![]() |
Det är Mikael (Conix) som stavar så fasligt dåligt.
Skall se om jag kan plocka fram lite av den mailkommunikation vi haft det senaste året. Mikael kommer från USA, och hans pappa är kompis med världens bästa advokat. Mikael planerar att öppna en egen server-hall för tusentals kunder, i något berg i norrland, men senast vi kollade låg han på en server hos PRQ (I samma rack som oss, han flyttade dit en vecka efter att vi flyttat dit). Kan ju också nämna att företaget Dyvlaworks, Dywlaworks eller Dylwaworks (han kan inte riktigt bestämma sig) finns inte. Vårat juridiska ombud har även varit i kontakt med honom på telefon, men han verkar ha svårare att kommunicera i tal än han har i skrift (och det är EXTREMT svårt för honom). Vi var även i kontakt med hans föräldrar, och då förstod vi vart han ärvt sin stora sociala talang. |
Låter ju som att polisanmälan/domstolsvägen är det enda raka. Tyvärr.
|
Kan ni inte få PRQ att slänga ut honom då? Maila abuse ..
|
Det finns som man brukar säga folk till allt om jag inte minns helt fel.
Internet och datorer är nog egentligen inte bra för barn i för tidig ålder, dom bara sitter där och slänger ur sig det ena efter det andra med dålig stavning till oväntat stor förvåning. Men vafan sitter man bakom en skärm och kan gömma sig så får man väl skryta lite extra eller? Ingen kan ju bevisa det förhoppningsvis? :P Han verkar ju onekligen som en rolig kille om jag får säga min åsikt, ifall någon har något emot den så ringer jag min rika pappas dyra advokat, förstått? Mvh, Viper |
Garvar så jag grinar här, har ni kollat igenom sidan?? Seriöst så det förslår, stavningen på sidan är minst lika bra som "annas"
|
Conix: phpportalen.net/profile.php?mode=viewprofile&u=3798
Inte nog med att grabben har den mest massakrerade svenskan jag någonsin läst, men hans projekt hade inte existerat utan de halvplagierade layouterna och de ständiga krav på hjälp han kommer med var och varannan dag. På nästan 3 år och 2800+ inlägg så borde man väl komma över nybörjarproblemen? |
Kan väl komma med ett finger här..
[spirre@legolas ~]$ ping www.fangelset.nu PING www.fangelset.nu (80.244.76.104): 56 data bytes 64 bytes from 80.244.76.104: icmp_seq=0 ttl=55 time=13.654 ms --- www.fangelset.nu ping statistics --- 1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 13.654/13.654/13.654/0.000 ms [spirre@legolas ~]$ host 80.244.76.104 104.76.244.80.in-addr.arpa domain name pointer 76-104.prisma.t3.se. Han ska enligt utsago ha egna 100mbit från t3 nu. Och det va jag som hostade han innan han fick foten. |
Skickade en fråga vad dom använde sig av för Servrar på deras webhotell.
Citat:
|
En tråd som räddat min dag, vem behöver serierna från morgontidningen?
PS: Säljare med hotmail-adresser inger respekt |
Webbhotell med obegränsad Brandbred inger ännu mer respekt
|
Citat:
|
Citat:
|
Hahaha,,, han verkar ju åtminstonde få saker gjorda och tjänar säkert en del pengar, eller va tror ni? haha....
|
Citat:
|
Kan någon översätta mailet till svenska?
|
Gratissidan.org
Vi är kanske bland av svergies bästa ställen där man kan häta få gratistips till din egen webplats! Samt så samlar vi i hop nätes alla hetaste gratistips! kan nån klargöra vad "häta få" innebär.. :) |
Citat:
Han menar, där man kan få heta tips. Dyslexi så det sjunger om det. |
Bara tragisk läsning, får ungarna inte bättre utbildning? :) Aja, man fick sig ett ordentligt skratt iaf :)
|
Citat:
|
Dyslektiker kan läsa annars skulle de inte vara dyslektiker utan analfabeter därför är jag säker på att även dyslektiker kan använda F7 i Word.
EDIT: Att man inte rättstavar i ett forum är väl normalt men på ett företags webbsidor kräver jag en nära på perfekt svenska. Alla kan missa men alla kan också använda F7 som sagt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jo, då är han nog avstängd ^^. 500 000 000. |
Fick ett vackert mail ifrån DWM här om dagen,
tyckte väl att det var någon tråd som handlade om detta :-) Citat:
|
Citat:
|
|
Länkar med nofollow markeras som röda i min webbläsare. Reagerade på att allt var rött på hans sidor.
<meta name="robots" content="index,nofollow"> Verkar inte som att han vill bli hittad via sökmotorerna i alla fall... |
Citat:
|
Jovisst hittad vill han bli, men inte att de sidor han länkar till skall bli hittade (eller snarare att länkarna på hans sida inte skall räknas i sökmotorerna, därav nofollow)
|
Citat:
|
Tja står det nofollow på den sidan din banner finns är värdet av den länken något begränsad. Fast visst någon kanske klickar på den.
|
Hjälpa istället för att stjälpa? Eller är syftet att hänga ut, göra narr av och fördöma?
|
utan tvekan att de är för att fördömma, killen har ingen moral
|
Citat:
ljuger sig blå??? Vari ligger moralen i det?? <_< |
Citat:
|
Citat:
Men tycker man det är ok att ett länkbyte går till så att den ena parten gör vad han vad kan för att hindra sökmotorerna att tar till sig länken, så visst... (Lite diskussion om vilket värde nofollow egentligen har som begränsning finns, men syftet att lägga dit det är ju helt klart) |
Och numera finns han på wn, dock utan att demmentera några som helst upgifter om stöld ? Känner sig möjligtvis skyldig?
Den vackra svenskan kommer dock in igen ;) http://www.webmasternetwork.se/profil5538.html |
Denna stackars människa har ju inte ens ett företag... Han är reggad som privatperson på affiliator :)
|
Är det lagligt att säga att man har ett företag bara sådär?
|
Har också haft problem med honom då han via smsnetwork betalat folk med smskrediter för att de skall signa upp på olika affiliate-erbjudanden. Det har tagit en hel del tid att sortera upp alla skräpleads vi har fått till Barnmarknaden.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson