WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Aleborg - 1000 konton skänkes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22337)

Sailor 2007-07-19 19:10

kanske därför jag bara har kladd med mina domäner hos dem. Ena minuten funkar det andra åker man ut, servern är precis nu åter igen nere och har varit i 20 minuter.

Sista tiden har allt gått fruktansvärt långsamt på servern jag ligger på, medlemmar blir utloggade, klickar två gånger när de ska maila mm vilket resulterar i att två mail skickas, två gästbokinlägg skickas mm för servern reagerar inte.

För en tid sedan kladdade sql-servern , de påstod att det var min applikation som var problemet , men efter veckor av mailande så upptäckte de att det var deras grejer som inte var som de skulle.

Jag har uppläggning av mp3 musik för artister, för en tid sedan på en söndag gick det inte att lägga upp några filer, satt halva söndagen och försökte fixa det. Ringde aleborg på måndagen , jodå de har mixtrat med någon fil så det slutade funka. Kula tt behöva be medlemmar om ursäkt hela tiden :(

Nu har webbservern varit nere i 50 minuter, efter att ha mailat samt ringt

Nu har webservern varit nere i 60 minuter

FunTrix 2007-07-19 19:17

Instämmer med de andra och tackar =)
Det kunde verkligen inte ha kommit lägligare då även jag var på jakt efter ett nytt webbhotell!

edit: När tror ni att ni har fixat så att man kan köra med både php och aspx under samma webbkonto?

gsoc 2007-07-19 19:32

Ett tack och bock till aleborg.

Innocast 2007-07-19 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Originally posted by -tech24@Jul 19 2007, 16:36
Citat:

Ursprungligen postat av 2cool4school
Vi kunder med företagspaket borde också få sin del av kakan

Jaha, så det gäller inte företagskunder? Det måste jag missat. Förklarar varför jag fick en faktura på ~300 kronor... Surt...

Nej, det 2cool4school menade var det att vi inte bara bjuder nya kunder på ett års gratis webbpaket utan att vi även dubblerar utrymmet i vårt Privatpaket. Vi har dock en massa trevliga saker på gång även för kunder med vårt Företagspaket, så oroa er inte för det.

Ett års gratis webbpaket gäller även Företagspaketet. Om man inte har en domän registrerad sedan tidigare så tillkommer det en avgift för registrering av ny domän.

Okej... Jag mailade iallafall supporten angående detta när jag fick fakturan och ifrågasatte detta :) Så vi får väl se, hehe :)

Grymt ska det bli iallafall för jag har hört mycket bra om Aleborg och har även haft kunder som haft dom som webbhotell. Dags att själv få utvärdera! :)

AndreasBlomquist 2007-07-19 20:06

Tackar för tipset. Det kom perfekt nu när man letade efter ny host för butiken!

Marcus 2007-07-19 21:02

Är det någon som vet om det går att använda deras webbhotell utan att behöva använda deras DNS-system? Verkar som de tvingar detta och i annat fall pekar de all trafik mot parkeringssida. Mycket irriterande.

Hoppas supporten är snabb iaf.....

Roosweb 2007-07-19 21:04

Beställde ett konto nu och väntar på mailbefräftelsen bara, underbart aleborg :)

autosvar 2007-07-19 21:32

Citat:

Originally posted by Marcus@Jul 19 2007, 21:02
Mycket irriterande. Hoppas supporten är snabb iaf.....

Jag skulle förstå din irritation bättre om du hade betalat 1 kr. Men när det är "gratis"?

se7en 2007-07-20 09:25

Citat:

Originally posted by Marcus@Jul 19 2007, 21:02
Är det någon som vet om det går att använda deras webbhotell utan att behöva använda deras DNS-system? Verkar som de tvingar detta och i annat fall pekar de all trafik mot parkeringssida. Mycket irriterande.

Servicen har varit kanonbra. Upplägget, dns ompekning av domän och allt blev löst under ett par timmar av deras supertrevliga support. Full pott hos mig iaf.

Roosweb 2007-07-20 12:09

Jag väntar bara på att mitt domän ska pekas om till aleborg, allt annat har fungerat klockrent, superbra.

Martin™ 2007-07-20 13:07

Jag passade också på att köpa ett konto och domän hos dem, men när jag skulle betala med mitt swedbank ekort så fick jag problem, finns någon som lyckats betala med ekort?

2cool4school 2007-07-20 13:26

Hade problem igår natt att betala med kort..

Adestro 2007-07-20 13:45

Hur är det med domänregistrering, får man själv full kontroll över domänen eller står den på Aleborg?

Marcus 2007-07-20 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av se7en
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus

Servicen har varit kanonbra. Upplägget, dns ompekning av domän och allt blev löst under ett par timmar av deras supertrevliga support. Full pott hos mig iaf.

Verkar som du haft tur då. Jag har väntat sedan igårkväll på svar och har fortfarande inte hört något. Kanske inte så konstigt att svarstiderna ökar i samband med det erbjudande de har iofs.

G.Lindqvist 2007-07-20 14:44

Jag får fortfarande upp att jag måste betala 1688 kr för ett företagskonto. Det fick jag även igår kväll när nyheten kom upp.

Någon som har liknande erfarenheten?

Såg att någon till hade fått det för ett privatkonto...

JonathanS 2007-07-20 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus
Verkar som du haft tur då. Jag har väntat sedan igårkväll på svar och har fortfarande inte hört något. Kanske inte så konstigt att svarstiderna ökar i samband med det erbjudande de har iofs.

Att ditt svar har dröjt beror på att ditt problem var lite delikat. Om jag inte har helt fel så är det löst nu, du kan förvänta dig ett svar inom kort.

Citat:

Ursprungligen postat av G.Lindqvist
Jag får fortfarande upp att jag måste betala 1688 kr för ett företagskonto. Det fick jag även igår kväll när nyheten kom upp.
Någon som har liknande erfarenheten?
Såg att någon till hade fått det för ett privatkonto...

Får du upp ett pris på sida 2/3? Det är ingen fara, gå vidare till nästa sida så kommer du se att rabatten räknas ut korrekt.

G.Lindqvist 2007-07-20 15:13

Citat:

Originally posted by JonathanS@Jul 20 2007, 14:54
Får du upp ett pris på sida 2/3? Det är ingen fara, gå vidare till nästa sida så kommer du se att rabatten räknas ut korrekt.
Ah, vad bra Jonathan. Tur att man får support direkt här på WN. ;)

ZkruW 2007-07-20 15:55

Nu har jag tecknat gratis webbhotell både åt mig själv och till mitt företag. :)

candlestick 2007-07-20 16:39

Ett privatpaket tecknat dådå...

Lyckades dock skicka beställningsformuläret utan domännamn och då strulade det ihop sig (Mitt eget fel iofs).

Men verkar lösa sig, supporten är supersnabb.

En fråga som är lite OT, har någon koll på var man kan kolla aleborgs upptid?

btng 2007-07-20 16:52

Tack Aleborg!

JonathanS 2007-07-20 16:55

Citat:

Originally posted by candlestick@Jul 20 2007, 16:39
En fråga som är lite OT, har någon koll på var man kan kolla aleborgs upptid?
Pingdom levererar statistik över detta (eller åtminstone aleborg.se). Finns likaså en banner om vår upptid här på WN.

candlestick 2007-07-20 17:15

Hur är det med MySQL databaser i gratiskontona? I mitt bekräftelsemail står det:

Citat:

Observera:
- MySQL ingår ej i Webbpaket Budget

Tyckte att det under privatpaketet på er sida stod att 5 MySql databaser ingick?
Men det kanske inte är det paketet som är gratisvarianten?

JonathanS 2007-07-20 17:26

Citat:

Originally posted by candlestick@Jul 20 2007, 17:15
Hur är det med MySQL databaser i gratiskontona?
Tack för upplysningen, det är tryckfelsnisse som har varit framme. Det ingår flera MySQL-databaser i våra webbpaket, Privatpaketet har 5 st databaser och Företagspaketet har 15 st databaser.

ZkruW 2007-07-20 19:01

Nu verkar iaf kontrollpanel-delen var nere. Tror det bara rör sig om majestix.

http://majestix.kontrollpanelen.se/ dvs.

Ingo 2007-07-20 21:44

Erbjudandet ser ut att finnas kvar på deras webbplats men någon gratis utrymme blir det dock inte i steg 2.

hagklint 2007-07-20 22:34

Citat:

Originally posted by Webm@ster@Jul 20 2007, 21:44
Erbjudandet ser ut att finnas kvar på deras webbplats men någon gratis utrymme blir det dock inte i steg 2.

Gå bara vidare så får du rabatten för erbjudandet ;)

smultronpuss 2007-07-20 23:28

Tusen tack Aleborg! :-)

senzei 2007-07-21 02:03

Gick fort och enkelt att beställa tycker jag..
förutom att när man betalat online med VISA och klickar på skicka så fick jag upp ett fönster där det står något med : "sidan du försökte hitta existerar inte" .. ngt sånt.
men allt gick igenom som det skulle iaf.

Dock såhär 2 dagar senare så är domänen jag beställde fortfarande ledig på marknaden..

aktieante 2007-07-21 09:56

Undrar bara var man ser sin tillfälliga adress.
Har inte pekat om domänen ännu.

Tobab 2007-07-21 10:28

Citat:

Originally posted by aktieante@Jul 21 2007, 08:56

Gå in på kundwebben så hittar du där "Alternativa WWW-adresser:"

aktieante 2007-07-21 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Ursprungligen postat av aktieante

Gå in på kundwebben så hittar du där "Alternativa WWW-adresser:"

Tackar!

svedlund.net 2007-07-21 11:37

Citat:

Nu verkar iaf kontrollpanel-delen var nere. Tror det bara rör sig om majestix.
mussepigg var också nere en stund igår. Men det är ju gratis så....

Ingo 2007-07-21 15:32

Man kommer inte vidare när man trycker på slutför när man iallafall väljer betalningsalternativ faktura via pdf.

gsoc 2007-07-21 16:40

Funkar fortfarande, du måste dock skriva personnummer i ååmmddxxxx, och den gav inget fel meddelande utan den markerar den bara, men det funkar fortfarande iallafall, en polare tog via pdf utan problem...

RickardP 2007-07-22 11:26

tack för tipset, som någon sa ett bra tillfälle att testa Aleborg.

Jag registrerade mig nu på morgonen utan några som helst problem. Men jag tog en redan registrerad domän så jag behövde ej betala något.

Johan_S 2007-07-22 14:12

Stort tack för tipset!
Spännande att prova på Aleborg. :)

Mvh
Johan

Weaver 2007-07-24 12:51

Detta fungerar ju inte alls. Registrerade mig för ett par dagar sedan. Fick inget bekräftelsemail. Mailade supporten igår men jag har fortfarande inte hört något från dem. Riktigt dåligt att supporten inte återkommer till en.

Marcus 2007-07-24 13:15

Citat:

Originally posted by Weaver@Jul 24 2007, 12:51
Detta fungerar ju inte alls. Registrerade mig för ett par dagar sedan. Fick inget bekräftelsemail. Mailade supporten igår men jag har fortfarande inte hört något från dem. Riktigt dåligt att supporten inte återkommer till en.
Jag tror inte du ska ha för höga förväntningar. Jag mailade supporten i torsdags, den 19/7 och har heller inte hört tillbaka.

JonathanS 2007-07-24 14:11

Citat:

Originally posted by Marcus@Jul 24 2007, 13:15
Jag tror inte du ska ha för höga förväntningar. Jag mailade supporten i torsdags, den 19/7 och har heller inte hört tillbaka.
Vi har faktiskt skickat svar till dig, men de svaren hade tydligen studsat pga felaktig konfiguration i den mottagande MTA:n. Har skickat en mer ingående förklaring till dig via PM.

Weaver 2007-07-24 15:46

Tack till JonathanS för hjälpen med att reda ut detta. Visade sig att det var jag som hade angett helt fel email adress. Så det var inte Aleborg som felade.

Tack till Aleborg för att vi får testa er gratis i ett år!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson