![]() |
Jag föreslår Invite only och om du bjuder in en oseriös så kan du själv (alltså personen som bjöd in personen) kan bli straffad för att han bjöd in en oseriös och får read only i kanske 3 månader, vilket borde leda till att endast finns seriösa medlemmar på forumet.
|
...eller inga alls....
|
Citat:
|
Ni kan göra som betatestningen av det community jag jobbar med - kör invite only -registreringar. Om någon tipsar in någon som beter sig illa så åker man på en varning, tre varningar så är man själv borta eller nåt sånt.
Jag har mycket goda erfarenheter av den modellen. |
oj, för att inte framstå som dagens analfabet (utan bara dagens tröttaste)
- jag missade att det var flera sidor i tråden. :) |
Nu blir det riktigt offtopic, men eftersom diskussionen redan är igång så fortsätter jag.
Ser att vissa vill ha en avgift för att bli medlem här på WN, och jag är faktiskt positiv! Jag tror först och främst att nivån kommer att höjas. Sen tycker jag INTE att det ska vara några fantasisummor, men 100-300kr/år skulle jag absolut kunna hosta upp, och då går jag ändå i skolan. Jag tycker att WN ger så pass mycket kunskap och hjälp. Sen kanske det skulle göra att vissa väljer att lämna sidan. Citerar Decibel; "Webmasternetwork är precis vad det låter, en samlingplats för profesionella aktörer som driver sajter eller företag inom webben." Jag tror att de som har intresse av WN har råd att betala en förhållandevis liten avgift. Detta är ju bara ett av många alternativ för att få ett seriösare WN... |
jag är lite anti avgifter på forum och så.. men jag ställer mig positiv till det jag med.. iaf lite :D
|
Då är följdfrågan, till vem skall pengarna gå och vad skall göras för dem?
Jag skulle endast tänka mig betala för WN om jag var SÄKER på att 100% av pengarna gick till Rädda Barnen eller liknande. |
Pengarna kan gå till en fet träff istället. Då hostar jag gärna upp en tusing eller två =)
Alkohol m.m. för en mille vore nice.. |
Citat:
Skänker du alla dina intäkter från webben till rädda barnen? |
Jag har en känsla av att det finns tillräckliga intäkter från annonsering för att betala de direkta kostnaderna (server och hosting av den).
Modereringen sker ju till största delen av frivilliga medlemmar. |
Jag tror att ett forum som kostar pengar motverkar sitt syfte.
Det kommer alltid att finnas olika nivåer på kunskapen hos medlemmarna. En avgift kommer bara att skrämma i väg nya seriösa medlemmar. |
Citat:
|
Kanske att man måste vara vip-användare för att få starta en ny tråd i "förmedling av jobb och tjänster" och i "köp & sälj"?
|
när man tänkt efter en stund så kommer inte vip, medlemsavgift eller annan begränsning att fungera
det kommer stoppa alla som kommer hit för att sälja sin hemsida (en del säljer faktiskt riktigt fina sidor) eller som söker webutvecklare etc Jag tror på det jag skrev först: Fler moderatorer |
Jag tror på Robert Lind i Kramfors. ;)
(De som vet var det kommer ifrån och är yngre än 30 ska ha cred) |
Jag tycker inte det här är något stort problem alls.
|
Citat:
|
Jag är lite kluven till att ta ut avgifter på ett forum, men under köp & sälj samt förmedling av jobb och tjänster kanske man kunde ta ut en tjuga.
Det kostar ju lite att annonsera på tex blocket också, om man då får sälja sin hemsida eller något annat för x antal tusen så vad är problemet med att ha betalat tex 20:- för detta? Tror att detta trots en låg summa gör att man tänker sig för innan man postar en massa onödiga inlägg. Pengarna som trillar in av detta (om det skulle bli några) tycker jag att admins och moderatorer använder till en trevlig fest. Edit: När jag tänker efter så skapar en betallösning en massa merarbete och administration så frågan är om det är värt det när allt bygger på frivilligt arbete. |
Våra admins är lite halvaktiva (en del) dessutom..
Här är några av dom som är mindre aktiva (och ungefärlig tid sedan dom skrev sist)
sen var det 2-3st som inte skrivit på en månad men det är väl rätt ok ändå så.. 4 av 18 moderatorer är inte aktiva speciellt mycket, och vi är ganska många användare på det här forumet (över 6k och det växer hela tiden) |
Behövs fler moderatorer verkar det som, man har märkt en viss brist dem senaste två månaderna.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fixade dock detdär med webbsida :) (Inte sett inställningarna sen registreringen ju!) |
Varför inte införa anonyma moderatorer i så fall? Då kan de ha kvar sina gamla konton och samtidigt moderera anonymt... ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Men om man inte känner någon så kan man ju inte bli inbjuden, jag känner exempelvis ingen. Tvivlar på att alla andra gjorde det när de blev medlemmar heller. Annars tycker jag att det är en bra idé, fast bara om jag bli inbjuden då. ;)
|
Jag håller med Tez!
Kan det kanske vara värt att öppna ett sådant sub-forum här på WN på prov? Eller är det en helt annan part som ska dra igång något sådant tro? Och kanske ska denna tråden flyttas till off-topic eller allmänt :) |
Det finns ju redan WN VIP såvitt jag förstår... Antar att detta inte skulle skilja sig så mycket från "de utvalda mästrarna av webben 2.0". Och vi som inte är medlemmar i WN VIP lär ju inte bli inbjudna till någon motsvarighet heller. ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson