WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   JX svarar inte på mail (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23136)

Gustav 2007-08-29 01:08

Citat:

Originally posted by grazzy@Aug 29 2007, 00:34
Uhm.. JX sålde av sina windows-kunder och har slutat sälja webbhotell. Är det verkligen så att ni behöver nån till att BERÄTTA för er varför ni inte får premium-behandling?

Köp en server hos dem så skall ni se att det blir andra bullar.

Så du anser att premiumbehandling är när man får svar på mail inom fyra månader :rolleyes:.

Allt jag begär är svar på mina mail och tillgång till mina filer så att jag kan flytta. Det är knappast för mycket begärt. Som tur är så är det bara småsidor som jag hostar på JX. Det förändrar dock inte saken.

grazzy 2007-08-29 01:43

Premiumbehandling för mig är en prompt med root och ssh-anslutning till servern. Sen vill jag helst att klåfingriga hostingoperatörer ger fan i mina grejer :)

jonny 2007-08-29 10:33

Jag fick svar rätt omgående från JX. Vi hade ett testkonto där av någon anledning. Trots att det var en uppsägning var de mycket tillmötesgående och trevliga. Det gick mycket smidigare än väntat.

Om sen mitt mail var undantaget som bekräftar regeln vet jag givetvis inte.

digi 2007-08-29 10:42

Jag har aldrig haft några problem med JX, har alltid svarat på tele och mail, t.o.m. när Håkan mumsat pizza på Texas (sundsvall) ;)

Det enda som strulat lite var väl flytten till TBA, då mina sidor låg nere i > 6 dagar vilket resulterade i en del mindre glada samtal från mina kunder. Visst, flytten gjorde mig inte så mkt, lite tråkigt att jag inte fick nån info om den bara =/

Men men, tummen upp iaf :)

Gustav 2007-08-29 15:27

Förmodligen svarar de väl på mail om felet är lätt åtgärdat. I annat fall är det enklare att radera mailet. Eller så är det som andra har sagt tidigare i denna tråd och att support bara ges om det anses lönsamt för JX. Om Decibel menar att så inte är fallet, så får han gärna bemöta min kritik och även ge svar på varför många mail aldrig besvaras.

Till er som försvarar JX, så kan jag säga att jag också gjorde det i ett antal trådar för lite knappt ett år sedan. Det ångrar jag bittert nu. Känns inte kul att ha rekommenderat JX till andra som nu också får genomlida denna dåliga behandling.

Observera att det inte är support i egentlig mening som jag är ute efter. Jag vill bara kunna komma åt min kontrollpanel så att jag kan få tillgång till mina filer. Det borde vara en självklarhet och inte ett krävande supportärende.

Wojt 2007-08-29 19:22

Citat:

Originally posted by grazzy@Aug 29 2007, 00:34
Uhm.. JX sålde av sina windows-kunder och har slutat sälja webbhotell. Är det verkligen så att ni behöver nån till att BERÄTTA för er varför ni inte får premium-behandling?
Köp en server hos dem så skall ni se att det blir andra bullar.

När de sålde webbhotell och jag hade konto där så fick jag precis samma behandling. Så det håller inte.

Fick byta leverantör för att de inte kunde installera SSL-certifikat på flera veckor och fixa andra diverse småfel med kontrollpanelen.

kers 2007-09-10 15:31

Hej

Information om Infracom abs förvärv av JX Linux Webbhotellkunder finns i bifogat PDF dokument.

- Vi hälsar er välkommen som kund hos Infracom AB

Med Vänliga hälsningar

hnn 2007-09-10 15:41

Att JX säljer kunder bevisar ännu en gång att dom tänker med plånboken istället för hjärnan....

Alpha 2007-09-10 17:02

Alltså.. det handlar ju om att InfraCom har köpt upp deras kunder. Så det är dem ni ska kontakta om ni behöver support antar jag?

Det skulle ni nog förstått om ni skulle ha läst PDF-dokumentet kunderna fick per mail.

Annars har ju JX nu premium hosting, som är mycket bättre med 24/7 telefonsupport.

Jag är iallafall personligen nöjd med JX.

mvh

Westman 2007-09-10 19:57

Citat:

Originally posted by hnn@Sep 10 2007, 15:41
Att JX säljer kunder bevisar ännu en gång att dom tänker med plånboken istället för hjärnan....
Jag tycker att det stämmer med deras uttalade mål att renodla sina tjänster och enbart syssla med serverhosting. Nu minns jag ju inte var jag läste det uttalandet (Håkans?) men jag är tämligen säker på att det har sagts av JX att de skulle koncentrera sig på servertjänster.

Gustav 2007-09-10 21:34

Citat:

Originally posted by Alper@Sep 10 2007, 17:02
Alltså.. det handlar ju om att InfraCom har köpt upp deras kunder. Så det är dem ni ska kontakta om ni behöver support antar jag?

Det skulle ni nog förstått om ni skulle ha läst PDF-dokumentet kunderna fick per mail.

Annars har ju JX nu premium hosting, som är mycket bättre med 24/7 telefonsupport.

Jag är iallafall personligen nöjd med JX.

mvh

Mailet om att alla linux-kunder flyttats till InfraCom gick ut idag. Det här hände alltså precis nu. Under den tiden som jag försökt kontakta JX så har jag varit kund där. Blanda alltså inte ihop gamla windows-kunder med linux-konton.

För mig var det här en mycket positiv nyhet. För min del så kan det inte bli sämre än det varit hos JX Hosting (jag har ju inte ens haft tillgång till mitt konto där).

Charlie 2007-09-14 22:32

Någon mer som har haft problem med sidor som är nere?
En av mina sidor hos JX (Linux) har varit nere sen i onsdags/torsdags.
Märkligt eftersom en annan är uppe.

Och inte ens kontrollpanalen fungerar. Lite panik eftersom ingen annan verkar ha kommenterat det på WN. Och nertiden är trots allt ganska lång.

Någon här med samma problem?

Thomas 2007-09-15 00:41

Citat:

Originally posted by Charlie@Sep 14 2007, 21:32
Någon här med samma problem?
Japp, hade några privatkonton där och ett av dom var nere fram tills i eftermiddags. Jag har mailat och fått det fixat. Det var nån av mina filer som blivit korrupt vi flytten :/ Håkan hjälpte till att fixa det och sa samtidigt att 3 andra kunder varit ute för samma sak. Kanske är du den femte av oss.

Captain Thailand 2007-09-28 09:08

Hej,

Jag kan inte påstå att jag är odelat positiv att "hänga ut" småföretagare på nätet, men nu tycker jag företaget har haft så lång tid på sig utan att något hänt. Dessutom är beloppet inte helt oväsentligt.

Jag har köpt domännamn av JX.se och dennes represtentant här på forumet, för drygt 10,000 kronor. Flera månader har gått utan att de kommit mig tillhanda. Bara en massa bortförklaringar.

Jag skrev om för några veckor sedan. Tråden raderades! Bla polisanmälan väntar om vi inte får pengarna tillbaka.

Captain Thailand 2007-09-28 18:40

Uppdatering:

Det verkar nu som pengarna skall betalas tillbaka. Heder i så fall! Tydligen ligger problemet med domänerna i att jag är utlandssvensk. Märkligt, men i så fall är det inte JX fel, även om jag gärna hade mottagit något mail till om saken ;-).

Är detta hela förklaringen och pengarna betalas tillbaka, så måste jag säga att jag är helnöjd och saken är ur världen.

Nicklas 2007-09-28 22:18

Vad fan är det med detta forum, börjar bli en del censur nu.

Decibel 2007-09-28 22:19

Citat:

Originally posted by Nicklas@Sep 28 2007, 21:18
Vad är det du inte förstår av att följa reglerna ?

Skicka PM om du vill ha förklaring, det ska absolut inte tas i denna tråd o förstöra den ännu mer.
Eller varför inte, starta en ny tråd i passande forumdel så får du de svar du undrar över. (Ang. modereringen)

Nicklas 2007-09-28 22:25

Vadör gömer du dig bakom admin och raderar inlägg som går emot jx?

Decibel 2007-09-28 22:28

Citat:

Originally posted by Nicklas@Sep 28 2007, 21:25
Du förstår fortfarande inte ?

Har du åsikter om modereringen, klicka på anmäl detta inlägg så slipper vi sådant yada-yada i tråden.
Vill du diskutera moderering, skapa ytterst gärna en tråd i t.ex. Allmänt eller off-topic där du kan ventilera dina synpunkter på moderering.

Se, nu har vi förvanskat 5-6 inlägg till med yada-yada, det räcker nu.

Mats 2007-09-28 22:42

Citat:

Citat:

Vad är det du inte förstår av att följa reglerna ?
Citat:

Lugn i klassen och låt inte tråden spåra ur!

Jag kan förstå Nicklas irritation som får sitt inlägg raderat, samtidigt som jag kan förstå Håkan som hela tiden får inta försvarställning.

Lördag kväll och ett par groggar kanske gör att jag poppar upp med en del yada-yada men låt oss vara vänner i stället... Love peace and understanding. :blink:

Kanske kommer på andra onda tankar och raderar hela WN när jag kommer hem inatt... :ph34r:
Näe, jag skall nog hålla mig borta från WN inatt.

// Mats

Spindel 2007-09-28 22:50

Jag säger det återigen; En moderator bör inte redigera trådar som rör hans egna företag. Jag tycker det är fel även om inläggen fullständigt bryter mot reglerna. Så låt istället en annan moderator avgöra om inlägget bryter mot reglerna.

Thomas 2007-09-28 23:21

Citat:

Originally posted by Spindel@Sep 28 2007, 21:50
En moderator bör inte redigera trådar som rör hans egna företag.
Håller med! Kanske borde vi kolla om vi kan få hjälp av nån/några moderatorer till. Jag skall fråga runt, är nån sugen så PM'a gärna mej. Kanske borde vi rent av ha en omröstning om vilka jag skall fråga för att minimera risken gällande tron om censurering. Det förekommer verkligen inte vad jag känner till.

Jag ser problemet och skall lösa det, det är mitt fel. Här är exempelvis ett klipp från moderatorforumet som jag missat.

Citat:

Senaste tiden känns det som jag är ensammen, nej, jag vet, många fler är aktiva också.
Resultatet blir att jag får moderera trådar som handlar om JX vilket jag helst vill slippa ö.h.t. och ger känsliga reaktioner tillbaka.

My bad, skall hitta en lösning.

Låser tråden, förutsättningarna verkar ändrade. Om någon har problem med Decibel, eller försäljningen av JX hotell-verksamhet till InfraCom. Tveka inte att starta en ny tråd, helst med en mer passande titel.

Här finns en tråd som är mer ontopic: http://www.webmasternetwork.se/f13t23817.html

O nej, jag har inga biz med JX sedan nåt år tillbaks förutom att jag är kund och var lika sur på att få påminnelser som alla.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson