WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Crystone domänregistrering piskar JX snapback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23540)

Internet Sweden 2008-01-16 21:28

Citat:

Originally posted by domaintarzan@Jan 16 2008, 20:11
Rent skitsnack och bortförklaringar. Handelsbolaget är i allra högsta grad inbladat. De bekräftelser på betalningar jag gjort har kommit från ditt handelsbolag. Det allra första mailet jag fick från dig när jag blev kund kom från "JX Systems HB". Att du sedan MEDVETET inte skriver organisationsnummer varken på hemsidan och på dina "kvitton" gör inte saken bättre. JX är skyldig mig pengar, du har skött hela affären enormt dåligt, ingen kommunikation över huvudtaget. Jag har fått jaga dig och svaren har varit undvikande. Om det nu är något annat företag som har tagit över bryr jag mig inte så mycket om. Jag är bara intresserad av NÄR jag kommer får tillbaka mina pengar.
Decibel - Jag vet inte vad som är tidig eller sen kund för JX, men nog har "JX Systems HB" varit avsändare i mail rörande mail som rör snapregistreringen!
Screenshot från min inkorg. Jag har heller ingen uppfattning om vad som är stor eller liten kund eller vad ni prioriterar. Jag tycker trots allt att det kunde kommit lite "frivillig" information kring vad som hänt, status och planer.

Jag kan ha förståelse för att det dels känns kymigt och ta luften ur den bäste, när något som JX blivit drabbat av sker, men lite information skulle inte varit fel..

Jag hoppas att det löser sig till det bästa för dig/JX och att jag (och andra) slipper ringa och tjata..

Erik Stenman 2008-01-16 21:37

Man får inget förtroende direkt för detta företag...

Decibel 2008-01-16 21:49

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Jan 16 2008, 21:28
Decibel - Jag vet inte vad som är tidig eller sen kund för JX, men nog har "JX Systems HB" varit avsändare i mail rörande mail som rör snapregistreringen!
Screenshot från min inkorg. Jag har heller ingen uppfattning om vad som är stor eller liten kund eller vad ni prioriterar. Jag tycker trots allt att det kunde kommit lite "frivillig" information kring vad som hänt, status och planer.

Jag kan ha förståelse för att det dels känns kymigt och ta luften ur den bäste, när något som JX blivit drabbat av sker, men lite information skulle inte varit fel..

Jag hoppas att det löser sig till det bästa för dig/JX och att jag (och andra) slipper ringa och tjata..

Summa summarum så har pengarna betalats in till ett bolag, avtalet är gjort med samma bolag och det är i det kraven ska/har riktas mot. Precis som i vilket avtal som helst man ingår. Att det i detta fall kommer mail med fel header vet jag inte om det är grund nog för att avtalet helt plötsligt bytt bolag, om du förstår hur jag menar.

Och med detta lämnar jag denna tråd efter påtryckningar ifrån delägare i JX, och jag kan väl hålla med, WN är inte världens ände och det finns kunder på andra håll och fokuserar därav på att informera alla genom ett enda media istället.
Allraminst då JX Hosting - JX.se inte har något med detta att göra längre.

Kommer knåpa ihop ett infomail till kvarvarande kunder som väntar på betalning.

Lumax 2008-01-16 22:05

Jag har i alla fall fått mina 600kr återbetalade för några månader sedan, så jag är nöjd! ;)

Wojt 2008-01-18 19:48

Tack, nu har jag äntligen fått mina pengar och slapp anlita kronolle.

Lycka till!

domaintarzan 2008-01-18 20:26

Jag har också fått tillbaka mina pengar nu. Dock har jag ej fått ersättning för de kostnader jag hade för kronofogden men det har Håkan lovat att ordna också.

Henrik Larsson 2008-01-21 21:44

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 16 2008, 22:49
...och det infomailet har ännu inte nått mig.

b_andersson 2008-01-21 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel

...och det infomailet har ännu inte nått mig.

Eller mig, någon som har fått det?

Nicklas 2008-01-21 22:04

Inte mig heller!

Decibel 2008-01-21 22:28

Har inte skickats än.

Internet Sweden 2008-01-30 09:01

Väntar fortafarnde på information (och utbetalning)..

Henrik Larsson 2008-01-30 20:04

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Jan 30 2008, 10:01
Samma här. Borde inte det här kunna klassas som förskingring? Se brottsbalken 10 kap. § 1.

autosvar 2008-01-30 22:57

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden

Samma här. Borde inte det här kunna klassas som förskingring? Se brottsbalken 10 kap. § 1.

Någonstans litar jag på att Jx kommer att återbetala de pengar de är skyldiga mig (och som jag behöver väldigt akut sedan lite olyckliga händelser i slutet av föregående år).

autosvar 2008-02-12 10:25

Går det att få en uppdatering på status?

Internet Sweden 2008-02-12 10:30

Citat:

Originally posted by autosvar@Feb 12 2008, 11:25
Status Quo från mitt håll - dvs fortfarande INGEN information och INGEN återbetalning.

autosvar 2008-02-12 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av autosvar

Status Quo från mitt håll - dvs fortfarande INGEN information och INGEN återbetalning.

Jag vill inte göra någon juridisk sak så länge Jx avser att återbetala, men det vore lämpligt med information.

Ara 2008-02-12 17:20

man undrar ju inte vaför Jx säljer sitt Snapbacksystem. Det verkar ju inte ha funkat helt smärtfritt.

http://www.webmasternetwork.se/f26t26500.html

Emil_P 2008-02-12 17:26

Skulle vara kul att få lite status när det gäller utbetalningarna.

Internet Sweden 2008-02-12 17:32

Citat:

Originally posted by Ara@Feb 12 2008, 18:20
man undrar ju inte vaför Jx säljer sitt Snapbacksystem. Det verkar ju inte ha funkat helt smärtfritt.

http://www.webmasternetwork.se/f26t26500.html

Du! jag har lyckats med att snappa betydligt fler domäner genom att använda BAT-filer kombinerat med Windows egna "schemalagda aktiviteter" än JX snapsystem klarat av att plocka åt mig..

..vad nu det säger om systemet..

Jag börjar ärligt talat bli skittrött på att inte få pengarna utbetalade eller iaf information om status, så att jag vet ifall och vilka åtgärder som jag bör ta.
Det här kunde ha skötts betydligt bättre av vederbörande!

Henrik Larsson 2008-02-12 19:35

Citat:

Originally posted by Wojt@Jan 18 2008, 20:48
[...] och slapp anlita kronolle.

Det hjälper inte heller. De är duktiga på att hålla sig undan delgivningsmannen.

domaintarzan 2008-02-12 22:38

Som jag tidigare nämnt i denna tråd så har JX betalt tillbaks sin skuld till mig. Nu har jag också fått ersättning för de kostnader jag hade för kronofogden (300kr). Detta är första gången nånsin jag drar en sak så långt som till kronofogden men det hjälpte för mig och det kanske hjälper för er också.

autosvar 2008-02-13 00:44

Citat:

Originally posted by domaintarzan@Feb 12 2008, 23:38
Som jag tidigare nämnt i denna tråd så har JX betalt tillbaks sin skuld till mig. Nu har jag också fått ersättning för de kostnader jag hade för kronofogden (300kr). Detta är första gången nånsin jag drar en sak så långt som till kronofogden men det hjälpte för mig och det kanske hjälper för er också.
Ska det verkligen behövas? *suck*

autosvar 2008-02-29 02:33

Hej - finns det någon aktuell status?

Kruger 2008-02-29 18:25

nada =(

autosvar 2008-03-05 09:36

Jag fick för någon vecka sedan ett informationsbrev. Men i övrigt inget livstecken. Hade pengarna gällt ett företag hade väl varit lättare att ta, men eftersom det gäller privat beskattade pengar är det väldigt tufft just nu. Jag håller tummarna.

autosvar 2008-03-26 14:06

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 16 2008, 20:30
Kikade räkenskaperna lite snabbt. Av de 352.000 som fanns kvarstående i potten har (om man räknar med dagens betalningar) 301.400kr betalats ut.
Flertalet på WN som fått pengar finns här, det vore ju välgörande om dom lite smått kunde göra sig hörda, i syfte för att möjligen ge lite hopp till de som fortfarande väntar.

Hör gärna av er ni som fått pengar så vi som inte fått kan få lite hopp.

*ledsen*

Internet Sweden 2008-03-26 14:13

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 21 2008, 23:28
Har inte skickats än.
Vad jag känner till har det inte skickats något brev till drabbade kunder ännu, och jag har inte sett röken av mina pengar. Börjar faktiskt tycka att det är riktigt riktigt dåligt..

Emil_P 2008-03-26 14:57

Jag börjar verkligen tröttna, får väl skicka ärendet till kronofogden och be dom driva in det åt mig. Dom borde ju kunna åka förbi och göra en utmätning och plocka någon dator, en tv, mobiltelefon och kanske ett bord som dom sedan säljer, verkar vara det enda sätta för att få tillbaka sina pengar.

Henrik Larsson 2008-03-26 20:14

Citat:

Originally posted by Emil_P@Mar 26 2008, 15:57
Jag börjar verkligen tröttna, får väl skicka ärendet till kronofogden och be dom driva in det åt mig. Dom borde ju kunna åka förbi och göra en utmätning och plocka någon dator, en tv, mobiltelefon och kanske ett bord som dom sedan säljer, verkar vara det enda sätta för att få tillbaka sina pengar.
Det tog ca 4 månader innan min ansökan resulterade i ett utslag och ytterligare en (av många) betalningsanmärkningar. Såg av en händelse att NN gjort samma sak och att vi tillsammans står för 67% av det totala belopp som påstås vara kvar att återbetala. Dock finns det inget att utmäta enligt Kronofogden, men jag tycker inte det ska hindra en från att ansöka då det som sagt ger ett erkännande till skulden, en betalningsanmärkning och lagstadgad dröjsmålsränta.

Jag har inte fått något mer än informationsbrevet som efter lång väntan skickades ut, men det brevet gav ju inte så mycket mer än vad man kan läsa sig till i den här tråden.

autosvar 2008-04-28 23:58

Någon som fått pengar på sistone?

Internet Sweden 2008-04-29 00:00

Jag har fått en delbetalning.

Henrik Larsson 2008-04-29 08:53

Citat:

Originally posted by autosvar@Apr 28 2008, 23:58
Inte ett öre.

autosvar 2008-04-29 08:59

Citat:

Citat:

Inte ett öre.

Inte jag heller. Vilket jag desperat skulle behöva dessutom.

autosvar 2008-05-13 23:23

Citat:

Citat:

Originally posted by -Henrik Larsson@Apr 29 2008, 08:53
Citat:

Inte ett öre.

Inte jag heller. Vilket jag desperat skulle behöva dessutom.

Fortfarande inget. Någon som hört något?

Kruger 2008-05-13 23:50

Jag fick svar för nån månad sen att återkomma med bankuppgifter , vilket jag gjorde , inget har hänt sen dess...

Emil_P 2008-05-14 12:02

Vi får nog sälja våra fakturor/kreditfakturor till något MC-gäng ;)

autosvar 2008-05-14 16:32

Citat:

Originally posted by Emil_P@May 14 2008, 12:02
Vi får nog sälja våra fakturor/kreditfakturor till något MC-gäng
Det känns så oerhört tråkigt alltihopa. Men jag hoppas att det löser sig.

autosvar 2008-06-09 17:28

Ingen som har fått pengar på sistone?

n30 2008-06-10 08:31

Jag fick tillbaka min server efter 3 månader ca, dock vart det ej dom som skickade den utan det var en polare till mig som fick hämta den som bor i närheten av deras hall dom hyr in sig i.... När jag väl fick hem servern så såg jag att jag hade varken fått ström kablage eller mina rackskenor! Så nu får jag börja om från början med jaga dom för få tag på mina skenor. Trist som attan. jag hade bokad tid till imorron när jag skulle sätta servern i drift på ett annat företag, men detta kan jag ju fet glömma pga jx ej klarar göra något korrekt. Ska man behöva stämma/anmäla företaget för kunna få tillbaka sina egna saker?!

Internet Sweden 2008-06-10 10:32

Citat:

Originally posted by autosvar@Jun 9 2008, 17:28
Ingen som har fått pengar på sistone?
..intet nytt sedan aprils delbetalning..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson