![]() |
Citat:
|
PeterHA, tråkigt om vi inte har svarat dig, och jag kan bara be om ursäkt och lovar att vi ska se över våra rutiner. Som jag nämt i tidigare inlägg så har vi haft en del problem med vår mail och min kollega Björn håller även på att se över hela vårt mailsystem i och med att antispam-filtret inte fungerar 100% och vårt autosvar verkar ha ett helt eget liv. Om det är någon som vet ett bra supportsystem så får ni gärna tipsa oss.
Vi får nästan sedan i måndags så har vi fått över 34000 spam, och detta är ett stort problem för oss. I och med den stora volymen så blir det omöjligt att gå igenom de mail som fastnar i spamfiltret för att se om dom hamnat där av misstag. Men PeterHA, pm:a gärna över din e-postadress så ska jag undersöka vart ditt mail tagit vägen. Citat:
|
Dax o byta system... kanske ett online baserat kontakt formulär istället för emails och annat.
|
Citat:
Jag blev uppringd av Emil en gång när utbetalningen skulle göras och det var strul med kontonumret, så servicen upplever jag inte att det är något fel på. |
Att förlita sig 100% på mail är tyvärr ingen bra idé, tråkigt att du inte fått svar, vi jobbar på att förbättra både auktionsplattformen och supporten, just nu konfigurerar jag en ny server för nya versionen av MissD, och vi kommer förmodligen införa ProPanelSystems Prosupport för att snabba och framförallt följa upp supportmailen.
Tragiskt att mailen inte verkar ha nått oss, men är det viktigt och du inte får svar inom rimlig tid så var inte rädd att ring telenumret som står på kontaktsidan. Det går åt otroligt mycket tid till att jaga folk vid ägarbyte för att få dom att skriva på/skicka blanketter osv, även dessa rutiner arbetar vi med för att automatisera. |
Citat:
Att dom inte skulle kommit fram tror jag inte på, för att det gäller inte bara ett mail utan fler. 28 sept, men fick inget svar!? 13 okt, inget svar!? 13 okt igen, inget svar!? Man kan också läsa här i tråden att många andra inte heller fått svar på sina mail, en har väntat sen i somras. Jonas, såg att missdomain var inne och läste tråden: Skapad: Oct 16 2006, 23:15 Citat:
hjälpa till, det är mycket dålig stil! Hoppas det nya system som ska införas hjälper till att folk i framtiden får svar .... Men det är människan bakom som måste anstränga sig med att svara, annars hjälper inga nya system. För mig har missdomain iaf bevisat att man inte bryr sig om kunderna, bara pengarna! (Valde "hetast nu" på en domän och fick räkning via mail, betalade den 8 dagen, fick ett mail om att jag ej betalt, mailade tillbaka att det hade jag gjort, fick svar tbx om att det stämde ... då funkade missdomains mail)! Beträffande att ringa så är det inget alt för mig då jag reser mycket och bor utomlands. Dessutom skriver missdomain detta i sina mail "Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor eller funderingar!" Då anser jag det ok att maila samt att man ska ha svar tbx. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Måste säga att även om de strulat lite med kontaktfunktionen så är det bra att telefonnummer finns så att man kan lösa det på andra sätt. Kanske att ni borde ta bort kontaktformulärer tills att ni har en helt fungerande lösning. Hänvisa folk till telefon/skype i stället så länge så uppstår inga missförstånd.
Måste även säga att jag tycker det är väldigt kul och inspirerande att se att en webbentreprenör från Uppsala lyckas så bra som Emil gjort. |
Citat:
Citat:
|
PeterHA, du måste ta dig i kragen och inse att mail inte är det mest tillförlitligaste sätt att kommunicera. Även jag har mailat MissDomain via webbformuläret samt rakt av och inte fått svar, försökt igen och då har det kommit fram.
Att du inte kan ringa är ingen ursäkt, du vågar helt enkelt inte men du kan smutskasta på ett forum som en "keyboard warrior". Ladda ner Skype eller ett samtal från utomlands på 10 min tror jag nog att du har råd med? |
Citat:
Du skriver ju själv att du inte ville kommentera innan du pratat med din kollega! Ringa per telefon eller skype jämställer jag med att ringa, så är det inget alternativ för mig, som jag skrev. |
Citat:
Mail är tillförlitligt och är dessutom jämställt med brev enligt en dom i rätten. Har mailat under många år, sköter alla mina kontakter via mail. Och under den tiden har det aldrig varit några problem med mail, mina mail har kommit fram och jag har fått svar tillbaka, varje gång. Jag smutskastar inte utan jag talar om fakta! Är inte ensam om att inte fått svar på mail från missdomain. Tror du att det är fel på oss alla och att missdomain sköter sina kunder på ett bra sätt? |
Vilka problem du har?
Varför fortsätta gnälla, skicka ett pm och red ut det med missdomain. |
PeterHA, får du 34.000 spammail? Försök filtrera bort det så kan du snacka sen. Mail är inte tillförlitligt för fem öre. Isf skulle det väl inte vara några problem eller hur?
Sluta gnäll och red ut problemet som föregående säger istället. |
Jag använde MissDomain nyligen och det tog tid, vilket berodde på köparen. Vid kontakt gick det snabbt och smidigt. Sedan kan man ju inte klaga om det finns ett flertal sätt att nå de på, speciellt när det finns telefon och Skype! Ringde Emil ockå en gång för att snabbare få svar och det gick bra. Telefonen fungerade :)
|
Måste iförsig säga att spam aldrig ska vara en ursäkt för seriösa företag. Det är upp till företaget att det fungerar, inte kunden. Om man nu driver ett internetbaserat företag så bör ju dessa kanaler fungera klanderlöst. Visst finns ett telefonnummer att ringa .. men det ska vara ett alternativ, inte ett måste.
Men men, det är ju min åsikt. Det flesta här verkar gärna backa upp MissDomain, och det gör jag gärna själv också då jag personligen inte haft några problem tidigare, men i det här fallet kan jag inte annat förstå irritationen från Peters sida. Men jag tycker nog man ska dämpa ner "smutskastningen" så här officiellt och lösa det tillsammans nu när man fått kontakt. |
Citat:
Citat:
Dom får väl göra något åt det isf... Det är ingen som gnäller, bara bemöter det som missdomain m fl skriver inlägg om. Citat:
och bör då också svara på dessa. Citat:
missdomain svarar inte på sina kunders mail och ger inte den service man som kund kan kräva. |
Klart att det är smutskastning eller kanske man skall säga lathet, då det förmodligen är lättare att klaga för dig istället för att lyfta på luren och ringa. Det är ju du som fyllt denna tråd till 60% istället för att ringa ett samtal. Du verkar i alla fall vara väldigt effektiv eller väldigt snål med telefonkostnader.
|
Citat:
Dessutom har man det sagts skriftligt och kan hänvisa till det om det skulle behövas. Via telefon så har man inget kvar efter ha lagt på luren, man kan ha blivit lovad vad som helst, men inget bevis på vad som sagts. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
[QUOTE=PeterHA,Oct 20 2006, 15:42]
Citat:
|
Citat:
Tack för att du rekommenderar mig vad jag skall göra, men det har jag redan bestämt själv. |
Är du ett sånt där berömt "troll" PeterHA???
|
Läste ungefär till sida 3 och orkade sedan inte läsa dessa
pissiga inlägg utav trådskaparen. Har du inga vettiga manners än att idiotförklara och ha dig? Inte räcker det med att du klagar på missdomain, nej. Alla som tycker missdomain är bra = idiot. Inte vågar du heller lyfta på luren för att din moral säger: Nej, jag mailar bara. Jag ska fan ha mitt svar :( Tror nog jag ska bomba skit på wn medlemmarna ist :( (Man kan ringa och be dem följa upp mail, info) Hoppas du fick din hjälp och hamna i någon "we hata these kunder" :) |
Citat:
Citat:
Att alla inte har samma åsikt är bra, diskussionerna skulle annars bli så ensidiga och helt onödiga. |
Yes. För det finns ingen skillnad på elakt och gott.
Inte heller när man paserat gränserna, precis som du och jag. :) Trevlig fantasi du lever i |
Citat:
|
Citat:
1. Hur bevisar du att ditt meddelande kommit fram? 2. Hur bevisar du att ditt meddelande lästs? 3. Hur bevisar du att ditt meddelande lästs av rätt person? Jämställt med brev var väl då köpare och säljare i samförstånd diskuterat vi epost hur det skulle gåtill. Lite annan situation än detta. Att du _aldrig_ haft strul med epost är bara att gratulera. Jag har svårt att tro det men säger du så så får man väl tro dig. Personligen så tror jag du får bättre gehör om du försöker få till en dialog med MissDomain istället för att skälla till ingen nytta i ett forum. |
Det är ganska låg nivå på kritiken av MissDomain här som tyder på oförstånd och naivitet, självklart kan man inte jämställa mail med brev eller telefonsamtal i praktiken oavsett vad domstolen säger. Måste man ha tag i Emil / företaget så finns det som han själv säger flera alternativ...., klarar man inte av annat än mail så är man antingen envis bortom rim och reson eller dummaren än en brödrost.
|
Alla får självklart uttrycka sina åsikter, men i och med att denna tråd börjar spåra ur så föreslår jag att någon moderator stänger den. Jag kan också bekräfta att jag fått PM får PeterHA, så vi kan nu äntligen reda ut det här.
|
Citat:
|
Citat:
hyresärende gjorde beslut om att mail räknas som vanligt brev. Det angavs också en tid för när det skulle nått mottagaren etc. Det angavs också att det alltså räcker för en hyresvärd/hyresgäst att maila en uppsägning. I det fallet gällde det en person från skåne som hyrde en lokal och blev uppsagd av värden, personen sa att den mail värden mailat, använde han inte då han var i stockholm, men detta godkände inte domstolen utan dömde till värdens fördel. Skall leta reda på mer info om detta och återkomma med det inom kort. Ang hur man vet att någon läst ett mail, att det lästs, att det lästs av rätt person: När jag mailar tex dig så får jag ett meddelande från mailerdaemon att mailet ej kunnat levereras, om jag inte får det så förutsätter jag att det kommit fram- levererats. Om du läser det eller ej kan jag inte bevisa, bara att det är skickat. (men det är ju upp till dig att läsa dina mail). Om det läst av dig, har jag mailat dig och du ger andra tillgång till din mail så dom kan läsa dina mail, är det också upp till dig. |
Citat:
Citat:
Möjligen är en del medlemmars kommentarer obefogade, löjliga, och även onödiga då dom borde läsa tråden och inte bara upprepa vad som sagt tidigare. Nu fortsätter diskussionen i den tråd jag startade: om 34000 spam är ett giltigt skäl att inte svara kunder på deras mail. om man ska ringa eller mail. om det är smutskastning eller fakta i diskussionen. om att mail är likställt med brev av svensk domstol. med flera frågor, inlägg och diskussioner.... |
Citat:
*bara en tanke* |
Låser på begäran från missdomain, saken utagerad och ev. spinn-off prylar får ni starta egna trådar om.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson