![]() |
Citat:
|
Citat:
Att vi just bara tillåter företag att bli affiliates beror på just utbetalningen med moms osv. Vi är i nuläget för små för att kunna betala de avgifter som finns för att tillåta privatpersoner att bli affiliates i Comclick. Därför måste vi ha ett faktureringsnummer men det är fortfarande så att du får pengarna inbetalda på ditt bankgiro eller plusgiro eller t.o.m. bankkontonummer. |
Citat:
|
Varför skapar ni inte en faktura själva, i affiliatens namn=
|
Citat:
|
hnn
Citat:
alltinggratis Citat:
Jag kan inte tillägga något mer eftersom jag inte vet hur tradedoubler och affiliator löser det. Någon annan som har svar på den frågan kanske? :) |
Citat:
|
Men det går givetvis att lösa på annat sätt än att kräva en faktura. På ett internationellt bolag kan man tycka att det borde finnas någon som kan svenska regler för redovisning. Det finns alternativ som blir enklare både för oss och för er, så varför inte använda dem?
|
Citat:
|
Citat:
Med tanke på att det säkerligen kommer ske förändringar i framtiden för Comclick Sverige så kan det här med betalningen kanske vara en av dessa. Men i nuläget finns inte den möjligheten för oss. :) |
Välkommen in i värmen :)
Det skall bli roligt att se vilka nivåer som kan nås på CPC marknaden. Vi levererar 20k klick i bulknätverket (osålt utrymme) per månad så för vår del är det vitkigaste att priserna är konstant höga och relevanta mot målgruppen. Jag skulle också vilja veta lite mer om vilka målgrupper det är som ComClick är starka inom. Hur många kampanjer körs samtidigt? |
hoxon
Citat:
Fast självklart förstår jag intresset av att nagelfara nya produkter/tjänster och ställa frågor. Dessutom nyfikenhet är en dygd tycker jag. I Comclick är vi just nu starka inom dels guider av olika slag (resor, konsument, , familj och barn, spel, fordon, nöje med mera. Just nu inledningsvis har vi "bara" kring 15 stycken kampanjer, varav alla inte går på alla affiliatesajterna då vi försöker nischa in dem. När Comclick växer ännu mer kommer vi göra en stramare uppdelning av nätverket; både för annonsörer samt för våra affiliates för att på så vis bättre kunna matcha målgrupperna. |
Fabian
Citat:
Och gällande statistiken, som flera stycken av våra affiliates har haft synpunkter på, så kommer det snart bara att visas annonsintäkter netto för er siteägare . Istället för att som tidigare visa både brutto och netto. |
För oss som driver flerspråkiga siter, kan vi ha samma svenska KAM eller måste vi gå individuellt till alla internationella sidor?
|
Palmik
Citat:
Iofs är det en idé att se om det kan förändras över "gränserna" så att säga. Tack för tipset. Trevlig helg. ;) |
Hur skapar man en officiell tråd på Webmasternetwork för sitt affiliateprogram?
Är det någon moderator som gör det? Hur godkänns man? Vad för kriterier finns det? Hjälp en vilsen forum-nybörjare. |
Hej
Ni får gärna rätt mig om jag har fel, men är det inte enligt svensk lag obligatoriskt att på fakturan man skickar att man måste ange VAT-nummer samt texten ”Innehar F-Skattebevis” om man är ett företag? Annars måste företaget som ska betala fakturan betala arbetsgivaravgift. Denna information saknas på nuvarande fakturor som genereras av ert system. Sen har jag en fundering kring bankgiro, jag förstår inte hur jag ska kunna fylla i den informationen? Jag får bara upp rutor där jag ska fylla i bankkontouppgifter. Jag är nöjd med Comclick men jag skulle vara ännu mer nöjdare om statistiken skulle presenteras bättre samt att annonserna passar mer min målgrupp. Jag hoppas att ni får in annonser som passar mer min målgrupp. Just nu har jag en låg klickfrekvens på annonser från er. Måste även kommentera det många klagar på, fakturanummer. Jag tycker att det är bra att man anger fakturanummer, då kan man hålla en bättre ordning på det i bokföringen :) |
Citat:
|
Samma här, blev att plocka bort dem från en del sidor och kompensera med Affiliator och AdSense.
|
Tips på att öka klickraten i Comclick.
För att kunna öka klickraten kan man t.ex. använda det format som har högst klickrate i Comclick såsom t.ex. 468x60, 980x120 alternativt 250x360. Ett annat alternativ är att vänta en månad för att se vilka kampanjer som har högst klickrate och därefter inaktivera de andra. Med hjälp av House Ads kan ni på de annonsplatserna även lägga in andra konkurrenters annonser så att när ni inte har några kampanjer som passar er målgrupp i Comclick använder ni er helt enkelt av er andra aktörers annonser på annonsplatsen. |
Hur ser det ut för er på marknaden? Väntas ni få in fler annonsörer? Ser liksom 8-12 st annonsörer hos er idag..... Vilket är lite klent med tanke på Affiliator, Double, Zanox, mfl. utbud...
|
Våra annonsörer är i antal uppe i tjugo stycken.
Vi ger mer per klick generellt sett och eftersom Comclick kan användas som en extra annonseringsmöjlighet fyller det ett av sina syften. Det är helt okej att använda andra annonsnätverk för att komplettera med Comclicks. Eftersom vårt annonsnätverk byggs upp vartefter måste det finnas en balans mellan annonsörer och webbsidor. |
Citat:
Mer annonsörer, fler webbsidor... Så är det generellt. |
Naturligtvis. Men också fler webbsidor fler annonsörer. :)
|
Citat:
När sker översättningen egentligen? Finns fortf. en del franska i systemet: Annonsplatser (TOUS_AFFICHER) Annonsplatser (CACHER_INACTIF) Och som jag diskuterat med dig tidigare i e-post så gärna lite mer beskrivande text. |
|
Sett att det dyker upp reklambanners för Comclick då och då på mina sidor, man kan inte stänga av dessa vad jag kan se, och hur mycket betalar ni per klick för dessa.
Tycker det borde vara något man själv väljer att slå på. |
Citat:
Gällande den beskrivande texten så kommer det att förändras när den nya webbsidan är klar för Comclick. Jag vågar inte längre säga ett datum eftersom de första datumen har passerats. Det ligger hos det tekniska utvecklingsteamet i Frankrike. |
Citat:
|
Citat:
För att undvika att det sker så föreslår jag att ni skapar en House Ad där ni lägger in antingen någon av våra konkurrenters annonser alternativt lägger in era egna annonser. |
Ett förtydligande gällande statistik över intjänade pengar eftersom jag fick en fråga idag gällande det.
Statistiken som visas på första sidan när ni loggar in i Comclick gäller för innevarande månad. Om ni klickar på länken Betalning ser ni vad ni har tjänat in totalt under de gångna månaderna. |
Citat:
|
Citat:
Det vore bra om man kunde få en direkt överblick över ens intjänade pengar när man loggat in. Då slipper man klicka sig vidare. NU lär du med 99.999999% sannolikhet svara: "Komma i nästa version" |
Mattis
Citat:
Testa att lägga till en House Ad med andra annonser, och om du vill ha hjälp med att skapa dessa mejla oss på [email protected] så hjälper vi gärna till. |
Jonas
Citat:
Du ser direkt hur mycket pengar du har tjänat för innevarande månad, men för övriga månader tillbaka får du gå till informationen under betalning som ligger på startsidan. |
Citat:
Det kan hända att jag har för få sidvisningar för att er algoritm skall få tid att samla på sig historik. Ca. 70k-90k annonsvisningar / dag. Efter jag hade optimerat ökade CTR:en med 300%, när det sker slutar ni att visa de annonserna som det står skall visas till 1/7. Om det kommer för många klick / visningar är det bättre ni stänger av de kampanjerna eller byter datum för när de skall sluta visas. Om det står att en kampanj sträcker sig till ett visst datum förväntar iallafall jag mig att den annonsen kommer visas till och med det datumet. Annars får ni ha en annan modell med hur många visningar/klick som finns att tillgå eller liknande som räknas ned. |
Citat:
Inte hur mycket man har fått nuvarande månad. |
Jonas
Citat:
|
Citat:
|
Tillåter Comclick visning av annonser på "interstitial" (mellansidor)?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson