![]() |
http://www.prq.se är uppe igen för er som inte sett det.
Citat:
|
Citat:
|
Ja, det är ju helt otroligt. Det är som att misstänka knark i en av bilarna i tullen, men beslagta alla bilar som kommer in genom gränsen över dagen!
|
Citat:
http://www.programbar.se/namninsamling/ind...?sida=2&nid=141 |
Viper, jag vill inte gärna misstro någon, men jag har hyfsad insyn i hur det funkar och jag har aldrig varit med om att en skriftlig husrannsaknimngsorder levererats till den som utsatts för husrannsakan. Det skall givetvis dokumenteras vem som beslutat och vad som beslutats, men detta behöver inte viftas med vid husrannsakan.
Det intressant ifrågan är dock hur det kunde bli så fel som det verkar ha blivit - massa servrar som inte borde följt med till polisstationerna över huvud taget. Hur agerade man från PRQ? Enda gångerna husrannsakningar brukar bli så totala är när man eftersträvar att hindra fortsatt brottslig verksamhet och när föremålet för husrannsakan, PRQ/TPB, inte medverkar eller till och med motarbetar polispersonal... Har någon begärt beslagsförhandling hos tingsrätten ännu? Dessa skall behandlas skyndsamt, normalt inom ett dygn... Ingen verkar dock begärt sådan...? |
"Eventuellt skadestånd tror han inte blir aktuellt"
Jag vågar sätta en slant på att inga inblandade/drabbade får skadestånd! |
Citat:
Snuten jag snackade med sa att dom hade ett par lastbilar med datorer som skulle gås igenom, dock var det många poliser som jobbade med detta så det skulle inte ta allt för lång tid !(?)! :huh: |
Alltså, om man läser IDG.se nu så verkar det som att de ansvariga bakom TPB mer eller mindre är samma personer som jobbar med PRQ?
I så fall låter det väl inte så orimligt att polisen struntar i "märkningen" av servrarna och plockar med sig samtliga datorer? (Eftersom det skulle vara lätt för de ansvariga att märka en server med valfritt företagsnamn om man inte ville att polisen skulle kunna ta den, alltså.) |
När komemr the piratebay upp??
|
Imorgon med lite tur.. 15nya servers är beställda
|
Angående beslagsförhandling så är det så att man skall klaga hos timgsrätten där beslaget gjorts, inte hos polisen... Framgår av beslagsblanketten, vilken du har rätt till en kopia av... Begär ut den så ser du.
|
[quote]Originally posted by SimonP@Jun 1 2006, 17:13
Citat:
|
Här kommer min sambo hem och hånar mig, "Har polisen tagit nått?" säger hon och flinar, Sen har hon ändrar Eniros reklam till " Jag ska skicka en polis till din mobiiiil"
Varpå våran cocker spaniel ställer sig och ylar ikap när min sambo springer runt och låter som en polisbil.... Om jag har en normal sambo?? njäää inte riktigt.... |
Citat:
Men som sagt jag är ingen polis, åklagare eller domstol så jag vet inte något om hur det fungerar utan detta är bara utifrån min egen erfarenhet och just i den erfarenheten hade dom en skriftlig husrannsakan. Men jag tycker inte vi behöver diskutera det fram och tillbaks mer egentligen. :D Mvh, Viper |
Citat:
|
Nu har även aftonbladet tagit upp problemet (eller det kanske har nämnts tidigare)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,834831,00.html |
|
Nu har min server som stod i STH0 slutat svara (från kring kl 16 någon gång troligen)
Jag hoppas att det bara är något problem med själva servern, men jag har aldrig haft några problem förut... :( Provade att ringa journumret, men hamnade bara hos IQ svar, har provat att maila [email protected] och [email protected]. Såg att www.prq.se är nere också... :( :( :( |
prq.se är uppe för mig.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Searching for prq.se A record at d.root-servers.net [128.8.10.90]: Got referral to A.NS.se. [took 9 ms] Searching for prq.se A record at A.NS.se. [192.36.144.107]: Got referral to a.ns.prq.se. [took 121 ms] Searching for prq.se A record at a.ns.prq.se. [88.80.8.2]: Timed out. Trying again. Searching for prq.se A record at a.ns.prq.se. [88.80.8.2]: Timed out. Trying again. Searching for prq.se A record at a.ns.prq.se. [88.80.8.2]: Timed out. Trying again. Searching for prq.se A record at ns1.prq.se. [194.145.251.1]: Timed out. Trying again. Searching for prq.se A record at a.ns.prq.se. [88.80.8.2]: Timed out. Trying again. Searching for prq.se A record at a.ns.prq.se. [88.80.8.2]: Timed out. Trying again. Skulle tro att man får räkna med lite driftstörningar om grabbarna skall fixa detta snabbt. Vad man kunde se på bilderna är det ju inte en kabel som skall pluggas in. Det bästa måste vara att låta dom jobba i lugn och ro. |
När dom drog igång STH3 igen så försvann deras nät ifrån Telia. Från alla andra ISP fungerar det.
|
Och nu kom det igen :)
|
Yes, tillbaka igen. Puh.... :)
|
Det beror INTE pa nagon bristande samarbetsvilja. Vi gavs ALDRIG nagon mojlighet att samarbeta - de tog in mig och Fredrik _samtidigt_ som husrannsakan mot serverhallarna inleddes.
Det ar ej heller nagon bristande information - Fredrik samt en kund var i hallen vid tillfallet och klargjorde vad de holl pa att gora. Det enda misstankarna gallde var The Pirate Bay, som inte har nagra servrar i PRQs serverhall. |
Och nu kom det igen :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
MAN HAR BEVIS / UNDERLAG PÅ ATT IP NUMMER XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX sysslar med olagligheter, då plockar man dom burkarna/burken. Man plockar inte alla, jag m.fl. som inte har ett jävla piss med det hela att göra och inte sysslar med olagligheter och det finns inte en jävla misstanke mot mig att jag skulle syssla med det. Men lik förbannat tog polisjäveln min burk. Jag har inte suttit framför internet förrens nu, jag ska erkänna, min andra burkjävel som inte ligger hos PRQ fungerar inte nu. Jag vet inte varför, men ska kolla upp. Jag ber gudarna om att det är något tillfälligt fel. |
Citat:
Samt att ta in deras jurist och ta dna på han. Så var helt och hållet stöld och åklagaren bör åka in för grov stöld på 10 år samt medhjälp samt ansvar för förlusten för alla som drabbades. |
Alltihop är bara en rättslig pinsamhet för Sverige.. Detta kommer sluta i en politisk skandal då inte politikerna ska kunna påverka polisens arbete..
Jag tycker inte heller det verkar så smart av politikerna för nu lär ju fler rösta på PP i riksdagsvalet :-) |
En offentlig avrättning av åklagare och alla inblandade är nästan nödvändigt för att få Sverige att ses som ett fungerande demokatisk samhälle och för att förhindra att sådant händer igen. Eller möjligtvis låsa in alla inblandade på livstid.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nej, TPB servrar stog först i GBG men flyttades rätt nyligen till STHLM.
|
Jag hoppas verkligen att ni INTE GLÖMMER det här när det är dags att rösta i september. Jag tycker att det är en av de grövsta övergreppen som utförts av Svenska rättsväsendet!
|
Och lär bli som vanligt, att åklagaren klarar sig etc..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson