler

Timofey 2008-03-03 18:35

Bra att ni är lite öppna med frågan. Hur långt sträcker sig avbetalningsplanen (datum)?
Inte för att det handlar om några större eller betydande summor i mitt fall, med det är en principfråga om att de ska betala för annonseringen.

radioaktivitet 2008-03-05 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:

Ursprungligen postat av lunarmys
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")


Jag har också undrat och sökt efter detta utan att hitta någonting. I och med att förklaring saknas så tror jag att du kan tolka det ganska fritt.

Förmodligen handlar det om ett visst antal ord (men vilka vet man inte). Det finns dessutom en policy som talar om hur man får använda dessa ord (policyn går dock inte att finna). I detta fall är denna policy stängd. Det kan man exempelvis tolka som att policyn inte längre existerar - att den är borttagen alltså. Det skulle i så fall förklara varför den inte går att finna.

Inte ens google vet vad en http://www.google.se/search?q=%22st%C3%A4ngd+policy%22 innebär.

Tycker annars att det är vanligt att jag får mejl från TradeDoubler som är otydliga. Engelska blandas med svenska, och begrepp som TradeDoubler själva har hittat på saknar förklaring. Det är synd att det är så svårt för TradeDoubler att förmedla sina budskap...

Ännu ett obegripligt mejl

Citat:

Problem - DELL batch!

Vi har för tillfället problem att införa de filer som DELL skickar innehållande alla godkända sales i TradeDoublers system. På grund av detta syns inte statistiken för sålda enheter i spaceport sedan 28/2.

Vad är "DELL batch"? Vad är "spaceport"? Nån som vet?

jonny 2008-03-05 09:49

Citat:

Originally posted by radioaktivitet@Mar 5 2008, 10:13
Vad är DELL batch? Vad är spaceport? Nån som vet?

Jag tolkar Dell batch som att det handlar om en reltivt stor automatiskt generad lista från Dell på godkända försäljningar.

Spaceport kanske är en port till yttre rymden?

Saknar också förklaringar till vad en iSale eller iLead är för något. Har förmodat att det rör sig ome en besökare som återkommer senare och identifieras med en cookie.

TradeDoubler 2008-03-05 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:

Originally posted by -radioaktivitet@Feb 22 2008, 14:20
Citat:

Ursprungligen postat av lunarmys
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : *Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")


Jag har också undrat och sökt efter detta utan att hitta någonting. I och med att förklaring saknas så tror jag att du kan tolka det ganska fritt.

Förmodligen handlar det om ett visst antal ord (men vilka vet man inte). Det finns dessutom en policy som talar om hur man får använda dessa ord (policyn går dock inte att finna). I detta fall är denna policy stängd. Det kan man exempelvis tolka som att policyn inte längre existerar - att den är borttagen alltså. Det skulle i så fall förklara varför den inte går att finna.

Inte ens google vet vad en http://www.google.se/search?q=%22st%C3%A4ngd+policy%22 innebär.

Tycker annars att det är vanligt att jag får mejl från TradeDoubler som är otydliga. Engelska blandas med svenska, och begrepp som TradeDoubler själva har hittat på saknar förklaring. Det är synd att det är så svårt för TradeDoubler att förmedla sina budskap...


Ännu ett obegripligt mejl

Citat:

Problem - *DELL batch!

Vi har för tillfället problem att införa de filer som DELL skickar innehållande alla godkända sales i TradeDoublers system. *På grund av detta syns inte statistiken för sålda enheter i spaceport sedan 28/2.

Vad är "DELL batch"? Vad är "spaceport"? Nån som vet?

Vi ber om ursäkt om mailet var otydligt. ”DELL-batch” är en fil som innehåller all godkänd försäljning. Denna fil laddas in i våra system så att statistiken ska visas när ni loggar in på ert TradeDoubler konto. Namnet SpacePort användes felaktigt för ert log in hos TradeDoubler.

Hälsningar
TradeDoubler

TradeDoubler 2008-03-05 10:05

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Mar 3 2008, 19:35
Bra att ni är lite öppna med frågan. Hur långt sträcker sig avbetalningsplanen (datum)?
Inte för att det handlar om några större eller betydande summor i mitt fall, med det är en principfråga om att de ska betala för annonseringen.

Vår förhoppning är att detta ska komma in under året, vi gör vårt bästa lika så Moment Marketing för att få in dessa pengar så fort som möjligt.
Vi beklagar besväret och hoppas att ni har överseende.

Hälsningar
TradeDoubler

trig338 2008-03-12 20:45

Hej, Funderar lite på Tradedoubler som jag precis testar. Den annons som verkar funka bäst nu är Däckonline som säljer bildäck. Man får ju betalt per avslut. Men om man köper däck så är nog inte risken så stor att man gör det i samma session som efter att man klickat på bannern. Troligen bokmärker man sidan, kollar runt lite andra ställen och köper senare.

Men då går väl ingen provision till mig?

sioustis 2008-03-18 20:46

Citat:

Originally posted by trig338@Mar 12 2008, 20:45
Hej, Funderar lite på Tradedoubler som jag precis testar. Den annons som verkar funka bäst nu är Däckonline som säljer bildäck. Man får ju betalt per avslut. Men om man köper däck så är nog inte risken så stor att man gör det i samma session som efter att man klickat på bannern. Troligen bokmärker man sidan, kollar runt lite andra ställen och köper senare.
Men då går väl ingen provision till mig?

Hej! Det sparas en cookie i konsumentens dator som sparar att det är från dig personen kommer, och inom den perioden som den är bestämd att finnas t.ex 14 dagar så får du provision om ett avslut görs. (rätta mig om jag har fel, någon.)

sioustis 2008-03-18 20:47

Till Tradedoubler: Vore bra om man, när man sökt på program inom en kategori exempelvis Resor o äventyr, att man kunde välja snabbval "Ansök till alla program inom kategorin" eller liknande.. Kan spara mycket tid!

trig338 2008-03-18 22:15

Har testat Tradedoubler några dagar. Detta är väl inget vidare? (har försökt välja annonser som ska passa besökarna)

Annonsvisningar 28 870
Klick 53
Unika besökare 47
Leads 0
Sales 0
Commission SEK 0,00

Vill också gärna klaga lite på grafikelementen som verkar snickras ihop utan större kreativitet. Samma budskap i fiskpinnar som 980-banners - gäller även stora varumärken som ICA.

mindphaser 2008-03-31 14:22

Hej,

någon här som fått AdMatch's Image Ads att fungea?

Kedi 2008-03-31 15:52

AdMatch ... hmmm ... pallar inte att läsa informationen på engelska hade varit ännu bättre om det hade varit på svenska.

_Niclas_ 2008-04-01 14:52

Någon mer än jag som har problem med statistik på TD idag? Står 0 i de fleta kolumner men 2-3 klick. Kanske lite överbelastning i samband med det nya ad match?

Lundmark 2008-04-01 14:56

Citat:

Originally posted by _Niclas_@Apr 1 2008, 13:52
Någon mer än jag som har problem med statistik på TD idag? Står 0 i de fleta kolumner men 2-3 klick. Kanske lite överbelastning i samband med det nya ad match?
Samma här, bara några lead från tidig morgon. // Erik

b_andersson 2008-04-01 15:10

Om man kikar under "Last updated" så står det så här:

Event type Last updated
Unique visitors: 13h 31m
Impressions: 15h 6m
Lead & sale: 13h 31m
Clicks: 14h 6m

så det släpar efter en del.

//Björn

_Niclas_ 2008-04-01 15:52

Okej ... bra, så länge alla andra har samma så är det "lugnt". Bara att vänta in med andra ord.

Daniel S 2008-04-01 16:44

Skönt att höra att man inte är ensam.

stuckish 2008-04-02 08:25

Jag har samma problem oxå. Får väl hoppas dom räknar på "under huven".

_Niclas_ 2008-04-02 08:39

Lika segt i dag med va? Well, hoppas att TD-Crew kan lägga in en liten kommentar här på tråden bara för att berätta lite kort vad som händer just nu.

Lundmark 2008-04-02 08:57

Citat:

Originally posted by b_andersson@Apr 1 2008, 14:10
Om man kikar under "Last updated" så står det så här:

Event type Last updated
Unique visitors: 13h 31m
Impressions: 15h 6m
Lead & sale: 13h 31m
Clicks: 14h 6m

så det släpar efter en del.

//Björn

Var hittade du denna informationen?

MonstersInc 2008-04-02 09:02

Efter du ha skapat en rapport kan du sedan klicka på "Read more" uppe vid Last updated Då få man fram

Event type Last updated
Unique visitors: 1d 7h 22m
Impressions: 1d 8h 57m
Lead & sale: 1d 7h 22m
Clicks: 1d 7h 57m

_Niclas_ 2008-04-02 09:36

Du ser, den letade jag efter igår med. Tackar för den informationen om vart man hittade "Last updated".

TradeDoubler 2008-04-02 09:53

Våra tekniker jobbar på att lösa problemet med statistiken, fördröjningen påverkar inte spårningen och ingen ersättning går förlorad.

Vår förhoppning är att detta ska lösas under dagen, vi beklagar besväret och hoppas att ni har överseende.

Hälsningar
TradeDoubler

stuckish 2008-04-02 11:40

Vore det inte relevant att skriva nåt på siten?

scrdj 2008-04-02 15:24

"The problems we had with the delayed statistics has been resolved.

The database job that transfers traffic to the database from where our statistics are fetched is up and running. So the transactions are in a queue and the delay is decreasing, but we can’t tell you for sure when the statistics will be up to date. We apologize for the inconvenience this may cause."

Gäller detta bara admatch eller samtliga tjänster?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson