![]() |
Bump. Fick just en saltad faktura till från MyPay för augusti trots att jag inte fick nån för juli och kontot är uppsagt.
|
Själv har jag inte fått någon ny faktura ännu. Håller tummarna att det inte heller kommer någon.
|
Någon annan som har fått en felaktig faktura från dom?
|
Kan meddela att jag skickade tillbaka fakturan via email + en "jag tänker inte betala / ej beställt"-msg. Jonatan ringde upp och förklarade att de delvis hade felfakturerat mig (3000 istället för ~400) och delvis att de hade gjort fel eftersom jag redan har avbeställt tjänsten muntligt en gång. De har skickat en motfaktura på detta belopp.
Anledningen till att de fortsatte fakturera mig var för att jag inte själv gått in och avbokat "tjänsterna" (dvs varje kod man kan skicka till deras sms-nummer) - något jag trodde skedde automatiskt när man säger "säger ni upp mitt konto nu?" och de svarar "ja". I senaste samtalet frågade jag återigen Jonatan om de tänkte stänga mitt konto åt mig nu, varpå han svarar ja. Idag loggade jag in för att verifiera detta.. tror ni tjänsterna är borta? Nej. Hade det inte varit för detta strul hade jag tänkt lämna det här ämnet, men eftersom MyPay gång på gång bevisar sin inkompetens har jag lite svårt för att låta det vila. |
Citat:
Har läst vad ni kommer göra här, och kommer heller därför ALDRIG betala för en tjänst som var gratis från början. |
Fick dock fakturan struken när jag påpekade att jag aldrig använt deras tjänst samt att jag inte tänkte betala.. ;)
|
Jag fick också en faktura från dom erfersom jag hade registrerat för att kolla vad det var för något för ca ett år sedan. Mailade tillbaka igår kväll och fick ett samtal från dem idag. Fakturan blev krediterad utan att jag behövde tjafsa.
Det tycker jag är bra service. Skall tillägga att jag aldrig använde tjänsten så det kanske var därför det var så lätt. |
Jonathan (?) från MyPay ringde idag, och frågade om mina tjänster skulle avslutas. Han lovade att jag skulle bli borttagen från kundregistret. Jag bad dem iofs att göra detta redan förra gången, men OK. Fick iaf ingen faktura.
(Jag fick tidigare en faktura som senare krediterades.) |
Dessa nissar fortsätter tydligen att skicka bluff-fakturor. Fick själv en faktura förra veckan och mailade dem angående att jag förväntar mig att fakturan makuleras då jag aldrig använt deras tjänst. Har fortfarande inte fått något svar.
Det är mycket tydligt att jag varken godkänt några kostnader och betalningsvillkor samt heller inte angivit några faktura-uppgifter då de till synes tagit detta direkt från folkbokföringsregistret. Är det någon som tidigare gått vidare med detta gällande polisanmälan samt kontakt med Svensk Handel alt. Konsumentverket? |
Jag inte gjort något åt det förutom att ta kontakt med dom. Det löste sig för min del efter 1:a telesamtalet.
|
Citat:
Kom slutligen fram till en fakturahandläggare som heter Kerstin. Hon kunde dock inte hjälpa mig att makulera fakturan eftersom hon inte har befogenhet att göra det. Ombad mig istället att skicka email igen till både Jonathan och henne för behandling vilket jag nu alltså gjort för andra gången. Eftersom jag har för avsikt att göra en polisanmälan om detta inte löser sig snarast så är det av intresse att höra om någon tidigare har ett diarienummer som man då också kan referera till vid polisanmälan. |
MyPay är tydligen i behov av 2 miljoner
https://www.mypay.se/InvestInfo.aspx kanske någon intresserad skulle anmäla sig till informationsmötena idag ? |
Jag har ett starkt minne av att Mypay hade en emission på några miljoner för ca 12-18 månader sedan. Och strax innan dess hade vi ju en skribent här på WN från Mypay som lämnade WN hastigt efter ett känsloladdat avskedsbrev efter att han blivit blåst av Mypay...
|
Citat:
MyPay AB Teckningsperiod: 15 juni - 12 augusti 2005 Emissionsbelopp: 1,5 Mkr. //Björn |
Tänkte bara uppdatera tråden om att jag nu slutligen kommit i kontakt med Jonathan som ringde tillbaka till mig idag efter att jag sökt honom åter igen via Ekonomi-avdelningen. Min faktura är krediterad/makulerad.
|
Hej alla!
Har också fått en sådan faktura för några månader sedan. Jag skickade direkt ett mail och skrev att jag inte har gått med på dessa vilkor och att jag ville bli borttagen från tjänsten. En ny faktura kom, ingen komentar... ingenting. Jag skickade då ett mail till en person på mypay där jag berättade att jag bestred fakturan och inte kommer att betala denna. Efter detta har jag inte hört något. Ett mycket tveksamt företag! |
Citat:
Konsumentverket hjälpte till att bestrida fakturan (hur den skulle utformas, det var tydligen väldigt viktigt att ange ett datum då man senast önskar svar i ärendet) och berättade om hur det rent praktiskt går till när fakturan bestrids. Det gick aldrig så långt då Jonathan (MyPay) ringde mig och makulerade fakturan 2 minuter innan bestridandet skulle skickas iväg. |
De är omöjliga![B] Ikväll fick jag en faktura till. Denna gången för oktober 2006. Fakturan innan var för augusti 2006. September har de inte skickat något för.
(Jag har aldrig använt tjänsterna.) Den förra fakturan var på 1493. Nu är den på 499. Jag har inte ändrat något under tiden, förutom att be de att ta bort mig som kund. Helt. Deras ekonomichef (eller något) Jonathan ringde mig till och med nyligen för att bekräfta att jag ville bli borttagen som kund. De är hopplösa. Nu får man ägna tid åt att bestrida denna faktura också. Det känns som att det är dags att göra en polisanmälan. Har någon annan gjort det i detta ärende? |
Det var jag som skrev det avskedsbrevet.. och nejdå.. jag har aldrig lämnat WN
Fortf. ett av sveriges bästa forum Kände dock att - då min epost "spammas" av olycksdrabbade kunder hos MyPay - jag måste be er att inte kontakta mig angående det företaget. Jag har inget med dom att göra - alls.. Jag ångrar att jag ens började göra affärer med dom Jag minns avtalet med Robertsson - jag var en av dom som pratade med han i telefon.. jag var dock inte kvar när saker ändrades. Jag blev utfryst och avstängd från företaget då jag började kontrollera saker Ett citat ur min mail: "För ett par dagar sedan blev jag uppmärksammad om att vi stod som kund i deras senaste emissions prospekt. Det är direkt bedrägeri och jag är säker på att om man kollade upp de andra "kunderna", så hade man säkert fått samma resultat." Men igen - ingen idé att kontakta mig angående MyPay - och även om dom annulerar era fakturor, anmäl dom - hur många tror ni inte orkar bestrida de här fakturorna utan betalar för att slippa anmärkningar? Lycka till, hoppas era bekymmer med MyPay löser sig |
Citat:
Jag har aldrig gjort en polisanmälan förut (förutom när bilen blev kvaddad, men det är en helt annan sak) och är nog lite "rädd" att MyPay ska "jävlas" (pengar styr för det mesta). Trots att jag är 100% säker på att jag har rätt. Jag får invänta måndagen. |
Jag tycker ni skall polisanmäla dem. Det verkar vara ett en-mans företag - läs Jonathan. Det var vårt företag som de tagit med som kund i sitt emissions prospekt. Det är olagligt. Det står också i prospektet att företaget har fakturerat för över 600,000 kr som skall uppfattas av läsaren som kommande inkomst. Är fakturorna felaktiga, vilket ju verkar troligt när man läser den här tråden, så är det direkt bedrägeri. Man kan göra polisanmälan på https://polisanmalan.nu/indexp.html. Mitt tips är att ni kopierar hela den här tråden som bevis. Själv skall jag ta reda på hur många andra av de "kunder" de har i prospektet är korrekta, innan jag lämnar in polisanmälan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson